Nu Online
Momenteel zijn er 72 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

oeps... 4/4/2015

  14-4-2014 15:54:53
Bij het kiezen van onze datum hebben we absoluut niet gekeken naar de feestdagen... Mss had ik dat beter wel gedaan :-)
Wij trouwen op 4/4/2015... de dag voor pasen, blijkbaar. Toen ik vorige week de datum wou vastleggen voor de wettelijke trouw, bleek het gemeentehuis gesloten te zijn! en dat terwijl ik net alles had vastgelegd...
Gelukkig hebben ze voorgesteld om speciaal iemand te laten komen, en dat zonder meerprijs :-) OEF.... Zo kan alles toch nog doorgaan zoals gepland...
Hadden jullie ook zo van die dagen ?

bieke
4-4-2015
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1231


Ilvy
18-7-2014
 Meld misbruik14-4-2014 16:23:58

Yes, wij hadden hetzelfde aan de hand. Gelukkig op tijd gemerkt :-)
Wij wilden eerst op 11 juli trouwen maar bleek ook een feestdag te zijn waarop het gemeentehuis gesloten was. Was waarschijnlijk ook de reden waarom onze zaal op die dag nog vrij was ;-)
Dus nu gewoon een weekje later.
Veel succes nog, Bieke



nathalie
11-7-2015
 Meld misbruik14-4-2014 16:38:12

Zelfde voorhad..
Wij wouden ook op 4 april trouwen en de kerk hier doet geen vieringen dan omdat het Pasen is.. Ik wou sowieso een symbolische datum
Dus Legden we dan 11 juli vast als datum in de feestzaal, er was niet veel keuze meer en eigenlijk vergeten dat het een feestdag was.. Dusja de wet is nu de dag ervoor op 10 juli.

Vond het eerst jammer dat wet en kerk op 2 verschillende dagen is maar nu vind ik dat helemaal niet erg meer. Zo heb ik op de dag van het kerkelijk huwelijk,wat meer tijd voor mezelf enzo..

Succes bruidjes



Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik14-4-2014 19:27:35

Wij trouwen op vrijdag 15/05/2015. Dag ervoor is een feestdag en de zaterdag kan je trouwen. Ik had er dus niet aan gedacht dat het gemeentehuis die vrijdag als een brugdag zou aanzien....
Na veel stress en een gesprek met de burgemeester kunnen we nu toch op onze datum trouwen, oef!!!



Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik14-4-2014 22:33:30

Wij trouwen op 15/08/2015, maar wij wisten op voorhand dat dit een feestdag is...

Wij trouwen dus op 14/08 voor de wet. Twee dagen feest! :-)



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik14-4-2014 23:43:19

Ik ben bij het bepalen van de datum toch echt wel direct gaan nakijken op welke data de feestdagen in 2014 zouden vallen. Wij wilden sowieso in mei of juni trouwen en ik weet dat er die periode nogal veel feestdagen zijn en ons stadhuis nogal vaak dicht is.
Bepaalde data vielen hier dus sowieso al af.
Het stadhuis was vorig jaar immers bijvoorbeeld zowat de hele week (van woensdag tot zondag) rond OHHemelvaart dicht.

Daarna heb ik de zaal gebeld die we in gedachten hadden en in overleg met hen - ik wou sowieso een zaterdag voor alles - is de datum vast komen te staan.

Hier kan je op 't stadhuis overigens maar maximaal 1 jaar van tevoren reserveren (onder voorbehoud). En officieel mag het zelfs maar 6 maanden vooraf.



bieke
4-4-2015
 Meld misbruik15-4-2014 12:09:34

Het stadhuis was geen probleem om al op te schrijven, maar in januari ga ik toch nog eens navragen hoor... Je weet maar nooit. Ik wil nu ook niet voor een gesloten deur staan :-)



kelly
2-5-2014
 Meld misbruik19-4-2014 6:33:09

wij trouwen 2 mei 2014

en aangezien dat een vrijdag is en na de 1ste mei dachten we ook van dat zal niet lukken want het gemeentehuis zal wss de brug maken , dus direct met het gemeentehuis gemaild om te vragen of ze al wisten of ze dan de brug zouden maken ja of nee

dit deden ze gelukkig niet :-) , terwijl ze anders meestal wel de brug maken zeker als de feestdag op een donderdag valt



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...