Nu Online
Momenteel zijn er 152 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verloofde wil wachten met huwelijksreis

  30-1-2014 10:05:15
Hoi iedereen, ik kom hier wat zagen...
Ik ben deze maand naar onze vaste reisagent geweest om eens te informeren over huwelijksreizen in de maand oktober / november.
Wij trouwen 4/10/14 en doordat ik in het onderwijs sta moet ik in de schoolvakantie op huwelijksreis. Nu was mijn idee om in de herfstvakantie een weekje weg te gaan naar Lanzarote zodat we toch even met z'n 2 kunnen genieten. Nadien zouden we in de grote vakantie van 2015 onze 'echte' grote huwelijksreis maken (USA).
Nu belde mijn reisagent gisteren om te zeggen dat de hotels bijna vol zitten en of we al een beslissing hebben genomen. Ik zeg tegen mijn verloofde: wat denk je? Gaan we ervoor gaan?
Nu zegt hij doodleuk: we hebben daar nu toch geen centen voor, we kunnen nog altijd op huwelijksreis gaan... Terwijl hij dus wel enthousiast was toen ik met de boekjes thuis kwam...
Wij gaan elk jaar op vliegvakantie in de zomer, nu met de trouw kost alles wat meer maar ik heb het mee in het budgetplan gezet, het zou perfect kunnen. Hij heeft me hierdoor zo gekwetst, ik ben er echt van onder de voeten.
Ik zit hier nu al de hele dag met een lip tot tegen de grond en het spookt rond in mijn hoofd.
Heeft hij nu echt gelijk? Zouden jullie ook wachten tot de zomer van 2015?
Ik vind het echt moeilijk... Ik ga zo graag eens weg. En dit jaar in de zomer gaan we uiteraard niet op vakantie om te besparen.
Ik weet het niet meer ...
*zucht*

Kim
4-10-2014
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1261


Cassandra
25-4-2014
 Meld misbruik30-1-2014 11:46:02

Hey Kim, ik zou toch vragen aan je verloofde waarom hij van gedachten is veranderd aangezien hij eerst enthousiast was?
Als hij echt niet teveel wil uitgeven, maak er dan een romantische mini-citytrip van. Naar Parijs of Londen of Berlijn.
Je trouwdag is een magische dag en het is precies zo jammer om er kort daarna geen vervolg aan te breien, om samen nog even na te genieten. :)



evy

 Meld misbruik30-1-2014 12:02:35

Dag Kim, wij hebben uiteindelijk besloten om de dag na het huwelijk een weekje naar Bretagne te gaan (lekker gezellig en hoeft niet te duur te zijn)... denk idd dat het leuk is om net na het huwelijk er samen even op uit te trekken. Genoeg opties om het budgetvriendelijk te maken. Misschien een alternatieve locatie zoeken om op reis te gaan net na het huwelijk... misschien dat dat voor hem de stap makkelijker maakt als het niet al te veel hoeft te kosten?



Silke
29-3-2014
 Meld misbruik30-1-2014 12:32:48

Ik zou hem ook proberen te overtuigen: Mijn schoonouders zijn indertijd ook niet meteen op huwelijksreis vertrokken (verloofde was in aantocht ;-)) en die hebben daar nu nog altijd serieus spijt van. Zij hebben een dikke 6 maanden later ook een hele mooie reis gemaakt, maar volgens hen is dat niet hetzelfde ... :-)



abra

 Meld misbruik30-1-2014 12:41:23

Zoals je man zegt, je kan wanneer je wenst op huwelijkreis gaan. Hij wil je zeker hiermee niet kwetsen. En is het niet dit jaar, dan is het volgend jaar of binnen 5 jaar met alles erop en eraan :-)



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik30-1-2014 17:27:43

Ik zou toch ook liever - en als het financieel kan - direct een weekje weg gaan. Of in jouw geval dus met de herfstvakantie.
Alleen als jullie nog een (grote) reis plannen in de zomer zou ik er van durven afwijken.

Hier omgekeerd ;) ... Mijn partner wil de huwelijksreis absoluut niet uitstellen! Een huwelijksreis maanden later vindt hij echt geen huwelijksreis meer.



Tiny
12-7-2014
 Meld misbruik30-1-2014 17:34:41

Hey Kim, wij gaan ook niet met huwelijkreis in de zomer 2014 , tzal maar in de zomer van 2015 zijn .. onze trouw draait rond de kindjes ook en aangezien ons jongste dan pas 3jaar ga zijn vinden wij ze nog te klein. het jaar erop is het onze toer voor het grote feest aan onze zoon zijn 1ste communie en aangezien hij constant ons oren afzaagt gaan wij dan in de zomer 2015 naar spanje , hij wilt het stadion zien van Barcelona dan is het voor ons leuk en voor hen ook :) xx

Had uiteindelijk ook graag deze zomer gegaan maar mn ventje wilt ook niet mee werken ::( **zucht** dus ksnap u gevoel!



Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik31-1-2014 8:28:12

Hey Kim,

ik begrijp wel wat je bedoelt. Bovendien had je er jezelf nu een beetje op vastgepind, ook al vanwege de goede reactie van je partner op voorhand. Maar.... wat hij zegt is op zich zeker niets onlogisch.
Wij gaan enkel op huwelijksreis omdat het kan. Mocht het budgettair niet gelukt zijn, was dit het eerste wat we zouden uitstellen. Maar als je zegt dat dit bij het budget geteld is, lijkt het me zeker niet onlogisch! Misschien kunnen jullie zoals eerder voorgesteld eerst een romantische citytrip doen om dan alsnog de volgende zomer een grote reis te maken?
Ik denk dat er eventjes tussenuit knijpen na al die drukte en stress van het plannen/organiseren echt wel deugd kan doen. Waar en hoe duur maakt op zich niet zo veel uit, maar wel dat je met z'n tweetjes eventjes alleen kunt genieten.
Praat er met hem over, misschien kan hij je een gegronde reden geven en vice versa.
Dan komen jullie er samen wel uit ;)



elien
23-8-2014
 Meld misbruik31-1-2014 20:16:35

Hey,

Ik werk ook in het onderwijs en wij moeten dus ook in de vakantie’s op huwelijksreis. Onze trouw valt op 23/08. Om na die datum nog een reis te doen, dit is een beetje te dicht bij het begin van het schooljaar. Wij dachten eerst ook om een citytrip te doen en dan in december onze echte huwelijksreis. Mijn vriend begon plots ook te veranderen van idee en wou die citytrip toch niet meer. Nu hebben we beslist om in de week na ons huwelijk iets leuks te doen, waarschijnlijk een sauna.
En eigenlijk ben ik er nu wel blij om. Wij denken dat het belangrijk is dat je na je huwelijk wat kan uitrusten. Je hoeft daarvoor niet ver weg te gaan. Denk maar aan een B&B in België, sauna,… Het belangrijkste is dat jullie kunnen genieten! Niet de afstand die je aflegt. ;-) En je kunt het ook positief bekijken: Als je bloemen krijgt, dan heb je er ten minste genot van!
Jullie zullen er wel uitkomen! Veel succes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums