Nu Online
Momenteel zijn er 106 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uitnodigingen gewoonten?

10-1-2007 20:15:02

Hoi iedereen,

mijn familie is van mening dat wij de nonkels en tantes persoonlijk een uitnodiging moeten brengen. Probleem is dat wij een nogal grote familie zijn en ook nog eens erg verspreid wonen. We zouden ongeveer 2 maanden ieder weekend zoet zijn met het afleggen van familiebezoeken. Met ons al drukke leven zie ik dat echt niet zitten. Een groot familiefeest is er niet meer voor onze trouwdatum, dus zo kan ik het ook niet oplossen.
Zijn er nog koppels die de uitnodiging gewoon met de post opsturen, of is dat echt zo tegen de tradities in?

Groetjes, Mara.

tamara
15-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 474

Wendy
22-6-2007
 Meld misbruik10-1-2007 20:34:24

hallo tamara,

wij geven alleen de mensen die in de suite lopen persoonlijk de uitnodiging (ouders, grootouders, getuigen). De rest van de familie (tantes, nonkels, neven en nichten) krijgen hun uitnodiging met de post toegestuurd.

Groetjes wendy
22-06-2007

Klaartje
28-7-2007
 Meld misbruik10-1-2007 21:03:40

Wij hebben nu de belangrijkste personen (ouders, grootouders, getuigen...) persoonlijk gaan vertellen dat we gaan trouwen en hen meteen uitgenodigd. Zo hoeft het met de uitnodigingen niet meer. Twee keer uitnodigen vind ik maar raar.

Klaartje
28/6/2008

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik11-1-2007 8:16:35

Hey,

Bij ons staat iedereen daar nogal op dat we die persoonlijk gaan afgeven dus wij zullen ook wel eventjes bezig zijn.

Groetjes, Sissi

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik11-1-2007 8:30:36

Hey,

Bij ons in de familie was dat vroeger ook de gewoonte, maar toen mijn nicht enkele jaren geleden trouwde heeft zij dat afgeschaft. Daar zijn eigenlijk maar weinig negatieve reacties op gekomen. En sindsdien stuurt iedereen die trouwt de uitnodigingen gewoon op.

Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik11-1-2007 8:38:44

Wij gaan wel nog proberen om de uitnodigingen persoonlijk rond te dragen bij nonkels en tantes, maar daar zijn we wel op twee weekends mee klaar denk ik. Alleen bij de familie van mijn vader gaan we niet persoonlijk omdat er daar een ruzie is. Die gaan waarschijnlijk ook niet komen denk ik, maar ik nodig hen toch uit. Ik wil achteraf niet verweten worden dat ze niet mochten komen.

Ilse
12-5-2007
 Meld misbruik11-1-2007 9:16:34

Hallo,

Ook bij ons staan ze erop dat we de nonkels en tantes persoonlijk de uitnodiging gaan geven.
Wij trouwen in mei en beginnen met de bezoekjes in februari aangezien ze bij ons ook nogal verspreid wonen (A'pen, Oost- en West-Vlaanderen)

Gelukkig wonen er wel enkele niet zo ver van elkaar en kunnen we deze op één (namid)dag doen :-)

Groetjes,
Ilse
12 mei 2007

Veroniek

Meld misbruik11-1-2007 10:19:05

Hoi Mara

Ook bij ons staan ze erop om het rond te brengen, dus dit gaan wij ook doen.

Ze wonen ook verspreid in België van West-Vlaanderen tot in Limburg, maar dat deert ons niet. We gaan wel alles groeperen en alles goed plannen. Wij willen ze persoonlijk uitnodigen en hun reacties zien op de uitnodiging...

Maar dat is ieder zijn keuze en je moet zelf een beetje weten wat haalbaar is en wat niet en hoe de reacties gaan zijn...

Veel succes nog!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

Marisa
7-7-2007
 Meld misbruik11-1-2007 12:14:35

Hoi Mara,

Mijn familie is ook nogal verspreid over heel België dus nee, wij gaan ook niet 1 per 1 af ;-) we sturen ze gewoon op per post. Dat is inderdaad veel te tijdrovend.

Els
22-9-2007
 Meld misbruik11-1-2007 13:08:02

Ik vind het gewoon leuk om met zo'n positief nieuws langs te gaan. Wij hebben beide een uitgebreide familie en zullen ook heel wat bezoekjes moeten afleggen maar het is heel wat persoonlijker. De mededeling dat we gingen trouwen, hebben we gedaan op het huwelijk van mijn nicht. Iedereen ineens, dus. Daarom dat we graag bij iedereen persoonlik gaan met onze uitnodigingen.

Els
22/9/2007

davida
8-9-2006
 Meld misbruik11-1-2007 14:50:50

hey

wij hebben onze uitnodigingen ook op de post gedaan ik had daar echt geen zin in om dat persoonlijk gaan af te geven kon mijn tijd wel anders gebruiken en er heeft daar geen mens iets over gezegd.

grtjs

els
17-8-2011
 Meld misbruik11-1-2007 14:51:24

Wij hebben het ook persoonlijk gedaan. We waren er ook een tijdje zoet mee, maar een goede planning scheelt ook al veel.
M'n nicht had een paar jaar terug niet gedaan en daar waren veel negatieve reacties op gekomen.

Groetjes,
Els
16/12/2006

Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik12-1-2007 13:56:12

Bij ons dezelfde situatie. Wij hebben ze uiteindelijk opgestuurd hoor. De hele naaste familie zo een uitnodiging gegeven maar de rest met de post, anders trek je idd het hele land rond en in deze drukke periode kan je je vrije tijd gebruiken om andere dingen te doen eh ;-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...