Nu Online
Momenteel zijn er 140 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis check!

  3-12-2013 6:18:33
Dag bruidjes,

Wij hebben vorig weekend ons huwelijksreisje geboekt. Het is Thailand geworden Khao Lak.
Iemand hier al geweest en tips of dingen die we daar zeker moeten gezien hebben?
2014 wordt echt een fantastisch jaar kijk er al naar uit :-).
Dit weekend onze ringen gaan kiezen bij fdo weer iets om af te vinken.
Groetjes een Gelukkig toekomstig bruidje.

Karen
14-6-2014
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1780


Alessia

 Meld misbruik3-12-2013 6:27:38

Wij zijn daar op huwelijksreis gegaan in 2012. Ik zal straks na mijn werk een aantal aanraders neertellen. Wij zaten in de Merlin Beach resort.



Ine
28-6-2014
 Meld misbruik3-12-2013 10:34:33

Ik volg mee, ik wil er ook graag naartoe :)

Maar ik wil ook wel echt de natuur / cultuur gezien hebben :)
Lijkt me geweldig ...



Alessia

 Meld misbruik3-12-2013 14:53:21

Hier ben ik dan met het verslagje, ik weet niet alles meer...maar ik doe mijn best :D. Wij zaten dus in het Merlin resort in Khao lak. De eerste dag kwam de reisbegeleider van sunjets om meer info te geven over de verschillende excursies en algemene informatie over het land zelf. Wij hadden besloten nog niet onmiddellijk te boeken via hun omdat we onderweg ook enkel 'reis'bureaus hadden gezien. Terwijl ik dus op het strand lag ging mijn man wat info vragen. En ik kan je zeggen. Boek niet via de reisorganisatie waarmee je naar Thailand gaat. Zij vragen veel meer en zijn absoluut niet beter. Wij hebben alle excursies gedaan met Mr. Moo Khaolak. Lovely Tour Center. Ik zal proberen uit te leggen waar hij ligt. Als je khao lak binnen komt heb je een rijtje met hotels. Wij hadden de laatste. Van ons hotel uit moesten we het strand helemaal af lopen naar rechts...richting de hotels die het eerste komen dus. Dichtbij vind je een seafood restaurant (heel erg goed, maar wel afgelegen!) en precies een open ruimte met een gebouw en als je daar rechtdoor gaat komt je op de baan uit. Nu jah, als je eenmaal daar bent is het echt wel duidelijk. Ik raad je dus echt aan om via hem alles te doen. Heel goedkoop en nog goedkoper als je met meerdere koppels bent, plus hij doet enkel kleine groepjes. Dat betekent dus geen overvolle bussen of bootjes. Je bent echt heel rustig en je kunt genieten van alles wat Thailand te bieden heeft. Wat hebben wij zoal gedaan: wij hebben op een olifant gezeten. Dat was heel erg leuk en raar, maar echt machtige en vooral sterke beesten. Dit moet je echt doen! Wij hebben watervallen bezocht en erin gezwommen, zalig! Zorg wel dat je goede loopschoenen meeneemt, want deze madam was het vergeten. Toen we op zoek gingen naar het begin van een waterval liep ik dus rond met slippers :s. Gevolg: bloedzuigend bah! Thailand staat ook bekend om zijn tempels natuurlijk. Je ziet bij bijna ieder huis een kleine tempel aan hun voortuin staan. Wij bezochten de Monkey Tempel, een tempel met apen in dus...echte apen :D. Deze vonden we een heel mooie tempel. We hebben ook een plek bezocht met meerdere tempels op 1 plaats, maar we hebben er maar eentje van gedaan.. Dat vonden we genoeg, wederom heel erg mooi. We zijn naar de Phi Phi eilanden gegaan, prachtig en helderblauw water, witte stranden... Enkel jammer van de vele toeristen, maar dit is echt heel mooi! De James Bond eiland hebben we ook gedaan. Verder ook tussen de mangroven gevaren, kleine riviertjes met ongelofelijke natuur. Wij hebben een dorp op palen bezocht. Een arm dorpje met alles (school, winkels, restaurant,...). Dit vond ik persoonlijk heel confronterend, maar wel de moeite om te gaan doen. Wij zijn een dag naar Phuket gegaan. Hier bezochten we The Big Buddha. Helaas waren er vorig jaar werken aan. Maar je kunt er dus rond wandelen tot boven. Dan zijn we doorgereden naar The Butterfly Garden, mooie tuin met grote vlinders. Wel leuk om te doen. Wij zijn langs de drie stranden van Patong gereden, waarna we een stop hebben gemaakt in deze wel heel speciale stad. Er is een winkelcentrum :D met een mc donalds jeej! Als je dan naar buiten gaat kom je een lange straat tegen. Een straat vol bars en discotheken. Veel meisjes die dansen op tafel (wel fantsoenlijk), enorm veel Lady Boys (enorm veel!), heel veel mensen die tickets willen verkopen voor shows. Ga niet naar de Ping Pong show, dit is geen Ping Pong :D Gelukkig wisten wij dit op voorhand. Wij waren gebleven tot 24u en dat was echt te lang. 2 uurtjes en je hebt het gezien. Dan over khao lak zelf, je hebt het dorpje met de hotels, maar even verder heb je het grotere gedeelte met veel winkels en de plaatselijke markt. Die markt moet je echt bezoeken. Je kunt een scooter huren voor 5 euro (200 bath) voor een hele dag. Je moet enkel nog tanken (kun je in een winkel kopen). Tip: huur voor een week, dat is goedkoper en je kunt altijd iets doen. Neem de kaart en ga watervallen bezoeken, naar de markt, uiteten in de stad enz... Het eten is trouwens super! Ik maak hier thuis geregeld nog Thais omdat het zo goed was. Bereid je goed voor op veel pineapple. Krijg je na iedere maaltijd! Thailand is echt een langs met enorm veel cultuur en natuur. Wij hebben er een fantastische vakantie beleefd. Iets wat je ook kunt doen is kleding op maat laten maken. Hebben wij laten doen, is leuk en ze doen het echt goed! Wees zeker niet bang om alleen weg te gaan, de inwoners van Thailand zijn de meeste vriendelijkste en eerlijkste mensen. Oh jah, je hebt een geldautomaat in het kleine dorpje waarmee je geld kan afhalen als je een VISA hebt. Geld wisselen van euro naar Bath kan ook in het hotel of gewoon in de wisselkantoor in het dorpje (er zijn er twee). Zo dat was hetgeen ik nog weet, ik hoop dat je er iets aan hebt. Hierbij nog een link met de foto's van onze huwelijksreis: https://www.facebook.com/alessia.bongiorno/media_set?se... Voila, nog veel plezier met de voorbereiding! Alessia



Karen
14-6-2014
 Meld misbruik3-12-2013 19:11:56

Hey Alessia,
Wauw wat een tips heel erg bedankt ga ze zeker in acht nemen.
Ga alles noteren wij gaan naar sensimar khao lak beach resort kijk er al naar uit.
Xx



Karen
14-6-2014
 Meld misbruik3-12-2013 19:16:50

Ik heb al gehoord van die ping pongshows grappig :-p


Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums