Nu Online
Momenteel zijn er 166 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Suitekledij bij klassieke trouw

  1-3-2014 19:15:36

Hoi,


Ik heb een vraagje. Ten tijde van mijn zus (bijna 8 jaar geleden) was suitekledij in het lang. Maar als ik zo wat rondkijk in de brochure zie ik nu voornamelijk kort, en vrij decolleteerd eigenlijk. Wat zien jullie meestal nog van suitekledij en hebben jullie een bepaalde voorwaarde van kort of lang gesteld, hoedje of geen hoedje? Ik vind voor de zussen/schoonzussen kort wel leuk en voor de moeders dan lang. Of is dit raar?



Annemie
30-8-2014
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1687


Kim
4-10-2014
 Meld misbruik1-3-2014 21:07:14

Hier gaat er niemand in't lang van de suite... Ik vind het er persoonlijk oudbollig uitzien en het flatteert niet elk figuur. Van mij mag iedereen aandoen wat ze willen :-)



Severien
18-7-2014
 Meld misbruik2-3-2014 2:01:31

Hier dacht de mama ook eerst lang omdat ze dat gewoon was van vroeger ... maar na heel wat boekjes te bekijken en ook naar bruidswinkels te gaan, werd dan met iedereen van de suite besloten om in het kort te gaan (al hebben 2 vd 5 al weer geprobeerd om dat te omzeilen maar goed, dat is een ander verhaal :-)).

In de bruidswinkels werd dan ook gezegd dat 'lang' iets meer ouderwets is, al zei één bruidswinkel wel dat het weer 'in' aan het komen is.

Hier gaan dus zowel (schoon)ouders als (schoon)zussen in het kort en de (schoon)mama's dragen ook een hoed.
De (schoon)papa's en (schoon)broers in de suite dragen een jacquet met hoed. Idem voor de bruidsjonker.



Annemie
30-8-2014
 Meld misbruik2-3-2014 7:58:32

Dat zei mijn moeder ook dat een winkel haar zei dat lang weer in kwam. Ik denk dat ze vooral vindt dat kort haar niet staat ...



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik2-3-2014 8:32:25

Help ik zou er niet aan moeten denken dat mijn moeder en schoonmoeder een hoed zouden dragen.

Zo truttig en ouderwets 😄😄

Wij hebben ook een prachtig feest gehad maar iedereen mocht zijn eigen kleding kiezen. Je kent je eigen vrienden en familie toch ? Als die er normaal goed uitzien dan zullen ze zeker op een huwelijk nog een tandje bijstellen. En of dit dan lang of kort is, dat maakt toch niet uit.

Ik vind het eerlijk gezegd mooi voor de koninklijke familie om met een hoed aan te komen draven maar bij gewone mensen vind ik het eerder er kitcherig en blasse er uitzien.



Liesbet
31-5-2014
 Meld misbruik2-3-2014 8:59:02

Dat is voor iedereen toch een persoonlijke keuze?

Wij willen dat niemand van de suite in het lang is en hebben een hint gegeven voor een kleur.
Maar als je echt een héél klassieke trouw geeft, waarom dan ook niet de suite in het lang, met jaquet, handschoenen, hoge hoeden voor de mannen?

Ieder zijn ding toch?

En als je een mix wil, waarom niet? Al die regels... Vraag gewoon waar anderen zich goed in voelen en volg hen, of ga voor een democratische beslissing, waarbij de meerderheid bepaalt wat er gedragen wordt (waarbij jezelf natuurlijk wel nog steeds de overhand hebt :) ). Of zeg gewoon wat je absoluut niet wil, en laat de mensen van de suite voor de rest vrij kiezen?

Alles is mogelijk! En niets is oubollig, kitscherig, ... Ik vind dat dat gewoon samenhangt met de rest van je feest. Als je alles heel klassiek doet, volgens de etiquette, ... dan doe je dat met de kledij ook als je dat wil. Doe je het eerder wat losser, dan doe je de kledingstijl ook losser.



Annemie
30-8-2014
 Meld misbruik2-3-2014 9:17:20

Wel, eerst was afgesproken obv de nieuwe mode om iedereen in het kort. De (schoon)moeders willen beiden een hoedje aandoen, dus dat is zeker geen probleem. De rest van de suite zal dat niet doen. Maar mijn mama is niet meer van de jongste en niet van de magerste (itt tot mijn schoonmama) en zij is al gaan passen en vindt dus niet echt iets kort wat past. Ze zou liever lang aandoen om haar model wat te verdoezelen. Maar ik wil niet één in het lang en de rest in het kort. Dus vandaar dat ik dacht dat het mss een idee zou zijn dat de moeders dan in het lang gaan en de rest in het kort.

Op zich wil ik me er niet echt mee moeien, dus ik heb nu met mijn mama afgesproken dat zij afspreekt met de andere mama wat ze gaan aandoen.

Voor mij hoeft het niet een echt klassiek klassiek trouwfeest, de kans is groot dat de suite dus een driedelig kostuum gaan aandoen of smoking want mijn aanstaande ziet een jacquet niet echt zitten. Maar hij moet nog gaan passen. Dus mss vindt hij dat toch leuker? Voor mij hoeft het niet dat hij persé een jacquet aandoet, hij moet zich gewoon gemakkelijk voelen. (Het zijn mijn ouders, die betalen dus, die nogal van het klassieke zijn, ik probeer beide partijen tevreden te stellen en toch de trouw van mijn dromen te behouden)




kelly
17-5-2014
 Meld misbruik2-3-2014 14:21:24

hier alles vrij vlot niet te stijf maar had wel iedereen van de suite graag in dezelfde kleurtinten.Ik heb twee kleuren gegeven in combinatie met wit en zwart. Lang of kort speelt eigenlijk allemaal gene rol. Het belangrijkste vind ik dat iedereen zich goed voelt in zijn eigen kleren en niet heel de dag ongemakkelijk.



Jessie
10-5-2014
 Meld misbruik2-3-2014 22:26:43

Hoewel wij toch wel wat klassieke tradities in ere wilden houden, mag iedereen aandoen wat men wilt. Tenslotte betaal je er veel geld voor, het zou zonde zijn moest je je dan niet op je gemak voelen in je outfit. De meeste komen wel in het kort, maar 1 van mijn oma's heeft een outfit met broek en mijn schoonzus heeft een heel modern lang kleedje... dus een beetje een mengeling van alles! De enige vereiste was dat het zou passen bij de kostuums van de suite en niet zou vloeken met onze themakleuren :).



Helena
5-7-2014
 Meld misbruik3-3-2014 9:40:53

Wij wilden niet strikts iets opleggen, maar het is ook niet mooi als in de suite de ene zeer chic gekleed is en de ander wat meer stadskledij. Bovendien voelt de een zich dan overdressed en de ander underdressed!
Om die reden wilden de mama's niet uit de toon vallen tov elkaar, dus die hebben gewoon samen afgesproken of ze liefst kort of lang wilden en welke stijl. Aan mij maakte dat niet echt uit, als zij maar overeenkwamen en zich goed voelden in hun kleed. Hoeden ben ik persoonlijk niet voor, ik vind dat ouderwets.
Eerst dachten de mama's in het lang te gaan en de zussen dan in het kort, maar het bleek heel moeilijk om iets in het lang te vinden in een vrolijk model en kleur. De mama's willen er namelijk wel nog jong en trendy uitzien! Het is dus toch korte suitekledij geworden. Gelukkig geen moeilijke mensen bij ons in de suite, de andere vrouwen waren direct akkoord en gaan ook op zoek naar een kort kleedje :-)
Qua kleur doet iedereen zijn zin, wij vinden een mix van kleuren het leukst.


Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...