Nu Online
Momenteel zijn er 128 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Problemen met schoonmoeder

17-12-2006 21:22:47
Hallo mede-bruidjes,

Wij zitten met een probleem met mijn schoonmoeder. We weten echt niet meer wat te doen.
Ze is heel de tijd negatief, over de feestzaal, uitnodigingen, auto's, mijn verlovingsring, zelf over mijn bruidsjurk, ... Het ergste van al is dan nog dat ze nog niets gezien heeft omdat het haar allemaal niet kan schelen. Maar vanaf het ogenblik dat we iets vertellen dan breekt ze alles af. Dit is natuurlijk helemaal niet leuk, we vinden ook dat ze eigenlijk niets te zeggen heeft omdat ze niets betaald, en dus dat mijn ouders en wij toch net iets meer te zeggen hebben. (al een geluk zijn mijn ouders wel heel positief ingesteld en ze laten ons volledig ons ding doen omdat het onze dag is, en ze zijn al een geluk niet van het principe dat omdat zij meebetalen zij ook alles te zeggen hebben)

Dat is niet het enigste probleem, mijn schoonouders zijn 25jaar geleden gescheiden. Mijn schoonvader is hertrouwd en heeft 2 kinderen uit zijn 2de huwelijk. (zij zijn wel heel blij voor ons) Mijn vriend heeft echter ook maar sinds 3 jaar terug contact met hem, maar we willen hen er echt graag bij hebben op onze dag.
Nu dreigt mijn schoonmoeder er mee om niet naar ons huwelijk te komen als mijn schoonvader komt. En ze heeft ons al gezegd dat ze zeker niet van gedacht zal veranderen.

Zijn er nog bruidjes die dit hebben meegemaakt? Hoe hebben jullie dit opgelost?

Groetjes,
Véro

Véronique
16-6-2007
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 363

Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik17-12-2006 22:42:10

Hey,

Ik heb dit nog niet meegemaakt...
Maar ik zou u schoonmoeder maar laten doen.

Ik heb de indruk dat ze er gewoon niet tegen kan dat jullie in de belangstelling staan. Zoiets noemen wij hier jaloezie...
Als zij het niet de moeite vindt om zich wat positief op te stellen enzovoort dan ben je misschien wel beter af zonder haar. Ik zou dan wel de vader uitnodigen en zijn nieuwe gezin.

De schoonmoeder zal achteraf hopelijk inzien hoe belachelijk ze wel gedaan heeft. Maar dan is hettoch al te laat.

Laat je dag niet bederven , wat ze ook zegt. Ik ben der zeker van dat jij en je vriend goede keuzes maken ivm de hele organisatie.

Veel succes nog
http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl
23/06/07

Christine
30-9-2006
 Meld misbruik18-12-2006 7:35:16

Hey,

Mijn moeder was in de voorbereiding van mijn huwelijk ook héél negatief. Alles afbreken en niks is goed genoeg. En dit omdat ze ook niks had te zeggen. Op een bepaald moment was het zelf zo erg, dat ik heb gezegd als ze zo blijft doen niet moet komen.
Maar erna was alles weer dik in orde. Ze kon echt schijnheilig doen.

Op de dag zelf heeft heb ik ze nooit zien lachen, en iedereen zij, van amai zo een 'zuurpruim'. Het was wel spijtig, maar ik heb me er niks van aangetrokken.

Ik kan maar als tip geven, het is jullie dag, niet haar dag. En je moet doen wat jullie willen. Je trouwt normaal maar één keer !!!!
Ook al is ze daar niet tevreden met. En dit zou ik haar ook zeker zeggen ...

Groetjes,
Christine

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik18-12-2006 7:55:44

Hey,

het is geen leuke situatie, maar ik zou proberen er mij niet te veel van aan te trekken. Wat ook de reden is van haar negatieve houding, jullie mogen jullie dag er niet door laten vergallen. Ik heb de indruk dat een huwelijk vaak het slechtste in de familie boven brengt.

Mijn zus (en getuige) heeft ook een hele tijd totaal geen interesse getoond, en als ik iets wilde vertellen, begon ze over iets anders. Pas na het huwelijk begon ze geïnteresseerd te worden. Te laat natuurlijk. Ik ben er slecht van geweest en heb lang getwijfeld of ik geen andere getuige zou zoeken, maar uiteindelijk heb ik voor mezelf beslist dat ze het niet waard was.

Als jouw verloofde zijn vader erbij wil, is dat jullie keuze, en als zijn moeder dan niet komt, is dat haar keuze.

Hopelijk draait ze toch nog bij!
Lieve

Véronique
31-8-2007
 Meld misbruik18-12-2006 8:22:41

Dag Naamgenootje,

Ik denk dat er één ding is wat je zeker niet mag vergeten, het is je schoonmoeder en dus de moeder van je toekomstige en niet van jezelf. Dat geeft soms gevaarlijke situaties.
Als ik jouw was zou ik je toekomstige laten beslissen wat hij het belangrijkst vindt en wie hij er absoluut wil bij hebben. En wie kan er beter eens met haar praten dan hij met zijn eigen moeder? Wie weet draait ze wel bij als hij eens met haar praat en als dat niet zo is zal hij de knoop moeten doorhakken wie hij erbij wilt hebben. Jij moet nu gewoon genieten van de voorbereidingen en niet teveel naar haar luisteren. (zolang het negatief blijft natuurlijk)

Groetjes,
Véronique (Mechelen)

Katleen
10-8-2007
 Meld misbruik19-12-2006 20:10:50

Hey Véro,

Ik ken je situatie volledig, mijn schoonouders zijn 15 jaar geleden gescheiden en de vader is hertrouwt ondertussen.
Resultaat; men schoonmoeder is verbitterd en het huwelijk is één grote leugen voor haar en ze maakt het men vriend het wel heel duidelijk dat ze een huwelijk een domme beslissing vindt, niet echt tof hé.
ze haat haar ex-man en kan moeilijk met hem in een zaal zijn, maar ik heb haar verwittigd, ze kan die dag komen ùaar ze moet beseffen dat haar ex er ook gaat zijn en de nieuwe vrouw, kan ze daar niet mee leven dan heb ik liever dat ze thuis blijft, dit geldt ook voor de vader en zen vrouw. tot nu toe beloven ze allemaal dat ze hun manieren gaan houden tenslotte is het ookal 15 jaar geleden, het zijn toch volwassen en voor die ene dag mogen ze hun er ook naar gedragen! wanneer dit niet gebeurt, zullen we vragen dat de ruzie stoker vertrekt en daar is men vriend mee akkoord, het is onze dag.

praat met hun en als je schoonmoeder dan echt niet wilt komen, praat erover met je vriend, zo'n mensen kun je die dag wel missen.

groetjes, Katleen.
10/08/07

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik19-12-2006 20:23:41

Bericht voor Katleen,

Ik ben een beetje opgelucht om te lezen dat ik toch niet de enigste ben die dit moet doorstaan.
Mijn schoonvader en zijn nieuwe vrouw maken er helemaal geen probleem van dat mijn schoonmoeder erbij zal zijn, we hebben hen ook al gezegd dat we hen wel aan de andere kant van de zaal gaan zetten om de goede vrede te bewaren. Ze hebben ons ook beloofd om haar gewoon te negeren. Dat vonden wij ook de beste oplossing.
Mijn schoonmoeder, denkt daar helemaal anders over. Ze wil mijn schoonvader zelf niet in de kerk zien. (wat helemaal absurt is want je kan moeilijk iemand weigeren om naar de kerk te gaan).
Ik hoop echt voor mijn vriend dat ze bijdraait. Maar ik vrees ervoor.
Ik hoop voor jullie dat het ook allemaal goed komt en wens jullie veel plezier op 10 augustus.
Groetjes,
véro

freddy

Meld misbruik21-12-2006 17:20:24

Hi Vero,

Het weze een magere troost dat je met dergelijke toestanden niet alleen staat zoals je uit de andere reacties kon lezen.
Zelf maakte ik destijds ook zoiets mee toen mijn zoon huwde.
Mijn ex wou niet dat mijn nieuwe vriendin meekwam.Mijn zoon stond nu tussen 2 vuren zoals jij nu vermoed ik. Oplossing was diegene die besloot op het huwelijk weg te blijven om welke redenen dan ook was zijn/haar EIGEN keuze waarvoor niemand zich schuldig / verantwoordelijk moet voelen. Dus ook jij niet.
Trouwens op welk gebied dan ook men mag nooit toegeven aan chantage.

Groetjes

Freddy

fre4@teleneT;BE

Mieke
15-6-2007
 Meld misbruik27-12-2006 16:01:00

Ga nu zelf ook de grote stap zetten en mag me gelukkig prijzen dat mijn ouders het héél positief oppakken. Mijn mama zal er zijn , tuurlijk, maar ook mijn papa met zijn vriendin. En ik vermoed niet dat het problemen zal geven.
Mijn mama zei vroeger altijd dat ik niet moest trouwen maar nu praat ze over niets anders. Ze is zelfs met mijn aanstaande gaan kijken voor haar kleed !!
Groetjes bjorn

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...