Nu Online
Momenteel zijn er 79 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Jullie mening... Handen in het haar...

  10-12-2013 23:05:02
Hallo iedereen, mijn huwelijk is ondertussen al enkele maanden geleden (7-9-2013) maar ik slaag er maar niet in om er met een positief gevoel aan terug te denken. Dat komt vooral door onze fotograaf en videograaf... Op voorhand had ik afspraken gemaakt met onze fotograaf (mondeling, niet op papier) over wat ik wou. Het belangrijkste was dat ik onze kinderen niet mee wou nemen op fotoshoot zodat ze even een rustpauze hadden, maar ik wou met hen op onze feestlocatie een shoot doen (in het bos). Dit had ik heel duidelijk gezegd. En wat was het eerste wat ik dacht toen ik de ochtend na ons huwelijk wakker werd? "G***, onze shoot met de kids!!!" Dit was dus niet gebeurd. Ook werden al onze gasten bij aankomst gefotografeerd in een fotokader, wat heel mooie foto's geeft. Maar niemand van de suite, of ook wij zelf zijn daar niet in getrokken. Onze shoot zelf is ook heel hard tegengeslagen. Er is zelfs geen enkele foto waar je de achterkant van mijn kleed of sleep ziet. Normaal ben ik altijd en overal de fotograaf van dienst, en ik doe altijd superhard mijn best, dus het was al "spannend" nu ik dit uit handen moest geven. Maar nu ik de foto's gekregen heb ben ik nog niet gestopt met wenen... Wat moet ik nu doen? Mijn man is natuurlijk razend, want ja, eerst lang gezaagd om te trouwen, en nu ben ik nog niet content... Ik zou eigenlijk heel graag een nieuwe fotoshoot willen doen. Dat wil hij wel doen, maar niet in onze trouwoutfit, want ja "je weet dat het niet die dag is en je hebt niet hetzelfde gevoel als op die dag,...". Wat denken jullie? Wat zouden jullie doen?
Met onze videograaf net hetzelfde probleem... We hadden daar een afspraak mee maar die was hij vergeten... Dus dat had eigenlijk alles al duidelijk moeten maken... Hij had op voorhand gezegd dat hij de genodigden wat vraagjes stelt en zo, dus hadden we geen praatpaal gehuurd zoals we oorspronkelijk gedacht hadden. Dat heeft hij dus niet gedaan. Ik had ook gevraagd of hij de misviering er integraal wou opzetten. Ah nee, hij ging een compilatie maken van een uurtje. Van de hele dag. Ik was razend! Heb nu gezegd dat hij al zijn materiaal integraal moet geven en dat ik zelf wel zal knippen en plakken... Man echt waar, hoe moeilijk kan het zijn om afspraken na te komen???? En het kost allemaal zoveel, dan verwacht je toch dat het in orde is????
Sorry, moest efkes stoom aflaten...
Groetjes,
Wendy

wendy
7-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 2925


Annelies
24-5-2014
 Meld misbruik10-12-2013 23:17:26

Oh Wendy, das supererg om te lezen!
Ik zou een tweede shoot doen maar wel in trouwoutfit (en ook met de kindjes erbij) zodat je toch "iets" hebt!



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik11-12-2013 0:21:10

Allez, die fotograaf en videograaf zou ik voor volgende trouwers in je omgeving al niet direct aanraden.

Ik zou komende lente of zomer een nieuwe fotograaf zoeken en een nieuwe shoot doen. Met de kinderen erbij.
Niks belet je dan om je - ongetwijfeld - knap trouwkleed een tweede keer aan te trekken :).



Christ

 Meld misbruik11-12-2013 7:24:39

Beste Wendy,

Dit is natuurlijk niet aangenaam, ik zou overwegen om opnieuw een fotoshoot te maken...

Ik zet omwille van dergelijke redenen alles op papier, mijn contract is twee volle bladzijden groot, het infofolder telt 8 bladzijden...

Was er dan geen planning opgesteld in papierversie die beiden hadden?

Mochten jullie nog een fotograaf zoeken voor een sessie achteraf, mag je me gerust contacteren: christ.vilez@telenet.be

In de lente/zomer werk ik graag bv aan zee, ook met zonsondergang...

Greetz,
Christ Vilez



frida
6-2-2010
 Meld misbruik11-12-2013 8:12:58

oei dat is echt niet leuk!
maar ik zou ook nog eens tweede shoot doen in trouwoutfit samen met de kids!



Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik11-12-2013 9:22:30

Wendy,
Wie was je videograaf / fotograaf? Om toekomstige bruidjes/gommekes te waarschuwen?

Ikzelf zou het nog eens overdoen met trouwoutfit
Wijzelf hebben de dag zelf een video- en fotograaf, maar omdat het me allemaal zo kort lijkt voor de fotoshoot te kunnen houden. En ook de fotolocatie is te veraf om het de dag zelf te kunnen doen. Daarom doen we een week later nog eens een fotoshoot met onze trouwkledij in de haven en daarna naar de zee.
Zo kan ik nog eens mijn trouwjurk dragen :-)



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik11-12-2013 9:52:02

Oei Wendy...dat is inderdaad een tegenvaller!
Ik heb ook nog altijd spijt dat er geen 'trap afdalen van de bruid' en deur openen van de bruid foto's bij ons tussen zaten, maar is een detail vergeleken met jou...
Als je het echt zo erg vindt, zou ik een nieuwe shoot laten doen...inclusief je kleed!
Oh, zo erg...het kost idd allemaal veel geld en de foto's zijn de enige herinnering aan die ene mooie dag...dus ik zou de shoot opnieuw doen met een andere fotograaf!

groetjes van een ander 07-09 bruidje!
Sandra



Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik11-12-2013 10:24:06

Oh nee wat erg!! Waren zij allebei van dezelfde firma? Was er geen contract?!
Wil je misschien de namen doorgeven want ik ben zelf nog op zoek.....
Ik zou teru geen shoot doen met een andere fotograaf in bruidskleding!!



Jessie
13-9-2014
 Meld misbruik11-12-2013 11:38:49

Dit is echt erg om te lezen! Ik zou zeker een nieuwe fotoschoot doen! Zowel van jullie me 2 en jullie met jullie kindjes. En ik zou zeker en vast met trouwkledij doen. Je hoort van vele koppels als het regent voor hun fotoshoot dat ze dat ook nog eens overdoen met hun trouwkledij! Dan heb je misschien toch al een iets beter gevoel.

groetjes



Cedric

 Meld misbruik11-12-2013 13:18:25

Wendy,

Wat er is gebeurd is zeer spijtig en had absoluut niet mogen voorvallen.
Samen met de andere tastbare herinneringen (ring, kleed, ...) zijn de foto's het enige wat overblijft van een huwelijk en dan moet dat absoluur perfect verlopen.

Bij Cedric Alexandre Photography werken wij met een schriftelijk contract.
Ook gaan we een maand voor het huwelijk ongeveer bij het koppel langs en noteren we echt alle details in het klantendossier. Zowel de plaats en het uur van de verschillende momenten die dag (plechtigheid, foto's, kerk,...), maar ook de aandachtspunten en speciale wensen van het koppel. Zo vergeten wij nooit wat er werd gevraagd en verloopt alles vlot op de grote dag.
Wat we ook sowieso doen is alles tot in het detail fotograferen. Het is belangrijk om mooie, artistieke foto's te maken enerzijds, maar anderzijds vinden we het ook belangrijk dat het koppel een herinnering heeft aan àlles wat er die dag aanwezig was.

Ik zou je ook aanraden om nog eens een fotoshoot te doen, met jullie als koppel en de kids.
Misschien is het in dat geval wel best dat je voor een andere fotograaf kiest?...

Veel succes gewenst!

Isabelle Alexandre
Cedric Alexandre Photography
http://cedricalexandre.com



Patrick

 Meld misbruik11-12-2013 13:33:47

ai, zoiets had niet mogen gebeuren en is héél erg.

Verder kan ik jullie enkel vertellen dat ook wij werken zoals onze collega Cedric hierboven uitlegt.



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik11-12-2013 15:35:32

Wij geven zoveel mogelijk, de originele video-opnames apart gratis mee.
Maar een dagcompilatie van 1 uur op dvd, lijkt mij niet ongewoon, aangezien een standaard-dvd slechts 1,5 uur lengte bedraagt.
Nog iets...hoe meer video er op een dvd gebrand wordt, hoe lager de kwaliteit.
Ook stel ik mij de vraag of alles integraal filmen of dit zo monteren, een mooie, vlotte videoreportage zal opleveren, denk van niet eerlijk gezegd.





Alessia

 Meld misbruik11-12-2013 18:32:51

Ik ben het eens met de reactie hierboven, onze video duurt ook 'maar' iets meer als een uur. En dat is echt voldoende, voor mij toch. In verband met de fotograaf. Het is jammer dat het niet is zoals je gedacht had. Bij ons dacht ik naderhand er ook aan dat er geen foto's zijn met de ene kan van mijn familie, maar dan ook geen enkele. Dat is zo goed mijn fout ook. Dus zonder cru over te willen komen, lijkt het me evengoed dat jullie ook gewoon vergeten zijn om de shoot met de kinderen te doen (door de stress en de drukte waarschijnlijk). Dat jullie fotograaf geen foto's heeft getrokken van de achterkant van jouw jurk of de sleep is jammer, want dat zijn wel altijd leuke foto's. Maar om daarom je shoot helemaal opnieuw te doen.... Ik zou dan eerder kiezen voor een Trash the dress shoot. Je hebt je jurk weer aan, je kunt je haren laten doen en je kunt dan eventueel de kinderen erbij betrekken.



Cathy
13-9-2014
 Meld misbruik12-12-2013 21:12:45

Ohnee dit is echt jammer!! Het kost inderdaad genoeg om foto's naar je zin te hebben!
Ik zou ook een nieuwe shoot met jullie trouwkledij doen. Oké je weet dan dat het niet getrokken is op jullie dag zelf maar het zal je wel steeds op jullie huwelijk doen denken.
En laat deze tegenslag het niet weerhouden om toch met een positief gevoel op je huwelijk terug te denken.



wendy
7-9-2013
 Meld misbruik13-12-2013 22:20:25

Merci allemaal voor jullie lieve reacties! Is echt hartverwarmend... xxx



jeroen
23-8-2014
 Meld misbruik15-1-2014 15:48:53

mogen we weten wie de fotograaf videograaf was ? kwestie die al niet te boeken ? ;-)



sonja
14-2-2014
 Meld misbruik26-2-2014 7:35:53

Ik vind het allemaal heel erg voor je maar zou je niet gewoon nagenieten van jullie dag? Die foto's zijn toch uiteindelijk materialistisch he? Uw herinneringen aan die dag zijn het belangrijkste! En zo lang je je de dag zelf goed voelde... Ik ben 10 dagen geleden getrouwd en er zijn een paar akkefietjes geweest. Ik ben zelf nogal snel over mijn toeren en klaag en zaag vaak maar om eerlijk te zijn, die dag heeft niets of niemand kunnen verpesten voor mij!!! Ik heb heel de dag gelachen en genoten en dat zie je op de foto's! Heb ondertussen al 700 foto's gekregen van vrienden en familie en wacht nog op de foto's van de fotograaf maar eender hoe ze er uit zien, niets zal mijn gevoel van onze dag kunnen veranderen! Ik zal heel lang nagenieten van onze dag...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info