Nu Online
Momenteel zijn er 65 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wettelijk huwelijk

  11-1-2014 18:45:53
Dag bruidjes

De afspraak voor onze wettelijke trouw ligt al enkele weken vast in het gemeentehuis. We trouwen in oktober (de 18e).
Nu zijn mijn vriend en ik op een huisje gebotst waarvan de kans bestaat dat we het gaan kopen. Echter is dit in een andere gemeente.
K vroeg me af of we dan alsnog in onze huidige gemeente gaan kunnen/mogen trouwen - aangezien die al vastligt. Of zouden we dit moeten annuleren en in de gemeente trouwen waar we dan mss gaan wonen?

Bedankt

fenna
18-10-2014
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1619


sanne
6-9-2014
 Meld misbruik11-1-2014 19:12:36

Zou het even gaan navragen :)
ik dacht dat de regel was dat het is waar één van de partners gedomicilieerd is. Als jullie tegen dan jullie adres gewijzigd hebben kan het misschien dat het in een andere gemeente moet zijn.

Maar ik ken natuurlijk de hele wetgeving niet, dus even telefoontje doen naar de gemeente! ;)



Evi
5-4-2014
 Meld misbruik12-1-2014 11:29:31

Hey,

Het is inderdaad zo dat het de plaats is waar 1 van de 2 partner gedomicilieerd is. Wat je kan doen is gewoon het huis kopen en maar 1 van beide adres aanpassen en dan meteen na de trouw het andere. Maar misschien maakt de gemeente voor een verhuis wel een uitzondering?






fenna
18-10-2014
 Meld misbruik12-1-2014 19:26:31

Het feit is dat we nu ook al allebei samenwonen.
:S
Misschien idd best eens telefoneren. Ik hoop dat ze een uitzondering maken! Mag er niet aan denken dat we in het andere stadhuis die datum niet meer zouden hebben :S



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik12-1-2014 23:38:17

In veel gemeentes mag je maar een half jaar voor je trouwt de datum komen bevestigen.
Ik zou het dus vrij vreemd vinden als je datum nu al volledig vol zou zitten in de nieuwe gemeente.

Misschien es overleggen tussen de twee gemeentes?

Het is overigens ook niet dat als je nu misschien koopt, dat je ook binnen de paar weken verhuisd bent, hé. Kan zijn dat er nog kosten / verbouwingen aan het huis zijn en dat je dus nog een paar maanden zoet bent.
(Tussen het beginnen naar de zoektocht - het gaan kijken naar huizen - naar ons droomhuis en de effectieve verhuis en adresverandering heeft bij ons iets van een klein jaar gezeten.)



Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik13-1-2014 10:21:40

Ik denk dat de kans erg klein is dat een bepaalde datum volledig volzet is. Zeker in oktober, dat is toch al een iets minder populaire maand om te trouwen (in vergelijking met de zomermaanden). Alleen zal het misschien een ander tijdstip worden. (Hangt natuurlijk ook wat van de grootte van de gemeente af, maar als er 2 koppels per uur kunnen trouwen, dan zijn dat er op een halve dag al 6.)
Als jullie tegen dan echt al verhuisd zouden zijn, zal je toch in de nieuwe gemeente moeten trouwen. Dus als je zeker wil zijn, zou je inderdaad nu al eens kunnen informeren.
Maar zoals ook al gezegd: misschien duurt het nog wel wat langer voor jullie daar zouden gaan wonen, als jullie het al kopen.
Maak je in ieder geval geen zorgen, het komt wel goed.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...