Nu Online
Momenteel zijn er 20 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksreis juli?

  10-1-2007 9:51:19
Hey,

wij trouwen op zaterdag 14 juli 2007 en zouden een aantal dagen latern op huwelijksreis willen vertrekken. We zouden graag buiten Europa gaan naar een romantische plaats (waar maakt niet zoveel uit, maar een strand en zon is wel welkom). Nu is het in de meeste bestemmingen ofwel regenseizoen ofwel winter. Heeft iemand ervaring met reizen in juli naar tropische bestemmingen? Is het regenseizoen echt een probleem, of valt er alleen 's nachts regen? En 'winter', over hoeveel graden spreekt men dan ongeveer?

Groetjes, An

An
14-7-2007
Meld misbruik



Reacties: 18 | Gelezen: 1725


Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik10-1-2007 10:36:15

Wij zitten met hetzelfde probleem. We wilden de 14de vertrekken op reis naar cuba.
In het reisbureau hebben ze dat ons afgeraden omdat het orkaansezoen dat start. OOk thailand (dat we zagen zitten) was niet ideaal, want het is er op dat moment geen mooi weer. alle dagen regen, en grauwe lucht, wel warm.
Afrika moesten we dan ook niet doen....blablabla

We zijn daar buiten gegaan met het voorstel om een rondrit te doen in de states. maar daar ben ik niet zo voor te vinden. Op het einde van dag hebben we dan maar besloten om niet op reis te gaan en onze centje ste sparen voor onze bouw die in de vakantie zal starten. we gaan gewoon Drie weekejs kamperen op onze eigen grond.

ps: die van het reisbureau zei dat het in die periode enkel ideaal was in europa en stelde Portugal voor. Maar dat zagen we al helemaal niet zitten.

http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl
23/06/07



Marisa
7-7-2007
 Meld misbruik10-1-2007 10:42:01

heb er geen ervaring mee maar we gaan in augustus naar mauritius, waar ook naar het schijnt meer kans is op regen dan in de wintermaanden, maar dat zal maar heel plaatselijk zijn en niet de hele tijd, dat gaat onze vakantie niet ruïneren i'm sure.



Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik10-1-2007 10:58:14

Hey,

Ik ben al twee maal naar de Dominicaanse Republiek geweest in juli en nooit last gehad van orkanen.
Wij gaan hoogstwaarschijnlijk op huwelijksreis naar Thailand in juni. Het is daar regenseizoen, maar in het reisbureau wist men te zeggen dat het dan hooguit 30min. per dag regent. Het is daar warm, dus het droogt weer snel.

Veel succes met je zoektocht naar een geschikte reis!

Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl



Lies
7-7-2007
 Meld misbruik10-1-2007 11:15:42

Dag An,

Wij hebben gisteren onze reis geboekt! We gaan van 11 tot 21 juli naar Thailand! We wouden eerst graag naar de Caraïben, maar dat werd ons afgeraden door het reisburo omwille van het orkaanseizoen.
Nu gaan we eerst een paar dagen naar Bangkok, schijnt echt de moeite te zijn. En daarna relaxen op een bounty-eilandje :n) En bovendien vallen de prijzen naar Thailand enorm mee!

Groetjes
Lies



Angie
14-7-2009
 Meld misbruik10-1-2007 11:16:12

Hey An,

Wij trouwen ook op 14/07! Wij zijn ook van plan om de maandag erop al te vertrekken maar we weten ook nog niet naar waar. Ik ben wel al eens in juli naar Florida geweest en Miami en daar was het weer toen prachtig. Op 3 weken tijd geen enkele dag regen. Voor onze huwelijksreis heb ik geen idee van de bestemming. Het zal er van afhangen hoeveel centjes er overblijven na de trouw. Portugal zie ik persoonlijk wel zitten en Menorca is ook heel mooi maar als het wat verder en meer bahamas stijl kan dan doen we natuurlijk liever dat.

Groetjes,

Angie
14/07/07



marlies
20-12-2007
 Meld misbruik10-1-2007 11:17:47

Ik snap niet goed waarom ze dat afraden. OOk wij zijn in juli getrouwd, en zijn eind juli naar Mexico vertrokken. En het weer was er prachtig ;)
We hebben twee keer een tropische regenbui van dertig minuten gehad, maar op een reis van twee weken vind ik dat kunnen.
Je moet natuurlijk wel wat geluk hebben met orkanen, maar afgelopen zomer is er bijna geen een geweest.



Chris
23-6-2007
 Meld misbruik10-1-2007 11:34:38

Wij trouwen op 23/06/07 maar zullen ook pas half juli ofzo kunnen vertrekken.

We zijn dus ook nog volop op zoek naar een super huwelijksreis!

Mauritius heeft volgens de informatie die je overal op het net kan vinden niet echt een regenseizoen.
Samenvattend is het klimaat daar (volgens verschillende sites):
De gemiddelde temperatuur ligt van mei tot oktober rond de 24ºC en van november tot april rond de 29ºC. Van mei tot oktober is er minder regen, maar het is er ook ietsje frisser. Tropische cyclonen kunnen voorkomen van januari tot maart. De zon schijnt er gemiddeld zeven uur per dag maar gaat vroeg onder (18-19 uur).
De gem watertemp. is 27° in de zomer en 23° in de winter.



joelle
14-7-2007
 Meld misbruik10-1-2007 11:54:15

Wij trouwen ook op 14/07 en hebben al van vorig jaar beslist om naar bali te gaan. Daar is het van seizoen ideaal. Geen last van regenbuien en de temperatuur valt rond de 30°c.
Eens rondkijken in de brochures, je zal er onmiddellijk verliefd op worden.
groetjes joelle



Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik10-1-2007 12:24:44

Wijzelf trouwen op 16juni en vertrekken direct daarna naar Thailand, we maken ons niet echt druk om het regenseizoen. Voor onze strandvakantie hebben we wel voor een eiland aan de kust van Thailand gekozen dat net wat gunstiger ligt dan enkele andere eilandjes. Mijn ouders zijn ook al in Thailand geweest en op Bali en dit steeds in juli en ze hebben nooit slecht weer gehad, en als het eens regent is dat maar even. Wat wel kan zijn is dat de lucht vochtiger aanvoelt. Maar dat is voor ons niet echt een probleem.
Ikzelf ben ook al in juli naar de Domunicaanse geweest en heb daar 1 keer 10minuutjes regen gehad, daarna was het direct terug blauwe hemel.
Als je echt zeker wil zijn van mooi droog weer moet je eerder naar de Antillen gaan.
Groetjes,
Véro



Chris
23-6-2007
 Meld misbruik10-1-2007 12:50:06

Jep, de Antillen zegt me op't eerste zicht ook wel iets... vooral dan de ABC-eilanden (Aruba, Bonaire, Curaçao). Zij maken deel uit van de Benedenwindse eilanden en liggen in het Caraïbisch gebied, waar dus normaal gezien geen orkanen enz passeren... én ze spreken er Nederlands ;-)

Even opgezocht over de Nederlandse Antillen:

Benedenwindse Eilanden
Op de Benedenwindse Eilanden heerst een vrijwel constante temperatuur van circa 27°C. Gedurende 95 procent van de tijd waait de noordoost passaatwind, die verkoeling brengt op de tropisch warme eilanden. Met een gemiddelde temperatuur van zo'n 26,3°C is februari de maand met de laagste temperatuur; de warmste maand is september met 29,1°C. Bij deze tropische warmte is de verdamping hoog. Gemiddeld valt er slechts 444 tot 574 millimeter regen per jaar, vrijwel alleen in de periode oktober-februari en sterk wisselend van jaar tot jaar.
De kern van de Benedenwindse Eilanden bestaat uit zeer oude gesteente van vulkanische oorsprong (diabazen), die vooral in het meest heuvelachtige gedeelte van de eilanden aan de oppervlakte komt.

Bovenwindse Eilanden
Ookop de Bovenwindse Eilanden waait de noordoostpassaat en de eilanden liggen binnen de orkaangordel. De orkanen kenmerken zich door enorme windsnelheden en grote hoeveelheden regen en komen alleen voor in de maanden juni-november. In die maanden valt ook onder normale omstandigheden de meeste regen (gemiddeld zo'n 1.100 millimeter per jaar). De Bovenwindse Eilanden hebben een savanneklimaat. Kenmerkend hiervoor is de hoeveelheid neerslag, het seizoenmatige karakter van de regentijd en de tropische temperaturen (van gemiddeld 25°C in januari-maart en 28°C in de maanden juli-september).

Groetjes,
Chris.
23/06/07
www.ChrisEnGriet.be



Els
7-7-2007
 Meld misbruik10-1-2007 13:08:49

Wij trouwen op 07/07/2007 en we vertrekken 10/07/2007 naar Mexico. Eerst paar dagen strandvakantie dan rondreis van 5 dagen en dan eindigen met een weekje stranvakantie. We komen terug op 24/07/2007. Wij maken ons niet teveel zorgen over regenseizoen. Doorgaans is da soms 1 bui per dag en daarna terug stralend helder weer. Ik ken vrienden die er in september geweest zijn (=orkaanseizoen) en die hebben 14 dagen prachtig weer gehad. Dus ge moet wa chance hebben ook denk ik.

Groetjes
Els en Sven

http://elsensven.bruiloftsite.nl



Fieke
7-7-2007
 Meld misbruik10-1-2007 13:15:07

Hey,

Wij trouwen op 7/07/2007 en afgelopen weekend zijn we met de moed in onze schoenen naar het reisbureau getrokken omdat we echt een exotische bestemming wilden én een heel goed hotel. En dat allemaal voor een niet te hoge prijs natuurlijk...

Daar het in de Caraïben regenseizoen (en orkaanseizoen) werd dat ons eerder al afgeraden. De Nederlandse Antillen hadden ook wel iets, maar bieden geen all-in formules en indien wel zijn ze redelijk duur. Ook vinden wij de temperaturen niet hoog genoeg.

Ik dacht dé bestemming gevonden te hebben: Tahiti! Die vrouw van het reisbureau heeft eens goed gelachen toen ik haar het budget hiervoor vroeg. Ze zei rond de € 10.000. Wij keken eens naar elkaar en toen zei ze: 'per persoon'! Wow, andere opties dus...

Na anderhalf uur babbelen over het feit dat je beter in Europa blijft rond die periode, gaven we het bijna op toen ze plots zei dat Jamaica wel te doen is die periode. Dat juli net tussen het regen -en orkaanseizoen valt.

Jamaica wordt het dus, en 't zal een Riu-hotel worden daar wij niet zo voor de Jamaïcaanse stijl te vinden zijn (bloemenmotiefjes etc.). En de prijs valt nog heel goed mee ook. We vertrekken op 11/07/2007 voor 11 dagen.

Dus juli-bruidjes, op naar Jamaica!

Succes,
Fieke
7/07/2007



Lobke
6-7-2007
 Meld misbruik10-1-2007 16:58:27

Dag An!

An... 14/07/07...

Hoogstwaarschijnlijk heb ik het aan het rechte eind als ik zeg: "Dacht wel dat we mekaar hier ooit zouden tegen komen!! Heel leuk!
Voor de huwelijksreis kan ik je niet echt helpen: Younes en ikzelf zullen het binnen Marokko houden: Essaouira: een oud kuststadje ter hoogte van Marakech maar met een ideaal klimaat voor de maand juli. In het binnenland kan het dan immers wat te warm worden! Laat maar weten hoe het verder gaat met de voorbereidingen!!"

Groetjes,
Lobke.



Stéphanie
23-6-2007
 Meld misbruik10-1-2007 19:46:38

Wij gaan ook in juli op huwelijksreis (met het bouwverlof) en hebben verschillende bestemmingen 'onderzocht'. Vertrokken van het principe tijd door te brengen op een exotisch droomeiland, maar toch nog een beetje te bewegen, zijn we uiteindelijk gekomen tot een safari in Kenia met een strandverblijf in Mauritius of Zanzibar.
Hebben momenteel verschillende reisbureaus bezocht, en die zeiden allen dat deze bestemmingen gans het jaar door konden bezocht worden en het aangename temperaturen zijn (+/- 25°)

Groetjes!

Stéphanie



Wendy
5-5-2007
 Meld misbruik10-1-2007 19:57:41

Onze huwelijksreis is ook in juli, en wij trekken naar Australië. Daar is het op dat moment winter, maar we vertrekken in Sydney (18°) en reizen dan door naar het noorden, waar het dan 28° en meer is). Dus winter is in sommige landen een relatief begrip. En wat het regenseizoen op andere exotische bestemmingen betreft, dat is meestal een korte verfrissende bui van een tiental minuten en dan is het weer stralend zomerweer. Ik zou me er dus zeker niet te veel zorgen over maken en je toch nog is goed informeren.

Groetjes,

Wendy
5.5.07



vanessa
14-7-2007
 Meld misbruik10-1-2007 20:23:38

Hey bruidjes,

ik trouw zoals enkelen die hier reageerden ook op 14/07/07!!! Wij vertrekken op 17/07 naar Bali, de reis is geboekt van zaterdag en ik zie het heel erg zitten.. Kijk inderdaad maar eens in de boeken en je bent meteen verkocht zoals wij!!
Groetjes,

Vanessa en Miguel
14/07/07



Veroniek

 Meld misbruik11-1-2007 11:28:22

Hoi

Wij trouwen 20 juli en zouden kort daarna ook op huwelijksreis vertrekken.

Onze voorkeur ging eerst uit naar Jamaïca (heb ik al lang van gedroomd), maar we zijn beiden geen echte vliegeniers en vonden het een beetje te kostelijk voor ons budget...
Daarom hebben we verder gezocht en blijven we in Europa. We zouden de Griekse Eilanden aandoen (Santorini, Rhodos, Kos e.d.) We moeten de planning enzo nog opstellen, daarvoor gaan we zaterdag naar het reisbureau!

Veel succes nog allemaal!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007



Evelien
7-7-2007
 Meld misbruik18-2-2007 10:09:24

Wij gaan ook op huwelijksreis op 18/07 naar Bali. We zijn wel lang onderweg. We moeten eerst overstappen in Zurich en daarna nog eens in Kuala Lampur. Wij zouden ons reis boeken via het reisbureau Lamont-Reizen. We zouden een rondreis maken met een privé-gids. Iemand ervaring mee? Met welk reisagentschap boeken jullie je huwelijksreis?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums