Nu Online
Momenteel zijn er 165 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Onze trouwdag 14/09/2013: enkele aanraders en afraders (Limburg)

  12-10-2013 12:43:56
Beste bruidjes,

Aangezien ik er zelf vaak heel veel aan gehad heb om hier goede en slechte kritieken te lezen van allerlei leveranciers, fotografen enz, wil ik mijn ervaringen ook wel delen.

- TAART: Taartistiek Diepenbeek: Een heel vriendelijke dame die echt prachtige taarten maakt. Je kan kiezen uit een waaier aan heerlijke vullingen, en kan in elk niveau een andere smaak laten steken. Als je een foto geeft van jezelf, modelleert ze uit suikerpasta prachtige mannetjes als taarttopper, die lijken op jou en de bruidegom, echt geweldig! De taart was bovendien niet alleen mooi, maar ook echt heerlijk, en qua prijs is ze héél redelijk! Een echte aanrader!

- CATERING: Trimalchio Kuringen: Wij hadden de steengrill en waren hier heel tevreden van. Het eten was lekker, hapjes en dessert zeker ook, en de bediening die ze meebrachten was heel vriendelijk en hield de glazen altijd goed vol. Het enige wat ik achteraf gezien een beetje vond, is dat Alain soms nogal eigenwijs kan zijn, hij heeft op ons feest ineens enkele dingen 'beslist' die niet afgesproken waren (bv de gastenbedankjes aan een andere uitgang zetten dan afgesproken was, zodat er heel weinig mensen hier iets van meegenomen hebben, en toch geen vuurwerk op de taart zetten om één of andere reden), maar als je het allemaal een beetje in de gaten houdt komt dat wel in orde, en voor de rest doet hij het wel heel goed als 'maître'.

- FOTOGRAAF: Inge Grossen: Heel vriendelijke en vlotte dame, en van de foto's die we tot nu toe al te zien gekregen hebben, zijn we ook tevreden. Ook redelijk geprijsd tegenover andere bedragen die we zijn tegengekomen.

- VIDEOGRAAF: Trouwen in Beeld: Kunnen we nog niets van zeggen want we hebben het standaardpakket gekozen, waar je je beelden krijgt binnen de 90 dagen. Nog niets van gezien dus, maar het contact was altijd heel vlot, en de cameraman was een beetje onhandig, maar wel heel vriendelijk.

- JURK/KOSTUUM: Youniek Turnhout: Echt prachtig gedaan!! Als zat als gegoten, en mijn kleed was echt 100% de prinsessenjurk waar ik al van mijn kinderjaren van droom, en dit voor een fractie van de prijs die in sommige andere winkels betaalt :-) Je moet je wel niet laten doen, soms doen ze zo een beetje van "Bwa, hier is geen extra retouche meer voor nodig vind ik", maar omdat alle retouches gratis zijn, doen ze er natuurlijk liefst zo weinig mogelijk. Mijn mama was gelukkig assetief genoeg om voor mijn jurk aan te dringen op een extra retouche, en daar ben ik héél blij om, uiteindelijk was ze prachtig, en ik heb hetzelfde moeten doen voor het kostuum van mijn man. Dus gewoon een beetje aandringen, en dan is het resultaat echt fantastisch!

- ZAAL: Zaal De Kei Diepenbeek: Heel tevreden van. Een heel simpel zaaltje maar heel gezellig, en Jeanine, de zaalverantwoordelijke, is ook een echte aanwinst. Voor wie iets niet te té sjiek en low key zoekt in midden Limburg: zeker een aanrader!

- DJ: LDD: Hier waren we maar zo-zo tevreden van. Het was echt een heel goed feest en hij heeft al onze afegsproken liedjes gedraaid (je mag een lijst met 25 liedjes doorgeven), maar hij zette elk liedje ook rap terug af, en is er een paar keer in geslaagd onze dansvloer helemaal te laten leeglopen (ondanks een zeer danslustig publiek). Hij babbelde ook wat meer dan op het vorige feest waar we hem aan het werk hadden gezien. Al bij al: een aanrader, maar hij heeft blijkbaar betere en slechtere dagen, en mijn schoonbroer en schoonzus hadden een betere dag dan wij denk ik ;-)

- HAAR EN MAKE-UP: Le Visage Hasselt: Ik wou dat ik iets anders kon zeggen, maar hierover was ik absoluut niet tevreden, ondanks de vele goede commentaren die ik al op het forum had gelezen (wat ook de reden was dat ik voor hun gekozen had). Ik heb een proef laten doen en die was prachtig, maar op de dag zelf hadden ze dan een andere sminkster gestuurd (zonder uitleg waarom), en hoewel die dame beweerde heel goed gebrieft te zijn over hoe ik eruit zag op de proef (ze had zelfs foto's bij), heeft ze me eerst veel te zwaar opgemaakt, en toen ik daarover grommelde, kreeg ik een brutaal antwoord a la "Tja, zoals ik het heb gedaan ga je veel mooier op je foto's staan, maar als jij dat niet wil doe ik het er wel weer af..." Draagt niet bepaald bij aan je prinsessengevoel op die dag. Ze zei dan ook nog "Alle, je bent toch een echte diva zo, dat staat je supergoed!!", terwijl ik vlak daarvoor zeker 5 keer gezegd heb dat ik zeker niet te zwaar gesminkt wou zijn, natuurlijk, zachte kleuren enz, dus dan wil je er toch niet uitzien als een diva?! En wat het ergste was: ondanks mijn veelvuldig aandringen en navragen of ik zeker wel op tijd klaar ging zijn, en of ze anders wat vroeger wilden komen, en me telkens verzekerd werd dat ik ZEKER op tijd klaar ging zijn, hebben ze er ongeveer een uur langer over gedaan dan afgesproken. Toen ik tussendoor op de klok keek en zei dat we serieus achter waren op schema, kreeg ik als antwoord "Ja, dat is omdat die fotografe hier de hele tijd tussen loopt!" Kom zeg?! Op een trouwdag zal dat toch nog wel eens voorvallen zeker dat er een fotograaf tussenloopt!! Nu, door hun getreuzel hebben we dus heel weinig tijd gehad voor onze fotoshoot, die gelukkig toch nog tot een goed einde gebracht is door onze fotografe, maar we hebben dus een locatie moeten skippen, en hebben de aankomst van de suite bij ons thuis ook volledig gemist. Gewoon aankomen, rap een glaasje bubbels binnenkappen en hup hup naar de kerk. De dames van Le Visage hebben mijn netjes uitgewerkte timing helemaal overhoop gehaald.
Ik moet wel zeggen, om toch iets goeds te zeggen, dat ik er voor de rest wel goed uitzag uiteindelijk. Kapsel en make-up waren mooi, maar ik heb wel de hele tijd aanwijzingen moeten geven, en zowel de make-up voor een deel terug laten verwijderen, als mijn kapsel nog eens opnieuw laten opsteken, omdat ze totaal niet hadden gelet op de foto's van de vorige keer. Uiteindelijk was het dus wel allemaal mooi (weliswaar iets minder dan de proef vond ik), maar of me dat nu 200€ waard was? Absoluut niet!!!!

Ik vind het jammer om in mineur te eindigen, maar ik hoop maar dat iemand er iets aan heeft. Wij hadden voor de rest natuurlijk een absoluut geweldige dag ondanks het triestige weer, dus ik wil tot slot nog zeggen tegen alle bruidjes in spe -vermoedelijk de vaakst gebruikte zin die bruidjes in spe te horen krijgen-: Geniet er met volle teugen van, voor je het weet is het voorbij :-)

Groetjes!

Alexandra
14-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 3384


Silvy
26-7-2014
 Meld misbruik12-10-2013 18:21:59

Ik hoorde ook veel goeds over le visage en ik wou die eerst ook ma vond die te duur en in 2014 slaan die nog 10€ op ! Dus ben op zoek na een andere ! ;) iemand tips in Limburg ?



krista
9-8-2013
 Meld misbruik12-10-2013 19:43:52

@ Silvy: www.goldenrosecosmetics.be
Ik ben super tevreden van de service en de prijzen vallen super goed mee.
Zeker de moeite waard om de website ff te bezoeken.
Hou me op de hoogte he, mijne trouw is al ff voorbij maar ik wil er toch nog een beetje bij horen :-).
Groetjes, Krista



Silvy
26-7-2014
 Meld misbruik12-10-2013 19:48:57

Merci krista ! Komen zij ook aan huis en doen die ook het kapsel ?



krista
9-8-2013
 Meld misbruik12-10-2013 20:00:58

Ze komt wel aan huis, dacht ik, ik ben tot bij haar gereden, een kwestie van wat me time te hebben en tot rust te komen. Kapsels doet zij niet dacht ik. Ik ben bij mijn vaste kapster geweest. Van waar ben je? Mijn kapster is van Zonhoven. Een superlieve toffe vrouw die heel enthousiast is qua bruidskapsels...



Magalie
8-8-2015
 Meld misbruik12-10-2013 20:48:12

Wat bedoel je met een onhandige videograaf wij hebben deze ook genomen.. Tips?

Groetjes



Patrick

 Meld misbruik13-10-2013 7:53:46

Ben ook een beetje benieuwd waarom je de cameraman iets onhandig noemt, naar mijn weten is dat toch een van de betere videografen, ik verzeker u dat het resultaat zal oke zijn.
Zijn portfolio en referenties wijzen op een ervaren cameraman hoor, je moet u zeker geen zorgen maken.
Er kunnen altijd wat ongelukkige of storende elementen zijn, maar ja, dat zijn live beelden die je moet vastleggen en zeker niet kunt overdoen.
Ik vind het wel fijn dat je oprecht bent met uw opmerkingen, zo leren wij ook bij om nog meer waakzaam te zijn om de cruciale momenten. Laat het zeker weten wat u een storend element vond.
Het is niet altijd even gemakkelijk om alles perfect in beeld te brengen, veel hangt af van omstaanders die over en weer lopen zonder te beseffen dat er ook gefilmd wordt, een foto kan je deleten maar van een beeld verwacht je een vloeiende beweging zonder storende elementen. Anders is er ook nog nonkel Jan.



Silvy
26-7-2014
 Meld misbruik13-10-2013 10:00:46

Ik ben van Maasmechelen dus Zonhoven is al wat ver voor die dag. Ik hoop eigenlijk sminkster en kapster in 1 te vinden.



Jarne

 Meld misbruik13-10-2013 11:21:58

Trouwen In Beeld levert enorm kwalitatieve producties, dus op dat vlak zit je al safe! "Onhandig" ... misschien, ik was er niet bij, maar daar mag je je zeker niet op baseren bij het wachten op de film. Je zal positief verrast zijn! :-)



kim
30-5-2014
 Meld misbruik13-10-2013 15:15:01

Bedankt voor alle goede tips! Wij hebben woensdag een afspraak met trimalchio. Ons feest gaat door op vrijdag 30 mei in kasteel van Hoen. Wij overwegen een bbq, maar steengrill spreekt me ook wel aan. Hoe is dat voor jullie meegevallen? Alvast bedankt! Groetjes Kim



Elsie

 Meld misbruik13-10-2013 17:48:57

Ik was ook niet tevreden van Le visage, proef was allemaal perfect maar de dag zelf ppfff. Waren ook te laat waardoor ik nog snel snel me moeten aankleden heb en we te laat waren op stadhuis.



Alexandra
14-9-2013
 Meld misbruik13-10-2013 18:39:55

Goh, misschien had ik dat onhandig niet mogen zeggen want we waren wel tevreden hoor, maar Trouwen in beeld werkt blijkbaar ook met freelance videografen, als de vaste ploeg al bezet is op de datum die jij wil. Een zekere Maarten (van het vaste team) doet wel steeds de montage. De videograaf die wij uiteindelijk kregen viel enkele malen over de stoelen in de kerk terwijl hij al filmend rondliep (oa bij mijn intrede, mijn man moest hem bijna opvangen :-)).
Hij had ook zijn camerabatterij bij ons thuis vergeten, waardoor hij onderweg de auto met mij en mijn papa erin nog moest laten stoppen zodat iemand met hem terug naar huis kon rijden om hem terug binnen te laten om die batterij te gaan halen. Daardoor heeft iedereen vrij lang op papa en mij moeten wachten in de kerk. En tot slot viel me op op de foto's van de fotografe dat zij vaak anders is moeten gaan staan en een beeld niet mooi in het midden kon trekken, omdat de videograaf in de weg stond...
Maar ik heb al een bijna spijt dat ik het gezegd heb want het was een heel vriendelijke kerel en ik wil zeker geen slechte reclame maken!
Ik zal voor de geïnteresseerden nog iets laten weten als we onze uiteindelijke film hebben!

Groetjes!



Alexandra
14-9-2013
 Meld misbruik13-10-2013 18:45:11

PS Kim: Ik vond de steengrill heel goed. Ik had ook enkele aanpassingen laten doen in het saladebuffet (zij hadden meerdere slaatjes met fruit erin voorgesteld en dat heb ik écht niet graag) en dat is heel goed meegevallen, was allemaal heel lekker. Ik heb zelf jammergenoeg heel weinig gegeten van de (positieve) opwinding van de dag, maar de commentaren van de gasten waren ook heel positief! Het is gezellig en niet te stijf of te sjiek, maar wel mooi verzorgd ook allemaal, mooie aankleding.
Voordeel aan de steengrill is ook dat ie binnen kan, want ze hebben een dampkap erboven hangen. BBQ moest denk ik altijd buiten als ik dat goed begrepen heb...



Patrick

 Meld misbruik14-10-2013 10:40:35

U haalt aan:
"en een beeld niet mooi in het midden kon trekken, omdat de videograaf in de weg stond..."
Het is ook soms omgekeerd, daarom gaat het resultaat niet beter of slechter zijn van de ene of de andere. De montage zal dat wel uitmaken.
Een kwestie van samenwerken en afspraken maken, en vooral ervaring.
Het komt allemaal goed, succes met de resultaten en misschien zien we wel eens wat op het forum, altijd leuk.



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik10-11-2013 14:05:19

Proficiat !



eve
13-9-2014
 Meld misbruik23-11-2013 22:54:46

Bedankt voor de tip ivm bruidsmode Youniek. Deze werd aan mijn lijstje toegevoegd. Le Visage zou ik ook niemand aanraden.. Wij deden er een glamour shoot voor de 30e verjaardag van mijn zus. We betaalde er veel geld voor en ik vond mijn make up niet zo mooi en mijn haar was afschuwelijk. Ze houden inderdaad geen rekening met tijd, gevolg : Snel snel gedaan en niet mooi ! zonde van het geld..



st
15-8-2014
 Meld misbruik13-5-2014 18:22:03

wij waren ook niet tevreden van le visage...
ik denk dat we bijna 3 maanden hebben geprobeerd haar vast te krijgen: bellen, mailen, sms-en, ...
nooit enige reactie..
of het interesseert haar niet, of ze heeft teveel werk..ik hoop het laatste...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info