Nu Online
Momenteel zijn er 34 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

LET OP MET BESCHULDIGINGEN

  11-12-2013 17:53:02
Ik kom hier op dit forum toch wel een ganse reeks heel onvoorzichtige bruidjes tegen hoor.
Het staat natuurlijk heel stoer om handelaars in een slecht daglicht proberen te stellen omdat je over bepaalde dingen niet tevreden bent, maar je moet natuurlijk wel weten dat dit wel eens voor heel onaanganame gevolgen kan zorgen.
Als je daardoor schade toebrengt aan die handelaar dan zal je die schade moeten betalen.

En het internet heeft een immens geheugen. Wat je op het internet schrijft blijft daar voor eeuwig en altijd hangen. Denk maar niet: ik laat wat ik geschreven heb wissen en dan is het weg.
Een handelaar hoeft ook niet direct te regeren. Hij kan probleemloos een aantal jaren wachten want zo langer de beschuldiging op het internet blijft staan, zoveel te hoger de schadervoeding is die hij kan krijgen.

Dus als je iets nagatiefs schijft zorg er dan voor dat je keiharde bewijzen hebt.

Onlangs is er nog iemand door de rechtbank veroordeeld tot het betalen van een heel groot bedrag aan schadervergoeding omdat zij op facebook iets geschreven heeft dat ze niet kon bewijzen.

Dus wees voorzichtig.

Bert

Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 2500


sara
7-6-2014
 Meld misbruik11-12-2013 18:24:02

mja maar een mening geven mag toch ..... heb ook iets negatief geschreven over een bruidswinkel. Maar dat is mijn ervaring. Ik vindt dat je er dan toch iets moet over zeggen zodat andere bruidjes dit weten.


is wel een goede tip , want inderdaad internet is gevaarlijk. maar je mag toch een mening geven?




Irma
13-12-2013
 Meld misbruik11-12-2013 18:47:12

Helemaal mee eens Sara.

Er word ook vaak misbruik gemaakt van de bruidjes. Is een makkelijk groep he. Die zijn al helemaal in de wolken en in de stress ...

Persoonlijk vind ik dat men juist wel de negatieve ervaringen moet delen!!

Heb het recentelijk zelf mee gemaakt. Achteraf hoor je dan van verschillende meiden dan ze ook niet negatieve ervaring hadden. Had ik die eerlijk verteld hadden hier was ik niet mijn geld kwijt geweest. En zo geldt dat voor andere ook. Als je hier adverteert moet je na mijn mening ook tegen kunnen dat er een mening word gegeven. En andersom is het ook trouwens.... er worden door adverteerders soms ook persoonlijke informatie geplaats over prive personen geplaatst.. zelfde verhaal.

Een mening blijft een mening!!! maar das mijn mening ;)




Jessica
7-7-2012
 Meld misbruik11-12-2013 21:16:32

Bert mag ik vragen in welke hoedanigheid je dit bericht schrijft? Zoals de bruidjes hierboven aanhalen, bestaat er ook zoiets als vrije meningsuiting. Iets negatiefs schrijven over een handelaar heeft pas gevolg wanneer dit onterecht gebeurt EN kan bewezen worden of wanneer dit herhaaldelijk door dezelfde persoon gebeurt met het oog op schade toebrengen... Het is niet zo dat wanneer een handelaar iets negatief ziet staan over zichzelf ze zomaar een schadeclaim kunnen indienen.



Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik11-12-2013 21:41:15

Wanneer er iemand een slechte ervaring gehad heeft met een handelaar is de meest logische reactie dat die persoon 'slechte reclame' gaat maken. En volgens mij is dat nog geen misdrijf.
Als je echt onenigheid hebt met een handelaar en daar hangt van alles aan vast, ben je dit natuurlijk best onderling uit te vechten. Maar als het om een vrije meningsuiting gaat is er geen enkele rechtbank die je hier om zal bestraffen hoor.

Of kan anders de frituur hier achter de hoek mij ook een schadevergoeding eisen omdat ik hun frieten niet lekker vind??



wouter

 Meld misbruik11-12-2013 22:26:59

ik begrijp niet wat je bedoelt met "dat het natuurlijk heel stoer staat om een handelaar in kwaad daglicht proberen te stellen."

Ik geloof dat mensen die een wanpraktijk aankaarten al vanalles geprobeerd hebben, vòòr zij iets posten, en dat een forum nu eenmaal een laatste toevlucht is.

Wat mij wel opvalt is dat deze posts waarin melding wordt gemaakt net heel vaak verwijderd worden. (van de slechte "boudoir" ervaringen is er niets meer te vinden)

Aan jezelf toegeven dat je teleurgesteld bent in een investering is één ding,
dit ook nog durven delen met een heel forum is wat anders, en het juiste word daarvoor is moedig, niet stoer.




Ilvy
18-7-2014
 Meld misbruik12-12-2013 8:38:24

Ik kan iedereen hier alleen maar bijtreden!!!!
Ik vind het nogal frappant dat je schrijft een handelaar kan de beschuldigingen zo lang laten staan als hij wil, hoe langer ze blijven staan hoe meer schadevergoeding hij kan eisen. Ik moet toegeven dat ik dat een jammere uitspraak vind, dat zegt dan meer over de motieven van de handelaar dan wat anders.

En ik denk ook wel dat de mensen hier volwassen genoeg zijn (laat ons toch hopen) om te weten wat kan en niet kan. En ja ik volg je helemaal dat negatieve commentaar schadelijk kan zijn maar eerlijkheidshalve moet ik toegeven mocht ik handelaar zijn en het zou slechte commentaren regenen, ik toch eerst eens even in eigen borst zou kijken.

Iedereen kan een negatieve ervaring hebben, ik vind ook dat ze vrij mogen zijn om hierover te schrijven net zo vrij als diegene die de uitspraken eventueel willen herleggen.

En sorry maar ik heb soms ook de indruk dat je constant op je hoede moet zijn voor malafide praktijken als bruidspaar, soms lijkt het echt wel: ze horen het woord trouwen, alejupa laten we er gauw een paar honderden euro's bijtellen!!!!



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik12-12-2013 8:48:21

Wat een vreemd bericht hier zo ineens op het forum.
Ik vind dit een heel positief forum met vooral veel tips en steun.
En idd, soms loopt het al eens mis en dan mag dat ook gezegd worden om anderen te waarschuwen.
Wat restaurants, hotels, ... betreft, staat het internet er vol van.

Bert, bij mij komt jouw bericht over als een waarschuwing naar een bepaalde bruid die hier wel eens een negatieve ervaring zou kunnen neerschrijven.
Kan natuurlijk verkeerd zijn.



sara
7-6-2014
 Meld misbruik12-12-2013 11:27:00

heel deze site is toch een pakketje van meningen. Ik heb mijn ervaringen van een bruidswinkel ook gegeven. ja dit was negatief, maar was mijn mening .... mijn ervaring ....

als ik dit bericht idd lees begin je al schrik te krijgen om nog iets te zeggen. Ik kom speciaal op deze site om de meningen van andere te vragen over bepaalde zaken....

Waar ik al heel negatieve reacties van hoor schrap ik niet direct uit mijn lijst , ga zelf zien en geef dan mijn mening hierover. wie mij daarvoor voor de rechtbank wil trekken doet maar....

je leeft in een vrij land , meningen geven mogen.... waar gaat dit anders naartoe.

Als dit bericht een waarschuwing is naar een bruidje op deze site zegt het meer over dit bericht, de persoon achter dit bericht en misschien je zaak ..... en dan trek ik mijn conclusies er ook uit.


Je moet eenmaal tegen commentaar kunnen in dit leven.... niet alles is perfect....




Guinevere
7-6-2013
 Meld misbruik12-12-2013 12:52:58

Iedereen heeft recht op vrije meningsuiting. Waarom bestaat dit forum anders?

Als je als handelaar geen negatieve commentaar kan verdragen, dan moet je maar niet actief zijn op dit forum. Een goede handelaar zal de kritieken positief gebruiken en er iets mee doen. Kritiek kan immers ook opbouwend zijn.

Het enige wat een misdrijf is op dit forum is een valse identiteit nemen en vanalles gaan verkondigen (enja, dan nog moet het bewezen kunnen worden...)
Zo weten we bijvoorbeeld niet wie er achter "Brecht" schuilt. Maar ach, zoals ik al zei : recht op vrije meningsuiting.

Dus bruidjes, laat je niet beïnvloeden en doe je ding, blijf hier gewoon je positieve en negatieve ervaringen - weliswaar in gepast taalgebruik - hier op het forum schrijven, blijf tips vragen/geven, blijf inspiratie opdoen en neem sommige dingen hier met een korrelje zout :-)





Patrick

 Meld misbruik12-12-2013 14:14:40

@ Guinevere, mooi neergezet, forum dient daarvoor en dat is het, niet meer en niet minder. Top.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...