Nu Online
Momenteel zijn er 144 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

onze dag...14/09/2013

  16-9-2013 13:37:50
Joepie! Wij zijn getrouwd....en hoe! Even een relaas over onze dag en hoe er veel te veel mensen traantjes hebben weggepinkt :)

Om 5u30 stond de wekker. Mijn verloofde was al lang aan het woelen en dus werd ik ook vroeger wakker. We waren gelukkig wel om 22u ofzo in bed gekropen dus waren we beiden toch wel een beetje uitgeslapen. Hij was zo zenuwachtig....het was leuk om zien. We hebben dan wat samen gesnoezed alvorens rond 6u op te staan. "besef je het al": hebben we vaak tegen elkaar gezegd. Het antwoord was steeds: "neen, nog niet echt :-)"
Opstaan, douchen en tanden poetsen. Ohow, ochtendmisselijkheid tijdens tandenpoetsen. In elk geval weer 5 minuten boven die pot gehangen....please, kleintje...laat mama haar maag vandaag een beetje met rust en dat is ook de rest van de dag gebeurd. :)
Om 6u40 vertrokken om geld af te halen en dan door richting kapper. Om 7u start van het mooi maken. Aan de kapper gevraagd voor een wijziging van het kapsel. Tijdens de proef hadden we de sluier bovenop het kapsel gezet. Nu vroeg ik of het verwerkt kon worden tussen het kapsel. Ze heeft dan het kapsel in 2 deeltjes gezet waar de sluier mooi tussen paste. Om 8u stapte mijn eigen toekomstige de zaal binnen want ja, hij had dan zijn afspraak. Bij mij was ze ondertussen de finishing touch aan het doen. De kapper meteen: allez, niet kijken gij. Pieter was echt lief en heeft dan meteen ook zijn bril afgezet. Kortbij kan hij dan wel zien maar van mij zag hij niks.
Niet veel later vertrokken richting sminckster waar ik wel 10 minuten te laat binnenkwam (te laat vertrokken bij kapper en dan nog gestopt wegens hongeraanval bij de bakker :)) in elk geval was ze mooi op tijd klaar met mij. Ze had dat echt weer mooi aangepakt. Vorige keer had ze mijn wimpers echt hard opgemaakt, ik vroeg dan woensdag (bij de manicure) of het was zachter kon en dat heeft ze perfect gedaan.
Het was 9u30 toen ik er buiten stapte. Mooi op tijd want om 10u zou mama thuis staan om mijn jurk aan te trekken. Ik belde mama of ze goed onderweg was (ja, Limburg is ver van Aalst :)) en bleek dat ze die ochtend door haar knie gezakt was :-( ze had veel pijn en was daardoor niet op tijd thuis weggeraakt. Niet erg, ik belde Pieter dat hij moest wachten op een teken van ons alvorens hij mocht afkomen.
Dat gaf mij ineens wel een uur extra ruimte. Aha: ik had al zitten denken dat het was stom was dat we geen cadeau's hadden voor onze ouders. We gaan sowieso een fotokader laten maken maar omdat ik de foto zelf wil kiezen, kon dat niet de avond zelf afgegeven worden. En ineens had ik tijd: hup naar de bloemist 3 boeketten bloemen gaan halen. Een vriendin gebeld die dichtbij woont of zij die bloemen wou meenemen naar het avondfeest: geen probleem.
Ineens telefoon: de fotograaf stond vroeger dan verwacht aan mijn deur....deju, vergeten dat die ook zou toekomen om 10u15 :) oei: haasten maar ik was nog geen 5 minuten later thuis. Fotograaf binnen, hup naar boven, spring in mijn ondergoed en kousen en op dat moment bellen mijn 2 zussen/getuigen aan. De fotograaf laat hen binnen en zij ook: hup naar boven om te zien of ze me kunnen helpen.
Mama strompelt nog geen 2 minuten later binnen...zonder schoenen die trap op geklommen om mij te helpen in mijn kleed te geraken. De fotograaf heeft lachend foto's van ons getrokken waarschijnlijk met de gedachte: "wat een ongelooflijk geschifte bende is me dat" Mijn zussen waren ontroerd met mijn kleed en het feit dat ik een sluier had...."je bent zo klassiek gegaan en 't is zo mooi"
Eenmaal ik goed dichtgesnoerd was waarbij ik een paar keer moest zeggen tegen mama: "het mag harder" antwoord: "jama, en mijn kleinkind dan in die mini-buik" ik: "die zit zich daar goed te amuseren, trek maar aan" :-) liet ik mijn schoonbroer bellen naar mijn vriend dat ze af mochten komen.
Mijn zussen zich dan nog in hun kleed gehoffen en iedereen een check-up alvorens we naar beneden gingen. Daar heb ik me dan gepresenteerd aan de mannen en die waren sprakeloos (niet vaak meegemaakt van die heren).
ze wisten dat we een oldtimer hadden en dat Pieter daarmee zou aankomen dus ineens mijn schoonbroer die buiten stond: "ze zijn er"....hup,hup, iedereen klaar en toen de fotograaf...hoe en die rijdt de garagepoort binnen....lol, dat was een van de buren die ook een prachtige oldtimer heeft. Maar alles goed, nog geen 2 minuten later klonk de motor van een oude wagen die ons steegje binnenreed. Iedereen van de familie buiten, ik bleef binnen. Door het raam kon ik Pieter zien uitstappen en zag ik al een beetje van zijn kostuum en mijn boeket. Hij direct naar onze voordeur: "dingdong, dingdong,dingdong"....geduld was blijkbaar niet zijn sterkste kant vandaag :)
Toen ik opendeed zag ik aan zijn ogen dat hij content was. De regen was gelukkig net even opgehouden dus ik mee naar buiten voor wat foto's en presentatie aan mijn schoonfamilie die er ook goed en content uitzagen. Dan maar snel naar binnen want het begon weer te druppelen. Binnen veel gepraat, en gelachen. Iedereen had tegen iedereen wel iets te zeggen en het was een leuke drukke bedoening.
Pieter had de sleutels te pakken gekregen van het kappelletje hier schuin tegenover dus wij met zijn allen wat foto's gaan nemen en dan terug naar binnen voor champagne.
Mijn schoonbroer en stiefvader gingen dan om de broodjes rijden die ik voor 's middags besteld had. Bijna een volledig UUR alvorens die mannen terugwaren. Ik had doorgekregen vanaf 11u maar om 12u waren die er nog niet. Ik denk rond 12u45 dat ze pas terug waren met broodjes. In stoet dan naar het huisvan mijn schoonouders omdat wegens onze verbouwingen we minder plaats hebben om hier mensen te zetten. Zij waren zo lief om hun huis aan te bieden voor onze familie. Daar wat gerust en gegeten. En dan rond 13u45 was het zover....allemaal de auto in richting stadhuis. We wilden daar nog wat foto's maken maar het regende te hard dus gewoon gewacht in een ruimte tot het onze beurt was. Mijn papa, broer en andere zus zijn daar dan ook aangekomen en samen konden we dan om 15u binnengaan in de trouwzaal. Het was een mooie korte viering. Paar keer gelachen en rond 15u40 waren we dan officieel man en vrouw. :-):-):-)
het regenen hield heeeeeel even op dus enkele foto's getrokken aan de oldtimer. Dan snel terug schuilen binnen tot het 15u30 was, want dan begon onze ceremonie in de feestzaal van het stadhuis.
Binnenplein overgestoken: mensen die ons zagen aankomen, liepen rap naar binnen om nog op tijd te zitten. Wij naar boven, klaarstaan en teken gedaan aan het orkest dat de muziek mocht beginnen. Op de tonen van klarinetconcerto deel 2 van Mozart ging eerst de familie, dan Pieter met zijn 2 getuigen, dan mijn 2 getuigen en als laatste ik alleen naar binnen. De solist deed dat prachtig waardoor alles zo ongelooflijk soepel verliep dat het genieten was vanaf de eerste tonen en ik dus zonder teveel zenuwen richting mijn man stapte.
Onze 4 getuigen waren ook onze voorgangers. Die hebben dat schitterend gedaan. Pieter zijn broer had een emotievolle en toch grappige uitleg over Pieter gedaan en mijn zusje deed daar nog maar even het dubbele van beiden bovenop over mij. Toen al hebben mensen traantjes gelaten. Zelfs vrienden van mij in het orkest zag ik het niet altijd droog houden. Het deed zo'n plezier dat mensen dit voor ons hebben willen doen. Mijn beste vriendin had ik gevraagd voor een soort van getuigenis te brengen: die heeft superlang gebabbeld maar dat was echt prachtig. Ze schuwde de minder leuke dingen niet (zoals het feit dat ik nog in het eerste middelbaar haar liefje afgepakt had) en maakte vele grapjes. Ik heb een kopie van de tekst gekregen en bij het nalezen gisteren kreeg ik tranen in mijn ogen. (nogtans hield ik het droog op mijn eigen ceremonie). Ook de beste vriend van Pieter deed zijn duit in het zakje. Echt zo mooi.
Pieter zijn gelofte was prachtig. Iedereen vond dat hij zo volledig zichzelf was gebleven maar er voor de allereerste keer in geslaagd was zijn gevoelens naar mij toe zo mooi te verwoorden dat ze er echt stil van waren. Achteraf heb ik van veel mensen gehoord dat de zakdoeken massaal zijn bovengehaald tijdens onze 2 geloftes. Het doet zo'n deugd dat het overkwam zoals het bedoeld was en zoals we het ook echt meenden. Gisterenavond ook nog eens Pieter zijn trouwgelofte gelezen en die was wederom pakkend.
Na de uitwisseling van de ringen riepen onze 4 getuigen in koor: en dan verklaren we jullie nu tot man en vrouw. Groot applaus terwijl ik alleen maar naar mijn man kon kijken. Het heeft even geduurd alvorens we ons naar het volk gedraaid hebben en we al die blijde gezichten zagen.
De rest was ook prachtig. We hadden ook een moraaltekstje en aan de neef van Pieter hadden we gevraagd of hij dat wou brengen. Die heeft dat zo theatraal gedaan dat iedereen plat lag van het lachen. Een hele vrolijke noot om mee af te sluiten en op de tonen van de bruiloftsmars naar buiten gestapt.
Toen moest het ineens snel gaan. Ik had uitgerekend dat de viering ten laatste om 16u30 zou gedaan zijn maar wij stapten maar buiten om 16u50 en de receptie begon om 17u.
Nog enkele familiefoto's gemaakt die er ongetwijfeld hilarisch uit gaan zien en dan richting feestzaal.
Pieter belde onderweg nog even dat we eraan kwamen maar ze waren niet bezorgd :-) Die oldtimer was trouwens ook leuk vanbinnen. We hadden dat als cadeau gekregen van vrienden van mijn schoonouders en die man reed zelf. Dat gaf nog aangename gesprekken tijdens het rijden.
Aan de Snip aangekomen, stonden er natuurlijk al wel enkele mensen dus snel die auto uit en naar binnen. Onze kaartjes niet vergeten die we hadden gemaakt om mensen welkom te heten. We hebben eigenlijk een trukje uitgehaald. Aan die kaartjes ging met een paperclip een 2e kaartje met de naam van de persoon op en met een uniek nummer. Mijn zus bleef bij ons en ze schoof dat tweede kaartje dan met de paperclip op de enveloppe die we kregen of met alcoholstift het unieke nummer op het plastiek van de cadeau's. Dit omdat ze op haar eigen trouw 5 kaarten lege kaarten had ontvangen. We hadden op de uitnodiging gezegd dat het grootste plezier dat ze ons konden doen, hun aanwezigheid was dus ik moest geen cadeau hebben maar hypocrisie kan ik niet aan. We hebben eigenlijk chance gehad. geen lege enveloppes maar wel mensen die hun naam vergeten waren op te schrijven. Door die kaartjes wisten we dan wel die dat was en dat was leuk want er stonden veel persoonlijke en leuke tekstjes op de kaarten.
Leuke receptie maar inderdaad: je hebt echt de kans niet om met iedereen te praten. De hapjes waren wel goed: ik zag aan de schotels dat ze er goed ingingen bij de mensen. Enige spijtige van de hele dag: door de regen moest de receptie binnen en de Snip heeft zo'n mooie tuin.
Daarna afroeping tafels en konden we aan het feest beginnen. Wij konden binnen op de leuke muziek en werden met applaus ontvangen door de hele zaal. Pieter wenste iedereen welkom en zei dat de echte speeches later zouden volgen. Jammie voorgerecht en heerlijke soep: manman, moest ik mijn maag niet wat ontzien door de zwangerschap: ik zou zoveel meer gegeten hebben.
Toen onze speeches. Pieter had wat annekdotes over mij die de zaal weer platkregen van het lachen. Het feit dat ik mijn cacao rustig laat verdrinken ipv te roeren totdat alles opgelost is. Het feit dat ik goed kan rijden (voor een vrouw)...iets later kwam daar dan achter: en eigenlijk mogen de mannen ook mee in de vergelijking. Dit nadat de zaal natuurlijk gejuigd of boe-geroepen had. En het onbedoelde hilarische was toen hij begon met: (ze is fantastisch door) haar financiële en fysieke hulp.... iedereen en ik inclusief dachten dat hij het had over ons huis dat hij al gekocht had voor we samen waren....allemaal keihard aan het lachen...en hij zo heel verontwaardigd: "ma dat is niet om te lachen allez opnieuw: haar financiële en fysieke hulp bij een schooltje in Thailand. Dat hij dat onthouden had gewoon....dat is al minstens 3 jaar geleden...Maar ja, dat is dan ook weer zo typisch mijn man.
Ik had een korte, volledig onvoorbereide, speech ter bedanking van mijn schoonouders, mijn papa met vriendin en mijn mama en haar vriend. Ik wist dat zij ontroerd gingen zijn maar blijkbaar was heel de zaal dat (dat was eigenlijk al van tijdens Pieter zijn speech). Mijn schoonvader heeft dan nog een zelfgemaakt gedicht voorgelezen die dan weer voor de vrolijke noot zorgde.
Toen hoofdgerecht. Ooooh, weer zo lekker..... daarna druppelde de dessertmensen binnen. De DJ vond dat het volk al eens uit zijn dak mocht gaan en besloot een polonaise in te zetten die door minsten 50% van het volk gedaan werd en de sfeer sloeg echt aan. Pieters oma kreeg nog een liedje aan haar gewijd, zijnde oma's aan de top van K3 en de hele zaal zong en klapte mee. De man die voor de dessertgasten de namen moest afroepen voor de tafels had al zijn kracht nodig om erboven uit te geraken :)
De desserttafel was ondertussen opgezet en op heerlijke tonen werd het hoofdstuk binnengebracht. We hadden geen bruidstaart dus waren het torens van enkele taarten met vuurwerk. We kregen dan elk een lepel en moesten elkaar een klein stukje taart geven. Dat is goed gelukt en het volk mocht aanschuiven.
Na het dessert hadden de vrienden van Pieter een powerpointpresentatie gemaakt met de hamvraag of Pieter nu een engel of een duivel was adhv de 7 hoofdzondes. Hilarische foto's en een mooi einde. Dan had Pieter zelf weer iets klaargemaakt. We hadden op voorhand gevraagd aan de mensen voor 1: hun geboortedatum 2: hun lievelingsliedje 3: hun favoriet historische figuur en ze hadden per persoon een letter bij hun uitnodiging gekregen.
Met de 1e 2 dingen hebben we niks gedaan en Pieter had een analyse gemaakt van de gasten op basis van de ontvangen historische figuren: "wat voor volk hebben we nu vanavond hier zitten :-)" en per tafel moesten ze een woord vormen met de gekregen letters. Het langste woord won dan en mocht 1 afgevaardigde sturen die aan mijn kousenband mocht voelen. Was toch veel concurrentie tussen de tafels en ik weet al niet meer welk woord nu gewonnen had maar het was de tafel van Pieters neven en nichten waarbij de afgevaardigde niet durfde kijken toen hij afkwam... :-) jongens, wat hebben we gelachen. Toen kwam onze openingsdans. Pas vrijdag waren we eruit dat we voor Your Song van Elton John gingen gaan. Onze 2e dans waarbij de familie mocht aansluiten is dan ons 2e keus geworden: Coldplay: the scientist. De derde slow mocht heel het volk aansluiten en toen barste het feest los.
Met veel mensen gedanst en met veel mensen gepraat. Zo ontzettend veel complimenten gekregen over de spontaniteit en de persoonlijkheid van heel de dag. Ook Pieter werd volop met complimenten overladen en dat deed mij wel wat. Normaal krijgt de bruid de volledige lading complimenten maar om te zien dat zoveel mensen ook naar Pieter toe gingen ze zeiden dat hij er prachtig uitzag en het zo mooi gedaan had, deed mij glunderen van geluk. Deze dag was van ons...niet van mij alleen maar echt van ons.
Onze kleine aap in de buik heeft zich niet geroerd en ik heb het met gemak uitgehouden tot het einde waar we terug onze openingsdans hebben gedanst met het overgebleven volk in een kring rondom ons.
Om 4u30 beginnen opruimen. De zaal bedankt die ook heel content waren over het volk: dat iedereen zo beleefd was en dat ze veel complimenten hadden gekregen. Leuk om te zien dat ook zij een fijne avond hebben gehad. Ook de DJ was een succes bij het volk en ook hij heeft zich goed geamuseerd.
Om 5u thuisgekomen waar een leuke verrassing stond. de neven en nichten van Pieter hadden het spel: schijt je rijk opgezet in onze living. Op tafel stonden minstens 100 rollen WCpapier waar ze geld in hadden verstopt. De komende jaren gaan we ons geld dus recupereren door dat toiletpapier te gebruiken. Gisterenavond wel telefoon gehad dat het voornamelijk een grapje is en er niet al te veel geld in verstopt zit.
Boven in de slaapkamer hadden de broer van Pieter, zijn vriendin, zijn beste vriend en mijn jongste zus een luster van hartjes opgehangen en het bed opgemaakt en daarop hartjesballonen gelegd. Gewoon dekbed opengooien en alles was eraf. Moe maar tevreden haarspelden eruit terwijl Pieter mijn jurk losmaakte en bed in.
Zondag waren we om 11u wakker, dolgelukkig met elkaar en heel de vorige dag die als een roes is voorbij gegaan.

Het is een superlange tekst geworden (zoals ik wel vaker gedaan heb) maar het was dan ook een dag uit de duizenden
Woensdag gaan we onze aparte foto's nemen. Dat hadden we in samenspraak met de fotograaf uitgesteld wegens de verwachtte hoeveelheid regen en het feit dat ik wat moest kunnen rusten wegens die mini-baby.

Ik wens iedereen evenveel geluk en zo'n fijne dag toe als wij hebben gehad. Al de ruzies en miserie van op voorhand zijn die dag ver maar dan ook heeeeel ver weg.

Dank aan:
kapsalon Dimitri (eigenlijk zijn vrouw) in Erembodegem
schoonheidsinstituut Caro in Denderhoutem
Fotograaf: Daniël en Trees van fotohuis Lovendegem in Lovendegem
Stadhuis van Aalst voor de locatie van de ceremoniezaal
Het Oost-Vlaams symfonisch orkest olv Geert Baetens voor de opluistering van de ceremonie
Feestzaal: de Snip in Moorsel voor de perfecte bediening en het oh zo lekkere eten
DJ: Peter Foubert die er echt een feest van maakte.

Michele
14-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 2151


Jente
26-10-2013
 Meld misbruik16-9-2013 13:54:30

Amai wat een mooi verslagje! Jullie dag lijkt echt een droom!



Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik16-9-2013 13:59:20

Nog eens proficiat! Niet alleen met het huwelijk ook met de baby ;-) Ik wens jullie heel veel geluk samen! :)



Niki
16-5-2014
 Meld misbruik16-9-2013 14:27:25

Echt een zalig verslagje!!
Geniet nog maar even na.. en een dikke proficiat :-)

Ons feest zal ook doorgaan in De Snip... :-)



frida
6-2-2010
 Meld misbruik16-9-2013 14:52:16

gefeliciteerd en nu gewoon genieten....



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik16-9-2013 15:41:24

ik denk dat jouw verslag het langste verslag van allemaal was :-D

maar desalniettemin ook een heeel leuk verslag om te lezen - jullie hebben overduidelijk van elke seconde genoten! en dank aan de kleine aap dat ie zich rustig heeft gehouden voor mammie en pappie ;-)

proficiat!!!!



Sofie
17-8-2013
 Meld misbruik16-9-2013 16:56:07

Mooi verslag, proficiat!!



Caroline
14-6-2014
 Meld misbruik17-9-2013 9:48:00

Een leuk verslagje om te lezen... Dikke proficiat met jullie huwelijk maar ook met jullie mini-baby!!!! Geniet er van!!!! Liefs Caroline



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik17-9-2013 11:32:01

Een heel mooi verslag!!
En zo leuk om te weten dat jullie gans die dag met 3 waren :-)!
Ik wens jullie veel geluk voor de toekomst en nog een zorgeloze zwangerschap uiteraard!

groetjes
Sandra



Elke
12-10-2013
 Meld misbruik17-9-2013 12:07:30

supermooi, proficiat!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info