Nu Online
Momenteel zijn er 126 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bedankjes

  16-11-2013 0:09:22
Dag 'collegabruidjes'

Wie kan zich ook vinden in het idee om geen bedankjes te voorzien? Volgens mij geven snoepjes of een prulletje weinig extra aan een feest. Daarnaast worden de mensen al goed ontvangen en verzorgd met eten en drank... toch?
Geef gerust je mening!

Groetjes

Emeliek

Emeliek
5-7-2014
Meld misbruik



Reacties: 25 | Gelezen: 1693


Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik16-11-2013 7:29:12

Hoi,

Ik heb het zelf nooit meegemaakt om iets van snoep, zeep, doosjes met weet ik wat in... te krijgen. Of we nu naar een feest van vrienden of familie moesten, tekens kregen we achteraf een bedanking (een foto).
Ik heb zelf dus geen ervaring met die cadeautjes. Ik vraag me af wanneer het gegeven wordt en of er een verschil tussen vrouwen/mannen wordt gemaakt. En wat dan met mensen die iets geven (een cadeau) en niet komen ? Als ze centjes storten, dan zie je ze niet, dus kan je 't niet gelijk afgeven.

Ik ben er dus vrijwel zeker van om achteraf een bedanking te geven.
Behalve de kindjes, die krijgen iets van snoepjes.

Op ons feest 's avonds staat wel een flitspaal en daar hebben ze gelijk al hun zotte, zatte, gekke foto's. Persoonlijk denk ikdat onze vrienden en familie dat toffer vinden dan een doosje snoep of zo.

Ik blijf dus even mee volgen !

Groetjes,



Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik16-11-2013 8:12:30

Dorothy
de foto achteraf dient als bedanking, mijn mening hierover is dat een foto snel wordt weg gesmeten. Daarom voorzien wij een flessenopener als bedanking, met opschrift onze namen en huwelijksdata en bedankt op.
Dit is nadien nog nuttig in gebruik en toch hebben we de mensen bedankt, en een flessenopener is unisex
Je flitspaal vind ik ook een leuk alternatief, foto's van jezelf worden sneller bijgehouden dan van iemand anders. En wanneer de foto's nog eens bovengehaald worden, wordt de link naar het trouwfeest gelegd.

x



Sarah
10-8-2013
 Meld misbruik16-11-2013 8:20:55

wij hadden een fotobox staan waar ze dan 3 foto's van zichzelf op hadden staan met onze namen en datum bij. Nu enkele maanden later zien wij die foto's nog bij veel mensen staan dus denk dat ze dit wel een leuk bedankje vonden Nadien heb je van deze foto's zelf ook plezier want dit was eveneens ons gastenboek



lien
15-3-2014
 Meld misbruik16-11-2013 9:33:15

Hier ook geen bedankjes in de vorm van een cadeautje, wat we wel denken te doen is een foto opsturen nadien. Eventueel zelf een foto waar de gast bij staat. Dit is altijd leuker.



Marie
25-1-2014
 Meld misbruik16-11-2013 10:26:58

Wij doen dit ook niet op het feest zelf. Ik denk dat de mensen inderdaad al genoeg gesoigneerd worden en vaak zijn het toch dingen waar mensen achteraf niet echt iets meer mee doen. Ik denk ook dat meer dan de helft dit uiteindelijk vergeet. Dat is zoals met doopsuiker, dat wordt ook vaak vergeten. Maar uiteindelijk draait het om het gebaar. Of het nu een foto achteraf is of een kleinigheidje op het feest zelf. Denk wel dat mensen het apprecieren.



Nathalie
14-8-2014
 Meld misbruik16-11-2013 12:52:01

Wij geven ook geen bedankjes, maar op het feest zelf staat er een flitspaal, deze gebruiken we dan als bedankjes voor de gasten.



Sofie
6-6-2014
 Meld misbruik16-11-2013 13:53:29

Wij zullen ook geen cadeautjes geven, in onze ogen vaak prullen die toch weggegooid worden... We zullen wel na de trouw een foto opsturen van onszelf met een persoonlijke boodschap erbij.



Kim
4-10-2014
 Meld misbruik16-11-2013 14:06:49

Wij hebben de feestflitser + per koppel een bloempotje met vergeet - me - nietjes om zelf te zaaien. Er komt dan de tekst bij: Watch our love grow ... Mijn verloofde is tuinman dus dat is wel toepasselijk :-)

Groetjes,
Kim



Silke
24-5-2014
 Meld misbruik16-11-2013 14:14:06

wij sturen ook enkel een foto met 'bedankt' erop achteraf, is een mooiere herinnering dan een 'prul' die waarschijnlijk in de vuilbak beland, vinden wij persoonlijk :-)



Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik16-11-2013 14:19:09

Wij geven aan de mensen een doosje in de vorm met een hartje met onze namen en datum en bedankt erop. Daarin steken we dan snoepjes of muntjes in de vorm van een hart. Wij hebben besloten geen foto af te geven omdat dit meestal misschien een week bij de mensen staat en dan ergens in een kast of de vuilbak geraakt.



Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik17-11-2013 8:54:31

Ik vind dat er toch nog relatief vele mensen zijn die geen cadeautjes voorzien.
In maart hebben we een babyborrel gegeven, we hadden vele suikerboontjes voorzien, in de vormvan chocolade, doosjes pringels, smarties, gewone snoepjes... met ons dochtertje haar naam op. Hoeveel mensen die dat hebben laten staan... ge hebt er geen gedacht van ! Ik vond het wel zonde van al dat geld.

Onze flitspaal zal zijn werk wel doen hé...

Nog iets anders...
Wij gaan op onze FP een rekenngnummer zetten.
Denken jullie dat we nog een doos (of zoiets) moeten voorzien ? Zouden mensen veel cash meebrengen ?
Wat is jullie ervaring daarmee ?
Ik heb er in feite nooit op gelet bij andere trouwfeesten.

Groetjes,



Marie
25-1-2014
 Meld misbruik17-11-2013 9:25:30

Wij doen beiden. Een doos voor enveloppen en ons rekeningnummer. Daar kunnen dan ook gewoon de kaartjes in die mensen nog meenemen he. Denk toch dat er nog altijd mensen zijn die liever geld geven dan te storten. Grootouders bijvoorbeeld... Wij hebben een hotel aan de zaal met in onze kamer een safe. We kunnen het dus veilig opbergen. Misschien vragen aan de mensen van de zaal of die mogelijkheid er is?



elke
25-7-2014
 Meld misbruik17-11-2013 10:06:48

Ik ben hier duidelijk nieuw in, wat is een flitspaal? Ik denk niet dat wij bedankjes geven want ik weet van diegenen die ik al heb gehad op een trouw, geen enkel nog in huis heb, want wat ben ik met iets waar andere namen en iemand anders zijn trouwdatum op staat?



Jessica
7-7-2012
 Meld misbruik17-11-2013 13:22:00

Wij hebben een potje met Mercikes in gegeven en een flesje bier voor de mannen. Chocolaatjes raken altijd wel op denk ik en het bierflesje is voor de meeste ook geen probleem. Zelf hebben we ook een aantal maal een foto gekregen en toegeven ik heb die nooit ergens in huis gezet, vind het zo raar van iemand anders dan familie foto's in huis zetten en dus verdween dat meestal na een weekje of twee in de kast liggen in de vuilbak en dat vind ik dan toch ook zonde van het geld. Maar op het einde van de rit doet elk koppel hoe ze het zelf willen natuurlijk en het belangrijkste is nog altijd de geste niet waar.



mona
27-7-2013
 Meld misbruik17-11-2013 14:47:21

Wij hebben geen bedankjes gedaan, en ook geen foto's nagestuurd. Ik heb het ook op nog geen enkel huwelijk gezien. Foto's hebben we wel al eens gekregen, maar die belanden inderdaad in een schuif of bij het oud papier. Ik vind het niet de moeite om er geld aan te geven, zeker niet aan dingen met je namen en je datum erop. Zou je op het werk schrijven met een pen waarop de namen en trouwdatum van je vrienden staan? Ik zou dat maar raar vinden. Ik denk ook niet dat iemand er een probleem mee had dat we geen bedankjes hadden. Wij zijn ondertussen 113 dagen getrouwd volgens de teller, en zelfs de afgelopen weken hebben nog twee of drie mensen out of the blue gezegd hoe fijn ons feest wel niet was.



tima
8-9-2012
 Meld misbruik17-11-2013 22:34:25

@ even antwoorden op vraag dorothy : bij ons stond ook de rekeningnr op uitnodiging maar daar hebben er misschien 15 koppels gestort de rest was allemaal cash in een kaartje . (ook mensen die gestort hebben geven nog graag een kaartje af maar dan zonder geld ;-) ) . Dus je ik zou zeker een doos voorzien en eentje die veilig staat want onlangs is er in onze kennisen kring op een feest ook zon doos verdwenen . Zowiezo erg van het geld maar erger is het gedacht dat het door een geliefd iemand is . you can trust no one with money



Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik18-11-2013 6:00:05

@Tima : bedankt voor de tip ! Hoe walgelijkzeg, effe geld gaan pikken op een feest waar je dan nog op uitgenodigd bent...
OK, onze zoektocht kan beginnen :-)



Marie
25-1-2014
 Meld misbruik18-11-2013 7:14:14

Je weet toch niet of dit iemand van de genodigden was? Volgens mij zijn er genoeg slechte mensen die zo van die feesten afschuimen om te pikken. Iedereen weet dat er geld is op een trouwfeest en volgens mij is het niet zo moeilijk om daar ongemerkt binnen te geraken, want er loopt altijd volk die je niet kent. Zelfs als bruidskoppel...



mona
27-7-2013
 Meld misbruik18-11-2013 8:57:48

Of misschien iemand van het personeel dat komt opdienen... Ons koffertje met envelopjes stond in een kamertje waar we de sleutel van gekregen hadden.



Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik18-11-2013 9:29:57

@ bedankjes: wij hebben voor een snoepbuffet gekozen. De mensen die een foto van ons willen, kunnen deze zelf laten afprinten/downloaden. Andere bedankjes vonden we moeilijk om er iets leuks van te maken. Daarom een snoepbuffet. Zakje vullen en lekker smikkelen. Snoepjes geraken altijd wel op en diegenen die er geen willen, laten het aan zich voorbij gaan.
@ geld: hier hebben we geopteerd voor een envelopje op de uitnodiging. We voorzien een enveloppedoos die naar de bruidssuite wordt gebracht nadat de gasten zijn aangekomen. Als er mensen zijn die liever iets storten, zullen zij onze gegevens wel opvragen veronderstel ik.
@ onbekende gasten: ik denk dat inderdaad sommige bruidsparen niet iedereen kennen, maar hier alleen maar bekenden. Wie we niet kennen, wordt niet uitgenodigd. Daar hebben we op voorhand duidelijke afspraken over gemaakt. Maar da's natuurlijk overal anders ;) dus geen slecht woord over diegenen bij wie het anders is :)



mona
27-7-2013
 Meld misbruik18-11-2013 9:57:00

Dorien, ik denk dat men met die 'onbekende gasten' bedoelt dat er mensen zijn die stiekem een feestzaal durven binnengaan als ze weten dat er een feest aan de gang is... Die zijn dus niet uitgenodigd... maar zullen ook niet altijd opvallen op een feest met meer dan 100 mensen. Niet iedereen kent elkaar, dus de vrienden denken 'da's iemand van de familie' en de familie denkt 'da's iemand van de vrienden' en zo komen ze misschien ongemerkt binnen als het feest al volop aan de gang is...



Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik18-11-2013 10:33:53

Mona, ik begrijp zeker je standpunt maar bij ons blijft de weddingplanner aan de inkom. Deze controleert alle namen en uitnodigingen. Zij blijft aan de deur tot een bepaald uur. Tegen de tijd dat zij haar post verlaat, wordt de enveloppedoos weggenomen en achter slot en grendel gezet. Niet dat iedereen zo hoeft te werken, maar je kan vast iemand bij de enveloppedoos zetten en deze op tijd laten weghalen, dan vangen de onbekenden dus sowieso bot.



mona
27-7-2013
 Meld misbruik18-11-2013 10:56:17

Jaja, natuurlijk hoor. Het was ook niet echt een 'standpunt' van mij, gewoon een aangeven van hoe het soms misschien kan lopen als je niet zou opletten...



tima
8-9-2012
 Meld misbruik18-11-2013 14:39:00

hier was het bij een verjaardagsfeest in een prive zaaltje met eigen bediening dus geen personeel . Een bruidje hier heeft het voorhad met een eveloppe die in haar living lag dus van haar was het dan echt suite en enkele enkeling die ze als dicht aanschouwen . ERG !!
bij onze feestzaal was het een aperotafeltje met een gleuf en vanonder kluisje in wij hadden de sleutel



Cathy
13-9-2014
 Meld misbruik22-11-2013 14:27:26

Ik speel ook met de gedachte van een fotobox of iets dergelijks.
Sarah was je tevreden van uw fotobox en welke was dit? en wat heb je daarvoor betaald?
Kim was tevreden van je feestflitser en hoe was de prijs?
Alvast bedankt!
Verder denk ik toch ook iets met snoepjes te doen om mee te geven een snoepbuffet zoals Dorien. Geef toe een snoepje word toch altijd opgegeten ;-) Een geschenkje lijkt me ook een beetje verloren geld. Ikzelf hou dat ook nooit bij.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...