Terug naar overzicht
Bij ons werd iedereen afzonderlijk per tafel afgeroepen met hun voornaam, misschien informeel maar dat vonden de mensen juist heel erg leuk. En verder zijn ze ook totaal geen vreemden voor ons, dus waarom bij hun achternaam noemen.
Bij ons kregen de mensen een kaartje bij het binnen komen met hun tafelnummer op.De gerante van de zaal heeft dan gewoon afgeroepen "de gasten van tafel 1,..." zonder de namen nog eens op te sommen.Wij hadden 242 man en op ongeveer 30 min was iedereen binnen.Groetjes
Ik heb dat één keer gehad op een trouwfeest en ik vond dat nogal "overbodig" en vreselijk saai. Ik geloof wel - 't is ondertussen een jaar of 7 geleden - dat voor- en familienaam werd afgeroepen (waarbij vrouwen die echt al jaren de achternaam van hun man gebruikten ook zo werden aangesproken, bij anderen was 't gewoon hun eigen achternaam).Wat mij betreft: Geef gewoon iedereen bij binnenkomst zijn tafelnummer en meldt dan na de receptie dat iedereen richting zijn tafel mag gaan.Het is niet omdat het op al jullie trouwfeesten zo gaat, dat jullie niet mogen afwijken.
Ik ben het eens met alessia, gewoon bij de voornaam. Ik zou bij achternamen direct denken dat het een stijve bedoening is en dat kan je over je trouwfeest toch niet willen denken. Ik zou zelfs nog verder durven gaan en de mensen die een roepnaam hebben hen daar ook met afroepen. Geeft ineens een ontspannen sfeer. Succes !
Wij zullen ook zo werken en ik had gedacht om de mensen zo af te roepen:
Laura,