TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Franciska
28-7-2007
|
29-12-2006 16:08:38
Hallo,
Bij ons ligt het nu ook stil hoor. Wij trouwen op 28 juli. Wij hebben reeds onze zaal, DJ, fotograaf, kerk ligt vast. Gemeentehuis gaan we volgende week doen, maar kerk en wet is niet op dezelfde dag bij ons. In januari moet ik wel naar de pastoor bellen. En in maart naar onze feestzaal. Dus ik veronderstel dat ik vanaf januari met het misboekje zal bezig zijn en daarna met menu's en dergelijke. Ik heb wel het gevoel dat ik nog over heel veel moet nadenken. Kleding van bruidskindjes, versiering kerk, cadeautje voor kindjes aan de kerk, uitnodigingen,... Ik vind trouwens nergens mijn zin wat betreft uitnodigingen. Ik denk dat ik ze dan toch zelf zal moeten ontwerpen. Ik nu echt een beetje het gevoel dat het einde nog lang niet in zicht is.
|
|
Wendy
|
29-12-2006 16:38:33
Wij trouwen de 19e mei. Reeds geregeld: ongeveer het zelfde als jullie: zaal, DJ, kerk, fotograaf, ceremoniemeester, muziek voor in de kerk (muzikant ligt vast maar moeten nog beslissingen nemen naar liedjes toe), trouwkleed besteld, gastenlijst is al klaar (moeten wel nog de adressen verzamelen)
Nog niet geregeld: - vervoer - de mis moeten we dringend beginnen samenstellen, hier en daar al wat voor samengeraapt van teksten etc ook al een keer bij de priester geweest - we hebben al een idee van wat we willen van uitnodiging dus moeten binnenkort de foto's hiervoor nemen en dan de uitnodiging ontwerpen (doen we ook zelf) - mijn man moet nog kijken voor zijn kostuum (hopelijk vindt hij dit in de solden, je weet nooit) - we moeten nog kijken voor schoenen - kledij voor de kindjes, ik weet wel al waar ik deze ga halen maar wacht op de lentecollectie - decoratie: we gaan voor ballonnen ipv bloemen voor in de kerk (behalve altaarstuk) maar hebben hier nog niets voor geregeld - beslissen welk bedankje we geven (een foto is aan de ene kant wel goedkoop maar tegelijkertijd denken we dat er veel mensen dat gewoon in de vuilnisbak gooien...) - de menu vastleggen en andere praktische regelingen met de feestzaal, mochten hiervoor in januari eens contact opnemen met de zaal - eindelijk beslissen welke openingsdans we gaan nemen
en al de rest waar ik nu niet aan denk... Nog een hoop werk voor de boeg dus. En ja, ook bij ons ligt het stil maar het is moeilijk om mijn man warm te krijgen om er iets voor te doen en dat is heel vervelend, elke keer ik wil nadenken over iets of zo, is er wel iets anders of heeft hij geen zin of zo. Hebben jullie dat ook? Ik heb bv. mijn geloftes al klaar, heb al welkomstwoord geschreven voor in de mis, heb al de speech voor het avondfeest geschreven (ik schrijf graag, dermee dat dit al allemaal gedaan is) maar van zijn kant is er nog niet veel gebeurd. Vervelend!
|
|
Valerie
25-8-2007
|
29-12-2006 17:30:56
Hoi, Oh ja ik had zelfs al vergeten dat onze ceremoniemeester en mijn kleed ook vast liggen, dus eigenlij zitten we al goed op schema hé.
|
|
Lobke
6-7-2007
|
29-12-2006 20:02:08
Hallo,
Wij trouwen op 06/07/07. In het begin hebben we heel veel geregeld: stadhuis, zaal, DJ, fotograaf, zanger voor receptie, gastenlijst (vul ik al aan met adressen waar mogelijk- de kerstkaarjes helpen hier goed bij!!), getuigen, kindjes die voorlopen, tafelbenamingen zoeken. We hebben toen ook wat ideeën opgedaan voor de uitnodigingen en voor de bedankingen al hebben we die nu nog niet vastliggen. Mijn kleed heb ik wel al. Wij huwen niet voor de kerk dus daarvoor valt er niets te regelen, ook geen ceremoniemeester. Nog een geluk... Nu ligt het ook bij ons stil... Alhoewel, vorig weekend is mijn vriend op stap geweest met zijn ma voor zijn kostuum en hij is er met 2 naar huis gekomen!!! Ook kijken we stilletjes aan uit naar de huwelijksreis. De menu zal ik in maart-april pas bekijken alsook de kledij voor de voorlopertjes. Zal in januari op zoek gaan naar schoenen en kousen en lingerie. De bloemen alsook de openingsdans laat ik volledig over aan mijn ventje. Dat heb ik hem als opdracht gegeven! Want geloof me, ook hier is het voornamelijk de vrouwelijke helft die zorgt dat het vooruitgaat. De mannelijke helft vindt het nog veeeel te vroeg om te regelen! Hij zou pas in april in gang schieten HAHHAHA!
En toch vind ik het allemaal fijn, zo die voorbereidingen. Ik geniet er met volle teugen van!
Groetjes, Lobke.
|
|
Marleen
|
29-12-2006 22:36:49
Hallo Valerie, Volgens mij zit je erg goed op schema hoor! Wij trouwen zoals Lobke op 6.7.7 en "wij" hebben nu onze zaal, DJ, fotograaf, videograaf, mijn kleed (sinds gisteren!), vervoer (1 auto voor onszelf), een idee over onze gastenlijst, een idee over onze give aways (maar nog niets concreet). Op 6.1.07 komen we samen met iemand die wsch onze plechtigheid zal begeleiden (niet katholiek). Het volgende dringende is onze reis (onderhandelen met werkgever hoe lang we beiden weg kunnen op het werk), traiteur voor 's middags thuis voor de familie, uitnodigingen, kleding vriend...... Nog zovéél te doen... Groeten Marleen 6.7.7
|
|
ilse
|
30-12-2006 11:34:33
Dag Valerie! Wij trouwen op dezelfde dag! Bij ons ook nog veel te doen hoor! Vervoer, kerk, stadhuis, DJ, ceremoniemeester en zaal liggen al vast. Ga vanaf volgend weekend naar een kleed beginnen zoeken..zijn ondertussen ook volop bezig met ons misboekje, het zoeken van een huwelijkskaars, "bedankjes", enz...jullie zitten dus zeker goed op schema! Geen paniek! ( en hiermee probeer ik ook ineens mezelf gerust te stellen ;-) ) groetjes, Ilse
|
|
ilse
|
30-12-2006 11:35:49
oeps, fotograaf vergeten te vermelden...
|
|
Veerle
|
30-12-2006 11:36:34
Hey Valerie,
wij trouwen ook op 25/08/07! En inderdaad, we hebben oook al een paar dingen gedaan, maar nu ligt alles ook "stil". We hebben onze zaal, DJ (zat bij zaal bij), Fotoraaf, live-muziek voor in de kerk en bruidskleed. En vervoer hebben we ook, omdat een goede vriendin een Jaguar heeft en daarmee wil rijden. En dat is het ook zo ongeveer wel. Mijn vriend is eens gaan kiken in het gemeentehuis, maar dat is nog te vroeg. En in april moeten we terug contact opnemen met de feestzaal. Wat ik nu een beetje aan het doen ben al, is adressen verzamelen en nakijken van de mensen die we op feest/receptie/avondfeest komen.En aan het kijken hoe we onze getuigen gaan vragen (ook nog niet gedaan). Maar voor de rest denk ik "nog ALLE tijd van de wereld" :-) Geen stress. Ik vind het niet erg dat het nu wat kalmer is, tenslotte is het "nog acht maandan" en de boog kan niet altijd gespannen staan. En in die kalmere momenten doe je dikwijks nog een origineel ideetje op enz... Vele groetjes en prettig eindejaar!
Veerle 25.08.07
PS: waar trouw jij?
|
|
Rebecca
11-8-2007
|
30-12-2006 12:42:59
Hoi Valerie
Wij trouwen op 11 augustus 2007. Wij hebben het stadhuis geregeld (voorlopig, want officieel gaat dat pas in februari), de kerk (op 11 januari hebben we een afspraak bij de priester), de zaal, de fotograaf, de DJ, het vervoer. Mijn kleed heb ik heel toevallig in september al gevonden en gekocht. De bruidskindjes en getuigen zijn gevraagd en onze uitnodigingen zijn ook al klaar. Dat is extreem vroeg, maar wij hebben een bouwgrond gekocht en zullen in 2007 ook onze handen daarmee vol hebben. We delen onze uitnodigingen met Nieuwjaar dus al uit. Ik ben ook al aan het misboekje begonnen, maar ik ga nu toch eerst ons bezoek aan de priester afwachten. En het overige, zal in de loop van de volgende maanden nog gebeuren: schoenen, kledij bruidegom en bruidskindjes, bedankjes, snoepjes voor aan de kerk, de trouwringen in maart, want dat is nu nog te vroeg. Heel belangrijk, we hebben deze week de huwelijksreis geboekt. Nu waren er nog supervroegboekkortingen. Hangt natuurlijk wel vanaf waarmee je op huwelijksreis gaat, want veel koppels gaan naar Thailand, Dominicaanse, ... met best tours of pegase, ... Met onze bouw kan dat van ons budget niet af, dus wij gaan simpelweg met Jetair, wel naar één van de betere hotels, maar toch.
Groetjes Rebecca
|
|
Isabel
11-8-2007
|
31-12-2006 12:38:28
hallo,
wij trouwen ook op 11 augustus.Voorlopig liggen bij ons al vast: kerk, gemeentehuis, feestzaal, DJ, vervoer, fotograaf, trouwkleed, trouwringen, bloemist, ceremoniemeester, muzikanten, getuigen en bruidskindjes zijn gevraagd, huwelijksreis (wel nog boeken), suitekleren van de dames. En verder zoal wat kleine dingen zoals kousenband, schoenen, lingerie, openingsdans... Wat ik ook al heb is alles voor 'iets oud,iets nieuw,iets geleend, iets blauw'. Nu is het bij ons ook de afspraak met de priester eind januari afwachten. Ik geniet enorm van de voorbereidingen en stilaan begint dat nu ook bij mijn partner.Voor hem was het nu toe allemaal nog heeeeeel ver af. Veel succes en plezier nog allemaal met de voorbereidingen.
Groetjes, Isabel
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|