Nu Online
Momenteel zijn er 144 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Budgetdilemma!!!

  10-10-2013 14:46:52
Dag allemaal,
We zitten hier met een groot dilemma!! We hebben een budget van onze ouders gekregen en weten niet goed waar de prioriteit te leggen. We hadden een keuze gemaakt voor een feestzaal, maar komen dan net toe met ons budget. Dus fotograaf, kleed, ... moeten we zelf nog bijbetalen. Ook zijn we echte reizigers en vinden we ook dit erg belangrijk! Maar dan zullen we zelf nog heel wat bovenop moeten leggen. Het klinkt gierig, maar zijn ondertussen ook aan het verbouwen. Dus alle centjes zijn natuurlijk erg welkom. We denken er dus aan om de feestzaal te laten vallen en een zaal te zoeken waar we zelf ons eigen ding kunnen doen. Is dit slim of is de zaal net datgene wat je dag zo speciaal maakt?? Iemand ideeën om het budgetvriendelijk te houden??
Groetjes

Hanne
19-12-2014
Meld misbruik



Reacties: 19 | Gelezen: 1895


sara
7-6-2014
 Meld misbruik10-10-2013 15:01:32

wij hebben een parochiezaal genomen en decoreren zelf. is ook goekoper qua drank en eten zal bij ons heel simpel zijn. er komt iemand met hamburgers. eerst is er een receptie waar ze 11 hapjes krijgen, daarna hamburgers of croques of belegde broodjes en daarna desserten buffet. ik twijfel heel hard qua eten of het goed zal zijn maar zo besparen we wel veel geld. hadden eerst een zaal gehuurd met eten bij en ware al 9700 € kwijt voor zaal en eten alleen. dus nu zijn wie een pak goekoper. we hadden een budjet van 5000 € maar denk toch dat we uiteindelijk het dubbelen gaan hebben. ook al letten we op veel dingen.



krista
9-8-2013
 Meld misbruik10-10-2013 15:23:24

Hoi Hanne,
ik denk dat dit een hele goede beslissing is...
Wij wouden ook een budgetvriendelijk trouwfeest.
Wij zijn pas om 15.30 u getrouwd. Dus de dag heel relaxed kunnen beginnen. (We zijn enkel voor de wet getrouwd). Daarna huwelijksfoto's gaan trekken supermooie leuke foto's met een budgetvriendelijke fotograaf.
's Avonds op het avondfeest hebben we 100 man gehad. Iedereen heeft een uigebreide bbq gehad en een hele lekkere ijsbruidstaart. Er is gedronken a volonté en gedanst vanaf de openingsdans tot 3 uur. De dansvloer is geen moment leeg geweest.
Wij zijn nu 2 maanden getrouwd en nog steeds spreekt iedereen over ons superleuk trouwfeest. Dus het moet niet zo stijf en klassevol en duur te zijn.
Budgetvriendelijk kan ook af en fijn en leuk zijn!!! Ondertussen zijn we wel 2 weken op huwelijksreis geweest (voor sommige zal het wel maar Turkije zijn, voor ons was Turkije de max :-))



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik10-10-2013 15:38:16

Hey Hanne

Ik deel de mening van Krista. Het hoeft niet sjiek en duur te zijn om goed te zijn. Wij hadden een mooie zaal (Le Cirq) maar hebben daar een fuif gedaan met broodjes, wraps,... . We hebben dan weer wel 'geïnvesteerd' in een live band op onze fuif, naast de DJ. Het is dus gewoon prioriteiten stellen, je moet ergens een beetje besparen als je op je budget wil letten. Wij vonden sfeer belangrijker dan veel eten voor iedereen. En iedereen was superenthousiast over ons dansfeest.
Vooraf zijn we met onze suite en beste vrienden op restaurant gegaan. We wilden van het etentje ook een intiem moment maken met de belangrijkste mensen in ons leven.
Maak desnoods eens een lijstje met wat je écht het belangrijkste vindt op je dag en wat minder belangrijk. Zo kan je ook altijd naar dat lijstje teruggrijpen.
Klinkt misschien stom maar in het 'doolhof' aan ideëën, tips, aanbiedingen zag ik soms de bomen door het bos niet meer en was zo'n lijstje toch een beetje een houvast tijdens de voorbereidingen.



Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik10-10-2013 15:54:49

ik denk dat je alles eens moet bekijken. Wouda ik ontdekt dat sommige mensen meer betalen als ze een zaal af huren en de catering van buiten af moet komen. Wij wilden een feest die ook niet te duur was en hebben verschillende offertes aan gevraagd. Mijn kleed kost 1290 euro en het feest ongeveer 2300 euro voor 45man. Enkel dichte familie is gevraagd. Om zo ook de kostenn te drukken. Mijn haar en make up laat ik bij mijn kapper doen dat kost 120 euro proef inbegrepen. En voor fotograaf heb ik een hobby fotograaf gevraagd. Je moet ook rekenen dat drank met een serieuze hap gaat lopen dus wij hebben forfaitaire bedragen genomen voor 15 euro de man voor het ganse avond feest. Kijk vooral goed rond



Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik10-10-2013 16:22:35

Ik denk dat een zaaltje huren ook wel duur kan uitkomen. De huur, de traiteur, eventueel tafels en stoelen, decoratie, zelf opdieners enzo inschakelen, de drank ook nog appart. Als je goed oplet kan het mss goedkoper maar is ook allemaal te zien watjij verwacht qua eten enzo.



Hanne
19-12-2014
 Meld misbruik10-10-2013 16:46:16

Ik ben toch al blij om te horen dat ik niet de enige ben die zijn budget wat wil drukken. Ik las daarstraks op deze site prijzen tot 95 euro per persoon. Dit vind ik gewoon veel te veel. Maar alvast bedankt voor de leuke ideeën. Hopelijk komt het in orde met ons budget! =D

groetjes



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik10-10-2013 16:57:00

Wij hadden ook een budgettrouw. Maar voor ons was een dansfeest dan weer niet belangrijk. Wij zijn geen dansers, geen nachtbrakers, en vonden dat dus helemaal niet nodig. Wij hebben heel onze dag dus omgegooid. In plaats van een receptie hebben wij een afternoon tea gedaan. Dat was dan voor vrienden, tantes, nonkels, neven, nichten,... 's Avonds zijn we met een kleine groep gaan eten (ouders, broers/zussen, getuigen en allerallerbeste vrienden).
Zowel de afternoon tea als het diner was in een klein restaurant dat die dag enkel voor ons open was. We hadden een prachtige dag, hebben er echt van genoten, en ik zou het achteraf bekeken, echt niet anders gedaan hebben.
M'n jurk was niet uit de laatste collectie, en was dus goedkoop. Maar voor mij was het dé jurk. Ik heb er veel complimentjes over gekregen.
Totaalprijs van onze dag: rond de € 6500.

Je moet echt voor jezelf uitmaken wat je belangrijk vindt, waar je echt niet op wilt besparen.
De jurk vond ik wel belangrijk dat ik me er heel goed in voelde, maar niet in welk jaar die ontworpen was. Het was dus een jurk uit de outlet.
De uitnodigingen heb ik samen met m'n zus ontworpen. Leuke uurtjes beleefd, en originele uitnodigingen verstuurd.
Versiering werd door de zaal zelf gedaan.
We hadden maar 1 wagen gehuurd, enkel voor onszelf, dus niet voor heel de suite.
We hadden ook geen dresscode, hadden ook niet voor heel de suite hetzelfde kostuum gehuurd ofzo.
Waar ik achteraf bekeken misschien meer had aan moeten uitgeven, is de fotograaf. We hebben héél mooie foto's. Maar niet de typische grappige huwelijksfoto's. Dat is natuurlijk niet erg, hé. Maar 't had misschien leuk geweest.

succes nog met het verdere plannen!



sanne
6-9-2014
 Meld misbruik10-10-2013 17:05:10

Ik vind dat een goed ingekleede parochiezaal zeker even gezellig kan zijn als een 'echte' feestzaal.
Gewoon zorgen dat je niet op het eten bespaart of de kwaliteit, want dat onthouden de mensen meestal wel:)
Dus een parochiezaal met een goeie traiteur zou ik zeker even geslaagd vinden!



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik10-10-2013 19:47:45

Onze dag kostte 22.000,-. Maar deze was verdeeld als volgt. 10.000,- aan feest met live muziek, eten en drinken voor 65 man + onze kleding. 12.000,- aan onze reis met 2 kinderen en onze trouwringen. Dus het was heel duur maar het grootste deel daar hebben we voor gekozen dat dit echt voor ons was.



Ellemieke

 Meld misbruik10-10-2013 21:57:47

Het aantal gasten bepaalt in grote mate je budget. Durf daar kritisch naar te kijken...



Cindy
21-6-2014
 Meld misbruik10-10-2013 23:19:44

wij huren ook gewoon een zaal, maar wel eentje die al mooi aangekleed is van zijn zelf. mogen ook nog steeds voor verdere versiering zorgen. zoals gezegd een gewone zaal kan ook een wauw effect geven



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik11-10-2013 10:48:06

Waar je geld aan wilt uitgeven is heel persoonlijk hé. We besparen bijvoorbeeld veel op vervoer. We rijden met onze eigen (versierde) auto naar het gemeentehuis. Ook aan fotograaf geven we geen geld uit omdat een goede vriendin die een opleiding fotografie doet onze foto's zal trekken. De ceremonie doen we helemaal zelf.
Wij vinden lekker eten en drinken, een goede DJ, een fantastische huwelijksreis dan wel heel belangrijk dus daar gaat meer geld naartoe.

Maar dat is dus iets dat ieder koppel voor zich moet uitmaken omdat iedereen andere prioriteiten heeft.



Carmen
27-4-2013
 Meld misbruik11-10-2013 11:27:33

Je moet inderdaad gewoon prioriteiten kiezen.
- Ik wilde geen typisch trouwkleed en het is een lang galakleed geworden van Anne-Sophie Outlet. 250 euro, schoenen inbegrepen.
- Make-up laten doen door een laatstejaars visagiste: 20 euro voor proef, 30 voor de dag zelf
- Geen speciaal vervoer gehuurd, gewoon vrienden gevraagd met mooie auto's om te rijden
- Geen afgestemde suitekledij
- Uitnodigingen zelf gemaakt met allerlei spulletjes uit de Ava.
- Tafelversiering: allemaal zelfgemaakt. Opnieuw Ava.
- Neef als (goede, beetje gefreakte) hobbyfotograaf: gaf ons dat als cadeau omdat we onze foto's op de luchthaven van Melsbroek hebben gedaan en hij dat al een ervaring op zich vond om daar gewoon overal te mogen lopen.
- Wij vonden het belangrijk dat al onze vrienden te eten kregen en al onze vrienden erbij waren. Omdat de helft van de mensen anderhalf uur moest rijden voor het feest (trouw was waar ik nu woon in het dorp van mijn partner, feest was in mijn geboortedorp), hebben we geen receptie gedaan, maar iedereen eten gegeven en laten blijven voor het dansfeest. Dat was bij ons dé grote kost.
- Huwelijksreis? Wij waren het jaar ervoor een vriendin gaan bezoeken in Peru. Dat was onze dure reis. Wij zijn dit jaar met de auto door Tsjechië, Oostenrijk en Italië getrokken, van camping naar camping. Maar dat is nu eenmaal wat wij graag doen.

Onze trouw kost nu alles bij elkaar 15,000 euro denk ik, maar de grootste hap uit het budget wat 170 man eten en drinken geven. Daar kan je dus serieus op besparen.



abra

 Meld misbruik11-10-2013 12:37:59

Je moet gewoon onthouden dat het een speciale dag is (die de meeste onder ons maar één keer gaan meemaken). Persoonlijk ben ik van mening dat het de mooiste dag van het leven moet/kan worden. Enerzijds wil ik alles erop en eraan, anderzijds moet je inderdaad rekening houden met het budget en ergens moet het natuurlijk stoppen.
Je krijgt natuurlijk ook veelal centjes terug van de gasten, dus het budget dat je nu gaat betalen, zal je deels kunnnen recupereren.

Wij trouwen bv ook voor de kerk. Je kunt het heel droog en sec houden. Maar we vonden het voor iedereen leuk (voor ons ook) om er wat live-muziek bij te doen.
Het kost wel iets meer, maar je maakt je dag zoveel mooier. En de prijzen liggen soms ver uit elkaar, dus goed uitkijken.



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik11-10-2013 13:43:26

@abra hoeveel je kado gaat krijgen is toch nooit te voorspellen ?

Wij hebben van 1 koppel niets gekregen, van 2 koppels euro 40,- en van een alleenstaande euro 300,- ???? Het zijn zo een uiteenlopende bedragen.

In ieder geval hebben we er nog niet 1/3 van ons feest mee kunnen betalen.



Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik11-10-2013 14:50:35

ik deel hierbij de mening van peggy. Je zal inderdaad wel wat geld ontvangen van de gasten ,maar ik vind niet dat je dat moet in calculeren want als je dat doet kom je roos heel bedrogen uit. Het beste wat je doet is een budget plan maken en bekijken wat de alternatieven zijn. En je kan veel zelf doen om de kosten te drukken belangrijk is wel dat je een planning op papier staan hebt zo zie je niets over het hoofd. Bij ons is voorbeeld de vrijdag goedkoper om te trouwen. Stadhuis kost maar 80 euro in plaats van 250 op zaterdag. Wat ik ondertussen wel geleerd heb is dat je zelf op vooronderzoek moet uit gaan want ze komen het je allemaal niet zeggen. Van welke regio ben je misschien zijn er hier mensen die ook uit je streek komen?



noortje
14-9-2013
 Meld misbruik11-10-2013 16:39:47

Wij hebben het ook zo budgetvriendelijk geprobeerd te houden, zijn ook enkel voor de wet getrouwd
- Parochiezaal gehuurd met decoratie & tafellakens uit de AVA
- Thuiskok ingehuurd die de hele dag voor het eten heeft gezorgd
- Bruidstaart enkel voor de gasten namiddag, niet voor het grote volk 's avonds
- Make-up door een vriendin die dit in avondschool heeft gevolgd
- Uitnodigingen ook redelijk simpel maar toch mooi gehouden
- Stalen trouwringen : Rond de 400 euro voor beide ringen
...



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik11-10-2013 22:24:56

ook hier een budgetwedding achter de rug, maar dat was er niet aan te merken!
Wij hadden geen budget van de ouders, dus alles zelf... Vandaar budgetbeperking ;-)

Zoals hier al vaak aangehaald: kijk waar jij zelf de prioriteiten wil leggen!
Voor ons was dat een goede DJ en degelijke ringen.
Onze honeymoon was een citytrip naar Berlijn en Keulen, dus budgettair beter dan een reis naar Mexico :-)
Verder kwam mijn kleed ook van een 'goedkopere winkel' - vooral omdat ik te 'nuchter' ben om er veel geld aan uit te geven voor 1 dag... En als je even via mijn verslagje naar de foto's kijkt: ik vind dat je het er niet aan ziet :-) en ik heb er veeelll complimentjes over gekregen :-)
De zaal was voor ons evident: de feestzaal van het hotel van ouders van een aangetrouwde neef! Hij zal wel wat korting hebben gegeven, maar evenzeer kostte dat wel meer dan een parochiezaal...
Wat vooral bespaarde: we gingen voor een etentje met selecte groep en daarna een trouwfuif voor de rest van familie en beste vrienden!

In totaal zijn we voor alles, van A tot Z, van speldje tot kleed, ongeveer een 8000€ kwijt, gok ik (we moeten de rekening nog krijgen ;-))!
En toch hadden we het gevoel van een luxefeest....

Het kan dus, maar je moet zelf even uitmaken wat voor jullie de dag perfect voor jullie maakt! En denk daarbij niet aan anderen, maar alleen aan jullie zelf!
Misschien wel even met je ouders overleggen of zij zelf een bestemming voor dat geld verkiezen? (Want soms lees je hier over ouders die zakenrelaties en zo verder voor een receptie uitnodigen, terwijl het koppel zelfs geen receptie zou willen... Dus best op voorhand goede afspraken maken!)



Tim

 Meld misbruik11-10-2013 23:22:29

Ook op een budgetvriendelijke manier kan je super originele feesten organiseren die onvergetelijk zijn.

Om maar een voorbeeld te geven:
Waar je zeker nooit mag op besparen is je dj want als die slecht is dan gaan mensen met een slecht gevoel naar huis.
Een originele aankleding van een parochiezaal kan zeker even knap zijn dan een feestzaal. Eten is een belangrijk gegeven maar ook dit hoeft niet duur te zijn om lekker te zijn.
Veel succes
Tim


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...