Nu Online
Momenteel zijn er 180 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dringend datum aangifte Trouw

20-12-2006 22:25:55
Hallo wij trouwen op 070707.
In het stadhuis van Leuven kan je pas vanaf 6 maanden en 14 dagen op voorhand je aangifte doen, kan iemand mij zeggen wat dit precies is?
Want het is me niet echt duidelijk.
"Het huwelijk kan ten vroegste worden voltrokken vanaf de 14de dag na de datum van opmaak van de "akte van aangifte" en moet voltrokken worden binnen de 6 maanden vanaf het verstrijken van 14de dag.
Indien het huwelijk niet voltrokken is binnen deze termijn, mag het niet meer worden voltrokken dan nadat een nieuwe aangifte van het huwelijk werd gedaan."
Als ik dit uitreken is volgens mij de vroegste datum van aangifte 23 december, maar kan het ook dat dit 22 december is? Omdat ze zeggen binnen de 6 maanden vanaf het verstrijken van de 14de dag.
Kan iemand mij hierbij helpen, aangezien deze data toch heel dichtbij zijn, liefst zo snel mogelijk!
Dank Hannah

Hannah
7-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 378

kristel
18-8-2007
 Meld misbruik21-12-2006 8:11:20

Hey,

ik weet dat je 14 dagen op voorhand in ondertrouw moet gaan voor het stadhuis.
Misschien willen die 6 maanden gewoon zeggen, dat er pas vanaf dan een dossier kan opgemaakt worden voor jullie.
Vraag het anders nogmaals goed na in het stadhuis zelf, zij zullen je het best kunnen helpen.
groetjs
kristel

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik21-12-2006 8:53:37

Hey,

Ik heb het bij ons in het stadhuis gevraagd en daar hebben ze me gezegd dat je pas 6 maand op voorhand kan aangifte doen.
Voor u zou dat willen zeggen 7 januari, maar aangezien dat een zondag is zal het 8 januari zijn.

Je kan ten laatste aangifte doen 14 dagen voor uw huwelijk, anders is het te laat.
Als je echt 100% zeker wil zijn vraag het dan eens in het stadhuis.

Je kan best ook de openingsuren vragen en zorgen dat je daar bent als ze openen of zelfs iets vroeger.

Veel succes!!!

Groetjes, Sissi

Veerle
12-5-2007
 Meld misbruik21-12-2006 10:18:02

Bij ons stonden er eind november al gepland voor 7 juli en later. Maar t is een kleine gemeente. In Leuven kan dat misschien anders zijn. Maar let wel 7/7/07 is een veel gevraagde datum. Je kan het altijd eens gaan vragen. Ik zou toch niet te lang wachten.

Natalie
26-5-2007
 Meld misbruik21-12-2006 10:44:46

Hannah,

In Leuven is het inderdaad zo dat je ten vroegste 6 maanden en 14 dagen VOOR je trouw je aangifte kan gaan doen op de burgerlijke stand. Ze zijn hier heel stipt in! Bij ons viel die dag ook op een zondag, en dus konden we ten vroegste op maandag naar de burgerlijke stand. Omdat we heel graag als eerste wilden kiezen, zijn wij daar 3 kwartier voor openingstijd aan de deur gaan wachten. En gelukkig maar, want eventjes later kwam er nog een koppel! Zij werken daar met een systeem dat de eerste het uur van voorkeur mag kiezen, en de rest moet aansluiten. Allemaal belachelijk maar het is nu eenmaal zo dus probeer gewoon op tijd te zijn (vooral voor een dag als 777 gaat het volgens mij een ware stormloop zijn).

Succes ermee!

Natalie
26-05-2007

Veroniek

Meld misbruik21-12-2006 10:57:32

Hoi Hannah

Bij ons is het zo dat ze al op een boek noteren wanneer je wilt trouwen, wie het eerst laat noteren heeft natuurlijk de eerste keuze!

Maar je moet allerlei documenten hebben om te kunnen trouwen en die documenten zijn maar 6 maand geldig! Dus als je ze vroeger aanvraagt moet je ze later nog eens aanvragen, want anders zijn ze vervallen. En later dan 14 dagen mag je het ook niet melden aan het gemeentehuis (stadhuis) omdat er dan geen tijd genoeg is om al die documenten op te vragen.

Je moet het dus melden tussen de 6 maand en de 14 dagen voor je huwelijk, voor die papieren. Maar je kan dus hebben dat je gemeente/stadhuis wel al een lijst aanlegt.

Veel succes!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

Kim
4-5-2007
 Meld misbruik21-12-2006 11:42:16

Ik woon in Brugge, en wij konden ten vroegste 6 maand op voorhand de datum vast laten leggen. 2 weken later moesten we dan opnieuw gaan met de gegevens van de getuigen, 90 euro, en het gewenste uur.
Gelukkig waren we de eerste, en trouwen we dus ook als eerste om 14.30u.
Zoals hier ook als gezegd is, 777 is zeer populair, best wat vroeger aan de deur gaan staan;)

Groetjes
Kim 04/05/2007

nadia

Meld misbruik21-12-2006 12:02:57

hey

Wij wonen in Tremelo en mogen ook pas 6 maanden op voorhand naar het gemeentehuis. Onze trouw gaat door op 16/6/07 dus hebben we deze week alles laten registreren.

De datum is al ingevuld en bij ons is het 20 € voor alles en zij zorgen zelf voor alle documenten.

Wij kunnen volgend jaar nog wel eens terug gaan omdat er dan een nieuwe burgemeester komt.

Ik ben ook bang dat er iemand anders op mijn uur wil trouwen, dus ben ik van plan om op 2 januari meteen te bellen voor een afspraak.

In jouw geval zou ik zeker vroeg genoeg naar het gemeentehuis gaan. Mag jij niet pas vanaf 7 januari???

groetjes
Nadia

barbara
30-6-2007
 Meld misbruik21-12-2006 19:40:04

hallo
wij trouwen 30 juni 07 in leuven stadhuis, dus 1 week voor jullie.
wij zijn op 18 december onze trouw gaan vastleggen, dat was exact 6 maanden en 14 dagen voor 30 juni.
Dus aangezien jullie 1 week later trouwen is het voor jullie volgende week tijd om het aan te geven. gezien kerstmis en dergelijke informeer of ze 26 dec open zijn, dan is eigenlijk de eerste dag dat je kan .
en inderdaad...ga er voor de zekerheid een uur voor openingstijd staan, anders kan je uur niet meer kiezen..

Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik21-12-2006 22:50:43

Dit wil zeggen dat je maximum 6 maanden op voorhand in ondertrouw kan gaan. OP het ogenblik dat e dit doet , moet je aanvraag minstens 14 dagen uithangenb aan het stadhuis( dan kunnen de mensen bezwaar aantekenen.)

Maw. Als je minder dan 14 dagen voor 7/7/7 je anvraag zou doen, kan je niet trouwen op je dag!.

Hopelijk ben je hier wat mee.
http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl

Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik21-12-2006 22:56:03

Ik denk dat er een verwarring is tussen het in ondertrouw gaan en het vastleggen van je huwelijksdatum!
Je huwelijksdatum kan je normaal van 1 jaar tevoren vastleggen. En het in ondertrouw gaan moet tussen de 6 maanden en de 2 weken voor je trouw zijn.

http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik22-12-2006 9:27:05

Hey Peggy,

Bij ons op het gemeentehuis kan je de huwelijksdatum ook maar 6 maand op voorhand vastleggen.

Groetjes, Sissi

Kim
4-5-2007
 Meld misbruik22-12-2006 10:34:17

De aangifte van de huwelijksdatum hangt af van gemeente tot gemeente. Bij ons in Brugge is het ten vroegste 6 maand.

Kim
04/05/2007

mieke
7-7-2007
 Meld misbruik25-12-2006 16:46:06

hallo,

onze datum (trouwen ook op 7/7/7) staat ook vast vanaf begin november, en was niet veel plaats meer.

wij moeten pas in april langs gaan voor onze huwelijksaangifte zei de ambtenaar

en wat de formaliteiten betreft, toen ik week later belde zei hij dat mijn geboorteakte al aangekomen was, dus die zal wel ouder zijn dan 6 maand tegen dat we trouwen

Lies
30-6-2007
 Meld misbruik30-12-2006 11:21:57

Hoi Hannah!

ik weet niet of het je ondertussen allemaal duidelijk is, en misschien heb je je aangifte al wel gedaan maar volgens mij zit het zo:

Jullie trouwen op 777. Je mag dat pas doen als de 'akte voor aangifte'minimum 14 dagen oud is, OF als die akte maximum 6 maanden en 14 dagen oud is. Dat wil dus zeggen dat jullie in principe exact 6 maanden en 14 dagen voor 777 de akte kunnen laten opmaken. (23 december dacht ik).
MAAR!
een aantal bedenkingen:
-als jullie niet in leuven geboren zijn, moet je ofwel zelf voor jullie geboortaktes zorgen, of (zoals bij ons in antwerpen) doet het gemeentehuis dat. Je zou dan vroeger dan 6 ma en 14 dagen al kunnen langsgaan om het dossier te openen, zodat alle papieren in orde zijn voor die termijn, en dan kan je precies op tijd de akte laten opmaken.
-het is inderdaad een populaire datum, dus misschien voorbereid zijn op een teleurstelling wat betreft drukte enzo.
-wij waren zelf het eerste koppel dat trouwt op 30 6 7, maar wij mochten het uur NIET kiezen! In antwerpen gaan ze gewoon het lijstje af!

Ik hoop dat het in elk geval al duidelijk is, of dat het jullie gelukt is om het naar jullie zin te regelen!

Veel plezier!
Lies

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...