Terug naar overzicht
Iedereen is verplicht om te gaan stemmen tenzij:- je die zondag moet werken (en je een attest van je werkgever krijgt)- je in het buitenland zit (en dit kan bewijzen)- je van je dokter een afwezigheidsattest kunt krijgen omdat je ernstig ziek bent en je dus niet buitenshuis kunt begevenGeen keuze vrees ik...
Ik vrees ook dat ze geen andere keuze hebben. Ze zullen dan toch vroeger naar huis moeten rijden. En ook jammer voor jullie, maar jullie zullen toch ook moeten stemmen die dag.Ikzelf ben 2 jaar geleden naar nederland verhuisd. Gelukkig moet ik niet meer gaan stemmen, want vind dat toch allemaal overroepen. Hier in nederland is dan geen stemplicht. Dus ik ben er gelukkig vanaf!
Hey dag Anke. Wij hadden onze datum ook in september 2012 vastgelegd, en toen gingen de verkiezingen enkele weken later doorgaan. Maar helaas zijn ze vervroegd. We zullen er jammer genoeg niet van onderuit kunnen. Veel vrienden en familie van ons wonen in hetzelfde dorp. Wanneer het feestje lang genoeg duurt, geven we eerst nog een ontbijtje en gaan we dan met z'n allen gaan stemmen. Dan zijn we er met z'n allen ook van af... Hoewel me dit wel niet praktisch lijkt in mijn kleedIk hoop wel dat andere genodigden niet vroeger naar huis gaan, omdat ze de dag erna moeten gaan stemmen...
Hier daar toch ook naar gekeken dat het toch zeker dat weekend niet werd.Uiteraard is het wel zo dat ze de laatste jaren bijna enkel mensen beboeten die niet komen opdagen als ze bijzitter of voorzitter moeten zijn. Gewone kiezers vervolgen ze zelden. Geen oproep tot burgerlijke ongehoorzaamheid, maar gewoon een vaststelling.