Nu Online
Momenteel zijn er 149 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

twee huizen

  9-1-2007 10:29:38
Wij huwen in juli van dit jaar. Toch zitten wij met een aantal vragen. Wij hebben beide een eigendom. Het kadastraal inkomen van mijn toekomstige is veel hoger dan dat van mij. Wij weten niet of dit verschil uitmaakt voor waar we ons woonadres gaan hebben, daar ik heb vernomen dat wanneer je het huis met het hoogste kadastraal inkomen niet als woonadres beschouwd je dan heel veel moet betalen. Is er ook nog iemand in deze situatie die mij wat meer info kan geven.

Sylvia
7-7-2007
Meld misbruik



Reacties: 2 | Gelezen: 576


freddy

 Meld misbruik9-1-2007 11:12:21

Beste Sylvia,

De fiscale wetgeving zegt dat wanneer je zelf je eigendom bewoond voor privé doeleinden je in de personenbelasting het Kasdastraal Inkomen in mindering mag brengen. Concreet als je bijv. een eigen woning met K.I. van 2500 euro bewoond moet je uiteraard altijd wel onroerende voorheffing betaling maar in de personen belasting mag je de 2500 euro in mindering brengen van het aan te geven K.I. Dus operatie nul. De tweede woning met bijv. 1000 euro K.I. welke je al dan niet verhuurd wordt wel aan het belastbaar bedrag bedrag toegevoegd. Bijv. indien je in de belastingsschijf van 40 % valt zal je belast worden voor 40 % op 1000 euro K.I.
Fiscaal gezien is het inderdaad het beste zelf de woning met het hoogste K.I. zelf te bewonen.
Financieel gezien ( nadenkertje)
de goedkoopste woning zelf bewonen en de duurste verhuren.

Hopelijk was ik duidelijk genoeg
heb je hierover nog meer vragen stel ze gerust Wellicht dan beter via mijn prive @mailadres
fre4@telenet.be

Groetjes

Freddy
Videograaf



Angie
14-7-2009
 Meld misbruik9-1-2007 11:16:24

Sylvia,

Ik heb hier geen ervaring mee maar ik heb ooit wel een aantal dingen moeten opzoeken in verband met het kadastraal inkomen naar aanleiding van de aankoop van een nieuw huis. Ik denk dat je best eens via internet op de site van een notaris gaat kijken. Het kadastraal inkomen is iets waar zij dagelijks mee geconfronteerd worden dus die zullen wel op de hoogte zijn. En als je het niet op de site vind zou ik gewoon eens een notaris bellen en waarschijnlijk geven ze je die informatie wel over de telefoon. Als dat niet het geval is kan je het ook aan een immobiliënkantoor vragen, gewoon doen alsof je van plan bent een huis bij te kopen of er 1 te verhuren maar dat je twijfels hebt over je domiciliering. Volgens mij zullen die dat ook wel weten. Ik hoop dat dit je een beetje vooruit helpt.
Nog veel succes met alles!

Groetjes,

Angie


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...