Nu Online
Momenteel zijn er 152 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

De getuige

  21-1-2014 16:49:03
We hebben onze getuigen al in ons hoofd maar nog niet gevraagd. Nu wou ik toch eens ff checken bij jullie, zijn er zaken die je 'normaal' door je getuige laat doen ? (behalve dan effectief het tekenen op het gemeentehuis) Ik weet wel dat er niets moet en willen ook niet per se tradities daarin volgen maar hoe 'wordt het normaal gedaan' of wat deden jullie getuigen in jullie organisatie/feest/vrijgezellenfeest ?

jeroen
23-8-2014
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1461


krista
9-8-2013
 Meld misbruik21-1-2014 19:42:29

Hoi, mijn getuigen (mijn 2 beste vriendinnen zijn mee geweest voor mijn kleed te kiezen, just fun...) Ze hebben mijn geklaag en gezaag aangehoord. Ze hebben mij met raad en daad bijgestaan en we hebben onze band nog meer aangesterkt.
Mijn ventje z'n getuige (beste vriend) is mee geweest samen met mijn ventje z'n kostuum gaan kiezen...
Meer hebben wij niet van hun gevraagd.
Een vrijgezellenavond hebben wij (bewust) niet gehad. Dus deze last is van hun schouders gevallen...
Maar achteraf is onze band nog meer versterkt. Deze futiliteit volgens sommige is een band voor het leven geworden (mijns inzicht).



Annelies
24-5-2014
 Meld misbruik21-1-2014 19:57:23

Mijn zussen zijn mijn getuigen. De jongste is meegeweest om het kleed te kiezen en ze gaan allebei mij naar eerste pas.
Ze organiseren mijn vrijgezellen en ze hebben me geholpen en gaan me helpen met kleine zaken: nalezen uitnodiging en misboekje, attenties voor kerk en na avondfeest mee maken, aanduiden welke cadeau van wie komt, bij aankomst gasten op het feest dit aanduiden op de gastenlijst, op kindjes passen tijdens fotoshoot,...
Bij mijn man ligt dit iets anders. Zijn broer is getuige maar aangezien die ms heeft en niet altijd 100% uit de voeten kan, zal hij ook niet zoveel doen. Wel zal hij op mijn mans petekind (zoon van zijn zus) letten tijdens huwelijksviering en avondfeest aangezien hun zus weigert om naar de viering te komen en waarschijnlijk ook niet naar het avondfeest zal komen...



isa
6-9-2014
 Meld misbruik21-1-2014 21:16:41

hier zijn onze dochters getuigen, en gaan ook mee mijn kleed uitzoeken




Martine
14-6-2014
 Meld misbruik21-1-2014 22:35:43

Mijn beste vriendin en mijn zus zijn mijn getuigen.
Mijn partner zijn nichtje (en petekind) is zijn getuige.

Wij verwachten enkel dat ze die dag tekenen.

Mijn zus probeert zich werkelijk overal mee te moeien, maar dat probeer ik juist te blokkeren. Het is mijn trouw, niet die van haar en af en toe moet ik haar daar serieus aan herinneren.
Het enige wat ze van mij mag doen, is eventueel mijn vrijgezellen organiseren. Voor zover die er gaat zijn.

Als 't van haar afhangt zet ze daarnaast de kleding, mijn haar, mijn make-up, de zaal, ... naar haar hand. En gaat ze ook nog met alle aandacht lopen. Maar daar heb ik dus geen zin in.
Ik wil haar heel graag als getuige, maar je moet haar dus wel "intomen".

De andere 2 getuigen eisen geen specifieke rol op :).



Nicole
15-8-2014
 Meld misbruik22-1-2014 9:40:55

hier wordt mijn nichtje getuige en bij mn mannetje zn broer

mn nichtje gaat mee de jurk uitzoeken maar verder... als ze zin hebben om een vrijgezellen te organiseren houden we ze niet tegen maar we hebben er niet specifiek voor gevraagd




Elke
7-6-2014
 Meld misbruik23-1-2014 11:23:38

Wij hebben geen getuigen genomen aangezien dit niet meer verplicht is, hoewel we een ruime familie en vriendenkring hebben die dit zeker zouden zien zitten hebben. Maar wij wouden afzien van die traditie gewoonte. We houden nochtans een traditioneel huwelijksfeest met alles op en aan. Waren van het principe "wat niet veplicht is kan ook geen extra stress meebrengen":-)



jeroen
23-8-2014
 Meld misbruik23-1-2014 13:58:57

Bedankt voor al jullie berichten. Gisteren mijn getuige gevraagd. Hij is een vriend van me al jaren maar hij had dat helemaal niet verwacht en vond het wel heel leuk. Hij vroeg me nu al wat telefoonnummers van de familie zodat hij aan zn speech kan beginnen :-) .. ook al is het niet verplicht maar vind het toch fijn dat je er nog iemand dichter kan bij betrekken.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...