Nu Online
Momenteel zijn er 37 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

feestzaal cash betalen

  3-10-2013 12:26:40
Hallo,
in de zoektocht naar een zaal is het mij opgevallen dat er een aantal zalen zijn die verwachten dat (een deel van) het bedrag cash betaald wordt.
Dit was zo in ten bogaerde en nu ontving ik de infobrochure van het molenhof waar er ook in staat dat er cash betaald dient te worden.
Wij vinden dat precies een beetje raar.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Kan je toch vragen om te mogen overschrijven? Zijn er mensen die deze zalen gekozen hebben en toch mochten overschrijven?


sardi
4-10-2014
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1595


Melissa
27-6-2014
 Meld misbruik3-10-2013 13:02:56

Hey, Wij hebben gekozen voor feestzalen roxy in Nieuwkerken en bij vastlegging van de zaal moesten we ook een klein voorschot geven. Dit was cash, we hebben er ons geen vragen bij gesteld maar alles is zeer correct verlopen. We hebben achteraf ook een bewijs van betaling gehad.



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik3-10-2013 13:05:20

Wij hebben bij onze zaal ook cash een voorschot betaald. We hebben daar uiteraard wel een betalingsbewijs van gekregen.



joyce
26-10-2013
 Meld misbruik3-10-2013 13:12:28

ook in onze zaal cash voorschot en 4 dagen na het feest mag het bedrag cash betaald worden of overgeschreven worden dus zag hier ook geen probleem in



sardi
4-10-2014
 Meld misbruik3-10-2013 13:20:54

een voorschot cash lijkt mij op zich ook wel nog ok. Maar het gaat hier om (bijna) het volledige bedrag. Ik schat dat dat bij ons toch wel eens iets van 10 à 15000 euro zou kunnen zijn. Ik vind dat toch veel om dat zo cash mee te brengen...



Helena
5-7-2014
 Meld misbruik3-10-2013 15:35:53

De zaal of traiteur moet opletten met hoeveel ze eisen om cash te ontvangen, hier zijn strenge regels voor:
Als het totaalbedrag hoger is dan 5,000 euro mogen ze enkel het voorschot cash ontvangen en dit mag maximaal 10% zijn en nooit hoger dan 5,000 euro.
In de toekomst wordt die limiet zelfs nog verlaagd naar 3,000 euro.

Als jij een hoger bedrag cash betaalt, MOET de verkoper dit melden. Doet hij dit niet en de inspectie komt dit te weten, dan moet de verkoper een boete betalen. Die regels dienen allemaal om zwart geld tegen te gaan.

Het voorschot cash vragen is dus wel ok. Maar als de zaal erop staat om 15,000 euro cash te ontvangen, dan is dat waarschijnlijk omdat ze een deel van het feest in het zwart doen en cash geld nodig hebben om hun personeel in het zwart te kunnen betalen. Het kan natuurlijk ook zijn dat jij een hint gegeven hebt dat een deel van het feest wel "zonder factuur" mag, en dat ze het daarom voorstellen... Veel mensen vinden het niet leuk om BTW te betalen en proberen altijd is of het in het zwart niet goedkoper kan he...

http://www.kpmg.com/be/en/issuesandinsights/articlespublications/kmopmenewsflash/kmo/pages/newsflash-kmo201206-7.aspx
http://efibo.be/2012/mag-u-nog-cash-geld-ontvangen-van-uw-klanten/



Helena
5-7-2014
 Meld misbruik3-10-2013 15:43:31

Ik heb het even nagelezen voor jou in de info van ten boogaerde:
http://www.tenboogaerde.be/sites/default/files/ten_boog...
Bij de Algemene voorwaarden staat dat de voorschotten via overschrijving moeten betaald worden.
Er staat ook "De eindafrekening is betaalbaar contant ter plaatse in Salons ten Boogaerde en zonder verdere korting binnen de 10 dagen na het feest."
Volgens mij wordt "contant" hier gebruikt in de betekenis van "direct", dat moet daarom niet cash zijn, met de kaart kan volgens mij ook hoor!



kris
14-12-2013
 Meld misbruik3-10-2013 18:17:33

het kan zijn da er een deel voor in het zwart is hé als je da dan overschrijft dan kunnen ze da ni voor dd belastingen te ontduiken


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info