Nu Online
Momenteel zijn er 162 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis op Bali zelf organiseren

  8-11-2013 14:10:53
Hallo iedereen!

Wij zijn aan het rondkijken voor een huwelijksreis, en wilden graag naar een exotische bestemming. We willen graag 3 weken naar Bali of dergelijke (met Java en Lombok erbij), maar voor ons budget (max 2600€ per persoon) zou dat al niet mogelijk zijn voor zo lang..

Wij denken echter van wel, ook al is het maar voor 18 dagen ter plaatse. Heeft iemand tips om zelf een reis te plannen in Bali, Java en Lombok? We willen een combinatie van strandvakantie met enkele activiteiten. Tips voor budgetvriendelijke (maar toch degelijke) hotels, activiteiten, ... zijn altijd welkom!

Groetjes,

Kim

Kim
19-7-2014
Meld misbruik



Reacties: 22 | Gelezen: 1529


Marie
25-1-2014
 Meld misbruik8-11-2013 14:33:02

Goh, ik denk dat veel afhangt van de luxe die je wil. Niet?

Misschien ook nog eens bij andere reisbureaus gaan horen? 2600 euro pp is toch ook geen onaardig bedrag?

Ik heb zelf geen ervaring met die landen, dus geen idee wat een normale prijs is. Maar ik denk toch dat het mogelijk moet zijn om voor dat bedrag een mooie reis te maken?

Alles zelf organiseren zou ik persoonlijk niet goed durven als het zo ver weg en buiten Europa is, maar ik ben ook wel niet erg avontuurlijk aangelegd :-)



Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik8-11-2013 14:39:17

Hier op het forum zit Tiffany, zij heeft de reis naar Bali volledig zelf georganiseerd en budgetair zat dit zeer goed



Silke
24-5-2014
 Meld misbruik8-11-2013 14:40:31

Wij gaan naar Thailand, en gaan ook enkel de vluchten boeken via Connections. De hotels en uitstapjes en dergelijke gaan we dan zelf boeken. De tip die wij bij Connections kregen is om toch te proberen buiten juli en augustus te reizen, en om te wachten op promoties (meestal in november en januari).

2600 euro vind ik persoonlijk al heel veel :-) wij voorzien ongeveer 1500 euro per persoon voor twee weken. Je moet er vooral aan denken dat alles daar stukken goedkoper is dan hier hé qua eten en hotels. Wat je hier voor een standaardkamer in een gewoon hotel betaalt, betaal je daar voor een superdeluxe suite...

Alleszins nog veel succes met het plannen!



Tiffany
27-6-2014
 Meld misbruik8-11-2013 14:51:04

wij gaan 2 weken naar bali,op 4 verschillende locaties voor 2500€...zeker haalbaar dus,gewoon alles los boeken,weg van de reisbureaus ;-) excursies kan je dan ook doen met prive-chauffeur voor 40€ per dag



Kim
19-7-2014
 Meld misbruik8-11-2013 14:53:49

Ik ben ook totaal niet avontuurlijk, maar mijn verloofde vindt het zonde dat er zoveel geld verloren gaat via een reisbureau. Uiteindelijk moet het doenbaar zijn, er zijn veel mensen die het al hebben gedaan :-D.
Wij kunnen enkel in juli/augustus reizen aangezien wij in september met een grote verhuis zitten en nieuwe jobs en dergelijke.

Bedankt voor de tips! Ik ga ze direct uitpluizen! :-) Ik vond het ook raar dat die van het reisbureau zei dat binnen dit budget 3 weken niet mogelijk was, net omdat het daar zo goedkoop zou moeten zijn.



Silke
29-3-2014
 Meld misbruik8-11-2013 15:09:42

Een vriendin is in september ook op huwelijksreis naar Bali geweest, en ik kan mij niet voorstellen dat zij veel meer als dat budget uitgegeven hebben. Zij hebben hun vlucht via Arke geboekt (vanuit Nederland vertrekken schol al serieus in budget) en hadden in Bali enkel een hotel met ontbijt geboekt. De rest van maaltijden vonden zij zonder problemen ter plaatse.



Liesbet
31-5-2014
 Meld misbruik8-11-2013 17:26:24

Wij zijn vorig jaar naar Java en Bali geweest en hebben pas hééél laat geboekt waardoor ons ticket al 1000 euro kostte (vroeg boeken => 700 à 800 euro). Ondanks dat hebben wij ter plaatse daar 26 dagen geweest en (zonder duiktrip), 900 euro per persoon gespendeerd. Dus 1900 euro pp in totaal. (duiken erbij was wel nog 250 euro extra pp). Wij hebben geen grote luxe gehad, maar hebben wel in mooie homestays/kleine hotelletjes verbleven, met heerlijk ontbijt etc.

Bijna alles geboekt via booking.com, telkens een paar dagen op voorhand (indien je namen wil van leuke plaatsjes, stuur maar een pm!). Wij deden dit omdat in juli/augustus het wel iets drukker is daar.

Al de rest: super easy om ter plaatse vanalles te boeken en te plannen!
Op Java hebben wij wel nog een excursie op voorhand geboekt, maar die was ook daar ter plaatse regelbaar (Sukamade Beach, Bromo Vulkaan en overzet naar Bali).



Melissa
7-6-2014
 Meld misbruik8-11-2013 20:53:53

10 dagen bali met volledig uitgestippelde reis, laatste 3 dagen aan strand of zwelbad was bij amazing honeymoon.be 4600 euro voor 2 personen je moet er wel nog avond eten bij betalen want het is geen all in concept



Laura
14-6-2014
 Meld misbruik10-11-2013 12:49:44

Hey Tiffany,

Wij zouden ook twee weken naar Bali willen gaan (wschlk eerst dagje uitrusten in het zuiden, daarna Ubud, Lovina, Candidasa en dan door naar de Gilieilanden), zou ik eventueel jouw planning eens mogen bekijken?? Momenteel zijn we ook nog aan het twijfelen om het westen te doen (National Park maar heb daar nog niet veel positiefs van gehoord).

Groetjes,
Laura



Domana
17-5-2014
 Meld misbruik11-11-2013 19:20:42

wij zijn in 2008 5 weken naar indonesie geweest (Java, bali lombok en flores) Toen hebben we 2000 euro pp uitgegeven (vluchten, paspoorten, vaccins etc al inclusief) Dus ik ben er zeker van dan 2600 zeker lukt! Wij hadden enkel een vlucht geboekt, al de rest pas ginder geregeld, was onze eerste reis zo, dus perfect te regelen



Lene
1-1-2013
 Meld misbruik11-11-2013 21:08:07

Hoi Kim

ik ben deze zomer naar daar geweest gedurende 2 weken, java-Bali-Gili eilanden (Lombok). Het is doenbaar voor dat budget. Wij hebben alles met een privé chauffeur gedaan daar. En we hadden erg mooi hotels aangezien ik daar wel altijd heel erg naar zoek. Ik kan je ons programma (met hotels en activiteiten) wel eens doorsturen. Geef me je mailadres maar als je interesse hebt.
Groetjes



Laura
14-6-2014
 Meld misbruik11-11-2013 22:33:42

Hey Lene , Zou je mij jullie planning ook willen bezorgen ? Mijn mailadres is casteelslaura@gmail.com. Merci !!



Joyce
16-8-2014
 Meld misbruik14-11-2013 18:21:44

Graag ook naar mij eens jullie planning doorsturen. Joyce.steenbeke@telenet.be
Er is zoveel aanbod dat ik het bos niet meer door de bomen zie. Wij zouden graag Javi - Bali en Gili eilanden doen. Beste Lene, kan je eens je programma doorsturen? Bedankt.



Joyce
16-8-2014
 Meld misbruik14-11-2013 18:22:16

En Lene, via welke maatschappij geboekt?



Joyce
16-8-2014
 Meld misbruik14-11-2013 18:26:11

Wij kunnen ook enkel in juli gaan, heb offerte gevraagd via connections voor 3 weken : Java - Bali - Gili Trawangan - Lombok mét excursies. Vlucht komt al op 1052€, hotels + excurcies = meer of 3000€. Ik schrok mijn een bult. Graag tips waar je dit best kan boeken. Beste Tiffany, waar hebben jullie geboekt?



Tiffany
27-6-2014
 Meld misbruik14-11-2013 19:54:02

Vliegtickets via korean Airlines en hotels booking.com



Domana
17-5-2014
 Meld misbruik15-11-2013 20:36:09

Eventueel vliegen via dusseldorf met emirates



Kim
4-10-2014
 Meld misbruik16-11-2013 17:21:43

Lene,

zou je de planning aub ook eens naar mij willen sturen?
alvast bedankt
(vg_kim@hotmail.com)



Emeliek
5-7-2014
 Meld misbruik17-11-2013 9:06:35

Hallo!

Wij gaan deze zomer twee weken Java en Bali combineren. Ik zag het niet zitten om alles zelf te regelen omdat we op die twee weken veel willen zien en alles (vervoer, verblijven, uitstappen) mooi aaneen willen doen sluiten. Ook is het in juli hoogseizoen én ramadan, wat wil zeggen dat -zeker naar het einde van de ramadan- veel hotels volgeboekt zullen zijn.
We zijn gaan informeren bij Amazing Destinations en kregen er inderdaad een gepeperde offerte (2200 euro p.p. voor twee weken hotels en excursies). Je zit dan wel in echte luxehotels wat de rekening doet stijgen.
Ik informeerde me daarna bij Ludo Wauters, Belg en eigenaar van Prambanan Guesthouse in Yogyakarta. Hij heeft ons zowel voor Java als voor Bali een reisvoorstel gedaan, waarbij we aan 1200 p.p. zitten voor twee weken hotels en excursies. We zullen in meer authentieke guesthouses verblijven en de uitstappen zijn ook echt heel tof. Die man kent het land goed en kan veel tips geven. Ik ben er zeker van dat wij onze reis nu binnen ons budget kunnen doen :)
Dus, als je een uitgestippelde reis wil tegen een haalbare prijs, zou ik mijn oren eens bij hem te luisteren leggen!



Lene
1-1-2013
 Meld misbruik17-11-2013 23:13:12

Hoi Joyce

ik heb je het overzicht gemaild (ook aan de anderen die het vroegen). Wij hebben met etihad gevlogen (geboekt via connections online omdat dit op dat moment het goedkoopst was, worldticketcenter kan ik afraden aangezien ik er al ooit problemen mee gehad heb).
Je moet zeker niet op dat aanbod van connections ingaan. Probeer zoveel mogelijk zelf te regelen dan kan het echt wel goedkoper, ik spreek uit ervaring. Qua hotels en eten maak je het natuurlijk zo duur als je zelf wilt. Wat betreft excursies moet je tellen op 40 euro ongeveer voor een chauffeur voor een dag en die rijdt dan ook echt overal waar je wil naartoe in de uren.
Ik heb ook wat excursies geboekt via yogyakarta.nl omdat we zo krap in tijd zaten en ik niet alles ter plekke kon regelen. Zeker een trip naar de Bromo op java en dergelijke best op voorhand boeken als je een hotel wilt dat echt aan de voet van de vulkaan ligt. Deze zijn rap vol.
Wij hebben in juli gereisd en toen was het ramadan maar daar hadden we quasi geen last van. Ze werken allemaal door voor de toeristen hoor :).
Veel succes!



Stéphanie
21-6-2014
 Meld misbruik12-12-2013 0:18:00

Dag Lene, wil je jouw reisprogramma ook even naar mij doormailen? stephanie_chartier@hotmail.com. Alvast bedankt!



Marijke
4-10-2014
 Meld misbruik5-5-2014 15:44:40

Dag iedereen!

Wij denken eraan om onze huwelijksreis ook in Indonesia door te brengen. Hebben jullie voorstellen over plaatsen die heel rustig zijn en waar je privé krijgt? We houden allebei niet van toeristische plaatsen... Welke eilanden zouden het meest geschikt zijn?
Heel erg bedankt!
Reisprogramma's en ideeën zijn meer dan welkom!!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums