Nu Online
Momenteel zijn er 142 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis: direct na trouw of uitstellen tot de zomer?

  29-9-2013 8:43:18
Hallo allemaal,

wij trouwen 24 mei 2014, willen graag op huwelijksreis naar Thailand, en twijfelen een beetje tussen deze 2 opties:

Op huwelijksreis vertrekken de week na onze trouw.
+ pro's voor ons zijn hier: nog in de huwelijkssfeer, geen regenseizoen in Thailand, waarschijnlijk goedkopere vliegtickets aangezien het nog geen hoogseizoen is

- Contra's: we zullen minder lang op reis kunnen gaan omdat we maar een beperkt aantal dagen verlof kunnen nemen buiten het collectief verlof van mijn vriend om

Op huwelijksreis gaan in juli.
+ De pro's hier zijn: mijn verloofde heeft dan 2 weken collectief verlof, mijn verlof is makkelijker te regelen met mijn collega's

- Contra's: regenseizoen in Thailand (al valt dat naar het schijnt wel mee, valt er vaak enkel een goede bui in de late namiddag/vroege avond), misschien duurder vliegticket


Als we voor de tweede optie gaan, nemen we sowieso de week na de trouw vrijaf, er is dan ook het verlengd weekend van Hemelvaart, dus we moeten maar 3 dagen verlof nemen...


Wat zijn jullie van plan/hebben jullie gedaan? Meteen na de trouw op reis? Of toch ook gewacht?

Alvast bedankt!

Silke
24-5-2014
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1896


Sofie
6-6-2014
 Meld misbruik29-9-2013 8:48:21

Mij lijkt het leuker om meteen na het huwelijk te kunnen vertrekken, omdat je dan inderdaad in de sfeer zit.
Misschien kan je een korte citytrip plannen meteen na de trouw (hoeft niet ver te zijn, maar ver genoeg om er met z'n tweetjes uit te zijn)? En dan in juli een lange reis naar Thailand?
In dat geval zou ik de vliegticketprijzen in de gaten beginnen houden, vaak heb je vroegboekkortingen, en dan is het verschil misschien niet zo groot...

Veel succes met kiezen!



natascha
14-6-2014
 Meld misbruik29-9-2013 9:37:48

Mij lijkt het ook wel leuker direct na je trouw. Je hebt sowieso toch ook extra verlofdagen ( klein verlet) dat je krijgt als je trouwt, minstens 2. Bij mij zijn het er 3. Dit moet wel opgenomen worden in de week voor of na dat je trouwt. Je kan de prijzen misschien al eens vergelijken...



Severien
18-7-2014
 Meld misbruik29-9-2013 9:48:29

Persoonlijk zou ik ook zeggen: onmiddellijk na de trouw. Daarom trouwen wij in de grote vakantie, zo kunnen we erna op huwelijksreis en zitten we niet onmiddelijk terug in de werksfeer.
Aan de andere kant begrijp ik je wel: wij zijn zonet 2 weken naar Thailand geweest. Dat was in het regenseizoen (eind augustus) en op zich hebben wij daar zo goed als geen last van gehad. Elke dag regen maar idd, vaak in de (late) avond of terwijl wij op de bus zaten :-) Maar ik snap wel dat je graag voor een langere periode op huwelijksreis wil! Hoe groot zou het verschil dan zijn tussen de 1e optie en de 2e optie. Indien je bij de 1e optie 1 week zou gaan en bij de 2e optie 2 weken, dan zou ik ook alweer ferm twijfelen denk ik...



anke
24-5-2014
 Meld misbruik29-9-2013 11:07:58

Wij trouwen dezelfde dag en mijn vriend heeft ook collectief verlof in augustus, dan sluit zijn bedrijf.
Toch hebben we geopteerd om vlak na het huwelijk op reis te gaan, ik denk dat er echt ook wel vaak een groot prijsverschil is tussen hoogseizoen en dan vlak erachter.



sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik29-9-2013 13:48:09

wij gaan na ons huwelijk gewoon naar ons belgische kust,mijn roots eigenlijk :p
en daar nagenieten van een verlengd weekendje zonder kids,lekker met zijn 2'een.
je moet daarom niet gaan reizen hoor,hier is het volkomen in orde omook te genieten van elkaar :)



noortje
14-9-2013
 Meld misbruik29-9-2013 19:53:34

Mij lijkt het ook fijner om na de trouw op reis te gaan + je hebt dan meer verlof zoals je zegt!
Wij zijn 2 dagen na onze trouw heel impulsief 2 dagen naar Amsterdam (Onze favoriete bestemming om op weekend te gaan) gegaan, dat was heel gezellig :)



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik29-9-2013 20:43:33

Wij staan erop om vlak na onze trouw te gaan.

Daarom plannen we ons huwelijk ook in juni, dan zitten we tenminste nog in 't voorseizoen.

Wel geen kinderen om rekening mee te moeten houden en onze bazen hebben er ook geen problemen mee.
Mijn directe collega neemt zowat heel de zomervakantie, dus mijn bazin is juist blij dat ik dan nooit verlof neem (wij werken maar met 2 op onze dienst en er moet wel iets van permanentie zijn).



Eve
4-5-2013
 Meld misbruik30-9-2013 8:03:38

Wij deden beiden... direct na de trouw enkele dagen naar de kust (in mei)... en dan in de zomervakantie zijn we 4, 5 weken naar Canada geweest. Wij vonden dit prefect op deze manier :-)



Silke
24-5-2014
 Meld misbruik30-9-2013 9:49:50

Wel, Eve, de balans is voor ons toch ook in die richting aan het slaan :-)

zou spijtig zijn om onbetaald verlof te nemen in mei (ook al is het waarschijnlijk leuker om dan meteen op reis te vertrekken) terwijl we eigenlijk in de zomer dan betaald verlof kunnen nemen...

Bedankt allemaal!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums