Nu Online
Momenteel zijn er 137 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uitnodigen kinderen?

  2-12-2013 22:43:54

Ik heb een vraag waar het antwoord niet makkelijk op zal zijn...

Ik zou het liefst geen kinderen (-18j) op mijn huwelijksfeest (lees: receptie en avondfeest) uitnodigen. Er zijn 22 kinderen in totaal en heb hier echt geen zin in! Ik vrees echter voor negatieve reacties van beide families. Er werden al opmerkingen in de negatieve sfeer gegeven van een ouder met dochters van 13 en 15. "Dat zijn geen kinderen meer".

Uiteindelijk dachten we een lagere leeftijdsgrens op te stellen: 12j. Dit zal echter ook niet simpel zijn. In de familie is er een gezin met drie kinderen waarvan 1 nog geen 10 zal zijn. Dus kleine zus zou dan eigenlijk niet welkom zijn.

Op die manier blijven we bezig en raken we er maar niet uit wat de beste oplossing is..

Wat zouden jullie doen en hoe zouden jullie dit overbrengen? Heb al meerdere malen gelezen dat de uitnodiging richten en dhr & mevr voor sommigen al niet duidelijk genoeg is...

Help?


Sanne
26-9-2014
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1341


Mylene
7-6-2014
 Meld misbruik3-12-2013 9:39:38

Hallo Medebruidje,

Bij ons heerst ook het "probleem" van een groot aantal kinderen (ook ver in de 20 stuks).
Wij hebben alleen de bruidsmeisjes-jonkers en een baby (die tegen die tijd net 1 maand oud zal zijn) en ons zoontje van 4.
Heb een babysitter ingehuurt zo dat wij gerust kunnen feesten. Tegen de avond dus na het eten zullen de kinderen met de babysitter en mijn buurvrouw naar huis gaan.

Voor de andere kinderen van vrienden en familie hebben wij op de uitnodiging geschreven, dat er door de hoge aantal van kinderen voor deze geen plaats is en wij hoopen dat ze dit zullen begrijpen.

Zo weten ze het ruim van tevoren en mochten zij daar een probleem mee heben, nou dan is dat jammer maar dan is het pech.

Ik weet klingt hard maar je moet konsequent zijn. Het is tenslotte julie trouw, en het is steeds meer dat de kinderen maar tot een bepaalde tijd blijven of helemaal niet komen.

Wat ik wel doe is bruidsuikertjes voor al deze kinderen zou heben ze toch ook iets van de trouw en de ouders zijn wat milder gestemt.

sucsess!!!

groetjes Mylene



Joke
4-10-2014
 Meld misbruik3-12-2013 9:40:21

Dat ligt inderdaad gevoelig bij veel mensen. Nochtans vind ik dat de normaalste zaak van de wereld. Mijn ouders gingen indertijd dikwijls naar een huwelijk waar wij (we waren met 5 thuis) niet op uitgenodigd waren.

Ik zou, zoals je al aangeeft, op de uitnodiging al zo duidelijk mogelijk trachten te maken dat je enkel de ouders inviteert. Meestal wordt er een datum aangegeven tegen wanneer ze moeten antwoorden. Je kan daar misschien ook wat concreter in zijn, bvb.: "gelieve tegen xxx te laten weten of we jullie beiden mogen verwelkomen".

En bij wie je problemen of misverstanden verwacht, dit tijdig en zo tactvol mogelijk trachten uit te klaren. :)

Succes!



Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik3-12-2013 10:09:14

Wij hebben de kinderen wel uitgenodigd, maar bij ons was het geen avondfeest en het waren allemaal jongere kinderen. Voor een avondfeest zou ik het niet raar vinden als je in ieder geval de jongere kinderen niet uit zou nodigen, want die moeten volgens mij toch nog een beetje op tijd naar bed kunnen. Maar waar je dan de grens trekt, is inderdaad niet makkelijk.

Zijn het de kinderen van jullie ooms en tantes, van jullie neven en nichten of van jullie broers en zussen? Als het al achterneefjes en -nichtjes zijn, zou dat voor mij sowieso een reden kunnen zijn om ze niet uit te nodigen.
En verder denk ik dat veel tieners het zelf niet eens zo erg vinden als ze niet mee mogen naar een huwelijksfeest van een tante of nicht, maar dat hangt natuurlijk van het kind af.

Niet makkelijk allemaal, maar eigenlijk zou je gewoon moeten doen wat jullie zelf willen, zonder al te veel rekening te houden met de familie. Het blijft jullie feest.



Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik3-12-2013 10:50:33

Dat is iets hel gevoelig hé.
Bij mijn zus hebben er een aantal geannuleerd omdat de kinderen niet mee mochten.
Maar idd, waar trek je anders de grens hé. Je moet ergens "stop" zeggen.
Hoe doen wij dit ?
Wij schrijven dus echt heel duidelijk op de uitnodigingen : Dhr en Mevr ...
Als ze dan bevestigen, dan zeggen wij zo nog iets in de genre van : ha ok, tof, weer 2 mensen extra op het feest.
De ouders/schoonouders krijgen de opdracht om het tegen vrienden en familie zo eens losjes te laten vallen dat we liever geen kinderen op het feest willen (behalve de onze en die van mijn zussen)
Wij hebben eens vluchtig uiterekend en er zouden mar liefst een 80-tal kinderen mee kunnen komen !!! Hallllooooo ????? als ik daar ook een receptie voor moet betalen, dan kunnen we beter allebei ee extra job gaan zoeken !



sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik3-12-2013 11:01:18

hier geen kinderen,niet akkoord?dan blijf je maar daar.mij een zorg.
ze moeten begrip tonen voor jou wensen,het is jou huwelijk,bewust nemen we ook onze kinderen niet mee.
wijz ijn dag en nacht klaar voor hen en ons huwelijk is het enige moment dat we eens met zijn 2'een zullen zijn.
huwelijksreis is bewust ook niet gekozen.
we houden in de plaats daarvan gewoon een weekend aan de belgische kust.
mijn oude roots,heb er 18 jaar gewoond :)
dit is dan onze compentatie voor het huwelijksreis,het enige weekend dat we alleen met zijn 2'een zullen zijn daarna is het weer back to reality :)
ik vind,het is jou huwelijk,jij en je man to be beslissen.als ze daar niet mee akkoord gaan,jammer dan.
je moet zelf nog kunnen genieten van je feest en het moet betaalbaar blijven ook hee :)



Mart
19-10-2013
 Meld misbruik3-12-2013 11:48:02

Bij ons waren de kinderen ook niet welkom, enkel de kinderen van mijn zus (9 en 11 jaar). Zelf onze eigen kinderen 2 en 3 jaar) zijn niet mee naar de zaal gegaan. Ik vind het maar logisch dat kinderen niet welkom zijn op een avondfeest. Als je een feest wil geven met kinderen dan geef je dat in de namiddag. Bij ons vond precies iedereen dat vrij logisch, heeft niemand achter gevraagd. Van de 200 personen heeft 1 koppel afgebeld omdat het zonder kinderen was en zij geen babysit wilden betalen. Dat koppel had zelf een trouwfeest gegeven in de namiddag met héél veel kinderanimatie.
Je kan die feesten dus niet vergelijken.
Als wij de kinderen zouden uitgenodigd hebben zouden er denk wel 80 kinderen zijn, dan heb je een heel ander soort feest.
Wij hebben op de uitnodiging eerst de familienamen en op de volgende regel de voornamen geschreven. Zo is het toch duidelijk wie uitgenodigd is.



Evy
28-6-2014
 Meld misbruik3-12-2013 18:06:41

Ik ben blij dat wij dat probleem niet hebben.
Er zijn 8 kinderen jonger dan 18, waarvan 2 die mijn bruidskindjes zijn (9 & 11) en 4 kleintjes (2 van bijna 2,1 van 4 en 1 van 1 jaar- ik verwacht zo al niet dat die meekomen, en anders ja...dit is zeker geen ramp). Toen mijn nicht trouwde waren er zelf geen kinderen onder 14, dus ik denk niet dat ze haar 2 bengels gaat meenemen. Misschien enkel 's middags, dat vind ik niet erg.
Er zijn er dan ook nog 2 van 15, die ga er niet speciaal van tussen laten, uiteindelijk maakt dit het verschil niet.
De andere kinderen zijn allemaal 18 of ouder.



Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik4-12-2013 6:10:29

Mart, dat is een goed idee van die achternamen en voornamen op te schrijven !
Zo is het idd heel duidelijk.

Bij ons zou het probleem eerder zijn op de recptie, niet zozeer op het avondfeest, dan zijn ze sowieso te klein om te komen. Maar van 15u tot 17u kunnen ze normaal wel gemakkelijk mee hé.



Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik4-12-2013 12:17:56

Ik heb een beetje hetzelfde probleem. De meeste van onze vrienden hebben nog geen kinderen dus dat zal geen probleem zijn maar mijn zus wil nu persé dat haar zoontje van 4 jaar de hele avond aanwezig is. Ik heb er geen probleem mee dat hij er is maar ik denk gewoon dat het voor da ventje te lastig gaat zijn en dat hij dat ook gewoon niet ga kunnen volhouden. Dus hoop ik dat ze een beetje tot haar verstand gaat komen. De twee oudste kinderen van mijn zussen gaan er wel bij zijn maar die zijn dan 7 en 9 dus denk dat zij het wel zullen kunnen. Maar 4 jaar vind ik ook gewoon te jong. En ik heb een vriendin die tegen dan een kindje van een jaar en een half gaat hebben en ze wil maar niet scheiden van dat kind dus vrees een beetje dat ze hem zal meehebben.



Sanne
26-9-2014
 Meld misbruik4-12-2013 21:14:01

We hebben alles nogmaals op een rijtje gezet en zijn tot een besluit gekomen: geen kinderen onder 18!

We zullen effectief de namen op de uitnodigingen schrijven en navragen of we het koppel mogen verwachten. Op die manier zal het wel duidelijk zijn eh ;)

Bedankt voor jullie tips en hulp!




Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik5-12-2013 12:01:23

Bij ons was het ook zonder kinderen, en wij hadden ook duidelijk "Dhr.&Mevr." op de enveloppe geschreven. Maar toch lazen sommigen daar nog over. Bewust of onbewust, geen idee. 1 koppel heeft moeilijk gedaan, maar is uiteindelijk zonder kinderen gekomen.

Wij hadden 8 kinderen op onze dag: onze 2 eigen kinderen, 2 extra bruidsmeisjes en 4 kinderen van mijn schoonzus. Dat was meer dan voldoende. We hebben elk jaar al heel wat kinder(verjaardags)feestjes. Die ene dag wilden we er zelf van kunnen genieten, zonder geroep en getier van de kids rond ons.



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...