Nu Online
Momenteel zijn er 56 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Onze dag 13/09/13

  24-9-2013 12:05:17

Kijk, ook bij mij begon het te kriebelen om onze ervaring van 13/09/13 te delen :-)!

Ik heb er een paar stukken uitgelaten, maar die zullen jullie dan wel tegen komen in de fotoreeks op facebook (heb het album openbaar gezet).

Vrijdag 13/09/13.. 03u15...
Dit bruidje was al wakker...

Ik heb nog 2,5 uur liggen woelen en ben dan opgestaan, want ik moest om 7u15 al in de kappersstoel zitten! Met een bang hartje keek ik in de spiegel en inderdaad; wallen + pukkels! De visagiste zal haar werk hebben, dacht ik!

Ik moest me dan nog haasten om op tijd bij de kapper te zijn, dus dat was even stressen, maar.. vreemd.. geen zenuwen. Ik had me altijd voorgesteld dat ik superzenuwachtig ging zijn, maar nee hoor! Ik denk eerlijk gezegd dat het door het sombere weer was. De magie was er voor mij een beetje af (erg hé).

Eens thuis bij de mama zat de visagiste me al op te wachten. Of beter gezegd; ze was intussen mijn mama onder handen aan het nemen :-)! Mijn mama, die nooit make-up wil dragen, hebben we toch kunnen overtuigen om het nu toch eens te doen.. en wat zag ze er prachtig uit!
Mijn beurt... Wallen, puistjes? Waar? Niet meer te bespeuren. Bruidje blij.

Intussen was de fotografe er al, een deel van de suite en de 'ceremoniemeesters' (een bevriend koppel had deze taak op zich genomen - was echt superleuk; leuke en vertrouwde sfeer).
Cavaatje gedronken, maar dan ineens; "Het uur! Hoe laat is het? Aiai, al veel te laat!"
Tijd om in het kleed te kruipen! Vriendin mee naar boven samen met fotografe. Lingerie in zeven haasten aan, juwelen + schoenen en dan het kleed. Geen tijd meer om in de spiegel te kijken, want ik hoorde de oldtimer Mustang al de oprit oprijden!
Intussen was de verloren magie er dubbel en dik terug! Al die vrolijke gezichtjes rondom mij. De mooi uitgedoste mensen rondom mij. Super gewoon.
De bel ging en wij allemaal naar beneden. Deur open en daar stond hij. Zo mooi!! Boeketje aangenomen, gans de suite terug naar boven (mijn ouders wonen in een Bel-étage) en na nog een glaasje cave zijn we doorgereden naar het gemeentehuis, waar enkele vrienden van mijn man (jaja, ik zeg al man) ons stonden op te wachten. Een kwartiertje later waren we al man en vrouw!

Dan de lunch bij ons thuis waar een tante en nonkel van mij ons stonden op te wachten om de lunch in goede banen te leiden. Ik had gezorgd voor de perfecte decoratie in ons huisje. Speels, maar stijlvol! Mooie cupcakes, mooie glazen en deco en natuurlijk: cadeautjes voor heel de suite! Daar hadden ze zich niet aan verwacht :-)! Voor onze ouders en mijn 2 getuigen had ik er een tekstje bijgestoken en ja, daar vloeiden de eerste traantjes :-)! Zo schattig! We hadden er veel tijd in gestoken om de perfecte cadeautjes te zoeken en het was het helemaal waard toen we hun gezichtjes zagen.

Na de lunch nog vlug een paar groepsfoto's getrokken in het park van Berlare en nadien was het de misviering.
De suite moest iets vroeger vertrekken, dus ik en mijn man zaten in de auto nog even te wachten op de parking van het park. Fuck... Ik moest eigenlijk nog eens naar het toilet. Wat nu? De mis duurt een uur, dus wat doen we? We keken recht voor ons en we zagen 2 lachende kopjes vanachter de toog van een frietkot naar ons kijken. Ok, dan maar de frituur binnen en daar een plasje doen :-)!

Met een lege blaas vertrokken we naar de kapel waar iedereen al binnen was. We hadden er voor gekozen om de kerk te betreden op de Vlaamse manier (= ik en mijn man die tezamen naar het altaar lopen). Een supergevoel was het.
De mis was ook heel mooi (we hadden gekozen voor klassieke muziek met violiste, prachtig gewoon), maar... de ringen werkten wel tegen :-). Mijn man kreeg de mijne bijna niet rond mijn vinger geschoven en ik dezijne al helemaal niet :D. Hij heeft het dan zelf geprobeerd (kapel lag plat van het lachen), maar dat lukte ook niet. Na veel gewring heeft hij hem toch aan gekregen :-)!

Na de mis nog een leuke verrassing: vrienden van hem hadden een kar met drank in elkaar gestoken! Supergezellig. Iedereen stond er gezellig een babbeltje te slaan met een jenevertje in de hand.

O ja, en ik had toch gezegd dat we niet met rijst mochten gooien van onze kosteres wegens te veel opkuis? Hadden we de moeite gedaan om een vervanger te zoeken, nl. confetti-hartjes en confettipoppers (zeer mooi!), maar ja daar was ze dus ook niet content mee! Met een borstel in de hand kwam ze op mijn rug tikken om dan boos te zeggen dat we het moesten opruimen!
Ik moet wel zeggen, die confetti bleef door de regen wel aan de grond plakken :-)! Ok, lastig om op te kuisen, maar dan nog kon ze het vriendelijker gezegd hebben.

Dan fotoreportage, receptie en diner. Amai, wat een prachtlocatie (Kasteel van Saffelaere). Iedereen kwam ons zeggen dat we er een prachtlocatie uitgekozen hadden. En de complimenten over het eten waren niet te tellen.

Intussen zag mijn man zijn ringvinger al paars, dus heeft hij de rest van de avond zijn trouwring aan zijn pink moeten dragen :-)! Hij was 'm dan eens ff kwijt ook zonder dat hij er erg in had! Gelukkig had een vriendin hem zien liggen!

Dan.....na een superlekker dessertenbuffet en een grappige diashow van vrienden was het tijd voor... Onze openingsdans! Onze DJ had iedereen rond de dansvloer gevraagd. Bruidegom stond te midden van de dansvloer. Maar.. waar was de bruid? Onze DJ vroeg aan iedereen om mij te roepen en tadaaaaa... Daar stond ik bovenaan de trappen in een korte party-bruidsjurk. In ware sterren-op-de-dansvloer-stijl huppelde ik naar beneden naar de dansvloer. We hebben iedereen verbaasd met onze dans. De normaal 2 stijve harken die nu de pannen van het dak aan het dansen waren op Funnel Of Love van Wanda Jackson, je kan het wel raden dat dat voor verbazing zorgde :-)!
Dan nog gefuifd tot in de vroege uurtjes (enige teleurstelling langs mijn kant m.b.t. de DJ, want het was niet de muziek die we wouden) om dan uitgeteld in onze suite te belanden.

Tegen de middag met de auto vol bloemen en enveloppen (echt je zag ons bijna niet meer zitten) naar huis om daar nog wat te bekomen en de vele kaartjes te lezen.

Onze conclusie? We willen nog eens :-)!!! Veeeel te vlug voorbij en veeeeel te leuk! Echt jammer dat het er op zit!

Fotootjes (enkel van gasten, want op de foto's van de fotografe zullen we nog even moeten wachten).. :
https://www.facebook.com/deborahseynaeve/media_set?set=...

Veel plezier nog aan de toekomstige bruidjes! Geniet van elke seconde, want het gaat razendsnel!

xxx


Deborah
13-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1783


Deborah
13-9-2013
 Meld misbruik24-9-2013 12:14:13

Oja:

Absolute aanraders:
Locatie: Kasteel van Saffelaere. Prachtige locatie, enorm lekker eten, professioneel en supervriendelijk!
Trouwringen + andere juwelen: juwelier Van Houtteghem in Gent. Kon eigenlijk niet beter. Wat een service + ontzettend mooie juwelen!
Schoenen + handtas: online via Tsjari shop. Goedkoper dan in de winkel en snelle levering!
Fotografe: I shoot You - zeer aangename fotografe!
Make-up: Soffie Galle
Dansles: Leila's dancecool
Kostuum bruidegom en papa's: Aqua Con Gas in Lokeren.
Cadeautjes suite en decoratie: Etsy

Tegenvallers:
Bruidswinkel: Modeshow in Geraardsbergen. Vriendelijk tot aan het voorschot. Retoucheuse die haar werk niet graag doet en ook weinig tot géén moeite wil doen (zie mijn vorige posts)
Make-up: Making-up in Antwerpen. Duur en make-up was niet mooi aangebracht.
DJ: DJ Bob De Groot. Vond het heel jammer, want hij is supervriendelijk, maar hij liet elk liedje te lang spelen om vervolgens af en toe een sigaretje te gaan roken buiten. En hij heeft de foute muziekkeuze gemaakt voor ons huwelijk.



Niki
16-5-2014
 Meld misbruik24-9-2013 12:18:39

Wat een fijn verslagje om te lezen!! :-)
Ik hoop dat onze dag ook zo plezant gaat zijn!

Proficiat & geniet nog maar wat na!



Niki
16-5-2014
 Meld misbruik24-9-2013 12:19:56

Ha, ik zie net dat ik dezelfde visagiste (Sofie Galle) heb vastgelegd ;-)



Joke
4-10-2014
 Meld misbruik24-9-2013 13:01:57

Mooi, proficiat!



Ann
14-9-2013
 Meld misbruik24-9-2013 13:29:00

aaaaah, een verslagje waar ik op zat te wachten!!
Jullie hebben precies ook een hele leuke dag gehad!
Geniet van het getrouwde leven!!
Groetjes



Kelly
17-5-2014
 Meld misbruik24-9-2013 16:40:33

Hi Deborah

Supertof om je verslagje te lezen, zeker omdat we elkaar nog kennen van vroeger op school :-)
Je zag er stralend uit, echt mooie jurk.
Wat gaat de tijd toch snel...
Geniet nog maar goed na van jullie mooie dag.

Groetjes



kathleen
9-8-2014
 Meld misbruik24-9-2013 18:10:06

kei mooi!
vanwaar heb je dat rood boompje?



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik24-9-2013 18:43:18

eeerg mooi - proficiat!!



Deborah
13-9-2013
 Meld misbruik24-9-2013 21:58:57


Hey Niki! Ik was zeer tevreden over Sofie!

Kelly, zo leuk om hier een bekend gezicht tegen te komen :-)! Voor jou begint het nog maar allemaal. Plezant hé :-)! Al dat geregel, ik vond dat echt leuk. Geniet er van meid.

Ann, k ga straks eens kijken naar jouw foto's, want 'k heb gezien dat je ze toegevoegd hebt. Hihi!





Karen
14-6-2014
 Meld misbruik25-9-2013 13:16:48

wauw mooi kleed zag er een leuke dag uit! veel geluk nog samen en nog veel nageniet! xx



maartje
5-7-2014
 Meld misbruik30-11-2013 7:31:40

Wat fijn om te lezen dat Saffelaere opnieuw zo goed is geweest! Blij dat we dat gekozen hebben! En idd jammer van DJ, wij hadden hem ook bijna genomen, maar uiteindelijk een DJ genomen van een trouwfeest die geweldig was.
Groetjes!



Iline
24-10-2014
 Meld misbruik14-1-2014 14:42:05

Tof om wat foto's te zien! Waar heb je je haar laten doen? Ziet er goed uit! En ik ben nog op zoek naar een kapper in de buurt van Gent...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...