Nu Online
Momenteel zijn er 86 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen? awel, 't is een aanrader! ;-)

  11-10-2013 21:54:00
Dag lieve schatten!

Zoals beloofd een verslag van onze dag, nu al bijna een week geleden! *zucht*
Om te beginnen kan ik alvast zeggen dat we het graag nog een keertje willen doen, alsjeblief! :-)
Oh en voor diegenen met haast: jammer, maar 't is een lange tekst, succes :-P (Ik ga namelijk voor het record langsteberichtooit...)

De dag ervoor hebben we de kerk klaargezet samen met mijn mama (mijn intussen-man vond het overigens geweldig dat ie op het orgel kon spelen, de stouterd :-) ) en zijn we ook nog naar de zaal geweest (die er al super uitzag!).
Ook de bloemen gezien - mijn mama heeft in een ver verleden bloemschikken gedaan en wou graag alle stukjes maken, waaronder ook mijn boeket... Zo ontzettend mooi en exact wat ik in gedachten had!

Ik ben dan bij mijn mama blijven slapen (mijn papa is 10 jaar geleden overleden en ik ben enig kind, dus leek het me wel leuk om samen te slapen voor dé grote dag!) ... op zich geen zenuwen, maar toch heb ik niet geweldig geslapen: bed niet gewoon, gewend van aan de andere kant te liggen, geluiden niet meer gewend, ... :-)
Maar ik heb flink tot aan de wekker geslapen (7u)! Normaal moet ik nog 3x snoozen voor ik uit mijn bed kan kruipen (lees: slepen), maar aangezien ik mijn kleed zag hangen toen ik mijn ogen opendeed, was ik meteen klaar wakker: "VANDAAG" :-)

Opgestaan, lekker nog een douche genomen en naar de bakker gegaan toen mijn mamsie zich ging douchen! Onderweg zag ik dat het 's nachts geregend had en heb ik met de zon afgesproken dat ze voor de rest van de dag de regen zou tegenhouden (Wat ze ook gedaan heeft, waarvoor dank, zon!)
Koffiekoeken dus gehaald en hamaai, ze smaakten! (Ik maakte me op voorhand zorgen dat ik te nerveus zou zijn om te kunnen eten, maar blijkbaar helpen Bachbloesems (Rescue) beter dan gedacht; ik had bijna geen zenuwen!)

Daarna op naar de kapper met ons tweetjes - we komen daar al jaren en dat was dus ook lekker ontspannen. Het kapsel was exact hoe ik het wou, dus mijn dag begon al goed! Hoera ;-)

Terug thuis gekomen bleek dat we voor zaten op de planning; nog een half uur wachten op de visagiste en fotografe ... what to do, what to do.... Tasje thee gemaakt en TV gekeken! haha nooit gedacht dat ik dat op mijn trouwdag zou doen, maar 't was wel gezellig :-)

Toch was ik wel blij toen mijn visagiste (en overigens de zus van mijn toen-nog-toekomstige) een kwartier vroeger arriveerde ;-)
Ze heeft me (weer) schitterend opgemaakt (waterproof - driewerf hoera voor waterproof!), helemaal zoals we het beide in gedachten hadden!

Intussen was de fotografe er ook (en overigens de schoonzus van mijn getuige - keihandig als je mensen kent die mensen kennen ;-) ) en ook zij stelde me meteen op mijn gemak (ook al was ik nog steeds niet nerveus - ik besefte het precies nog niet helemaal!) door haar leuke stijl van 'zijn' (lekker zot, lekker losjes)... dus ook dat zat goed! (Wie graag referenties weet: www.noortjepalmers.be - wat ons betreft dé ideale aanrader als je iemand zoekt die geen te stijve foto's van je maakt en graag zotte dingen doet!)

Tegen dat we klaar waren met make-up werd mijn mama toch wel nerveus en wilde ze graag 'dat kleed' nu eindelijk aandoen! Ik was nog altijd niet nerveus...
Kleedje aan en de eerste 'Ooooooohs' waren er al snel ;-)
Het kleed kwam van Chrandels (uit Lanaken) en ik was er echt heel blij mee! Zoals de meesten onder jullie wel weten, ging ik voor een budgetkleed... En ik ben toch erg blij met het resultaat! Ook de service was erg goed, dus een tevreden klantje van Chrandels over here!

Opeens was er al superveel volk en voor ik het door had, belde mijn nu-man aan! Echt een typisch-wij-moment; hij zegt heel overdreven 'halloooo' en ik zeg 'moh wie zou dat zijn??' :-) Iedereen lachen natuurlijk, wij de kleine zenuwkriebels ook meteen de kop ingedrukt (en ze zijn de hele dag weg gebleven trouwens ;-) )
Kleine receptie bij mama thuis gehouden nog en daarna vertrokken naar het stadhuis! (Trouwens: wij hadden geen ceremoniemeester, maar wel een geweldige intussen-schoonzus die het draaiboek wat in het oog hield, zodat we overal op tijd (weg) waren - ook een goede tip dus!)

Wie in Genk trouwt: de schepen (Guido) doet dat geweldig! Hij haspelt niet gewoon een tekstje af, neen, hij maakt er een heus spel van en heeft een hoop dingen opgezocht over de datum, je naam, ... Keileuk!

Dan verder naar de kerk - de enige plaats waar wel wat misliep, maar dat was wel lachen (zoals de pastoor die vloeiend van de ringen naar de kaars overging, zonder DE kus.... :-) fotografe heeft zich even gemoeid en zodoende was iedereen gelukkig haha)
We hadden voor een dankviering gekozen en dus geen communie en dergelijke - iedereen vond het geweldig! Duurde ongeveer 35 minuten en was vooral lachen, genieten, soms een traan (omwille van mijn papa - maar voor diegenen die mij hier wat gevolgd hebben: geen zware emoties! Hoeraaa alweer! Ook naar het altaar lopen viel goed mee, mijn intussen-man heeft mij schitterend opgevangen ervoor!), ...
Het hardste lachte iedereen met de beste vriend van mijn man (jeej :-) ) die de eerste lezing zou doen. We hadden een tekst gekozen van Toon Tellegen, maar hij doet aan stand-up comedy...... en hij had er een heel eigen twist aan gegeven! ZALIG ;-)

Zijn jullie nog mee? Goed. Proficiat! Nog even volhouden!

Dannn zijn we naar het huis van mijn schoonouders gegaan waar een vriendin van me een gewelllllldige taart had afgeleverd (zij doet dat als hobby, maar kan het gewoon ook echt ontzettend goed!). Daar snel wat van gesnoept en iets gedronken en dan vertrokken voor de foto's!

En dat was ècht lachen! Mijn schoonbroer heeft een garage (carrosserie) en daar hebben we dus foto's gemaakt - dansen in een garage, zitten en staan op een auto'lift', geweldig!
Dan nog een foto gemaakt bij de 'zoenzone' voor de deur - geweldig!
En dan nog even naar het domein van de mijn in Waterschei, zowel romantische als grappige foto's gemaakt :-) ik ben zo benieuwd naar het resultaat! (Een paar hebben we al mogen zien en jaaa ja, als jullie braaf verder lezen, mogen jullie dat ook! ;-) )

Dan door naar de feestzaal (hotel Europa, heel mooi aangekleed!) waar we ook gegeten hebben met een select groepje (ouders, grootouders, getuigen, broer, zus, ...) (Brasserie Janssens & Janssens) - suuuperlekker, veel, geweldige bediening.... Niks dan lof!

En dan natuurlijk HET feest der feesten, wat ons betreft! 's avonds de trouwfuif - eerst een geweldige powerpoint over mij (waar we ook meteen een foto te zien kregen van onze voortuin... VOL WCpapier, ballonnen en slingers :-) ) en daarna nog het filmpje over hoe ze mijn man zijn komen ontvoeren op de dag van zijn vrijgezellen!
En toen was het aan ons ........ Aangezien ik al 7 jaar buikdansles volg en mijn man ècht geen danser is... hadden we dé oplossing: de DJ (DJ Robby, er is ECHT GEEN BETERE! Schitterend!) zou ons roepen voor de openingsdans, maar ik zou dan binnenkomen met mijn wings (attribuut) en eerst buikdansen - zo gezegd, zo gedaan en iedereen was onder de indruk, heerlijk :-D
Daarna ons momentje met 'de tegelplakker', waarbij de DJ halverwege het nummer (op ons verzoek) al de rest erbij vroeg - de dansvloer stond meteen stampvol en is altijd zo gebleven!
Iedereen was vol lof over het concept, de DJ, de zaal, de hapjes, het feest op zich en onze openingsdans... Dat geeft zooooveel voldoening!!

Om half 5 zijn we naar huis vertrokken (vrienden hebben ons en onze 100en cadeaus afgezet thuis) om daar te beseffen dat mijn mama ons een verkeerde huissleutel had meegegeven ;-)
Dat resulteerde in nog een uurtje terrassen in trouwkledij in de tuin met de vrienden - hilarisch!!
Sleutel uiteindelijk terecht, dus om half 6 zijn we overgelukkig in ons eigen bedje in slaap gevallen - heerlijk was het!

Intussen dus ook terug van onze honeymooncitytrip naar Berlijn en Keulen; twee heel leuke steden!

En natuurlijk nog de foto's, want daar doen jullie het voor eh? ;-)
https://www.facebook.com/nadia.oyen/media_set?set=a.101...
Ik heb het album tijdelijk openbaar gezet, normaal zou het moeten lukken! Geef even een seintje als dat niet zo is, dan probeer ik wat anders :-) Ik zal ze binnen een paar dagen waarschijnlijk wel weer 'sluiten' :-)

Lieverds, nogmaals bedankt voor alles en ik blijf hier stiekem zeker nog wel even volgen voor al jullie verslagjes, hoor! (Want ja, nu ben ik ook benieuwd naar die van jullie haha)


Nadia
5-10-2013
Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 2379


Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik11-10-2013 22:20:46

Schitterend verslagje en mooie foto's, heb ervan genoten
Wanneer je de andere pics hebt, deel ze dan ook even met ons
Ben benieuwd naar de zotte foto's in de garage en de mijn
Maar ook vooral proficiat !!

x



Tamara
7-9-2013
 Meld misbruik11-10-2013 22:29:23

Heel leuke en spontane foto's. Jullie zagen er zo gelukkig uit! Heel veel geluk samen en proficiat!



kelly
2-5-2014
 Meld misbruik11-10-2013 23:11:02

Wat een fantastisch verslag , jullie hebben duidelijk genoten. Mooie foto's , jullie straalde Leuk schilderij en hele mooie ringen Geniet ervan



kimberley
23-5-2014
 Meld misbruik12-10-2013 7:53:43

O wat mooie dingen je verslagje en je kleed jullie straalde gewoon dikke proficiat hoor



Ilvy
18-7-2014
 Meld misbruik12-10-2013 7:56:58

Nadia, een zalig verslag gewoon en wat een prachtige foto's :-) :-) Zo te lezen en te zien, hebben jullie echt een zalige dag gehad. En inderdaad met Robby zal jullie feest er boenk op geweest zijn :-)
Geniet nog zalig na :-)



Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik12-10-2013 9:41:32

Je verslag mocht veel langer zijn van mij :-)
't was zooooo aangenaam om te lezen !!
Jullie hebben er echt van genoten zo te lezen, je zag er prachtig uit en nogmaals een dikke proficiat van ons allen.

XXX



Severien
18-7-2014
 Meld misbruik12-10-2013 10:19:34

Wat een prachtig verslag!! Heel leuk om te lezen! Het doet me wegdromen naar onze dag binnen een 9tal maanden ;-)



natascha
14-6-2014
 Meld misbruik12-10-2013 10:50:52

Leuk verslagje, las heel vlot! Mooie fotootjes ook. Proficiat!



Silke
24-5-2014
 Meld misbruik12-10-2013 21:27:01

Haha, fantastisch geschreven, en alvast fantastische foto's ;-) zag er een superdag uit!



Ruben
7-9-2013
 Meld misbruik14-10-2013 13:30:42

Toptoptop. Een dikke proficiat! En wat een leuke fotos! Geniet er nog dik en dubbel van! Xx



anne
5-10-2013
 Meld misbruik14-10-2013 15:13:46

proficiat!
ik heb jullie horen feesten :)
onze trouw was in de elysee iets verder op en we zijn in hotel Atlantis blijven slapen.
In mijn hoofd heb ik dus nog even kunnen meefeesten met jullie. ;)
twas idd een mooie zonnige dag!



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik14-10-2013 15:33:42

Dankjewel allemaal!!!

en Anne, hilarisch ;-) hopelijk hebben jullie goed gefeest en hebben we je niet te lang wakker gehouden dan? haha



stephanie
14-8-2015
 Meld misbruik14-10-2013 20:54:37

OOOOOOOOOHHHHHH !!! *snotter snotter* tijdens het lezen zie ik een film spelen alsof ik er echt bijgeweest ben , je verslagje is een pareltje om te lezen !


Lang Leve de Bachbloesems !! Ik ben héél erg blij voor jou dat de emoties onder controle zijn gebleven ! en ben er zeker van dat hij je van vanboven geholpen heeft om een mooie dag te krijgen want toevallig was op jou dag de zon van de partij ! :)
Ben zooooooooooo gelukkig te lezen dat jullie de mooiste dag van jullie leven beleefd hebben
Ik las je verslagje en zat hier van ooohhh !! aaaahhh !! whuahaha, waaaaww ... en snotter snotter snotter !!
Heb de foto'tjes bekeken en je zag er echt adembenemend prachtig uit !!!

Nadia , PrOfIcIaT aan jou en je nu-man !!!
Geniet van elkaar, maar ik ben zeker dat jullie dat zeker doen
Bedankt voor je prachtige verslag !

veel liefs van mij x






Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik14-10-2013 21:36:21

Stephanie, zo lieeeeeef!! dankjewel!!!
't is vooral leuk om ook van onze gasten te horen dat ze het erg leuk vonden! En ik ben er zeker van dat dit bij jullie (en alle anderen hierboven) ook de feedback zal zijn! Geniet er volop van, ook al lijkt het nog zo ver weg: zelfs de voorbereidingen zijn heerlijk, want de dag zelf is zooo snel om! De voorbereidingen apprecieer je erna nog meer ;-)
x



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik17-10-2013 13:57:40

Lang geleden dat ik zo gelachen heb met een verslag, maar dat ligt compleet aan jouw leuke manier van schrijven hoor!
Hihi, die rescue druppeltjes...heb ik vorig jaar ook bij gehad, maar ik was ze uiteindelijk vergeten uit te proberen !
Geweldig verslagje en je zag er heel mooi uit, je kapsel en make-up ook heel naturel!
Jullie lijken op foto echt een amusant, leuk, grappig koppel! Zal zeker nog mooie foto's opleveren!

Geniet nog lang na...jammer é dat het maar 1 keer kan zo trouwen !
Veel geluk voor de toekomst!

groetjes
Sandra



Elke
12-10-2013
 Meld misbruik24-10-2013 11:53:50

Nadia!!!! dikke proficiat nogmaals! Super om te lezen!
ik ben te laat om de foto's te zien vrees ik.. mijn verslagje komt van zodra ik foto's hebn de combi zegt zoveel meer he..we hadden ook de perfecte droomdag en hebben enorm genoten van een weekje Amalfikust...nog even wachten en dan vertel ik ook aaaalles ;-)



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik10-11-2013 14:03:37

Ooooh en aaaah alom! Wat een heerlijk verslag van een ongetwijfeld heerlijke dag. De fotootjes kan ik niet meer zien (op de omslagfoto na) maar toch een heel dikke zoen voor deze getrouwde kapoen! Proficiat!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info