Nu Online
Momenteel zijn er 236 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tafelafroeping

  1-10-2013 11:36:44
Beste bruidjes,

Onze dag komt dichter en dichter en ik begin echt over alles te twijfelen! Gisteren lag ik wakker van de tafelafroeping .

Onze tafelschikking op zich lukt behoorlijk maar wat ik me nu afvroeg was hoe we de mensen het best zouden afroepen. Mogelijkheden die ik zie:

- Enkel familienaam man (dus bijvoorbeeld: Mijnheer en mevrouw De Bondt)
-> probleem: Aan de tafel met familie zitten er dan 3 keer mijnheer en mevrouw De Bondt aangezien mijn papa 3 broers heeft en voor koppels die niet getrouwd zijn/samenwonen is dat misschien raar (bijvoorbeeld mijn zus die nog maar enkele maanden samen is met haar vriend)

- Dubbele familienaam (dus bijvoorbeeld: mijnheer en mevrouw De Bondt - Buelens)
-> Zelfde probleem voor koppels die niet getrouwd zijn/samenwonen + probleem dat sommige mensen in onze familie wel de naam hebben aangenomen van de man en hun eigen familienaam niet meer gebruiken.

- Enkel de voornaam
-> Misschien te informeel?

Ik zit echt met mijn handen in het haar en onze tafelschikking moet dit weekend al doorgestuurd worden naar de zaal! Hoe doen jullie het?

Groetjes,
Jente

Jente
26-10-2013
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 2495


fenna
18-10-2014
 Meld misbruik1-10-2013 12:34:10

Je kunt er misschien ook voor kiezen om niet iedereen te laten afroepen (bvb enkel de hoofdtafel). Voor de andere mensen kan je dan elke tafel een naam geven (mss aansluitend aan trouwthema). Op het binnenkomen bij de receptie staat er meestal iemand van de het personeel die afvinkt wie er is en wie niet. Dan kun je op dat moment per koppel iets geven waardoor ze weten aan welke tafel ze zitten (bvb een naamkaartje van de tafel, of een object. Zoals bvb de tafel met naam zure beertjes, dan geef je ieder koppel van aan die tafel een zakje zure beertjes,....).
Zo kan je dj per tafel afroepen en niet iedereen bij naam :)

Of je laat dhr & mevr (bijvoorbeeld) roger & ann Buelens afroepen. Een combinatie van enkel achternaam en de voornaam dus.



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik1-10-2013 12:58:59

Thematafelnamen gaan we niet doen. Dat hebben we eerst nog overwogen maar ik vond dat wat te veel worden. Daarbij, als ik dat nu nog zou moeten uitwerken zou ik echt zot worden :)



Laura
19-10-2013
 Meld misbruik1-10-2013 13:28:25

Er wordt volgens mij toch geowon gewerkt met de tafelnaam of, in jullie geval, de tafelnummer? Misschien ben ik verkeerd, maar het lijkt me vrij onhaalbaar dat elke persoon of elk koppel apart wordt afgeroepen, dan ben je een half uur bezig..



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik1-10-2013 13:48:22

Op elke trouw waar ik al naartoe ben gegaan wordt iedereen apart afgeroepen, per tafel. Dit gebeurt op het einde van de receptie, bij aanvang van het diner.

Bijvoorbeeld:
* Tafel 1: mijnheer en mevrouw X, mijnheer en mevrouw Y, mijnheer en mevrouw Z enz.
* Tafel 2: mijnheer X, mijnheer Y, mijnheer en mevrouw Z enz.
* Tafel 3: ...
...

Dat neemt echt niet veel tijd in beslag en we willen het op die manier doen. Alleen weet ik dus niet hoe we de mensen het best kunnen aanspreken.



Alessia

 Meld misbruik1-10-2013 14:25:13

Bij ons werd iedereen afzonderlijk per tafel afgeroepen met hun voornaam, misschien informeel maar dat vonden de mensen juist heel erg leuk. En verder zijn ze ook totaal geen vreemden voor ons, dus waarom bij hun achternaam noemen.



joyce
26-10-2013
 Meld misbruik1-10-2013 14:28:25

heb het zelfde probleem dus.
we gaan nu gewoon alle mensen kaartje met symbool van de tafel op geven en enkel de hoofdtafel word afgeroepen als iedereen zit dan komen zij binnen op muziek (we are family) en wij komen als laatste binnen op marry you van bruno mars.
zag het anders ook niet haalbaar worden eerlijk gezegd.



Ann
14-9-2013
 Meld misbruik1-10-2013 15:22:42

Bij ons kregen de mensen een kaartje bij het binnen komen met hun tafelnummer op.
De gerante van de zaal heeft dan gewoon afgeroepen "de gasten van tafel 1,..." zonder de namen nog eens op te sommen.
Wij hadden 242 man en op ongeveer 30 min was iedereen binnen.
Groetjes



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik1-10-2013 19:06:28

Ik heb dat één keer gehad op een trouwfeest en ik vond dat nogal "overbodig" en vreselijk saai. Ik geloof wel - 't is ondertussen een jaar of 7 geleden - dat voor- en familienaam werd afgeroepen (waarbij vrouwen die echt al jaren de achternaam van hun man gebruikten ook zo werden aangesproken, bij anderen was 't gewoon hun eigen achternaam).

Wat mij betreft: Geef gewoon iedereen bij binnenkomst zijn tafelnummer en meldt dan na de receptie dat iedereen richting zijn tafel mag gaan.

Het is niet omdat het op al jullie trouwfeesten zo gaat, dat jullie niet mogen afwijken.



inneke
21-6-2014
 Meld misbruik1-10-2013 19:28:57

Ik ben het eens met alessia, gewoon bij de voornaam. Ik zou bij achternamen direct denken dat het een stijve bedoening is en dat kan je over je trouwfeest toch niet willen denken. Ik zou zelfs nog verder durven gaan en de mensen die een roepnaam hebben hen daar ook met afroepen. Geeft ineens een ontspannen sfeer. Succes !



elien
23-8-2014
 Meld misbruik1-10-2013 20:56:17

Wij zullen ook zo werken en ik had gedacht om de mensen zo af te roepen:


Dhr en Mevr. André & Jeannine Beulens - Degroot
Of gewoon voornamen met enkel familienaam van de man.
En voor koppels die nog niet lang samen zijn Dhr. Tom Beulens en Juffrouw Sarah Degroot
Hopelijk kan ik jou hiermee helpen.
En ik vind trouwens dat het afroepen van de namen niet saai is, maar wel getuigt van een stijlvol feest! Wij hebben dit ook al op veel trouws gezien en ik heb liever dat mijn naam afgeroepen wordt, dan dat ik zomaar in de zaal opzoek moet naar mijn tafel (met mijn papiertje in de hand).
Nog hééél veel succes met de laatste werkjes!
Geniet van jullie dag!



joyce
26-10-2013
 Meld misbruik2-10-2013 9:56:39

aahhhhggggrrrr nu doen jullie me twijfelen over het afroepen. maarja met nog maar 23 dagen en 14 uurtjes te gaan begin ik over alles te twijfelen...



Laura
19-10-2013
 Meld misbruik2-10-2013 10:25:56

Bwa, ik vind dat persoonlijk niet gelijk staan met een stijlvol feest, maar ieder zijn voorkeur :-). Het is ok helemaal neit zo dat je zelf op zoek moet met een kaartje in je hand. Die kaartjes worden meestal gegeven zodat mensen ook weten aan welke tafel ze zitten (of at nu een nummer is, of een 'naam'). Je krijgt dat kaartje als je binnekormt, en nadien worden dan de tafels afgeroepen én worden de mensen natuurlijk begeleid naar de tafel! Zo gebeurt het toch bij ons. Het zou inderdaad nogal onnozel zijn als iedereen met een kaartje moet gaan zoeken waar zijn of haar tafel staat :-).



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik2-10-2013 11:31:56

Ok, de kogel is door de kerk, het worden enkel de voornamen!
We hebben 75 personen op ons avondfeest dus zo lang zal dat niet duren hé.

Thematafels enzo vind ik ook erg leuk maar doordat wij eerst een ceremonie hebben in onze feestzaal (die op tijd moet beginnen) is het moeilijk om de mensen bij binnenkomst een papiertje te geven met daarop hun tafel.

Bedankt voor de hulp!



elien
23-8-2014
 Meld misbruik10-10-2013 13:05:32

Laura,

Ik begrijp je reactie! Als je inderdaad begeleid wordt naar je tafel is het idd wel goed. Maar wij hebben al enkele keren meegemaakt dat we bij het binnenkomen een kaartje krijgen en zelf op zoek moeten naar onze tafel. En dat vind ik dan wel niet zo passend op een trouwfeest.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...