Nu Online
Momenteel zijn er 49 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eretafel 13 personen...hoe oplossen?

  18-9-2013 10:06:33
Onze suite en wij samen tellen 13 personen... Het lijkt mij wat veel aan één tafel.
Ik weet niet goed hoe ik dit moet oplossen, ik wil liever niet zo een hele lange cafetaria-achtige tafel hebben...

Ik had gedacht om de getuigen, ouders en wij aan een tafel te zetten. Maar de ene getuige is mijn schoonbroer en dus zit mijn ene zus dan ook aan die tafel (logisch). de andere getuige is single.

Ik vind het een beetje en vreemde gedachte om mijn andere zus dan aan een andere tafel te zetten alleen met de andere broer en zus van mijn man...

Hoe kan ik dat oplossen? Toch aan één tafel. En wie zit er naast bruid en bruidegom?

Annina
28-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1315


Helena
5-7-2014
 Meld misbruik18-9-2013 10:15:57

13 personen valt toch heel goed mee qua aantal? Vraag eens aan de zaal of ze een grote ovale tafel hebben? Wij zullen waarschijnlijk met 12 aan een grote rechthoekige of ovale tafel zitten (ook alle broers en zussen bij ons aan tafel).



Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik18-9-2013 10:19:32

Wij gaan wel met 16 zijn aan de eretafel. Wij nemen een ovale tafel, ik vind dit mooier ogen dan een rechthoekige.



Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik18-9-2013 10:33:48

Wij gaan ook een ovalen tafel hebben en hebben ook moeten kiezen, mijn schoonzus (de leuke) is een van mijn getuigen en mag dus met haar partner aan de eretafel zitten... De andere schoonzus gaat net zoals schoonouders en ouders (en mijn broers) gewoon aan een andere tafel zitten hoor... Mijn schoonmoeder vond dat géén prettig idee, maar dat ligt ingewikkelder.



Guinevere
7-6-2013
 Meld misbruik18-9-2013 10:40:48

wij waren met 11 aan de eretafel en 13 is ook niet echt moeilijk te plaatsen hoor, wij hadden een brede rechthoekige tafel zodat bruid en bruidegom naast elkaar op kop konden zitten. Aan mijn rechterkant zaten 4 personen (voor jou 5) en aan mijn man's linkerkand ook 4 (voor jou 5). Recht tegenover ons, ander uiteinde van de tafel dus zat nog de 11de persoon (voor jou de 13de). En die zat daar helemaal niet "alleen" hoor omdat ze zowel met persoon links als rechts kon praten. Alleen moest ze wat luider praten als ze met het bruiskoppel aan de overkant wou praten (4 mensen ertussen) Hopelijk is het een beetje duidelijk uitgelegd van me :-)



Annina
28-9-2013
 Meld misbruik18-9-2013 11:27:36

Ik begrijp het heel erg goed. Alleen kan de opstelling van de tafel bij ons niet zo gebeuren. Wij zullen dus in het midden van een "lang stuk" rechthoek moeten zitten, en dat maakt het wat moeilijk...



Elen
5-10-2013
 Meld misbruik18-9-2013 13:57:23

Wij hebben een grote ovale eretafal van 33 pers.(Enkel onze vrienden, geen familie) met aan weerskanten van bruid en bruidegom de getuigen. :-) ovaal vind ik wel mooi hoor! En zkr niet cafetaria-achting! Toch niet als er eentje is als 'blikvanger'.:-)



Annick
26-4-2014
 Meld misbruik18-9-2013 14:09:25

Wij gaan dat probleem ook nog hebben. Onze suite telt 18 volwassenen.
Daarbij komt nog dat de oudste kinderen (neefjes en nichtjes) waarschijnlijk ook zullen blijven eten maar kort daarna worden opgehaald door de 'babysit'.

De tafels in onze zaal zijn voorzien voor 12, max 14 personen (of zelfs maar 10 à 12).

Wij gaan dus ook nog een dilemma hebben om de verdeling naar twee tafels te maken.
en er ook voor te zorgen dat er niet 1 tafel helemaal leeg is (nadat de kinderen zijn opgehaald)

Ik zou graag mijn zus/getuige bij mij aan tafel hebben, maar mijn andere zus en broer dan aan een andere tafel zetten vind ik ook niet juist. Mijn aanstaande heeft trouwens 2 getuigen ipv 1, dus die zouden dan ook allebei aan de eretafel zitten ...
het zal nog ingewikkeld worden!

Succes ermee!



ikke
28-2-2014
 Meld misbruik18-9-2013 17:54:11

Wij komen ook met een eretafel van een dik 20 man uit.
Vind dit ook veel te veel.
Wij hebben uiteindelijk beslist om onze eretafel te verkleinen tot 2 personen. Mijn 'man' en ik :-)
In Amerika en Italië is dit gedacht al wat meer ingeburgerd. De familie reageert tot nu toe ook positief. Niemand die klaagt dat em niet aan de eretafel zit.
Eerlijk gezegd, denk ik wel dat het ook fijn gaat zijn om even met je man 'alleen' te zijn. En zoveel zit je toch niet aan je tafel, behalve als je natuurlijk voor het uitgebreide menu gaat.



Ilse
17-8-2013
 Meld misbruik19-9-2013 9:33:22

wij waren met 14 in de suite, was een mooie ovale tafel!
Wij hadden getwijfeld of we de grootouders ook aan tafel gingn zetten maar dat was er dan 21p en dat vonden we teveel. 13 is echt niet zoveel hoor, wij hadden meerdere ovale tafels van zoveel. Gewoon navragen in de zaal!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...