Nu Online
Momenteel zijn er 121 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Afdingen???

  3-11-2013 18:01:36
Niet te geloven dat ik dit hier nu post....

Hmmmm... ok!

Zoek ik op Google: 'Gemiddelde prijs Pronovias'.
Kom ik op een of ander forum terecht, waar een aantal dames het eens waren dat je 'van de prijs' moet doen... Je vraagt gewoon korting of 'Is dit je laagste prijs?'. Het meest succes heb je verder trouwens als je het meteen aan de eigenaar van de winkel vraagt.
Heeft hier iemand ervaring mee?

Ook had ik onlangs een gesprek met een dame op een Tupperware-avond.
Die zei me dat ik moest durven van de prijs doen in de zaak waar we ons trouwfeest geven. Zij zei dat je bijvoorbeeld het dessertenbuffet zou kunnen vragen als 'geste' van de zaak...

Ik heb verder nog nooit ervaringen van andere mensen hierover gehoord. Ik durf zelfs in Turkije amper afdingen. Ik denk altijd dat handelaars die prijs vragen, omdat dat 'de prijs' is... Anders zouden ze toch ook zoveel niet vragen?! Ik ben veel te braaf zeker? :-D

Ik ben wel eens benieuwd wie hier ervaring mee heeft, hoe ze dat aangepakt hebben en op welke dingen ze dan korting hebben gevraagd...
We zijn het er waarschijnlijk allemaal over eens dat trouwen veel geld kan kosten en we de zuurverdiende centjes die we kunnen uitsparen, liever ook in ons spaarvarkentje houden. ;-)

Groetjes, Magali

Magali
5-7-2014
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1739


anke
24-5-2014
 Meld misbruik3-11-2013 18:24:30

Mijn vriend heeft bij onze zaal durven vragen van, stel dat we nu direct beslissen (hadden er al aantal trouws gehad en waren al op voorhand overtuigd van de zaal), krijgen we dan korting?
En we gaan 2 procent korting krijgen.

Maar op al de rest, bij het kleed enz ook geen korting durven vragen.




Marie
25-1-2014
 Meld misbruik3-11-2013 18:51:23

Wij hebben in onze zaal ook wat korting gevraagd en gekregen, maar dat was omdat we in de winter trouwen. Kans is groot dat ze hun zaal anders toch niet zouden vol krijgen. Als je in de zomer trouwt, zijn er natuurlijk meestal meerdere kandidaat trouwers voor een zaal. Dan kan je jezelf de vraag stellen waarom ze korting zouden geven natuurlijk Maar ik ben daar ook te braaf in hoor, mijn vriend heeft dat gevraagd. Misschien is het wel mogelijk om af te dingen, maar ik zou het ook niet zo goed durven.



Lieve

 Meld misbruik3-11-2013 19:59:42

Ik denk dat er misschien ruimte is voor een percentje als je het kleed bijvoorbeeld direct al volledig betaalt. Dat zou dan de korting contante betaling zijn. Geen idee hoeveel die is.

Sommige bruidszaken zijn natuurlijk duurder voor dezelfde bruidsjurk als andere. De bruidswinkels worden gevraagd de catalogusprijs te vragen, maar het staat hen vrij meer te vragen. In een winkel waar ze bijvoorbeeld al meer vragen, is het misschien dan wel mogelijk om een percentje te krijgen.

Maar het lijkt me gewoon beter dat je, wanneer je je kleed gevonden hebt, je op een aantal andere plaatsen gaat kijken voor die jurk en dan gewoon de prijzen vergelijken. Daar win je volgens mij nog meer korting mee.

Ook even navragen wat de retouchekosten zijn, want deze schelen ook nogal veel per winkel. Dat gaat van 50 euro tot 200 euro en misschien wel meer. Oppassen dus!



Margot
4-10-2014
 Meld misbruik3-11-2013 22:11:51

Bij eenz aal kan je dat al wat gemakkelijker doen. Je kan soms een korting te bekomen door idd een percentage te vragen. Voor een bruidsjurk in de winkel vind ik het persoonlijk not done. Je vraagt toch ook niet om korting in een gewone kledingszaak? Veder zou ik bij fotograaf, videograaf, ceremoniemeester, drukkerij e.d. Wel kortingen durven vragen. Persoonlijk denk ik dat Lieve gelijk heeft en je beter op bepaalde plaatsen kan gaan navragen wat nu juist de prijs is van een bepaald kleedje...afdingen ter plaatse vind ik persoonlijk echt not done...



Lieve

 Meld misbruik4-11-2013 10:40:25

Lieve, ik wou toch even vermelden dat ik ergens een bepaalde jurk gepast had en dan in een andere winkel navraag gedaan had (bij pasbeurt) wat de prijs van die jurk eigenlijk was en dat scheelde dus 300 euro! Gewoon zien waar je koopt. Volgens mij zijn de grotere winkels ook meestal de duurdere en dat voor dezelfde jurk! Tussen prijzen van retouche van die ene winkel en de andere zat er ook minstens 100 euro verschil!



Magali
5-7-2014
 Meld misbruik4-11-2013 19:13:51

Dank u wel voor de tips!

Wel Margot, ik vind dat ook 'not done'...
Ik kon niet verbaasder zijn toen ik dat las!
Ik word ook al ongemakkelijk als ik eraan denk dat ik dat zelf zou moeten vragen.
Ik wou gewoon eens weten of het courant gebeurd...

Ik denk dat het inderdaad ook gewoon het beste is om prijzen in winkels voor dezelfde jurk te vergelijken...

Groetjes!



Margot
4-10-2014
 Meld misbruik4-11-2013 21:03:26

Heel veel succes met je zoektocht, Magali :-) Ik duim alvast voor je !


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...