Nu Online
Momenteel zijn er 164 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen voor de wet

  30-9-2013 21:07:25
Hallo bruidjes en bruidegommetjes, Wij zijn bij de notaris geweest om te bespreken hoe we het allemaal gaan regelen. Mijn verloofde heeft 3 jaar geleden alleen een huis gekocht en daar wij er binnenkort samen in gaan wonen en dus ook samen afbetalen lijkt het de beste oplossing om al voor de wet te trouwen. Had graag alles op 1 dag gedaan omdat je dan mooie foto's hebt van zowel het stadhuis als de kerk en het feest. Zijn er nog mensen die dit hebben gedaan? Onze trouw voor de kerk en ons feest ligt zelf nog niet vast dus er zal mss een jaar en half tussen zitten... Groetjes Kelly

Kelly
17-5-2014
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1673


Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik30-9-2013 21:16:26

Er zijn veel mensen die dat doen hoor. De meeste mensen die ik ken zelf. bij mijn zus heeft er een half jaar tussengezeten, bij een paar vriendinnen een jaar of meer. Bij ons gaat er wel maar 1 dag tussenzitten, kwestie van het verlof goed te kunnen regelen op mijn werk.



frida
6-2-2010
 Meld misbruik1-10-2013 8:17:18

Hey kelly

Denk dat de meeste het allemaal op 1 dag doen, bij ons persoonlijk zaten er 5 maanden tussen maar dat kwam omdat mijn man toen te ziek was ( herstelllende van slokdarmkanker).

Veel plezier aan de voorbereidingen!



Ellemieke

 Meld misbruik1-10-2013 18:31:15

Dat gebeurt nog hoor. Eerst een wettelijke trouw in intieme kring en pas maanden of jaren later een groot feest met kerkelijk huwelijk.

Niks mis mee. Gewoon doen!



Tina
11-10-2014
 Meld misbruik8-1-2014 10:48:39

Hier ook alles op 1 dag. Ik vind dat anders niet tof eigenlijk maar das een keuze hé.
Mijn vriend heeft ook al een huis dus enkel via trouwen kan ik mede-eig worden ( anders kost mij dat 13 % aan de staat )



Kelly
17-5-2014
 Meld misbruik8-1-2014 12:33:27

Hey Tina

Wij trouwen binnen een goeie 2 weekjes voor de wet (25/01). Doen dit vrij intiem en gaan daarna gezellig iets gaan eten met de ouders en broer en zus (getuigen). We doen dit ook vooral omdat ik de enigste ben die het huis kan inbrengen en dat tellen die 5 maanden toch wel. Het is een triestige regeling dat wanneer je wil mede eigenaar worden op het huis en het niet via trouwen wil doen dat je dan zo'n percentage nog eens moet betalen. Niet iedereen kiest voor trouwen natuurlijk. Gelukkig wij nu wel :-).
Had ook graag alles op 1 dag gehad hoor. Heb nog steeds geen outfit gevonden voor de 25ste :-s.
Ach ja ik kijk vooral uit naar 17 Mei want dat is voor ons echt "onze dag".

Groetjes
Kelly



Margot
4-10-2014
 Meld misbruik8-1-2014 22:26:41

Hm vreemd....Wij hebben net een huis aangekocht (half jaar voor we trouwen) en de notaris heeft ons duidelijk uitgelegd dat het niet nodig is om voor de wet te trouwen om dit allemaal te regelen. Wij gaan dus bijgevolg pas 6 maanden later voor de wet trouwen. Mijn verloofde is echter nog in het bezit van een eigen appartement. Dit wordt wel allemaal mee beschreven (net zoals de eigen middelen voor het huwelijk/voor de aankoop van een eigendom).

Afhankelijk van in welk stelsel jullie trouwen, zal jij automatisch voor het gedeelte x (=de periode waarin je mee betaalt aan de lening) "eigenaar" zijn.
Als je trouw met gemeenschap van aanwinst wil dit ook zeggen dat jullie samen de kosten (alsook de lening) delen. Vanaf dat moment zal je dus automatisch een stukje "eigenaar" worden. Als dit ooit nodig is (laat ons hopen van niet) kan je dit zo bewijzen voor de rechtbank...

Nu ja, ieder moet doen waar hij zich goed bij voelt. Wij gaan alles gewoon laten zoals het nu is en pas later voor de wet trouwen.



Kelly
17-5-2014
 Meld misbruik9-1-2014 16:52:58

Hi Margot

Maar jullie hebben nu een huis "samen" gekocht dat is een groot verschil hoor dan wanneer je vriend een huis heeft aangekocht en jij later mede eigenaar wil worden.
Dat ligt allemaal niet zo simpel.
Wij willen ook vooral al voor de wet trouwen zodat ik mee op de lening kan komen en omdat ik de enigste ben die fiscaal voordeel kan hebben hierbij.

Groetjes


Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...