Nu Online
Momenteel zijn er 164 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verlof voor trouw/gewettigd afwezig van school.

  11-4-2014 13:43:48

Goedendag,

Ik kom dus uit een gezin met verschillende pleegkinderen.

Ze gaan allemaal nog naar school, want ik ben de oudste.

Daarom vroeg ik me af, als we trouwen buiten een schoolvakantie of zij dan gewettigd afwezig kunnen zijn om naar onze trouw te komen.

Groetjes,



Nikki

Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1851


Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik11-4-2014 14:04:02

Ik weet niet of hier en wettelijke regeling voor is, maar als je op voorhand contact opneemt met de directie en toestemming vraagt, zal je die zeker krijgen. De directie mag altijd toestaan dat een leerling afwezig blijft, voor uitzonderlijke gevallen. En ik denk dat dit wel een goede uitzondering is ;-)



Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik11-4-2014 14:10:34

via stadhuis kan je attesten aan vragen. Je moet gewoon een lijst in vullen met naam en adres van de personen die een afwezigheidsattest nodig hebben. Dit is kosteloos



Nikki

 Meld misbruik11-4-2014 14:16:33

Bedankt! Ik vraag dit even na. Wat het zou echt wel een gemis zijn als ze er niet bij zouden zijn. En wil niet dat ze problemen hebben op school dus.



kelly
2-5-2014
 Meld misbruik11-4-2014 14:33:16

hier is het ook zo dat onze 2 van onze eigen kids schoolplichtig zijn , de jongste zit nog maar in het 1ste kleuterklas dus was dat geen probleem

Maar wij trouwen 2 mei en de school maakt dan de brug dus was dat niet nodig , echter voor de 2 kids van mijn schoonzus , die ook schoolplichtig zijn , die moeten wel naar school nu mijn schoonzus had het gezegd op school en ze zouden tot 's middags naar school gaan ( trouwen pas om 15u)

En ze hadden ook gewoon een attest nodig , dat heb ik aangevraagd bij de gemeente en daar moet hun naam en adres opstaan en verwantschap




sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik11-4-2014 16:14:07

idd een attest van het stadhuis is voldoende,toen mijn grootvader overleed was de begrafenis ook op een schooldag en ik had een briefje mee van de begrafenisondernemer en het stadhuis dat mijn grootvader effectief overleden was en die dag begraven zou zijn.raar allemaal maar met een briefje kom je er zeker hoor



krista
9-8-2013
 Meld misbruik11-4-2014 21:58:04

desnoods bestaat er nog zoiets als afwezigheidsbriefjes door ziekte...

Mijn dochters hebben elk jaar nog alle 4 de briefjes over....




kelly
2-5-2014
 Meld misbruik12-4-2014 9:25:18

Idd krista

Maar die briefjes tellen niet voor of na de vakantie of bij een verlengd weekend
Dan heb je een doktersattest nodig ook al is het 1 dag

Dat is recent veranderd



krista
9-8-2013
 Meld misbruik12-4-2014 11:45:56

@ Kelly,

ge ziet, ik gebruik die dingen niet he...

Dus mijn hulp is onbruikbaar :-) :-)..




Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...