Nu Online
Momenteel zijn er 156 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksreis Augustus Afrika klimaat?

  11-1-2007 14:16:08
Eigenlijk weten we wat we willen: safari in Tanzania en erna gedurende 2 weken met Jeep door Zuid Afrika trekken. Ik heb het één en ander opgezocht maar blijkbaar is dat daar niet zo vanzelfsprekend met het klimaat. Het is daar dan redelijk koud.
Wat zijn jullie ervaringen daarin?
Groetjes Klara

klara
15-9-2007
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 567


Klara
2-6-2007
 Meld misbruik11-1-2007 15:07:28

Hi Klara,

Wij spelen ook met het idee om op huwelijkreis te gaan naar Afrika. We hebben eens opgezocht wat voor klimaat het daar is in juli en augustus, het is daar dan namelijk winter. Dat houdt in dat het bijna niet regent, overdag +/- 23°C en 's nachts +/- 10°C. Het koelt er dus flink af maar overdag zou het toch aangenaam moeten zijn.

Kenissen van ons zijn in augustus 2006 daar op vakantie geweest en dat ik zeer goed meegevallen van temperatuur.

Een ander vraagje: gaan jullie met een groep of individueel? En als je onder jullie twee reist, heb je dan geen schrik kwestie van veiligheid? En hoe boeken jullie je reis?

Groetjes
Klaar



Stéphanie
23-6-2007
 Meld misbruik11-1-2007 21:57:12

Hallo!

Wij gaan ook in juli op safari naar Afrika. In Kenia of Tanzania is het daar inderdaad ong 23°, maar in Zuid Afrika (Johannesburg en zo)is het maar 16°! Dat is idd winter.
Hebben jullie al een al enig idee via welke operator jullie gaan boeken? Wij denken aan Africa tours of Terre d'Afrique, voor 1 week Kenia, 1 week Tanzania en 1 week Zanzibar, maar dit alles komt redelijk duur uit. (hangt natuurlijk af van het budget je daar wilt aan geven)
Heb wel gehoord dat de wegen in Afrika super slecht zijn en het af te raden is een auto te huren. Natuurlijk, dit zeggen de boekjes, heb het nog niet meegemaakt.

Groetjes!

Stéphanie



Sara
2-6-2007
 Meld misbruik17-1-2007 17:19:53

Hey,

Wij trouwen op 2 juni, maar stellen onze huwelijksreis uit tot in oktober, om het "goede" klimaat te hebben in Zuid-Afrika.

We hebben hier heel lang over nagedacht, maar uiteindelijk toch beslist. Vooral omdat het inderdaad nogal koud kan worden in wintermaanden (juni-september ongeveer). Het is ook wat vroeger donker, maar dat maakt niet veel uit, winter zomer is niet meer dan anderhalf uur verschil dacht ik.

In de wintermaanden ginder moet je er wel rekening mee houden dat het landschap dor is (dus goed voor safari's, want goede zichtbaarheid), en dat het in de Kaapregio wel regenachtig kan zijn.

Wij zijn momenteel volop bezig met beslissen. We gaan bij proflight, uit Deurne, die enkel Afrika doen. We hebben ze leren kennen op de trouwbeurs in Antwerpen en ze gaven onmiddellijk een zeer goede indruk. We merken ook dat ze ons uit de "gevaarlijke" gebieden houden.

Is ook een fly en drive. Wegen zijn normaal wel in goede staat, maar chauffeurs rijden inderdaad gevaarlijk. Er blijkt ook een stuk weg te zijn (tussen Durban en Port Elizabeth) dat er zeer onveilig bijligt, geen aanrader dus. Wij overbruggen dat stuk dan ook met een binnenlands vlucht.

Een groepsreis willen we echt niet. Nu doen we de uitstappen die we willen, enkel de logies en huurauto worden geregeld. Nadeel is inderdaad wel dat je maar met 2 bent. Nu ja, ook bussen kunnen overvallen worden, en niet alleen in Zuid-Afrika.

Groetjes,
Sara en Bert


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums