Nu Online
Momenteel zijn er 68 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

07 09 2013 - All you need is love

  26-9-2013 22:22:42
Lieve bruidjes,

toen ik een kleine anderhalf jaar geleden op dit forum stuitte, had ik niet gedacht dat die hele voorbereidingsperiode zo snel vooruit ging gaan. Zonder er echt helemaal bij stil te staan waren de laatste maanden en weken vliegensvlug gepasseerd en besef ik plots dat ik al bijna 20 dagen getrouwd ben !

Omdat ik zo genoten heb van alle verslagjes en foto's van al die andere gelukkige koppels hier, wil ik ook mijn verhaal met jullie delen.

De dagen voor de trouw heb ik heel bewust volledig ontspannen doorgebracht. We hadden in het laatste weekend voor de trouw echt nog heel veel geregeld zodat ik mijn daaropvolgende dagen vakantie heel veel heb kunnen doorbrengen in de tuin, zonnetje op mijn gezicht en relaxen :-). Het enige wat nog moest gebeuren die dagen waren de manicure van mezelf, mijn mama, zus en meter en vrijdag alles afzetten bij de zaal. Dat ontspannen is een echte aanrader. Het vergt veel planning en discipline de weken voordien maar het uitslapen, de stressloz sfeer en de rustige kriebeltjes deden zoveel deugd.

Hoewel onze trouwdag weinig traditie bevatte (zo hadden we geen echte suite, geen georganiseerd vervoer, waren we een maand geleden voor de wet getrouwd,...) hebben we toch apart geslapen ;-). Ik ben naar mijn ouderlijk huis getrokken en Frédéric bleef op ons appartementje. Een onbekend bed en de nerveuse kriebels hebben bij mij voor een korte nachtrust gezorgd. Mijn mama was zo mogelijk nog zenuwachtiger en heeft geen oog dicht gedaan ;-).

Om 06.00 uur zijn we opgestaan om te ontbijten. Tegen half 7 kwam de visagiste aan. Heel vroeg, maar ze moest dan ook mijn zus, mijn mama, mijn meter en mezelf maquilleren. Bovendien deed zij ook mijn kapsel. En daar is wel wat werk ingekropen. Terwijl mijn zusje en mama naar de kapper vertrokken nam ze mijn haar onder handen. Mijn kapsel was een van de grote stressmomenten in de trouwvoorbereidingen. Ik had 3 proefkapsels achter de rug (2 bij mijn vaste kapper en 1 bij mijn visagiste) en was nog steeds niet 100 % zeker. Mijn kapsel op de trouwdag ging afgewerkt worden met echte kleine roosjes. Om deze zo lang mogelijk mooi te houden, hebben we ze er nog niet meteen in verwerkt. Dus de eerste uurtjes liep ik rond met een "onafgewerkt" kapsel en eerlijk: ik vond het vreselijk. Ik was mezelf al aan het oppeppen dat het wel ging meevallen maar echt gelukkig was ik niet. Tot de visagiste 5 minuten voor ik mijn kleed aandeed, de bloempjes erin deed. Ineens was de klik er, prachtig :-) ! Ik heb ook veel complimentjes over mijn haar gekregen (wat me écht deugd deed na al die stress ;-)).

Nadien naar boven met mijn mama en meter en me in mijn kleedje gestoken want Frédéric was op weg samen met ons onvoorstelbaar mooie bruidsmeisje. Die minuten voor hij er was kropen tergend traag voorbij. Toen ik hem zag wist ik dat deze dag, onze perfecte dag ging worden. Hij zag er enorm knap uit. Ik was enorm opgelucht dat hij me ook mooi vond. Mijn kleed was toch een aparte keuze (asymetrische neklijn, heel hoge split,...) en ik was bang dat hij het te speciaal zou vinden. Maar zijn blinkende oogjes stelde me wel heel snel gerust :-).

We hebben thuis een aantal foto's getrokken met mijn familie. Vanaf dan was het meteen ook duidelijk dat we met Tasja de perfecte keuze hadden gemaakt als fotografe. We zijn nogal een actieve, opgewekte, losse en zotte familie ;-). Tasja deed vrolijk mee en dat heeft van die normaalgezien saaie familiefoto's een aantal supertoffe pareltjes opgeleverd !

Nadien vertrokken we samen met ons bruidsmeisje naar de shoot. Omdat we vreesden dat het weer niet zo top ging zijn, hadden we een binnenlokatie gezocht. Via de feestzaal hadden we de tip gekregen om onze foto's te laten trekken bij MasterMeubel, een winkelzaak in Turnhout die in conceptmeubelen doet. Klinkt misschien gek maar zo een meubelwinkel is echt een fotoparadijs. Overal gezellig ingerichte hoekjes, veel leuke settings enzo. Het weer viel echter beter mee dan verwacht dus hebben we de shoot daar redelijk kort gehouden en zijn we snel richting Kasterlee gereden om in de velden rond de feestzaal onze overige foto's te nemen.

Rond 12 uur hadden we een zoetigheden-lunch voorzien in de feestzaal voor onze ouders, mijn zus, zijn broers en mijn meter en nonkel. Heel gezellig en super verzorgd. Veel verschillende koffiekoekjes, cake, scones,... Overheerlijk ! Nadien ben ik in dit zaaltje blijven wachten terwijl de rest de gasten gingen verwelkomen. Om 14.00 hadden we immers een huwelijksviering in een gerenoveerde hoeve aan de feestzaal. Frédéric verwelkomde iedereen terwijl ik me "verstopte" voor de nieuwsgierige blikken. Mijn kleed moest immers een verrassing blijven ;-). Er was zoveel volk komen kijken naar de viering ! Dat was zo een fijn gevoel. We hadden een 85-tal mensen verwacht (familie en beste vrienden) aangezien deze ook nadien meteen bleven voor het feest maar er waren superveel andere vrienden en collega's gekomen dat we ruim aan 120 mensen zaten ! Het zat dan ook heeeeel goed vol.

Toen ik met mijn papa binnenwandelde op de muziek van Axelle red (Je t'attends) kreeg ik echt kippenvel en tranen in mijn ogen. En die tranen waren de voorbode van een uurtjes snotteren, lachen en genieten. De viering was prachtig (al zeg ik het zelf). De persoonlijke teksten van onze familie en vrienden waren ontroerend mooi en soms hilarisch grappig en de mueziekkeuze heel erg passend. We wouden ook dat de aanwezige mensen "deelnamen" aan de viering. Dus hadden we op elke stoel een envelopje met een briefje in gelegd. Tijdens de viering hebben we gevraagd om op dat briefje een "opdracht" te schrijven, iets dat wij als koppel moeten doen, een uitdaging/avontuur/belevenis/... . Op de enveloppe moesten ze dan een datum schrijven tussen 07 september 2013 en 07 september 2018 en deze dichtplakken. We mogen pas op die desbetreffende datum het envelopje openen en zien wat zij voor ons in petto hadden. Dit idee werd super goed onthaald, iedereen was super enthousiast en begon volop te fantaseren en schrijven. Ik ben eens benieuwd hoe creatief ze waren ;-). De eerste envelopjes zijn voor de komende weken (dat het maar snel oktober wordt :-)).

Het moment van de huwelijksgeloften was enorm ontroerend. Ik wist niet dat het mogelijk was nog verliefder te worden op mijn man. Frédéric is niet altijd de meest serieuze persoon (liever grapjes maken dan serieus doen) maar wauw... zijn geloften waren prachtig ! Hij deed me met zijn woorden echt als een prinses voelen. Ik had het nadien dan ook echt moeilijk om mijn geloften zonder tranen te lezen.

Na de viering begon het feest. We hadden bewust gekozen om geen receptie te doen. We wilden die dag echt geen handjes schudden met zakenrelaties van onze ouders waar we helemaal geen boodschap aan hebben. Dat was voor ons echt de beste beslissing ooit ! Ik ben zo blij dat we echt onze zin gedaan hebben. We hebben met de familie en de allerbeste vrienden een aperitief met hapjes gehouden en hebben met iedereen een babbeltje kunnen slaan. Omdat ik nogal snel licht in mijn hoofd wordt van alcohol en een zatte bruid om 16.00 uur toch redelijk marginaal overkomt, hadden we naast cava ook in een alcoholvrije cocktail voorzien (ik haat het namelijk om fruitsap te drinken. Echt bah !). Wat werden die goed onthaald seg ! Zelfs verstokte cava-drinkers hebben zich aan een glas roze mocktails gewaagd ;-). Nadien zijn we aangeschoven voor een overheerlijk diner ! We hadden bewust geen tafelindeling gedaan. Iedereen kon zitten waar hij/zij wou. En dat werkte perfect. De groepjes vormde zich spontaan en Frédéric en ik zijn tijdens het diner gezellig aan allemaal verschillende tafels aangeschoven om te kunnen babbelen met wie we wouden.

Rond half 7 zijn we er nog even tussenuit geglipt voor een half uurtje nog wat koppelfoto's te nemen. Ook een aanrader. Zo eventjes met zijn 2 ( en de fotografe ;-)), weg van de drukte. Dat half uurtje was heerlijk fijn, met blote voeten in het zand ploeteren, kleed hoog opgehesen. De foto's spreken boekdelen :-).

Rond 19.00 uur werd ons dessertenbuffet spectaculair binnengebracht met de pièce-monté als pronkstuk. Frédéric en ik wouden dit per sé en waren heeeeel blij met het resultaat. Bovendien zag ze er niet enkel prachtig uit maar was ze ook overheerlijk.

Om 20.00 uur kwamen de gasten voor het dansfeest aan. Dit was in totaal meer dan 100 man. We hebben superleuke, gekke cadeau's (een gouden tuinkabouter die een overtuigende fuck you opsteekt ;-), het straatnaambord van de straat waar ik ben opgegroeid,... !)gekregen en waren zo blij dat iedereen ook effectief gekomen is.

Tegen 21.00 uur stonden we klaar voor onze openingsdans. Frédéric heeft dit nummer uitgekozen en het verwoordde perfect hoe onze relatie en liefde is gegroeid. Voor zij die benieuwd zijn : Francis Cabrel - je l'aime à mourir. Ik heb mijn openingsdans al op mijn sleffertjes gedanst omdat mijn hakken van 11 cm mijn voeten toch langzaam aan aan het afslachten waren :-). Dit ziet er wel grappig uit op foto ;-).

Na de openingsdans hebben we bewust geen vermeningvuldiging gedaan maar barste het feest metéén los toen de DJ "We found love" van Rihanna & Calvin Harris door de boksen deed knallen. De dansvloer is nadien geen minuut meer leeg geweest. Gedurende de hele avond werden er hapjes geserveerd. Tegen 23.00 uur hadden we ijsjes voorzien (mét discobollekes ;-)). Nadien was er nog een uitgebreid tapasbroodjesbuffet en om half 2 waren er ook nog frietjes. Niemand heeft nog honger geleden. Ik denk dat ze zich eerder allemaal overeten hebben ;-).

Rond kwart voor 3 speelde de DJ nogmaals onze openingsdans en hebben we het feestje afgesloten. We waren dan ook al een serieuze tijd aan het dansen. Het was een bewuste keuze om vroeg te beginnen omdat we geen nachtraven zijn ;-). We vonden dus ook helemaal niet dat het té vroeg gedaan was. Integendeel, we zijn in schoonheid geëindigd.

Van de feestzaal hadden we een overnachting gekregen in een nabij hotel, zodat we de volgende ochtend met de dichte familie en de beste vrienden konden ontbijten.

Na nog een laatste maal te paseren langs de feestzaal zijn we huiswaarts vertrokken met een hele hoop prachtige herinneringen :-).

De daaropvolggende dagen hebben wij en ook mijn ouders ontelbaar veel smsjes en mailtjes gekregen om ons te bedanken voor het prachtfeest. We hebben van zoveel mensen gehoord dat ze nog nooit zo veel gedanst hebben op een feest als op het onze, dat de sfeer subliem was en het eten overheerlijk. 3 weken later blijven de complimentjes nog steeds binnenstromen als we mensen terugzien. Dat doet ons enorm veel plezier en maakt ons stiekem ook heel trots omdat we heel het feest zelf in elkaar hebben gestoken (De DJ heeft zelfs een "bindende" playlist gekregen van ons en eerlijk is eerlijk: de muziek was TOP ! ;-)).

Het verslag is enorm lang geworden. Sorry maar we geraken onder ons tweetjes niet uitgepraat over onze trouwdag en we blijven nagenieten. Dus ik wou die blijdschap en liefde met jullie delen ;-).

De foto's staan (deels) op mijn facebook. Hopelijk werkt deze link:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151682125610922&type=1&l=196545ab5b

We willen graag nog volgende mensen bedanken :

Kapsel bruid en visagie : Iduna
Fotografe : Tasja Van Rymenant
Feestzaal : Den Eyck in Kasterlee. Jullie waren fantastisch !!!!!!!! Beste feestzaal ooit !!
Kostuum : Café Costume Antwerpen
Bruidskleed : JPC Collection

Ik kan maar 1 tip geven die ik hier al ontelbare keren heb zien paseren : Geniet die dag zodat je nadien nog 1000 keer kan nagenieten van de mooie herinneringen !

xxx
Emilie

Emilie
7-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 2292


Jente
26-10-2013
 Meld misbruik26-9-2013 22:40:43

Waauw, dit klinkt echt perfect! Superveel leuke persoonlijke dingen en erg mooi kleed! Het liedje voor na de openingsdans vind ik ook super. Meteen als ideetje geopperd bij hubby-to-be



Ilvy
18-7-2014
 Meld misbruik27-9-2013 7:26:22

Wauw Emilie wat een leuk verslagje en prachtige foto's . En inderdaad je zag er prachtig uit gewoon een zeer geslaagde keuze :-))))

Toch een vraagje, de hartjes op de revers van de heren waar hebben jullie die gehaald ? :-)



charlotte
28-5-2014
 Meld misbruik27-9-2013 8:45:31

Waaw! Wat zag je er prachtig uit! Je kleed zat als gegoten en zo'n mooie, leuke foto's. Dat doet me alleen maar wegdromen om volgend jaar ook zo'n mooie dag te hebben.

Mag ik je een tip vragen? Kwam die mooie taart van de zaal zelf?



Cassandra
25-4-2014
 Meld misbruik27-9-2013 9:26:15

Waaw, wat een prachtige foto's en zo'n mooi/sexy kleed ;-).
Je straalde. Proficiat!



Severien
18-7-2014
 Meld misbruik27-9-2013 9:26:49

Prachtig verslag, prachtige foto's en een prachtige jurk ... het moet een prachtdag geweest zijn :-)



elien
23-8-2014
 Meld misbruik27-9-2013 10:32:15

Wauw Emilie! In één woord *prachtig* Ik vind het echt supermooie en spontane foto's. Het toont echt wie jullie zijn! Voor mij is dit echt een droomvoorbeeld! Als ons huwelijk ook zo mag zijn, dan zal ik echt supergelukkig zijn! Heel veel leuke accenten én je ziet direct dat daar enorm veel voorbereidingswerk is ingekropen! Blijf verder nagenieten! Groetjes, Elien.



Tamara
7-9-2013
 Meld misbruik27-9-2013 11:10:10

Wat een ontroerend verslagje! En het beste bewijs dat je vooral je eigen zin moet doen bij het plannen van je dag. Jullie straalden. Ik wens jullie alle geluk samen!



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik27-9-2013 11:52:58

fan-tas-tisch kleed en wat een mooi bruidje was jij, zeg!!
heel erg mooie foto's, jullie hebben er duidelijk van genoten!

proficiat!!!



Emilie
7-9-2013
 Meld misbruik27-9-2013 12:44:22

Bedankt voor de lieve reacties ! Ik had niet gedacht dat mijn kleed zo in de smaak ging vallen :-).

Charlotte, de bruidstaart kwam van een bakkerij in Mol (Guy Van De Vorst). De bakker werkt samen met onze feestzaal maar hij levert ook gewoon op bestelling. Geen hele grote bakker op het eerste zicht maar ze maken er wel magnifique bruidstaarten, in allerlei vormen, hoogtes, kleuren, versieringen. Onze vulling was bovendien ook verschillend per niveau in de taart (afwisseling tussen creme au beurre mokka, creme au beurre vanille, slagroom met aardbeien en slagroom met kersen). De bakker is echt een toffe man. Geen vraag was te veel. Zo zijn de versierde hartjes op de taart een kopie van ons "logo" dat we in de trouw hebben laten terugkomen. Onze taart was dus helemaal gepersonaliseerd :-).

Ilvy, de hartjes waren stickertjes die we bij de drukker waar we onze uitnodigingen besteld hebben, laten maken (Apostrophe in Nijlen). We hadden deze door haar laten ontwerpen. Deze hartjes hadden we op de uitnodigingen gezet en hadden we nadien overal in laten terugkomen. Op de stickertjes, op de gastenboekkaartjes, op de kaartjes tijdens de viering, op de bellenblazers,.... Het was zo een beetje ons "logo".



Silke
24-5-2014
 Meld misbruik27-9-2013 13:46:51

Zo'n ontroerend verslag en zo'n prachtige foto's, Emilie! Is de eerste keer dat ik zo'n kippenvel heb hier op het forum... Geniet maar nog lang na!



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik30-9-2013 11:10:01

Oh, zo mooi! Jullie passen echt perfect bij elkaar :-)!
Mooie jurk hoor, niet alledaags maar ze stond je prachtig!
Ziet er ook een fantastische locatie uit en de foto's bevestigen een super feest!
Veel nageniet-plezier!

groetjes
Sandra



cindy
15-8-2015
 Meld misbruik12-8-2014 17:23:53

Prachtige foto's en wat een mooi verslag.

Even een vraagje, wie was jullie DJ?

Groetjes
Cindy



Emilie
7-9-2013
 Meld misbruik13-8-2014 10:10:02

Dag Cindy,

Wij hebben geopteerd voor de DJ waarmee de feestzaal al erg lang samenwerkt. Marc Hermans ziet er niet echt de meest hippe vogel uit ;-), maar zijn muzieksmaak is dat zeker wel.

Hij houdt heel erg rekening met je eigen wensen/inbreng, draait verzoeknummers van aanwezige gasten, laat echte partyschijven redelijk lang spelen (ipv na minder dan de helft van het liedje over te schakelen naar het volgende nummer en zo de dansgrage mensen uit hun "ritme" te halen) en hij is gewoon een ongelooflijk lieve mens !

Trouwen jullie ook in Den Eyck ?

Alvast nog veel plezier met de trouwvoorbereidingen gewenst !

Groetjes,
Emilie



cindy
15-8-2015
 Meld misbruik18-8-2014 18:58:33

Dag Emilie,

Nee wij trouwen in De Barrier.. Maar wij zijn op zoek naar een DJ.

Ik heb nogal slechte ervaringen gehad op trouwfeesten van vrienden met een DJ van de zaal.

Maar je zal deze waarschijnlijk ook wel kunnen boeken zonder in Den Eyck te trouwen.

Merci voor de info!!

Groetjes
Cindy


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info