Terug naar overzicht
---
De moeder van mijn vriend is ook al een tijdje geleden overleden en met de vader leven wij in "onmin". Hij is die dag dan ook niet uitgenodigd. Wij hebben er daarom voor gekozen om het feest heel klein te houden. Enkel broers en zussen, en enkele vrienden. Een dansfeest geven we niet.Indien we dat wel zouden doen, dan hadden we al in gedachten om een zus en schoonbroer de plaats als "vervangende" ouders te laten innemen. Je kan misschien ook kiezen voor een ander familielid of goede vrienden? Veel succes die dag, en geniet er, ondanks alles, met volle teugen van!
Hey,Mijn moeder is 13 jaar geleden gestorven en mijn vader heb ik 10 jaar al niet meer gezien, dus heb hem ook niet uitgenodigd.. ik zat vooral met het "binnengaan" in het gemeentehuis. ik wou graag samen met mijn vriend gewoon binnengaan maar zijn moeder (die trouwens in alles heel moeilijk doet) wil persé met hem naar binnen. eerst zat ik ook te denken op iemand anders om met mij naar binnen te gaan dan, maar ik denk dat ik gewoon alleen binnen ga gaan. We hebben een tweezitsauto ter beschikking en daar ga ik dan in aankomen en mijn vriend in de grotere waar we dan samen in vertrekken.
Dag Patricia,Ik hoop dat je er ondanks alles toch nog een mooie dag van kan maken.Ikzelf ben op 9 september getrouwd en zat met soortgelijke problemen als jij voor de dag zelf (echter niet zo erg). Mijn man zijn moeder was ook al enige jaren overleden dus zaten wij ook met het probleem van het binnengaan en de dans met de ouders.Wij hebben dit als volgt opgelost. Wij zijn samen de kerk binnengegaan. Daar zijn papa geen nieuwe vriendin heeft en zich ook ongemakkelijk zou voelen om naast iemand vreemd binnen te komen is hij alleen de kerk binnengegaan. Iedereen wist immers toch dat zijn vrouw overleden is. In de kerk hebben we dan een kort woordje direct aan zijn mama gericht zodat zij er toch ergens bij was.Ook wij zaten met het probleem van de tweede dans. Echter onze DJ had daar een goede oplossing voor. Na onze openingsdans volgde er een tweede dans waarop we iedereen uitnodigden. Ik ben dan wel mijn papa gaan halen (omdat ik absoluut met hem wilde dansen) en mijn ventje mijn moeder. Later op de avond heb ik dan ook nog met mijn schoonvader gedanst. Op deze manier viel het ook niet zo op en was iedereen tevreden.Heidi09-09-06