Nu Online
Momenteel zijn er 48 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tips en weetjes huwelijksdag

  15-10-2013 10:21:32
Hoi allemaal,

Binnen 3 dagen is het zover voor mij, en ik begin de kriebels al heel erg te voelen!
Maar hoe dichter de dag komt, hoe dichter ik me wat zaken begin af te vragen over de 'details'. Al wat mensen hebben me handige tips gegeven, maar ik ben dus nog op zoek naar zo kleine 'weetjes' en tips.

Ik hoorde bijvoorbeeld dat je met een trouwjurk OMGEKEERD op het toilet moet gaan zitten, dat dat veel handiger is! Had ik dus nog niet over nagedacht, dat naar het toilet gaan eigenlijk niet zo evident is. Ik ga het straks eens gewoon testen, ben benieuwd :-)

Zijn er nog zo van die dingen die ik moet weten? Wat moet je zeker in je 'noodtas' hebben zitten bijvoorbeeld? Of blijf weg van de alcohol? Of plak op voorhand bleinenpleisters? Waar moet je op letten bij het foto's nemen? Hoe voorkom je uitlopen van make-up? Alle kleine tips & tricks (uit eigen ervaring of van horen zeggen) zijn welkom!!!

Elke
19-10-2013
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1760


sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik15-10-2013 10:48:22

wat een oog voor detail zeg,had ik ook niet aan gedacht dat naar de wc gaan zo ongemakkelijk is met een trouwjurk aan,nuja zal ik ook eens moeten proberen hee lol,ik denk dat ik nylonkousen ga aandoen,zodat ik geen blaren krijg als ik me die hakken loop,is al niet van mijn gewoonte,de noodtas,ja,make-up en een klein flesje ontsminker en watjes,voor als het echt mis is met je make up,je huissleutels en je paspoort,voor de rest kan je desnoods geven aan een vertrouwde familielid ofzo.
extra schoenen meenemen,moest je het echt niet uithouden met je hakken :p
zoals elke vrouw dit al heeft in haar handtas,maandverband of tampons voor moest het plots komen,hoop echt van niet,zou zeker niet prettig zijn dit te hebben op je trouwdag,maar het kan dus degelijk gebeuren.
voor de rest,gewoon genieten en volop voor gaan,alcohol mag maar ik vind persoonlijk dat ik me nog van alles moet kunnen herinneren van mijn trouwdag,ook al heb je foto's en eventueel ne video,mijn geheugen moet het ook hebben vind ik :) succes binnen 3 daagjes meid,kon ik het maar zeggen maar moet nog 149 dagen wachten :p xx



Ine
28-6-2014
 Meld misbruik15-10-2013 13:02:17

Haha , heb net even gegoogld ivm toilet gaan (was me dit ook al even aan het afvragen) maar ik ga proberen zo lang mogelijk in te houden denk ik haha :p

Doe je , je make-up zelf ? Omdat je vraag ivm uitlopen (gebruik best een product dat speciaal bedoeld is om make-up en oogschaduw goed op z'n plek te laten zitten). Ben de naam kwijt en je moet je gezicht ook altijd goed afpoederen met een borstel ofz zodat je niet glimmend op de foto's staat :)
Schoenen zou ik sowieso inlopen en als je al iets voelt na een tijdje wandelen zeker pleisters kleven ..
Probeer nog lekker te ontspannen :) En geniet van jullie dag!



noortje
14-9-2013
 Meld misbruik15-10-2013 13:22:25

Op mijn trouwdag ben ik telkens met mama naar de gehandicantenwc gegaan, daar hadden we plaats genoeg.. Zij hield het kleed omhoog en ik kon mijn ding doen :)
Ik had eerst ook wel een figuurcorrigerend broekje aan, maar dat heb ik na enkele keren plassen uitgegooid, was te moeilijk om terug omhoog te krijgen :D
Tijdens het avondfeest ben ik gelukkig niet naar wc gehoeven, ondanks dat ik toch heb gedronken..

In mijn noodtas zaten : Pleisters, parfum, deodorant, Dafalgan,..
Waar je op moet letten bij het foto's nemen : Gewoon jezelf blijven en luisteren naar wat de fotograaf zegt, dan gaat dat allemaal vanzelf hoor! Uitlopen van make-up heb ik geen last van gehad



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik15-10-2013 13:37:59

Ik heb beide geprobeerd op het toilet maar ik vond gewoon eigenlijk het makkelijkste. Ik nam wel altijd m'n zus mee om alles omhoog te houden :-)

Ik had van die make up doekjes mee voor moest er make up uitlopen maar tot mijn eigen verbazing geen stortvloed aan tranen gehad.
Blarenpleister heb ik wel gebruikt op mijn teentje, blij dat ik dat bijhad.
Ook muntjes heb ik gebruikt, meestal in de auto voor een frisse mond want je moet zoveel kussen die dag.
Ik had ook dafalgan en motilium bij (voor hoofd- of maagpijn van de zenuwen) maar dat heb ik niet nodig gehad. Je leeft die dag op adrenaline :-)

Voor de foto's is de tip simpel: Geniet gewoon van het moment samen met je man en dan straalt dat vanzelf af op de foto's. Normaal zal je fotograaf je ook wel op je gemak stellen. Buiten voor de echte shoot hebben wij eigenlijk niet 'geposeerd' maar gewoon onze dag beleeft en zo heeft de fotograaf het ook vastgelegd. Prachtig om te zien achteraf. Maar dat hangt een beetje af van de werkwijze en stijl van je fotograaf.

Ik heb in de loop van de dag en avond af en toe bewust de tijd genomen om het moment in me op te nemen, soms alleen , soms samen met mijn man. Omdat je zo vaak leest van, geniet want het gaat zo snel voorbij... Dat klopt wel maar probeer van iedere minuut, seconde te genieten. Zo heb je levenslang prachtige herinneringen.
Veel plezier gewenst.
groetjes



nella
28-5-2014
 Meld misbruik15-10-2013 16:22:39

Ik heb ook al gehoord van bruidjes dat ze een soort vlekkenspray'tje meehadden voor vlekken van eten of wijn te verwijderen...ik heb hier wel geen ervaring mee...





Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik15-10-2013 19:46:38

Ik ben ook op de normale manier naar het toilet geweest! Had een kleed met veel lagen stof, met een hoepel eronder (denk dat dat het wel iets makkelijker maakte). Gewoon alles in één keer naar voor en boven heffen! :) Ik had ook nylonkousen aan, en die vond ik eigenlijk wél onhandig om naar het toilet te gaan (moeilijk aan en uit te doen terwijl je je kleed omhoog houdt. ;)



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik15-10-2013 20:00:59

haha Delphine zie het al helemaal voor me :-)

Ik had idd ook vlekkenspray en heb die ook nodig gehad om mijn sleep een beetje 'bij te werken' aangezien we eerst foto's waren gaan nemen.



Elke
11-1-2014
 Meld misbruik15-10-2013 20:58:52

Ik heb stay up kousen in nylon voorzien. Iets gemakkelijker :).. en voor figuur corrigerend heb ik zoals bij een body, sluiting vanonder. Tios kan ik niet geven aangezien ik nog 87dagen moet wachten. :(



Wendy
22-8-2014
 Meld misbruik15-10-2013 21:09:32

Vanessa, welke vlekkenspray had jij mee?



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik15-10-2013 21:12:43

Sorry Wendy, was geen spray van mezelf en heb er eigenlijk niet op gelet :-/
Maar vermoed dat je dat wel in 't kruidvat enzo kan kopen?



Annelies
24-5-2014
 Meld misbruik15-10-2013 22:17:44

Ik ben ook wel benieuwd naar een goed merk van vlekkenspray!



Elke
19-10-2013
 Meld misbruik16-10-2013 8:51:17

Bedankt voor alle tips. Vlekkenspray, daar heb ik nog nooit van gehoord, maar ik ga straks eens kijken in het kruidvat, want ik ben nogal een morser :-)

@ Sandrine: als je je details begint af te vragen, weet je dat het niet lang meer is :-) Ik ben maar 10 maanden verloofd geweest en ik vond dat al véél te lang duren, dus ik ben blij dat het eindelijk zover is, anderzijds is het eigenlijk ook wel gevlogen hoor!! Veel succes nog met de voorbereidingen jij en geniet daar ook heel hard van!



Kathy
21-9-2013
 Meld misbruik16-10-2013 10:15:16

Wanneer ik op onze trouwdag naar toilet moest, ging de mama mee en zat ik omgekeerd op het toilet. Dat was eigenlijk nog wel gemakkelijk. Dan moet er niet iemand de ganse tijd alles omhoog houden. Een aanrader, zeker als je met een lange sleep zit.
Ik had het vooraf wel eens thuis getest, haha!
Nuja, de dag zelf...de eerste keren had ik nog hulp nodig, maar tegen dat het dansfeest goed op gang was, kon ik het lekker zelf!

Wat ik op de dag zelf ook bijhad was Dafalgan en Motillium instant. Altijd gemakkelijk als er een ongemakje is en je niet direct water bij de hand hebt. Gelukkig heb ik het niet nodig gehad, maar wel makkelijk om bij te hebben.
Naald en draad had ik ook bij (je weet maar nooit).

Veel succes, en geniet er van!



noortje
14-9-2013
 Meld misbruik16-10-2013 16:07:01

Vlekkenspray, ook nog nooit van gehoord precies :) Heb 't gelukkig ook niet nodig gehad


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...