Nu Online
Momenteel zijn er 176 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bedankje

3-1-2007 19:57:02
Heb op het forum al een aantal keer gelezen dat er een bedankje wordt meegegeven aan de gasten van het avondfeest (dacht altijd dat men nadien een bedankingskaartje met foto's opstuurde). Wordt dit steeds gedaan en wat zijn er originele ideetjes?
Groetjes

Elke
29-6-2007
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 363

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik3-1-2007 20:07:47

Wij hebben daar nog niet over nagedacht en zijn eigenlijk ook niet van plan om een bedankje te geven na onze feest. Wij zijn wel van plan om achteraf een kaartje met foto's op te sturen. Maar er zijn bv koppels die al een foto van hun reportage geven in een mooi staandertje dat per koppel op tafel staat of er zijn er die zelfs iets speciaals voor bestellen. Ik heb ooit bij een vriendin een kaars gekregen in de vorm van een schaapje. Haar man was dierenarts en dat was ook per koppel. Maar eigenlijk vind ik dat niet nodig. Tenzij je al een mooie foto hebt met 'bedankt' erop. De rest vind ik allemaal een beetje overbodig.

els
14-7-2007
 Meld misbruik3-1-2007 21:56:46

hallo,

bij degene waar ik al ben geweest, gaven ze ook een bedankje mee naar huis.
Wijzelf gaan een stoffen zakje geven met daar een memoblokje en 2 chocolaatjes in.
Er zijn zoveel originele bedankjes, misschien eens googlen?

Groetjes, Els

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik3-1-2007 22:33:52

hoi, wij gaan ook een bedanking geven op het feest zelf. Wel niets groots, meer om te vermijden dat we er nadien nog aan moeten denken.

Véronique
31-8-2007
 Meld misbruik4-1-2007 7:43:19

Dag Elke,

Wij zijn niet van plan van de avond zelf iets mee te geven, dat hoeft vind ik ook helemaal niet. (kan leuk zijn, maar al de rest kost al genoeg geld)
We gaan waarschijnlijk achteraf een kaartje met een echte foto op en daaronder een bedankingswoordje naar iedereeen brengen of versturen.

Groetjes,
Véronique (Mechelen)

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik4-1-2007 7:57:40

Hey,

In Nederland wordt dat meer gedaan.
In België begint het ook stilaan op te komen, maar daar beslis je nog meer zelf over als koppel.
Leuke geschenkjes vind je op 'trouwkaarten.nu' en 'geluk.com'.

Groetjes, Sissi

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik4-1-2007 8:03:28

Hey,

Ikzelf heb nog nooit een bedankje gekregen op een trouwfeest. En wij gaan dat ook niet doen. We sturen achteraf wel een bedankkaartje met foto.

Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik4-1-2007 8:07:05

Hey,

wij hebben wel een bedankje gegeven de avond zelf. Het was een kaartje met op de voorkant een foto van ons (genomen tijdens de reportage voor onze uitnodiging) en op de achterkant een Win For Life lotje. Op het kaartje hadden we dan geschreven: "Wij wonnen vandaag onze Win For Life, nu jullie nog." We vonden dat heel mooi symbolisch en hebben er veel toffe reacties op gekregen.

Groetjes,
Lieve

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik4-1-2007 9:44:27

Hi Elke,

Wijzelf zijn er nog niet uit of we iets gaan geven aan onze gasten of niet. We hadden al wel een paar leuke dingen gezien (zeepje, doosje om te vullen met snoepjes of chocolade - wel niet echt heel origineel, dat geef ik toe).
Volgens onze ceremoniemeester moet je dan achteraf geen bedankkaartjes meer sturen, dan geldt dit geschenkje eigenlijk als bedankje.
Wijzelf vinden het precies toch persoonlijker om een kaartje te sturen om te bedanken met dan een toepasselijk tekstje.
Wij hebben vorig jaar 4 huwelijken gehad en hebben bij 2 van hen een geschenkje gekregen bij het doorgaan. Achteraf ook nog wel een bedankkaartje.

Groetjes,
Véro en Billy
16/6/2007
http:/veroenbilly.trouwen.com

Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik4-1-2007 10:42:46

Hello
Wij maakten bedankjes: een klein glazen potje (uit dille en kamille) dat we met snoep vulden. Daaraan een kaartje met bedankt erop. Jammere is dat we dit aan de receptiegasten zijn vergeten meegeven in alle drukte... de meeste van die gasten hebben we het achteraf dna wel kunnen overhandigen maar sommigen hebben we dan gewoon een kaartje met foto opgestuurd. Wel een leuk idee, maar je moet iemand hebben die het zeker helpt onthouden... Wij hadden geen ceremeniemeester (ook eigenlijk totaal niet nodig gehad) alleen dit zjn we vergeten...
Veel plezier met het zoeken ;-) en onthouden

Veroniek

Meld misbruik4-1-2007 11:13:14

Hoi Elke

Wij gaan ook achteraf een kaartje met foto geven.

Volgens mij hangt dit allemaal een beetje af van regio tot regio. Bij ons wordt dit helemaal niet gedaan, maar wel een bedanking achteraf.
Wij spelen wel met het idee om een lijst te leggen voor onze trouwreis. We gaan dan een foto nemen van wat die mensen gesponserd hebben en dit mee opsturen. Om hun te laten zien wat we met hun deel van de cadeau gedaan hebben...

Veel succes nog!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

Cindy
8-7-2006
 Meld misbruik4-1-2007 12:07:07

Wij hadden bedankjes voor onze receptiegasten: een zelfgemaakt versierd doosje gevuld met chocolade hartjes, en voor onze feestgasten een klein beeldje: een berenbruidspaar in een kever cabrio (onze bruidswagen) met een zakje lavendel en een klein bedank-kaartje. Niemand had dat al meegemaakt maar iedereen vond het heel tof. Het bedankje heeft ons net geen 2€ per stuk gekost. We vonden dit toffer dan een foto (die eerder zal worden weggegooid of weggestoken).

Cindy en Jurgen
08/07/06

els
7-7-2007
 Meld misbruik4-1-2007 12:32:36

We denken erover na om iedereen een klein flesje wijn, met zelfgemaakt etiket over het originele, te geven. En nadien een kaartje met foto te versturen.
We nodigen wel maar een beperkt aantal mensen uit. Is anders misschien nogal duur?

Ilse
12-5-2007
 Meld misbruik4-1-2007 13:02:44

Bij vrienden van ons, gaven ze een Rodenbach flesje per koppel ('t feest was in de Rodenbach) met hun foto op en aan de andere kant een 'liefde is' plaatje.

Groetjes,
Ilse
12 mei 2007

grietje
27-7-2007
 Meld misbruik4-1-2007 16:27:02

wij geven een stuk zelfgemaakte zeep met een tekst in gegraveerd.
Dit doen ze in de soap factory in Hasselt. Je kan daar uit honderden soorten zeep kiezen en de manier waarop je ze presenteert vb. als snoep.

Mieke
16-9-2006
 Meld misbruik5-1-2007 11:16:45

Hallo,

Wij gaven zowel aan de gesten voor de receptie als aan de avondgasten een klein geschenkje.
Het was een glaasje met schelpjes een een theelichtje. Daaran hing een tekstje over 'licht'. Op de keerzijde ons bedankje. Op het avondfeest moet je zowiezo rondgaan bij iedereen. Op die manier wisten we direct wat zeggen aan tafels waar vrienden en kenissen van onze ouders zaten. De mensen vonden het heel sympathiek dat wij dat persoonlijk gaven. Zo moet je na het huwelijk ook geen enveloppes meer schrijven en aan niks meer denken.

Veel plezier
Mieke

patricia
10-3-2007
 Meld misbruik5-1-2007 12:43:39

wij hebben een soort schatkistje met hartensuikers in,en dat mooi veroakken met strikje en zo en ten toon stellen in een soort schip

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...