Terug naar overzicht
Wij hadden: "Een huwelijkslijst hebben we niet, wel een piepjong spaarvarkentje" met daarbij dan het rekeningnummer.groetjesKatrien
hey wij haddenonze uitzet is compleet,ons huisje aangekleed.we hebben alles wat we willen maar ons spaarvarkentje staat met magere billen en dan kadotip een envelop.grtje
Hey,Wij hebben: Voor ons huishouden liefst geen geschenken, maar u mag steeds aan ons spaarvarkentje denken.We wonene al samen en hebben alles wat we willen.Kennissen haden het volgende: De sprei voor ons bedje is reeds geweven, maar u mag steeds een centje geven.Groetjes
Hoi,Wij hadden het volgende versje bedacht:Wegens gebrek aan huis, is het voor huisraad nog wat te vroeg;Op onze beestige reis hebben wij voor het verzorgen van flora echt geen tijd genoeg.Dus indien u ons bij deze avonturen zou willen steunen, vragen wij u ons spaarvarken te doen kreunen.Ons spaarvarken woont op nr xxx-... maar (vr)eet ook envelopjes.Voor de goede verstaander, wij zaten op een appartement en hadden dus geen plaats voor extra huisraad en onze huwelijksreis was een safari in Kenia. Bij de ontvangst op de receptie en het feest hadden wij voor een groot keramisch spaarvarken gezorgd dat met zijn neus in een mandje zat waar wij dan de envelopjes in legden.Heidi09-09-06
Ik heb zelf het volgende tekstje bedacht:Het is maar dat je het weetOnze uitzet is compleet,Maar voor al onze dromenMag je met een (symbool voor envelopje) komen.
Bij ons wordt het waarschijnlijk het volgende (maar niets staat al vast!)Komt de gedachte aan een cadeautje bij u op,stop het dan maar voor ons in een envelop.Maar wat ons het meest verblijdt,is uw komst en uw aanwezigheid!Dan een envelop en rekeningnummer.We twijfelen ook nog met het volgende (trekt er wat op, maar is langer):Een huwelijkslijst vol met geschenken kunnen we voor jullie niet bedenken.Bloemetjes zouden niet misstaan maar verwelken als we op reis gaan.Het enige dat ons hindert is dat ons spaargeld is verminderd dus mocht u ons iets willen schenken dan mag u aan een centje of aan onze bankrekening (rekeningnummer) denken.Maar waar u ons het meest mee verblijdt,is wel uw aanwezigheid.Wij willen er wel de nadruk op leggen dat ze niet echt iets moeten geven. Anders lijkt het zo vragen achter een cadeau... Vind dat zo moeilijk! Maar wil natuurlijk niet met 100den bloemen zitten en andere zaken die we al hebben of niet zo mooi vinden...GroetjesVeroniek20 07 2007
Ik vind dit ook heel moeilijk. Vooral omdat ik onlangs in een tijdschrift had gelezen dat iemand het schandalig vond dat bruidsparen geld durven vragen. Dat ze maar blij moest zijn met wat ze kregen.Maar je geeft toch ook een mooie feest voor al je genodigden. En als je nu niks meer nodig hebt van huisraad. Wat je ook op je uitnodiging zet, ik denk dat er altijd wel nog iemand met een 'praktisch' cadeau afkomt. Ik ben altijd blij als een bruidspaar een rekeningnummer op hun uitnodiging zet. Dan doen ze met dat geld wat ze willen en hebben ze iets wat ze willen.Blijkbaar wordt in de familie van mijn vriend ook helemaal niet veel geld gegeven bij een huwelijk en bij mijn familie is dat heel anders. Niet dat veel geld moet zijn, hé. Maar je geeft je feest toch ook niet alleen voor jezelf, maar ook voor familie en vrienden. Daar mag toch ook iets tegenover staan.
Mijn vriend, man ondertussen, wou geen versje plaatsen. En ik vond een envelopje dan niet echt origineel. Dus hebben we een cadeautje-met-strik gebruikt en daarachter ons rekeningnummer gezet. Dus, kort maar bondig en leuk!groetjes, Bene
wij hebben zelf gekozen om onze uitnoding sober te houden zonder al te veel tekst, dus zeker geen gedichtje. De meesten weten wel dat koppels na hun huwelijk op reis vertrekken dus voor massa's bloemen hoef je niet te vrezen, helemaal vermijden kan je dit toch niet - al hebben wij de meeste bloemen aan de kerk gekregen. Wij hadden het volgende: Kadotip - huwelijkslijst bij Fortis + rek nr of envelopje (figuurtje)
als geschenk, ee, stille wenk:je hoeft niet alles af te lopenom voor ons een geschenk te kopen.Ons geluk kan niet meer op als u iets in onze spaarpot stoptdoch waar u ons het meest met verblijdt, is wel u aanwezigheid.reknr......