Nu Online
Momenteel zijn er 66 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verkiezingen

  26-9-2013 11:51:46
Hallo,

Wij trouwen op 24-05-2014, en mijn vriend zijn familie moet van Zulte (grens oost-west vlaanderen) komen en ikzelf woon in het hartje van de Kempen.

Nu zouden alle tantes en nonkels en zijn ouders en zus en een aantal nichten en neven willen blijven slapen in een hotel dichtbij onze feestzaal zodat ze die nacht niet nog meer als een uur naar huis moeten rijden.

Nu hebben we ontdekt dat de dag na onze trouw dus 25-05-2014 het verkiezingen zijn.
Weet iemand of dit voor hen een geldige reden is om niet te gaan stemmen?
Zijn ouders kunnen ook maar tot 12u stemmen dus zouden ze al vrij vroeg moeten vertrekken en als ze dan maar een beetje geslapen hebben...

Ook voor ons, ik zou liever die dag nog wat rusten en nagenieten, maar ik vrees dat we verplicht zijn van te gaan stemmen?

anke
24-5-2014
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1691


Veva
28-9-2013
 Meld misbruik26-9-2013 11:56:16

Iedereen is verplicht om te gaan stemmen tenzij:
- je die zondag moet werken (en je een attest van je werkgever krijgt)
- je in het buitenland zit (en dit kan bewijzen)
- je van je dokter een afwezigheidsattest kunt krijgen omdat je ernstig ziek bent en je dus niet buitenshuis kunt begeven

Geen keuze vrees ik...



Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik26-9-2013 13:39:42

Ik vrees ook dat ze geen andere keuze hebben. Ze zullen dan toch vroeger naar huis moeten rijden. En ook jammer voor jullie, maar jullie zullen toch ook moeten stemmen die dag.

Ikzelf ben 2 jaar geleden naar nederland verhuisd. Gelukkig moet ik niet meer gaan stemmen, want vind dat toch allemaal overroepen. Hier in nederland is dan geen stemplicht. Dus ik ben er gelukkig vanaf!



Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik26-9-2013 14:23:11

Julli in je trouwoutfit gaan stemmen, lijkt mij nog wel leuk ;-)
Mijn zoontje doet die dag zijn communie, en mijn aanstaande is al 2 x opgeroepen als voorzitter. Wanneer we moeten gaan zitten, boek ik via booking iets in Frankrijk, en annuleer het 48 uren op voorhand.
Je geeft aan gemeente vooraf boekingsbewijs, in ons geval houdt de gemeente naar het schijnt rekening met communies.
Natuurlijk moeten zitten is nog iets anders dan het effectief stemmen




Charlotte
17-5-2014
 Meld misbruik26-9-2013 16:18:10

Ik vermoed geen geldige reden om niet te gaan stemmen.
Ik wou ook eerst trouwen op 24 mei, maar ik had wat onderzoek gedaan (naar data communies, moederdag,... en ook verkiezingen) en wij hebben dan onze dag een weekje vroeger gelegd.



anke
24-5-2014
 Meld misbruik26-9-2013 16:40:34

@ Charlotte, wij hadden ook wel rekening gehouden met communies, maar hier daar geen last van is hier allemaal vroeger.
Van de verkiezingen is nog niet zolang geweten dat ze dan zijn. (Onze datum ligt al vast van september 2012, toen stond er verkiezingen JUNI 2014.

En 24 heeft een specialere betekenis naar ons, vooral gezocht naar een 24e op een zaterdag viel.



Greet
24-5-2014
 Meld misbruik26-9-2013 19:29:01

Hey dag Anke. Wij hadden onze datum ook in september 2012 vastgelegd, en toen gingen de verkiezingen enkele weken later doorgaan. Maar helaas zijn ze vervroegd. We zullen er jammer genoeg niet van onderuit kunnen. Veel vrienden en familie van ons wonen in hetzelfde dorp. Wanneer het feestje lang genoeg duurt, geven we eerst nog een ontbijtje en gaan we dan met z'n allen gaan stemmen. Dan zijn we er met z'n allen ook van af... Hoewel me dit wel niet praktisch lijkt in mijn kleed
Ik hoop wel dat andere genodigden niet vroeger naar huis gaan, omdat ze de dag erna moeten gaan stemmen...



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik26-9-2013 23:24:37

Hier daar toch ook naar gekeken dat het toch zeker dat weekend niet werd.

Uiteraard is het wel zo dat ze de laatste jaren bijna enkel mensen beboeten die niet komen opdagen als ze bijzitter of voorzitter moeten zijn. Gewone kiezers vervolgen ze zelden. Geen oproep tot burgerlijke ongehoorzaamheid, maar gewoon een vaststelling.



tinne
23-5-2014
 Meld misbruik27-9-2013 16:31:25

denk dat ze er ook niet onderuit kunnen.
wij zijn van zin om den dag nadien op huwelijksreis te vertrekken dus kunnen we het mss toch omzeilen



anke
24-5-2014
 Meld misbruik27-9-2013 16:51:18

Ja wij zouden graag ook er vrij snel achter vertrekken, maar denk de dag erna dat het een beetje te druk en lastig voor ons zou zijn.



Elen
5-10-2013
 Meld misbruik27-9-2013 17:14:25

OMG zo spijtig!! :s das idd wel ne buzzkill. Voor jullie ook denk ik! De volgende ochtend voor 12u staan aanschuiven. :s

Wel een ideetje. Wij wonen en trouwen in Oudenaarde (mijne vent is van hier) en ik ben afkomstig van Aarschot (dus toch ook een 140km) en mijn familie heeft er ook heel lang over gedaan om te beslissing hoe ze hier gingen geraken. Want... als je een hotel boekt... tis spijtig maar het is zo... en je ligt in uwe nest rond een uur of 5, moete der wel ten 10en uit voor uit te checken. :s Das feitelijk veel geld voor 5u slaap. Dus... ideetjes: een bus inhuren waar ze allemaal mee naar de feestlocatie worden gereden en nadien naar huis worden gereden!
VOORDEEL: ze moeten niet kijken naar hun drankconsumpties. (drankcontroles - ni te laat maken want 'tis toch ne lange rit naar huis') - kunnen slapen op de bus - kunnen nadien in hun bedje kruipen dicht bij de plaats waar ze moeten gaan stemmen ;-) en kost ong. €25pp.
NADEEL: ze moeten wel een consensus vinden over het uur dat ze naar huis willen. Wat bij ons dus niet gelukt is. Aangezien dat tante nonneke en nonkel pater (beiden +85j) mee zijn...

Succes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...