Nu Online
Momenteel zijn er 144 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Premies

  15-1-2014 21:09:54
Beste mede-bruidjes,
Hebben jullie enig idee op welke premies we recht hebben als we huwen? Ik hoorde mutualiteit, werk, vakbond,...? Waar moet je hiervoor zijn en welke documenten heb je nodig? Ik werk in het onderwijs en mn toekomstige bij stadsdienst.

Alvast bedankt.

isabel
11-4-2015
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 3763


sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik15-1-2014 22:19:31

interresante vraag ik volg mee ;)



wendy
27-6-2014
 Meld misbruik16-1-2014 7:28:12

Ja dit volg ik mee want ik weet ik woon in Antwerpen dat wij vanaf dit jaar moeten betalen om te trouwen dus elke premie is welkom :)



Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik16-1-2014 8:19:44

Wij vragen ons voorhuwelijkssparen op bij de mutualiteit. Dit is iets dat je ouders vanaf je 14de konden sparen op basis van een jaarlijkse bijdrage. Dit is niet verplicht dus je moet zelf nagaan of ze dit voor je gedaan hebben.
Bij de vakbond kan je alvast een premie van +/- 75,00 € per persoon aanvragen (moet je wel lid zijn natuurlijk).
Vroeger kreeg je bij de mutualiteit ook een vaste premie. Dit zou niet langer worden gegeven. Maar... Ik ga volgende week toch voor het opvragen van ons voorhuwelijkssparen en dan vraag ik dat voor de zekerheid toch nog na.
Ik weet dat sommige winkels leuke acties doen. Je kan deze opvragen wanneer je gaat samenwonen of gaat trouwen. Als je het nog niet hebt aangevraagd voor het samenwonen, kun je dit dus nu nog doen. Ik geloof dat bij Colruyt en Makro een soort van kortingssysteem wordt aangeboden. Dit moet je even opzoeken op hun website.

Jouw werkgever hoeft in principe geen premie te geven. Hij kan dit eventueel doen in de vorm van een cadeau maar het is dus zeker niet standaard, dat hangt geloof ik een beetje af van de sector waarin je tewerkgesteld bent (ik zit in de adoptiesector en daar is geen cent teveel over ;) ).





Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik16-1-2014 8:30:01

In sommige gemeenten / steden wordt er ook een premie gegeven, eerst verhogen ze wel de kostprijs van een huwelijk ;-)



Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik16-1-2014 9:43:53

Haha, wij betalen niets om te "mogen" trouwen en onze premie van de gemeente is een kookboek van de boerinnenbond.:-))
Over geld heb ik nog niets gehoord, ik volg dus ook nog mee :-)



tinne
23-5-2014
 Meld misbruik16-1-2014 11:41:40




Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik16-1-2014 15:43:39

En hoe moet je dat dan bij de vakbonden regelen? wij zijn alletwee bij de vakbond aangesloten maar zou niet weten hoe dit te vragen.



Sandra
21-6-2013
 Meld misbruik16-1-2014 20:26:00

Gewoon een bewijs van je huwelijk , dat je de dag van je huwelijk krijgt , binnen brengen . Het is wel ( bij ABVV ) 75 euro per koppel als jullie allebei daar aangesloten zijn



Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik16-1-2014 21:21:30

Bij ACV is het bedrag ook 75 Euro



Marieken
8-8-2014
 Meld misbruik16-1-2014 21:39:30

ik ga ook even volgen! Had hier nog niet over nagedacht :-D



Veva
28-9-2013
 Meld misbruik18-1-2014 10:41:14

Wij hebben het volgende gekregen (en ervoor gedaan):
- voorhuwelijkssparen bij CM: hiervoor moet je in eerste instantie niets zelf doen. De gemeente laat aan de CM weten dat je getrouwd bent en dan krijg je de documenten om je voorhuwelijkssparen aan te vragen thuis binnen.
- werk: uiteraard doe je een attest van je huwelijk op je werk binnen. Ik ben ambtenaar en heb niks extra gekregen, mijn man heeft als bediende 150 € gekregen. Wel extra dagen congé gekregen (ik 4 en mijn man 5)
- toen we het geld van onze cadeaus bij de bank (KBC) gingen binnen doen hebben we 2 champagne glazen gekregen
- bij Jet Air krijg je 3% van je huwelijksreisbudget terug als kortingsbon voor een volgende vakantie (is toch een 100 € bij ons, dus mooi meegenomen)
- Vakbond zijn we niet bij aangesloten



Liesbeth
31-5-2014
 Meld misbruik18-1-2014 15:13:21

Hoi allemaal,
de vakbond (ACV) geeft inderdaad een premie, maar dan mag je geen onderwijzend personeel zijn en dus lid zijn van COV (nochtans onderdeel van ACV).
Net gevonden op de site... Nadelig voor mij, want ik ben één van dat onderwijzend personeel :-).






Kim
4-10-2014
 Meld misbruik18-1-2014 15:48:31

Nochtans als ik het boekje van de COV lees zie ik telkens op de laatste pg huwelijken en er staat dan bij dat je een premie krijgt. Ik zou dus zeker eens informeren bij je vakbondsafgevaardigde of op het kantoor.



sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik18-1-2014 19:27:49

hoe zit het met de kinderbijslag?wij zijn een samengesteld gezin,hij krijgt verhoogde kinderbijslag voor zijn 2 jongens omdat ze mentale beperkingen hebben,en mijn 2 kinderen krijgen meer omdat ze 3 de en 4de rang kinderen zijn,vanaf je 3 de kind krijg je het hoogste bedrag,toch?mijn hubby heeft schrik dat zijn kinderbijslag voor zijn kinderen zal minderen omdat we dan een getrouwd koppel zijn.we zitten bij securex en mijn dochter admb


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...