Nu Online
Momenteel zijn er 63 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwkostuum (op maat) : Café Costumé, Villa Verde of Carbonellasuits?

  15-2-2014 23:32:09

Hallo,

Wie heeft er ervaringen met een van deze winkels of met meerdere?

Ik zou graag willen dat mijn ventje een goed passend kostuum heeft, maar ik wil daar echt niet veel geld aan uitgeven. (Hij doet dat achteraf nooit meer aan.) Vind ik bij alle drie voor een schappelijke prijs een mooi kostuum? Hoeveel moet ik nog rekenen voor een hemd? Zijn er kwaliteitsverschillen; verschillen in afwerking?

Nu zijn we natuurlijk niet op zoek naar een poepsjiek kostuum, maar het mag wel geen 'flodderstofje' zijn dat kreukt of zo en er goedkoop uitziet. Want het is niet zo dat wanneer er vanaf een bepaalde prijs staat, dat het instapmodelletje of het instapstofje op iets trekt.

Laat de reacties maar komen!

Ik kan moeilijk bij alle drie een afspraak gaan maken, want dat neemt ten eerste veel te veel tijd in beslag (en daar houdt hij niet van) en ten tweede : ik kan daarna toch moeilijk gaan lopen zonder kostuum of wel?



Lieve

Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 3085


gerda

 Meld misbruik15-2-2014 23:51:08

Je hoeft in deze zaken toch geen afspraak te maken? Wij zijn deze namiddag gewoon naar Wellens gereden en er was onmiddellijk een verkoper voorhanden die bovendien alle tijd uittrok voor ons. Mijn zoon heeft daar 2 kostuums uitgeprobeerd en een van deze kostuums stond hem (en ook ons ) erg aan. Niettemin hebben we nog niet gekocht. De verkoper heeft voor ons opgeschreven welk pak, welk hemd en welke das hij gepast heeft. We wilden er nog even over nadenken. Het gaat toch over een flink prijskaartje in totaliteit. Daarna hebben we nog een mannenwinkel in Aarschot bezocht maar deze kon noch qua keuze, noch qua service tippen aan Wellens. Dus: volgende week voor een tweede keer naar Wellens en dan kopen we ineens alles daar aan, tot en met de sokken...




Lieve

 Meld misbruik16-2-2014 9:33:53

Gerda, ik vrees dat je bij café costumé zeker een afspraak moet hebben. Ik wacht de reacties hier af.



Sofie
6-6-2014
 Meld misbruik16-2-2014 10:01:52

Wij zijn bij Villa Verdi geweest.
Zéér vriendelijke ontvangst, prachtige kostuums. En vooral: zeer veel keuze.
Wij hebben daar een maatpak besteld: 395 € voor een vest + broek en 79 € voor een hemd. Gilet en das (en eventueel schoenen) komen daar nog bij.

Je moet wel eventjes de tijd nemen om de maten te laten opnemen, maar die mensen daar kennen hun vak dus dat gaat wel snel.
Op vier weken is het pak gemaakt, maar de populaire stoffen gaan er snel uit natuurlijk...

Dit is onze ervaring :-). We wouden eerst een kostuum huren, maar hebben zeker geen spijt dat we er nu toch één gaan kopen.
Veel succes met jullie keuze!



Bart
5-7-2014
 Meld misbruik16-2-2014 10:54:19

Bij café costume moet je inderdaad een afspraak maken.
Wij zijn in Brussel geweest, mooie winkel, goede ontvangst.

Goede hulp bij de stijlkeuze. Je moet hier wel alles kiezen: kleur van kostuum, binnenstof, knopen, kraag, afwerking,...

De prijs hangt natuurlijk af of je een 3-delig kostuum wil en welke stof dat je neemt.

Gisteren zijn we het kostuum voor de eerste keer gaan passen en we hadden onmiddellijk een 'wauw'-effect.

Zeker de moeite waard!
Succes alvast!




lynn
21-6-2014
 Meld misbruik16-2-2014 12:17:13

Mijn ventje is gisteren naar café postume in gent geweest.

Je moet inderdaad eens afspraak maken. Hij was heel tevreden van de ontvangst en het verloop van de afspraak.



Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik16-2-2014 13:30:35

Wij waren ook heel tevreden van café costume, maar het is toch wel niet goedkoop. Het kostuum van mijn man (3-delig + hemd) kwam toch op rond de 1000 euro. Ik denk dat het minimum voor een 2-delig met de basisstof daar ongeveer 500-600 euro is.

Zonde dat hij het achteraf niet meer zou aandoen, dan! Maar als hij een mooi goed zittend pak op maat heeft, kan je hem mss wat vaker overtuigen om een kostuum aan te doen?



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik16-2-2014 16:29:33

bij café costume moet je inderdaad een afspraak maken. het kostuum wordt op maat gemaakt, en je moet alles kiezen, stof, voering, knopen, model, ...

de prijzen beginnen vanaf 450 euro voor 2-delig kostuum, een gilet kost altijd 150, eender welke stof, dus voor 600 euro heb je een 3-delig kostuum op maat. de kwaliteit en afwerking is schitterend, de service ook. maar als je echt nooit meer een kostuum gaat dragen, zijn er goedkopere oplossingen.

Langs de andere kant, kan het ook zijn dat je man verkocht is, eenmaal hij het goedzittende pak draagt, met zijn naam in ;-)

met de andere twee heb ik geen ervaring. Maar manlief hier is een absolute café costume fan (de hemden op maat zijn ook erg mooi, maar vrij duur, denk vanaf 150 euro)




Lieve

 Meld misbruik16-2-2014 22:31:00

Bedankt voor de reacties tot nog toe.

Gitte, hij moet nooit een pak dragen, en in zijn vrije tijd kleedt hij zich ook al niet op, dus het zal voor de kast zijn. Maar, ik zou het nu ook niet goed kunnen verdragen moest hij die dag met een slodderig niet goed passend pak voor de dag komen.

Ik denk dat hij voor een gilet zal passen, dus het zal een tweedelig kostuum worden.

Ik denk ook dat de meeste mensen niet echt voor het basisstoffen zullen gaan bij Café Costumé? Misschien ben ik dan wel beter af met een kostuum van bij Villa Verde. De keuze zal daar misschien al wel beperkter zijn, maar ik zie hem nu niet in iets extravagants voor de dag komen. Een maatpak kost daar altijd 395 euro en een hemd 79 euro. Misschien moet ik het dan gewoon daar eens zoeken,.

Jammer dat ik geen foto's kan zien van bruidegoms met een kostuum van Villa Verde.

Verder nog geen ervaringen met Carbonella?




Niki
16-5-2014
 Meld misbruik17-2-2014 9:35:49

Wij zijn vrijdag bij Café Costume in Gent het kostuum voor mijn ventje gaan kiezen.
Afspraak is zeker en vast nodig!!

Die van mij draagt ook NOOIT kostuums en wij wouden er eerst ook geen fortuin aan geven.
De basisstoffen zijn de klassiekers, grijs-zwart-krijtstreep-blauw.... dus je gaat makkelijker voor iets anders. Wij hadden een stof gekozen die net binnen was - nieuwe zomerstofjes wat direct al 1300euro was voor het kostuum.

Wij hebben uiteindelijk een 3delig kostuum + hemd op maat voor 1640€.
Niet goedkoop maar wel erg uniek en hij was zo enthousiast :-)





Femke
27-6-2014
 Meld misbruik18-2-2014 11:35:36

Hallo, je kunt wel foto's zien van bruidegoms van Villa Verde (op hun site staat daar een tabblad voor). De foto's zijn niet zo heel erg goed wel. De kostuums die in de winkel hingen waren echt mooier.

Wij zijn vorige week zomaar eens binnengelopen bij Villa Verde (dat gaat dus zeker!). De meneer was echt supervriendelijk en gewoon eerlijk. Zo vertelde hij ons ook hoe het kwam dat het daar zo goedkoop was (alles wordt met de computer berekend, al lijkt me niet dat je daarvoor veel moet inboeten op kwaliteit eigenlijk, want je kunt wel nog steeds alles aanpassen).

Een ander voordeel was dat alle kleuren daar ook hingen in een kostuum. Je moet dus niet op basis van een vierkant stukje stof beslissen welke kleur je neemt. Ze vinden het daar normaal dat je alle kleuren eerst moet testen om te zien wat er past (in een andere dure winkel werden we daarvoor uitgelachen omdat we eerst verschillende kostuums wilde passen om te zien welke kleuren mijn vriend stonden).

Buitenlopen zonder kostuum te kopen vond hij ook heel normaal. Je hoort gewoon op een ander moment terug te komen (met afspraak dan best) om alles op te meten. Bovendien vinden verkopers dat logisch dat je hierover moet nadenken hoor.

Die meneer vond het ook logisch dat jonge mensen als ons niet zoveel wisten over kostuums. Daarom gaf hij spontaan wat extra uitleg zoals 'meestal kiezen jonge mensen daarvoor'. In andere winkels was dat wel compleet anders en deden ze soms echt uit de hoogte. Daar was ik echt verontwaardigd over eigenlijk.

Voor jullie zou ik voor Villa Verde gaan. Zeker als je toekomstige toch niet van plan is dat kostuum ooit nog aan te doen (al moet iedere man wel een kostuum in zijn kast hebben, vind ik zelf). Het is echt de helft goedkoper dan ergens anders (letterlijk: 400 euro in plaats van 800). En je kunt er echt gewoon even binnenlopen.



Femke
27-6-2014
 Meld misbruik18-2-2014 11:38:49

Villa Verdi dus, in plaats van Villa Verde :).



Nele
4-7-2014
 Meld misbruik19-2-2014 20:43:04

Wij hebben vrijdag een afspraak bij Villa Verdi. Dus we wachten af.



Nele
4-7-2014
 Meld misbruik21-2-2014 19:58:08

Wij zijn net terug van Villa Verdi. Heel goede service. Ze kennen er echt hun vak. Wanneer je een afspraak maakt, krijg je ook privé advies. Zeker een aanrader! En het is zeker en vast betaalbaar.



Lieve

 Meld misbruik23-2-2014 14:35:56

Hey Nele, en hebben jullie het kostuum daar dan gekocht? Heb je er niet alleen veel keuze in stofjes, maar ook in kostuums zelf; bijvoorbeeld soort revers, enkele of dubbele sluiting,...



Nele
4-7-2014
 Meld misbruik23-2-2014 15:16:22

Dag Lieve,

We hebben het kostuum er ook gekocht. Je kan de binnenvoering, de soort revers, de knopen,... allemaal zelf kiezen. Ook voor het hemd kan je alles kiezen. Wil je een dessin aan de binnenkant, wil je dubbele of enkele knopen enz.

Groetjes,
Nele



Lieve

 Meld misbruik27-2-2014 21:37:07

Wij hadden een afspraak bij Villa Verde en heel goed geholpen geweest. Mijn ventje haat winkelen, maar dit vond hij wel fijn: geen drukte en met alles werd hij geholpen. En in 1 keer heeft hij alles : kostuum, hemd, das, riem en schoenen en dat voor een hele schappelijke prijs.

Nele, binnenvoering hebben we gekozen; er is ook gevraagd geweest of er zo'n anderskleurig knoopsgatstiksel bij mocht aan de mouw van de vest. Knopen is er niks gevraagd. Het hemd daar hadden we wel keuze enkele of dubbele knopen.



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Mannenmode nodig?
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
De Maeyer Ceremoniekostuums Verhuur kostuums voor heren en bruidsjonkers in Sint-niklaas
Wij verhuren kostuums voor elke gelegeheid. U heeft keuze uit Jacquets, Smokings en kostuums in verschillende kleuren (zwart, grijs, grijs met een streep) NIEUW BLAUWE KOSTUUMS Wij hebben ook Jacquets en blauwe kostuums voor bruidsjonkers Meer info