Nu Online
Momenteel zijn er 177 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vriend wil feest annuleren o.w.v. reactie van zijn ouders

  19-2-2014 9:37:02
Er moet me iets van het hart.

Sinds enkele weken zijn we bezig met het plannen van onze trouw. We weten al dat we voor de wet trouwen op 1/4/2014. Dit is een weekdag maar we hebben deze gekozen omdat we dit een leuke datum vonden. Die dag was het de bedoeling om enkel bij beide ouders te gaan eten.

De bedoeling was om in het najaar dan een huwelijksparty te geven met drank en hapjes en laatavondsnack voor vrienden en familie.

Van mijn ouders krijgen we een vast bedrag voor het feest (dat ze aan alle kinderen geven).
Hoewel we eigenlijk al een hele tijd verloofd zijn, zijn mijn schoonouders er nooit over begonnen. Nu we toch concrete plannen aan het maken zijn en een zaal voor het dansfeest aan het zoeken zijn heeft mijn vriend 4 weken geleden zelf dan maar de vraag gesteld aan zijn ouders hoe zij hun bijdrage zagen (wetende dat zij voor zijn broer en zus de helft van een klassiek trouwfeest hebben betaald). Zijn moeder had toen gezegd dat ze iets ging laten weten. 3 Weken later had ze nog steeds niets laten weten en heeft hij dan maar zelf gebeld. Zijn vader nam op en begon meteen over waarom we wilden trouwen en niet gewoon een samenlevingscontract namen? Hij zei dat ze niet zo konden bijdragen als mijn ouders en dat mijn vriend geen begrip had voor hun financiële situatie,....
Zijn moeder zei ongeveer hetzelfde en vinden het dus duidelijk heel vervelend dat we gaan trouwen.
We wisten dat hun financiële situatie niet geweldig was, maar hadden wel gedacht dat ze op de één of andere manier hun drie kinderen toch hetzelfde zouden willen geven voor de trouw. Ons feest zou sowieso véél minder kosten dan die van zijn broer en zus aangezien die op een klassieke manier zijn getrouwd. We hebben eigenlijk ook nooit gevraagd om veel bij te dragen, al was het maar iets, maar dat willen ze blijkbaar niet.

Mijn vriend is nu zo van z'n melk door hun reactie, omdat ze hem een schuldgevoel willen aanpraten en duidelijk niet tevreden zijn dat we trouwen. Hij is nu zo kwaad dat hij niet in ziet hoe we dit feest nog op een aangename manier kunnen plannen dat hij het dansfeest niet meer wil organiseren.

Ik ben er dus ook niet goed van en wil hem natuurlijk steunen in zijn keuze maar vind het ook wel heel spijtig.

Sowieso gaat 1 april door, al zal het wel zonder zijn ouders zijn, gewoon wij met de kindjes (we hebben al twee kindjes) en mijn ouders...

Hou zouden jullie reageren?


Marjan
1-4-2014
Meld misbruik



Reacties: 19 | Gelezen: 2290


Dominique
13-6-2014
 Meld misbruik19-2-2014 9:59:42

Persoonlijk zal ik nooit aan mijn ouders vragen om een bijdrage. Wij bekostigen onze bruiloft zelf en al er nog wat financiele steun komt van mijn ouders dan is dat mooi meegenomen maar er om vragen zou ik nooit doen. Ook niet wanneer ik weet dat mijn zus wel iets van een bijdrage gekregen had. Dus wat dat betreft kan ik me de reactie van je schoonouders wel voorstellen.
Dat ze niet blij zijn met jullie huwelijk daar kan ik niet over oordelen, zoals ik het nu lees denk ik dat je schoonouders eigenlijk meer bedoelen dat als je er het geld niet voor hebt waarom kies je dan niet voor een samenlevingscontract, dat is een stuk goedkoper.
Ik begijp de reactie van je vriend wel maar ik denk dat het gewoon ff moet zakken en dat dan alles wel weer goed komt. Je geeft het feest immers niet alleen voor de ouders. Je geeft het feest omdat je het zelf wilt, voor vrienden, kennissen en familie. Gasten staan vrij om te komen en als er gasten zijn die niet willen komen dan is dat hun keuze. De vraag is wil je die gasten er dan eigenlijk wel bij hebben? Als zij het niet belangrijk genoeg vinden zijn dat dan wel personen die je bij je bruiloft wilt hebben. Er komt een hoop geregel bij kijken bij een bruiloft en helaas gaat het niet allemaal vanzelf.
Heb het er nog eens over met je vriend..
Succes!



Charlot
14-3-2014
 Meld misbruik19-2-2014 10:01:11

bij ons betaald mijn vader eigenlijk alles, van mijn man zijn ouders moeten we niets verwachten, die vragen zelfs niet moeten we helpen, kunnen we financieel iets doen? we trouwen 14 maart en ze hebben zelfs nog geen kleren gehaald... tja da zegt genoeg zeker? Nuja in het begin was ik o zo kwaad maar mijn man die kan daar niets aan doen, ik weet dat het hij het niet toont maar er zelf verveeld mee zit, maar tenslotte je trouwt met elkaar omdat je elkaar graag ziet en niet met de ouders, die neem je er gewoon bij, als jullie elkaar graag zien en willen trouwen trouw dan gewoon en laat ze jou niet van je melk brengen, dat is wat ik geleerd heb meid :)



Marjan
1-4-2014
 Meld misbruik19-2-2014 10:18:34

Bedankt voor jullie reacties:-)

We hebben hun geld niet nodig om het feest te organiseren, maar we hebben hier toch achter gevraagd omdat we wisten wat ze voor zijn broer en zus hadden gedaan. Wij hebben nu zelf 2 kindjes en vinden het heel belangrijk dat we ze later hetzelfde 'behandelen' en meegeven. Mijn vriend heeft het dus eigenlijk gevraagd uit principe.

We zijn heel zeker dat ze niet blij zijn dat we trouwen ,omdat ze wisten dat ze die vraag dan konden verwachten en er eigenlijk zelf een vervelend gevoel bij hebben dat ze niet hetzelfde doen voor alle kinderen.

Ik laat het bezinken bij mijn vriend maar zoals het er nu naar uit ziet zie ik niet meteen een echt feest komen. Hij vond het feest van in het begin ook van minder belang en deed dit ook deels omdat hij wist dat ik het graag wou vieren met vrienden en familie (ik heb wel een hele goede band met de familie).

De bijdrage van mijn ouders krijgen we sowieso, hoe we het ook vieren en natuurlijk is dat geld dan wel mooi meegenomen om het huis verder af te werken (zo denkt mijn vriend vooral) maar ik denk dat ik dan toch het feest zou missen.



sanne
6-9-2014
 Meld misbruik19-2-2014 11:31:07

Je zegt dat de situatie bij je schoonouders op dit moment moeilijk is op vlak van het financiële.
ik denk niet dat het niet is dat ze hun zoon niet 'gelijk' willen behandelen, maar gewoon dat ze er op dit moment niet de middelen voor hebben.
Ik denk dat ze hun zoon heus wel hetzelfde willen geven, maar dat ze dit misschien op een ander moment op een andere manier zullen doen? Bijvoorbeeld als jullie eens nieuwe meubeltjes nodig hebben, dat ze dan bijpassen als ze er de mogelijkheid toe hebben?

Het lijkt me niet dat ouders dit doen uit onwil, maar echt dat ze het gewoon niet kunnen op dit moment.

Komt wel goed! :)



Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik19-2-2014 11:42:21

Ik begrijp niet dat zijn zus/broer wel een gedeelte krijgen en hij niet.
OK dat het een slecht moment is, maar vraag dan als ouders of het lastig is dat wanneer die bijdage op een later moment gegeven gaat worden, omdat het nu echt niet kan.
Maar het ene kind wel geld geven, en het andere niet, kan in mijn ogen niet !!
En dan aansporen om een samenlevingscontract... dat vind ik er heemaal over !!
Een ouder zou tevreden moeten zijn met de keuze van zijn zoon/dochter.
Allé, dat is mijn mening !!

Ik begrijp het idee van je vriend, hij zal er zijn buik van vol hebben, zijn eigen mss schamen voor de reactie van zijn ouders. alhoewel hij er niets aan kan doen hé.
Laat het even zo en hij zal wel van gedacht veranderen.
Een dansfeest kan je zo duur en zo goedkoop maken zoals je zelf wilt. Het hoeft daarom niet minder plezant te zijn !

Ik vind het altijd zonde dat het zo moet lopen... kwetsende zaken allemaal, het kan toch anders hé..



sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik19-2-2014 12:04:18

hier komen beide ouders niet,zowel niet van hubby en niet van mij,
voor mijn ouders besta ik niet,niet eens mijn kinderen,
en voor de ouders van hubby,ze hebben letterlijk liever hun honden dan hun 1ste zoon die gaat trouwen.
het zij maar zo dan,ik weet van mezelf dat ik een ongewenst kind ben,in 1988 was abortus nog taboe,anders zou mijn moeder het gedaan hebben!
nuja,ik laat dat allemaal links liggen,en ik ga feesten dat het geen naam heeft,en vooral genieten met de mensen die wel ons huwelijk willen vieren.
ze zullen niet weten wat ze missen ;)
geef je hubby even de tijd om af te koelen,wie weet zal je wel je party hebben met tijd,en zoals hierboven vermeld,je maakt die zo goedkoop of duur zoals je zelf wil ;)tis idd jammer dat zijn broer en zus wel een extra kregen en hij niet,hier is da ook zo met mij,ik hoef hun centen niet,van zolang ik getrouwd ben met de man van mijn leven,ben ik gelukkig ;)
succes meid,xxx



abra

 Meld misbruik19-2-2014 12:31:49

Geld geld geld.....

Kijk, het huwelijk is een verbintenis voor het leven (of zou het toch moeten zijn) tussen man en vrouw. Ik begrijp de link om het feest te schrappen niet, als je geen geld krijgt van de ouders. Het één heeft niet met het ander te maken?

Ik ga akkoord dat alle kinderen gelijk zijn en dat alle kinderen evenveel zou moeten krijgen. Waarschijnlijk hebben de ouders hun andere twee kinderen kunnen steunen toen ze er financieel beter voorstonden. Misschien zijn ze nu met pensioen en is het voor hen ook niet gemakkelijk om in één keer een grote som geld op tafel te leggen of is het te moeilijk sowieso om dat bedrag over meerdere maanden te spreiden. De ouders hadden het huwelijk ook niet meer verwacht vermoed ik (ook niet gespaard ervoor) en zitten er waarschijnlijk ook mee verveeld.

Nu kan je twee zaken doen. De eerste is ruzie maken, feest afzeggen, enzovoort....
Krijg je daarmee wat je wil? Neen. Integendeel, de sfeer in de familie zal er alleen maar op achteruitgaan, + het zal aan jullie gaan wreten.

Tweede optie is om hier op een meer volwassen manier mee om te gaan. Hetzij een rustig gesprek waar je toekomstige man aan zijn ouders vertelt dat hij het jammer vindt dat hij niets krijgt en de andere kinderen wel. Als er financiële problemen zijn, dan is het te begrijpen. Dan is het niet meer van niet willen, maar van niet kunnen. Daar zou ik begrip voor kunnen opbrengen en misschien kunnen de ouders - al is het maar op termijn - toch nog een beetje financieël kunnen steunen. Als ze het niet willen, dan is het een andere zaak. Maar zoals gezegd, een goed gesprek kan wonderen doen.

Zou het spijtig zijn dat een huwelijk, wat een feest zou moeten zijn, hierdoor voor zoveel problemen zou zorgen, die je nog heel je leven zal moeten meedragen? JA. Dus ga er vooral verstandig met om en blaas niet alles op.

Mijn ouders hebben ook een bijdrage geleverd aan mijn broers, maar toen stonden ze er financieel beter voor. Moest het zijn dat ik minder zou krijgen omdat ze financieel minder sterk staan, so be it. Ik wil het niet op mijn geweten hebben, dat ze mij geld zouden geven en dat ze zelf een jaar of twee moeten leven op boterhammekes met choco en zwarte sneeuw zien als de facturen (kadastraal inkomen, elektriciteit, belastingen) in de bus zitten.

De keuze is volledig aan u.






gerda

 Meld misbruik19-2-2014 12:55:28

Hoe pijnlijk allemaal...Ik begrijp dat je hier helemaal ondersteboven van bent. Je schoonouders hoeven zich natuurlijk niet te verantwoorden maar persoonlijk vind ik het niet kunnen dat er een financieel onderscheid gemaakt wordt tussen kinderen.

Onze oudste zoon trouwt eind augustus dit jaar.







Hoe pijnlijk allemaal...Ik begrijp dat je hier helemaal ondersteboven van bent. Persoonlijk vind ik het niet kunnen dat ouders een financieel onderscheid maken tussen hun kinderen. Mijn oudste zoon trouwt eind augustus dit jaar. Wij delen de kosten in 2: de familie van het meisje betaalt eenzelfde bedrag als wij. Onze jongste zoon en zijn vriendin willen geen groots opgezet feest, ze willen zelfs helemaal niet trouwen. In januari volgend jaar vertrekken zij voor een jaar naar Latijns-Amerika en we hebben met beide kinderen afgesproken dat de jongste eenzelfde bedrag ontvangt voor het maken van die reis als voor de oudste zijn trouwfeest. Lijkt me eerlijk toch? Misschien toch eens praten met je toekomstige schoonouders naar de reden van deze regeling. Dit schept misschien duidelijkheid, anders gaat het toch wel erg wegen op de relatie met je schoonouders. Je kan dit bedrag uiteraard niet claimen maar ik vind dat hier een woordje uitleg van je toekomstige schoonouders toch wel op z'n plaats is...












Cindy
19-9-2014
 Meld misbruik19-2-2014 13:18:04

ik maak net hetzelfde mee met de schoonouders. maar ik heb een hele lieve mama en stiefpapa zij hebben 4000€ ter beschikking voor ons daarvan hebben we mijn trouwkleed en de rest is voor het feest. mijn schoonouders waren er zelfs niet blij meer toen we onze verloving aan kondigde. maar we trekken het ons niet aan we zijn blij met de mensen die wel blij zijn voor ons.

probeer er toch ook van te genieten en trek je op aan de mensen die wel blij zijn voor jullie.



Marjan
1-4-2014
 Meld misbruik19-2-2014 13:25:10

Thanks voor jullie reacties, de één al wat begripvoller als de andere :-).

Abra: het is niet omdat we geen geld krijgen dat mijn vriend het feest wil aflassen. Hij ziet het gewoon niet zitten dat zijn ouders aanwezig zullen zijn, en in deze sfeer van ruzie denkt hij dat we niet op een aangename manier het feest kunnen beleven.
Ze hadden het feets zeker nog wel verwacht, want we hebben vorige zomer nog eens gezegd dat we dit jaar wilden trouwen. Toen reageerde zijn moeder ook al dat het toch niet perse nodig was om te trouwen.

We hebben nooit geld ge-eist, integendeel, dit was een open vraag. Hun financiële situatie was bij de trouw van zijn broer en zus ook al niet echt super te noemen, maar toen hadden ze het er blijkbaar wel voor over.

Mijn vriend is altijd wat het zwarte schaap geweest van de familie hoewel hij heel veel bereikt heeft op studievlak en sportvlak (eigenlijk het meest van alle kinderen) en heeft nu helemaal het gevoel dat hij minder voor hen betekent dan de andere kinderen.

Ik zie het nog wel zitten om dan gewoon een feest te geven voor mijn familie en onze vrienden, maar hij wil dan ook zijn broer en zussen niet uitsluiten en heeft schrik dat die dan gaan kiezen om niet te komen omdat de ouders niet welkom zijn....

Heel complex dus allemaal :-(

Zijn ouders hadden beter bij het eerste kind dat trouwde gezegd dat het financieel niet mogelijk was voor hen (wat geen schande is), of, zoals mijn ouders, één vast bedrag per kind opzij gezet. Zo zullen wij het alleszins later doen.



Marjan
1-4-2014
 Meld misbruik19-2-2014 13:26:14

Cindy: nodig je zijn familie dan wel uit als je weet dat ze eigenlijk niet blij zijn met jullie huwelijk?



sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik19-2-2014 13:44:12

ik zou het niet doen,dat brengt de sfeer maar onaangenaam en je zult het op hun gezicht zo aflezen.
en als zijn broer en zus daar niet mee akkoord gaan dat hun ouders niet uitgenodigd zijn en daarom niet willen komen,so be it.het is jullie trouw,jullie keuzes,toch?!
komen ze wel ondanks hun ouders niet uitgenodigd zijn,zoveel te beter,maar dit mag niet het gespreksonderwerp zijn op jullie grote dag.
mijn vader belde me vorige vrijdag na 2 jaar geen enkel vorm van contact,
heel schijnheilig vroeg hij hoe het met de kinderen gaat,en dan plots verwijt he me dat ik mijn mond moet houden en ophouden van mijn broer en zussen zwart te maken bij mijn schoonmoeder,hoe kan ik die mensen gaan zwartmaken als ik ook 2 jaar geen enkel vorm van contact heb met hen??!!dat hem dat niet interesseert dat ik uit de schulden ben,jaloers dat zijn ongewenst kind het voor elkaar heeft gekregen om schulden af te betalen die ik van mijn ex gekregen heb.hij si er niet mee gediend dat hij niet uitgenodigd is op ons huwelijk,nja!!het zou voor minder!!als ze niet komen op de boorte van mijn zoon,doopsel en eerste verjaardag MET uitnodiging,tja dan is het voor bekeken voor ons huwelijk hee,als ze niet kunnen komen voor mijn kinderen dan hoeven ze niet te komen voor mij!doe wat jij en je hubby ervan vinden,de rest hoeft daar geen beslissingen in te nemen meid xx



Cindy
19-9-2014
 Meld misbruik19-2-2014 16:03:13

Wij trekken ons dat zo weinig mogelijk aan wij nodigen ze uit. Maar laten ONZE dag daardoor niet verpesten .



Cindy
19-9-2014
 Meld misbruik19-2-2014 16:11:11

Ik en mijn verloofde wonen nu al 11 jaar samen en bij onze aankondiging van onze verloving aan zijn ouders was hun reactie waarom trouwen als je al zolang samen woont. Het feit dat mijn schoonfamilie ( de mannen dan) het niet zien zitten om een kostuum in de keuze van mij wil dragen zegt al veel maar ik trek het mij zo min mogelijk aan we zullen wel zien wie er het meeste moet opvallen. Het heeft nooit e cht geklikt tussen mijn schoonma en mij. Je partner kan je kiezen maar de schoonfamilie spijtig genoeg niet.



karina
14-2-2014
 Meld misbruik19-2-2014 16:24:37

hoi marjan , ik begrijp je situatie heel erg goed
wij zijn op 14/2 gehuwd , en de kado van mijn man zijn ouders was 50 euro ,
nu ik zou het heel erg vinden voor jullie allebei dat daarom woorden komen tussen jou en je vriend
ik ben altijd van mening geweest , we zijn ondertussen 10 jaar samen , als ze mij niet hoeven oke , maar ze gaan mijn geluk en dt van mijn man er niet kapot door krijgen
ik heb op ons feest aan alle tafels gaan pratn en heb de tafel van zijn familie links laten liggen gelijk ze zelf al 10 jaar doen met mij en mijn kinderen
geniet van jullie dag , leef jullie leven , en laat ze links liggen
heel veel sterkte



abra

 Meld misbruik19-2-2014 16:49:12

Hij wil niet dat zijn ouders aanwezig zijn zeg je. En je wil geen feest in een vorm van ruzie. Ik denk dat er eerst wat werk is om de relatie tussen de zoon en de ouders, op dit moment te verbeteren en de situatie uit te klaren.

Enerzijds, ruzie om geld, het gebeurt te veel. Is het niet bij een trouw, dan is het bij een erfenis, of waar dan ook. Maar moet er echt ruzie gemaakt worden om geld? Zijn er geen belangrijkere dingen in het leven dan geld? Geld kan het slechtste in een mens naar boven brengen (ik spreek hier wel in het algemeen). Wel vind ik dat alle kinderen gelijk moeten zijn. Als de andere kinderen bv 2000 € krijgen voor een trouw, dan moet hij dat in prinicpe ook krijgen. Krijgt hij dat niet, dan moet er toch ergens een reden voor zijn. Zijn er financiële problemen, indien ja, kan er dan geen afspraak gemaakt worden onder volwassen?

Ofwel is het van niet willen. Want hetgeen ik zelf erg vind is dat de ouders zeiden dat het beter was om een samenlevingscontract af te sluiten. Het mag zijn wat het is, daar beslissen jullie alleen over. Hebben ze echt niet graag dat jullie trouwen, en waarom bij de andere kinderen dan wel?

Ik wil maar zeggen, praat erover, leg het bij, help de eventuele misverstanden uit de wereld.

Ik kan alleen maar voor mezelf spreken. Mijn ouders zijn tevreden dat ik trouw (niet dat ze het zo speciaal vinden), maar ze vinden het een logische stap in het leven.
Het zou kunnen dat ik niet zoveel zou krijgen als mijn broers (want nu staan ze financieel minder sterk dan zoveel jaren terug). Als ik minder geld krijg, dan is dat zo, daar lig ik niet wakker van. Maar stel dat ze me liever niet zien trouwen, dan zou dat voor mij al een domper zijn. Maar 't moet toch uitgepraat kunnen worden hoop ik





inge
6-6-2014
 Meld misbruik19-2-2014 16:52:40

mijn schoonouders weten zelfs niet dat we gaan trouwen, is ook niet de bedoeling. Mijn ouders hebben gezegd dat ze gaan sponsoren maar niet hoeveel. Is ook de bedoeling niet dat ik weet hoeveel. Alles wat ze bijleggen is mooi meegenomen maar voor ons moet het niet. Tenslotte trouw je als je weet dat je het geld hebt en niet rekent op ouderlijke steun. Ik begrijp wel dat het niet eerlijk voelt tgo jullie maar als je alles zelf betaald zal je later trots kunnen zijn dat je er zelf voor gewerkt hebt





Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik19-2-2014 18:21:50

Hier ook een stel ongeïnteresseerde schoonouders.
Ik denk voornamelijk dat ze niet weten wat ze moeten verwachten.
Hun andere zoon is 15 jaar geleden heel klein en totaal zonder familie in Oekraïne getrouwd met zijn Oekraïense droomprinses (en daarna zijn ze samen naar BE gekomen).
Zijn zus is nooit getrouwd en dat zal wel eeuwig zo blijven.

Mijn ouders willen dan weer véél te véél steunen. Als 't van hen afhing, dan betaalden ze alles. Ik accepteer een deel van hun financiële steun, maar niet het hele plaatje. Anders wilt mijn moeder ook over elk detail zeggenschap.

En hier - bij mijn ouders - wordt dus wel rekening gehouden qua bedrag met dat mijn zus over een aantal jaar hoogstwaarschijnlijk nog volgt.
Elke cent dat ze aan mij geven, krijgt zij ook en dat voorzien zij nu al (dat geld staat bij wijze van spreken al apart). Mijn vader zou het immers nooit over zijn hart kunnen krijgen om zijn twee dochters financieel niet gelijk te behandelen.
Al vaak mogen horen dat ik "het voorbeeld" ben.


Voor mij hoeft het bijleggen niet persé en we vragen er dus ook niet naar bij mijn schoonouders, maar mijn ouders staan er dus van in begin op.
Geven ze op de dag zelf 50 euro ... evengoed, want ik trouw echt niet voor de centen of de cadeaus.



Dominique
13-6-2014
 Meld misbruik19-2-2014 21:13:40

ik zou al mijn geld ervoor vergeven als ik mijn schoonouders erbij kon hebben. Niet dat ik zon super goede band met hen had maar op zon dag wil je dat ze erbij kunnen zijn. Helaas zelfs met al t geld op de wereld kunnen we hen niet terughalen. Probeer met een goed gesprek de band met je schoonouders. Te herstellen dat is zoveel prettigersucces!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...