Nu Online
Momenteel zijn er 194 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Stadhuis Sint-Niklaas

  17-9-2013 8:38:57
Zijn er nog koppels die in Sint-Niklaas getrouwd zijn? (of gaan trouwen?)
Wat mag daar allemaal, en wat mag niet? Is het een saaie droge bedoeling, of wordt het wat leuk aangekleed? Iemand ervaring mee?
Want ik moet nog wachten tot ten vroegste februari voor een gesprek met de vrouw die ons gaat trouwen, maar zou graag al beginnen plannen!

Dikke knuffel aan allen!

Catherina
26-7-2014
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 2044


Melissa
27-6-2014
 Meld misbruik17-9-2013 9:37:10

Ik kan je niet helpen want wij trouwen in Beveren. Maar stuur eens een makl naar de burgerlijke stand van sint-niklaas met je vragen in. Ik heb dit ook gedaan bij beveren en kreeg steeds uitleg terug. Wij logen 30 december langs gaan, dus 6 maand op voohand.



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik17-9-2013 10:26:34

Een burgelijk huwelijk is meestal kort, zakelijk en met een grappige noot af en toe er tussendoor...kortom: eigenlijk binnen en buiten dus.
Iets wijzigen aan het interieur zal meestal niet lukken en ook wat onnodig uiteindelijk.
grtz



Elise
23-9-2013
 Meld misbruik17-9-2013 11:07:52

Wij hebben vorige week ons gesprek gehad in St-Niklaas (trouwen volgende maandag).

In principe duurt het +- een kwartier, wat je met eigen inbreng kan verlengen tot
+- een halfuur. Je mag zelf oa iemand een tekstje laten lezen, of een liedje laten afspelen, echter alleen op bepaalde momenten omdat sommige dingen na elkaar moeten gebeuren..
Tijdens het gesprek met de schepen krijg je een papier met een overzicht wanneer je iets zelf kan doen en wanneer niet. Ze stelt ook allerlei vragen (hoe hebben jullie elkaar leren kennen, waarom passen jullie zo goed bij elkaar,hobby's..) zodat ze op basis daarvan een persoonlijke speech kan voorbereiden.
Wij gaan de getuigen een tekstje laten lezen in het begin, en op het einde een kort dankwoordje. We mochten ook een cd afgeven met een zelf samengestelde playlist voor tijdens de "plechtigheid", dit gaan we donderdag doen.

6 maand op voorhand is echt ruim genoeg om te weten wat je te wachten staat op het stadhuis hoor, het stelt allemaal niet superveel voor en echt veel dingen kan je daarvoor niet voorbereiden..

groetjes
Elise




Nele
13-9-2014
 Meld misbruik17-9-2013 18:37:37

Wij gaan ook trouwen in het stadhuis in Sint-Niklaas. Moet je lang op voorhand jouw datum vastleggen? Kan je zelf het uur kiezen?



Elise
23-9-2013
 Meld misbruik18-9-2013 9:44:56

Wij hebben onze datum maar 2 maand op voorhand vastgelegd, maar trouwen dan ook heel uitzonderlijk op een maandag.
De datum vastleggen kan vanaf 1 jaar op voorhand, het uur weet ik niet precies. Als je vroeg genoeg vastlegt kan dit waarschijnlijk wel, als je pech hebt staan er natuurlijk al een paar andere koppels op.. Officieel aangifte doen kan wel pas maximum 6maand en minimum 2 weken op voorhand.



Catherina
26-7-2014
 Meld misbruik20-9-2013 14:01:03

Je kunt inderdaad een jaar op voorrand je datum al gaan vastleggen, maar vanaf een half jaar op voorrand kan je in ondertrouw gaan.
Wij zijn op 29 juli 2013 gaan vastleggen voor 26 juli 2014, en er waren al uren weg. Dit is wel op een zaterdag in het midden van de grote vakantie, maar toch.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...