Nu Online
Momenteel zijn er 94 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Goedkope Huwelijksreis

  4-1-2007 14:14:20
Hier ben ik terug met een vraagje over DE reis! Wij hebben tot nu toe een tiental reisburo's afgeschuimd voor een huwelijksreis. Telkens weer halen ze brochures uit met Thailand of Mexico enz. Deze bestemmingen liggen echter niet in ons budget... Wij zijn nog volop ook aan ons huis aan het werken. Bovendien gaan wij op reis in het hoogseizoen door de werkomstandigheden. Heeft er iemand een idee voor een goedkopere bestemming? Of zat jij in hetzelfde probleem...?
Bedankt voor de tips!

Groetjes,

Lisa
13/07/07

Lisa
13-7-2007
Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 2555


K
7-7-2007
 Meld misbruik4-1-2007 14:41:39

Ik vraag me af waarom elke huwelijksreis tegenwoordig exotisch moet zijn. Voor mij moet een huwelijksreis een reis zijn die jullie als koppel graag willen maken. Mijn broer is bijvoorbeeld naar Noorwegen geweest, omdat die daar heel vaak gaan en hun hart aan dat land verloren hebben. Zelf ben ik verliefd op Toscane, en vermoedelijk zal onze huwelijksreis daar wel naartoe gaan. Ik vind het een beetje balen als ik lees dat iedereen op het strand gaat liggen van de een of andere dure resort en dat enkel van tel is dat het duur, ver en exclusief is. Daar gaat het toch helemaal niet om?
Je kan toch evengoed op huwelijksreis naar pakweg Frankrijk, naar een of ander superromantisch klein hotelletje waar je je lekker laat verwennen bijvoorbeeld??



Mieke
6-10-2007
 Meld misbruik4-1-2007 14:50:17

Lisa

Ik ken uw probleem, trouwen en een huisje gekocht/bouwen of verbouwen. Wij hebben nog geen reisbureau's bezocht maar hebben we een idee wat zo'n reizen kosten. Daar bovenop trouwen wij op 6 oktober dus moeten redelijk ver reizen om toch nog goed weer te hebben. Wij gaan kijken wat er in Europa ons aanstaat, wat betaalbaar is en hotels die speciale voorwaarden geven voor een huwelijksreis.

Groetjes Mieke
05-01-2007
06-10-2007



Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik4-1-2007 15:07:24

Ik ben het volledig eens met K! Wij gaan naar Nieuw-Zeeland in juli... het is winter daar op dat moment en zo'n 10 tot 15 graden. Maar we gaan niet om te zonnen en hele dagen niets te doen, we gaan om het land te zien en doen dat met een mobilehome... kan ook romantisch zijn!

Groetjes,
Caroline



Veroniek

 Meld misbruik4-1-2007 15:20:27

Hoi Lisa

Wij gaan ook op huwelijksreis en zijn daar nu ook volop mee bezig. Wij gaan ook in het hoogseizoen, want ik ben leerkracht en kan moeilijk anders! En daarbij hebben we ook ons eigen huisje...

Een reis maken is iets dat je persoonlijk moet kiezen en Mexico en Thailand is ook niet voor ons (ook te ver). Wij hebben eigenlijk nog nooit echt gereisd en willen voor onze huwelijksreis dit eens doen! Wij zullen allicht naar de Griekse eilanden gaan... Rhodos, Santorino, Kos e.d.
Wij wouden dat we op onze vakantie konden wandelen en van de natuur genieten, wat cultuur opdoen en eventueel eens een dagje langs het strand kuieren en zwemmen. Dit hebben we gezegd tegen het reisbureau en ze raadden ons dat aan. Ze hebben brochures meegegeven en we moeten dan maar zeggen wat we willen. Omdat het de enigste keer is dat we zullen reizen, zullen we enkele Griekse eilandjes doen en niet eentje...

Ze hadden ons ook groen Spanje (bovenkant) voorgesteld, maar onze voorkeur zal toch naar Griekenland gaan. (stiekem droomden we er toch van)

Veel succes met je keuze en laat eens weten wat het geworden is...

Groetjes
Veroniek
20 07 2007



Lisa
13-7-2007
 Meld misbruik4-1-2007 15:21:19

Beste Caroline,

Nieuw-Zeeland leek me ook leuk. Ik had een reis gevonden bij Aussie Tours (huurwagen en B&B). En inderdaad dat viel goed mee van prijs. Nu kwamen wij in het reisburo aan en men zei ons dat we dat niet konden doen omdat er sneeuw ligt... Nu snap ik het niet echt meer... We zoeken nu wel in de buurt van Europa.

Groetjes,

Lisa
13/07/07



Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik4-1-2007 15:26:02

Hoi Lisa,

Dat is bizar, want wij hebben niet zo lang geleden onze reis via Aussietours geboekt: van 10 juli tot 2 augustus en tegen ons hebben zij geen woord over sneeuw gerept: wel dat het daar dan 10 tot 15 graden is...
Moet ik toch nog een keer informeren !

Groetjes,
Caroline



grietje
27-7-2007
 Meld misbruik4-1-2007 16:20:52

Hallo, wij zaten ook met hetzelfde probleem. Wij hebben vandaag onze reis geboekt: 4 dagen eurodisney. En we kijken er nu al naar uit.



beatrijs
19-5-2007
 Meld misbruik4-1-2007 16:58:58

Hey!

Wij organiseren onze huwelijksreis zelf: goedkope vliegtickets naar Bangkok (nu promoties bij Connections en Joker), enkele daagjes naar een eilandje om te relaxen, een beetje te zonnen en verwend worden, en nadien met de rugzak door Thailand en vooral Laos, een week of drie. Zo reizen wij het liefste en Azië is echt niet duur ter plaatse! Ik ben enkele jaren geleden een maand met de rugzak door Indië getrokken met mijn zus, en dat heeft ons toen, vlucht en alles inbegrepen, 800 EUR/man gekostvoor een hele maand.

Maar het is idd het belangrijkste om te reizen op de manier dat jullie het het liefste doen. Ook een tip is een autotje huren in Andalusia (Zuid-Spanje): super mooie steden, goedkope hotelletjes, prachtige natuur, lekker eten en heel gezellige sfeer. Dat was voor ons in elk geval een super romantische reis, en helemaal niet duur (vlucht met Ryanair en auto gehuurd via internet (www.doyouspain.com ).

Veel succes ermee!



Katrien
26-8-2009
 Meld misbruik4-1-2007 17:48:35

Wij zijn naar Tenerife geweest. Dat is niet WAUW, maar we waren er allebei nog niet geweest, het is niet te ver, en niet te duur (want jaja, ook wij hebben nog wat werk aan ons huisje).

Gewoon al daar elke dag samen zijn, ontspannen en leuke dingen doen, was al geweldig op zich.
En, Tenerife is nog HEEL warm in het najaar (wij zijn vertrokken op 2 oktober, en je kon er 's nachts nog met blote armen langs het water lopen)

Meer heeft een mens toch niet nodig??
(hoewel ik ook wel eens naar Thailand of Mexico wil gaan hoor, maar ja, je moet nu eenmaal keuzes maken in het leven ;-)

groetjes
Katrien



valerie

 Meld misbruik4-1-2007 19:50:12

Wij zitten ook exact met hetzelfde probleem. We zijn ook ons huis aan het bouwen en omdat ik leerkracht ben, is enkel de grote vakantie dus optie voor onze huwelijksreis. Eerst gingen we niet op reis gaan, maar we denken dat we ons dat achteraf zouden beklagen. Nu zijn we aan het kijken om 12 dagen naar Cyprus te gaan. Ik heb nu al alle hotels overlopen en ik geraak er nog niet uit... allemaal zo duur. Daarom zijn we nu aan het kijken om een studio of een appartement te huren op Cyprus...

Groetjes en veel zoekplezier!

Valérie
26.05.2007



Veerle
29-9-2007
 Meld misbruik4-1-2007 20:51:49

Hey iedereen!

Wij hebben ook vorig jaar bouwgrond gekocht, dus een heel verre reis zit er ook voor ons niet in. Nieuw-Zeeland zal voor een andere keer zijn :).
Wij twijfelen tussen Griekenland (Santorini is naar het schijnt heel romantisch), Cyprus of Tenerife.
Katrien, in welk hotel hebben jullie gezeten in Tenerife?
Ik vraag mij wel af welk van deze 3 landen het warmst is begin oktober. Wij zouden ook rond 2 oktober vertrekken.

Veerle
29/09/2007




Lies
30-6-2007
 Meld misbruik4-1-2007 22:27:48

Hoihoi!

hier nog een tip voor een huwelijksreis:
wij vertrekken 3 juli naar 'La Gomera', het op een na kleinste eiland van de Canarische eilanden. Het staat bekend als een heel rustig, niet toeristisch wandeleiland. Echt goeie stranden zijn er niet, dus je moet echt wel graag wandelen (of elkaar gewoon superverliefd 10 dagen in de ogen liggen kijken...!)
Om er te geraken vlieg je op Tenerife, en daarna met de boot naar Gomera.
Wij hebben gereserveerd in Hotel Anaterve (www.anaterve.com ) en de vlucht geboekt via jetair (die nu wel wat duur is omdat het hoogseizoen is, maar in het najaar kan dat stukken schelen!)
Wij betalen nu 700 voor de vluchten, en ongeveer 500 voor het hotelletje (kamer + ontbijt). Dus ongeveer een 1200 voor het geheel.

Als je dat nog teveel vind, hou dan zeker in gedachten dat de prijs van je vliegticket heel erg kan verschillen, ik heb al gehoord dat je voor 150€ naar Tenerife kan vliegen in oktober, dat scheelt dan toch een heleboel...

Laat maar iets weten als je nog meer informatie wil!

Lies



Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik4-1-2007 22:42:16

Hallo,

Voor ons hoeft een huwelijksreis ook niet echt ver weg te zijn. Wij gaan naar Toscane, maar dat wil niet zeggen dat dat goedkoper is.
Wij hebben geboekt in een B&B bij Belgen, was een paar weken geleden op Vlaanderen Vakantieland. Het is niet zo goedkoop en we moesten direct voor een week reserveren. Dat hebben we dan wel gedaan, maar daarna gaan we nog een paar dagen in een goedkoper hotel. We zullen ook een auto huren, dus met de kosten van de auto en de vlucht zullen we toch ook wel genoeg gespendeerd hebben. En ja, dan vraag ik me weleens af of het dat waard is. Anderzijds wilden we samen toch eens naar Toscane dus dan is het wel meegenomen. We zullen wel veel culturele trips doen. We zijn niet zo'n strandtypes. Mijn vereiste was wel dat er een zwembad aan het hotel moest zijn om af en toe eens een duik te doen en mijn bikini aan te trekken :-)



Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik5-1-2007 10:38:04

Dag allemaal,

natuurlijk is het super als je huwelijksreis een droomlocatie is. De realiteit is dat het allemaal veeeeel geld kost en je vaak keuzes moet maken. Trouwen, een huis, kindjes,...het zijn belangrijke grootse dingen die kunnen samenvallen. Wij wilden graag naar de Malediven maar zijn ook op zoek naar bouwgrond en ik kan enkel in de zomervakantie (kleuterleidster). We dachten eraan om zelfs helemaal niet op huwelijksreis te gaan want als we dan een bouwgrond zouden vinden kan je dat geld goed gebruiken. Maar toen kregen we een uitnodiging van een Braziliaanse kennis. We mochten daar verblijven zodat we enkel onze vluchten moeten betalen. Dit is nog niet goedkoop maar als je zo een uitnodiging krijgt zou je moeten gek zijn nee te zeggen. Wij gaan dus naar Brazilië op logement en wat rondtrekken gedurende twee weken en een half. We kijken er even hard naar uit als eindelijk eens een bouwgrond vinden. Ik wens jullie allemaal heel veel plezier toe op JULLIE huwelijksreis en een gelukkig leven in jullie huisjes.

Groetjes,
Isabel
110807



Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik5-1-2007 16:44:08

Wij zijn op huwelijksreis gegaan naar Wenen, 5 dagen. Was zalig, de romantiek maak je uiteindelijk zelf. We betaalden rond de € 500 denk ik voor vluchten en verblijf en met uitgaven en alles samen zaten we aan max. € 1000 (en 't is niet dat we er zo op gekeken hebben).
Zelf ben ik niet zo voor tropische bestemmingen en ook wij konden niet lang weg aangezien ik in het onderwijs sta en 10 dagen na onze trouw terug aan de slag moest op 28 augustus...

't Moet niet duur en ver zijn om leuk te zijn ;-)

Succes!



Miet
26-5-2007
 Meld misbruik6-1-2007 0:01:48

Surf eens naar www.sunjets.be en vraag hun catalogus desnoods ook aan. Dit is het goedkoopste reisbureau!

Tip: Malta en Turkije zijn erg schappelijk van prijs...



Lisa
13-7-2007
 Meld misbruik9-1-2007 10:38:58

Bedankt voor jullie talrijke reacties! Jullie hebben mij al serieus op weg geholpen!!

Lisa


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums