Nu Online
Momenteel zijn er 55 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kledij suite - kleur opgeven?

  5-10-2013 10:27:20
Hey bruiden, Onze suite telt 16 volwassenen (7 mannen en 9 vrouwen, allemaal koppels maar mijn zus is lesbisch) en 10 kinderen tussen 1,5 en 8 jaar. Wij hebben pas beslist om de kostuums voor de mannen van de suite te gaan huren, zodat we geen kakofonie op onze trouwfoto's krijgen. Voor de vrouwen en de kinderen denken we er aan om een kleur op te geven, en die kleur dan misschien ook oor de dassen van de mannen te nemen. Denken jullie dat dat haalbaar is? Ze hoeven natuurlijk niet helemaal in die kleur te zijn, zolang er maar een rode draad is. Wat zijn jullie ervaringen hier mee?

Annick
26-4-2014
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 1639


Eppie

 Meld misbruik5-10-2013 10:51:31

Hangt echt van de goeie wil van je familieleden af. Sommigen maken er een heel drama rond, anderen hebben er geen enkel probleem mee. Het hangt er natuurlijk ook een beetje van af welke kleur je in je hoofd had. Als het een "eenvoudige" kleur zoals blauw is, vermoed ik dat iedereen daar wel in mee zal gaan. Met roos, felgroen, turkoois,... zal het misschien moeilijker zijn. Suitekleding is niet goedkoop, en mensen kopen nu eenmaal liever iets wat ze achteraf nog gaan dragen. Tenzij jij de kleedjes natuurlijk voor hen betaalt, dan is het geen enkele issue.



Saar
7-9-2013
 Meld misbruik5-10-2013 13:44:07

Wij hebben voor de suite de kostuums gehuurd, voor hemd en das moesten ze zelf zorgen. De enige vraag dat we hadden was dat het in 'een kleur' moest zijn (eender welk) en dat het koppel moest matchen. Er is niemand die daar moeilijk over gedaan heeft.
Ik denk dat het best haalbaar is, als ze zelf hun kleur mogen kiezen. Iemand een bepaald kleur opleggen is dan weer moeilijker, denk ik...



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik5-10-2013 18:04:32

Als jij de boel betaalt, direct oké.
Als zij het moeten betalen, zou ik hen de keuze laten en niks opleggen.

Stel dat je een kleur oplegt als bijvoorbeeld "blauw". De ene komt met donkerblauw, de andere met lichtblauw, nog één met fluo blauw, en alle anderen met alle mogelijke tinten daartussen. En dan heb je dus nog een "kakofonie" van kleuren.



Margot
4-10-2014
 Meld misbruik5-10-2013 19:29:09

Wij werken ook met een thema-kleur.
De kostuums van de mannen worden gehuurd net zoals de dassen in de themakleur.
De suite zal bij ons wel allemaal in dezelfde kleur komen. Wij gaan wel de suitekledij halen bij Anne - Sophie Smartshopping. Kwestie van de kosten wat te dekken. Grote problemen zijn er niet. Mijn mama betaalt wsch het kleedje vban zichzelf, mijn zus en ev vriendin van mijn broer. Mijn partner heeft geen broers of zussen en verder hebben we dan nog mijn getuige en mijn verloofde zijn getuigen. Zijn antwoord was dat de vriendin van zijn getuige ''maar moest volgen". (Nu ja, lang verhaal, het meisje is nog maar net in het ganse verhaal aanwezig...) Mijn getuige ga ik wsch het kleedje cadeau doen...
voor ons is het dus wel haalbaar om het "op te leggen". We gaan ook allemaal op dezelfde dag samen shoppen om ineens de ganse suite aan te kleden :-) Ondertussen gaan de mannen aan de overkant van de straat gewoon hun kostuums passen, kan het makkelijker? :-)



Sofie
13-9-2013
 Meld misbruik6-10-2013 19:20:06

Hoi Annick,

Wij hadden paars opgelegd als kleur voor de suite, gelukkig maakte er niemand een probleem van. De dassen en jurken (behalve voor de mama's) hebben wij besteld op www.dessy.com , je moet de jurkjes wel 3 maanden op voorhand bestellen maar ze zijn wel erg mooi. Wij waren er toch enorm blij mee, en op de foto's geeft het ook wel mooi => https://www.facebook.com/photo.php?fbid=101518394822194...



Margot
4-10-2014
 Meld misbruik6-10-2013 20:39:53

Wow, Sofie, wat een prachtig resultaat hebben jullie hiermee verkregen! Leuk om de site met ons te delen. Ik neem alvast een kijkje :-)



Elen
5-10-2013
 Meld misbruik7-10-2013 8:33:23

Wij hadden ook een doorlopend kleurenthema van oud-roze/grijs maar hebben het minder opgelegd in de suite omdat we merkten dat enerzijds idd veel afhangt van de good-Will van de familie (ik had bvb expliciet gevraagd aan mijn schoonma voor geen zwart te dragen op onze trouwdag omdat dat 'rouw' voorstelt over het verlies van haar zoon, wat had ze aan? Zwart natuurlijk!) en anderzijds super moeilijk is om te vinden! Mijn bruidsmeisjes werden gevraagd op de kleuren te volgen en je vindt ze overal tot je ze zoekt, dan zijn ze nergens te bespeuren. Plus dat je binnen een kleur nog een keer 245 verschillende schakeringen hebt waardoor het idd terug een kakofonie wordt. De kostuums voor de mannelijke suitegasten idd gehuurd (grijs met zilver getinte das), de bruidsmeisjeskleedjes zelf betaald en besteld via lightinthebox.com en de rest van de vrouwelijke suitegasten vrij gelaten. Het kleurenthema was dan wel enorm zichtbaar in de uitnodigingen, de bloemen, al het ander drukwerk, het tafeltextiel, ...



Bea
6-7-2013
 Meld misbruik7-10-2013 10:01:57

Hallo,
Ik had blauwe dassen voor de mannen gekocht en een hint gegeven dat ik wou dat de vrouwen erbij zouden passen. Ik vreesde dat de familie het vervelend zou vinden gepusht te worden. Ik was die dag dan ook erg ontroerd dat bijna iedereen in blauw was of iets blauw aan had als assessoire. Het was zeker niet overal dezelfde tint blauw maar dat stoorde absoluut niet. Diegene die niet in het blauw waren hadden toch kleuren aan die in het geheel niet stoorde. Het plaatje was echt heel mooi zonder geforceerd over te komen. Ik denk wel dat ze het fijn vonden dat ik het niet dwingend bracht maar op deze manier wilden ze me gewoon graag een plezier doen. Ik heb hier zoveel verhalen gelezen van bruiden die hier een strijd over maakten en dat wou ik echt niet. Je kan suggereren en vragen maar dan laat je het het best los en zo kan je tenminste aangenaam verrast worden en niet geirriteerd worden door een paar mensen die niet in de lijn lopen. Ik heb het gevoel dat ons huwelijk de familie juist dichter heeft gebracht en dat wens ik alle bruiden toe.



Annick
26-4-2014
 Meld misbruik7-10-2013 21:58:25

Hoi Bea,

Kan ik ergens een foto zien van jullie suite?
Ik ben heel benieuwd!

Groetjes,
Annick



Bea
6-7-2013
 Meld misbruik8-10-2013 21:24:50

Hallo Annick,
Ik heb hier al wat foto's gepost. Als je kijkt bij verslag huwelijksdag momenteel op pagina 6 titel is foto's van onze dag 6 juli 2013 (of zoiets).



Karen
23-5-2015
 Meld misbruik11-10-2013 13:27:43

Nog even een late reactie: wij hebben besloten om dit niet te doen. Ik heb liever dat de mensen komen in iets waarin ze zich comfortabel voelen en waarvan ze van zichzelf vinden dat het bij hen past. Bovendien ben ik enigszins bekend met de basisbeginselen van de kleurenanalyse en het is nu eenmaal zo dat niet iedereen met dezelfde kleur mooi is.



Sannie
20-6-2014
 Meld misbruik4-1-2014 20:56:54

Hey Sofie,

Heel knap dat het allemaal bij elkaar past! Hoe zat het dan met de maten van de kleedjes? Pasten ze allemaal?

Groetjes,
Sannie



Sofie
13-9-2013
 Meld misbruik5-1-2014 1:18:55

Hey Sannie, er stond op de website een maattabel daar hebben we ons op gebaseerd. Bij enkelen moest er hier en daar wat aangepast worden en bij anderen paste het perfect. Vandaar dat we goed wat speling hadden genomen, kwestie van niet voor verrassingen te staan. Maar was echt super goed meegevallen!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...