Nu Online
Momenteel zijn er 81 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Budget-vriendelijk trouwen, bestaat dat?

  12-9-2013 18:55:08
Hey allen!!

Wij proberen een budget-vriendelijke trouw te organiseren. Dat is zoiezo al niet makkelijk als er 50 mensen komen eten, en er op het avondfeest een 100tal mensen aanwezig gaan zijn.
Nu zijn we op zoek naar een zaal rond Sint-Niklaas die betaalbaar is. Graag zouden we het eten rond een 20 euro pp houden, bijna onbegonnen werk?
In het parochiecentrum van Sint-Niklaas mogen geen trouwfeesten gegeven worden, en in dat van Belsele moet alles om 2u stil zijn. Dit zijn dus al geen opties. Zaal Roxy en Art Nouveau liggen ver boven ons budget.
Er is heel weinig online te vinden over de parochiecentra, dus vroeg ik mij af of hier mensen zijn die over de omliggende parochiezalen (of andere 'kale' zalen) informatie hebben? Of gewoon tips over waar we kunnen gaan horen?

Ook zijn we nog op zoek naar een fotograaf. (amateur- of hobbyfotograaf?)
Desnoods een traiteur in onze regio?

Waarschijnlijk gaan we nog 5 keer van gedachte veranderen voor de trouw er is volgend jaar, maar we moeten ergens beginnen he! ;-)









Catherina
26-7-2014
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 2285


Cedric

 Meld misbruik12-9-2013 22:42:14

Catherina,

Laat me je eerst en vooral van harte proficiat wensen voor je huwelijk!

Wat een budgetvriendelijke fotograaf betreft, kan ik jou alvast zeggen dat je zeker geen stukken van mensen moet betalen om prachtige foto's te hebben.
Bij ons, Cedric Alexandre Photography, is het zelfs een beetje ons "motto" geworden: een maximum aan kwaliteit voor een minimum aan prijs!

Wij werken met diverse huwelijks pakketten, die allemaal op onze website staan: http://cedricalexandrephotography.com/
Een offerte kan je gewoon via email aanvragen.
Je zal versteld staan van hoe goedkoop we zijn in vergelijking met de meeste andere fotografen.

Als je nog vragen hebt, stel ze maar gerust, ik antwoord steeds met veel plezier!

Ik wens jullie allebei in alle geval nog ontzettend veel mooie jaren samen toe!

Isabelle
Cedric Alexandre Photography



Nele
13-9-2014
 Meld misbruik13-9-2013 0:32:20

Zaal Ons Huis

Zaal Toon in Sinaai
Daknamdak
Foyer van de Stadsschouwburg in Sint-Niklaas
Kasteel Wissekerke in Bazel (via de gemeente, niet duur maar je moet er wel snel bij zijn)



Nele
13-9-2014
 Meld misbruik13-9-2013 0:35:04

En natuurlijk proficiat he :-)

Hopelijk helpen de tips!



Joke
27-7-2013
 Meld misbruik13-9-2013 7:04:11

Hoi,

wij hebben ondervonden dat een zaaltje huren en alles zelf doen niet altijd goedkoper is dan in een feestzaal trouwen.
Bij het eerste moet je alles zelf nog voorzien en bekostigen: eetgerief, versiering, het eten zelf, mensen die komen helpen hoef je te bedanken/betalen…

In verschillende feestzalen zijn nu al wat budgetvriendelijke formules te vinden.
Een receptie kan je vinden voor 20 euro per persoon maar eten lijkt mij wel moeilijk.

Wij zijn heel blij dat we uiteindelijk in een feestzaal getrouwd zijn omdat er veel werk en zorgen wegvallen. Er komt al genoeg bij een huwelijk te kijken.

Wij hadden vorige week een babyborrel en daar kregen de mensen in de feestzaal allerlei vullende hapjes: mini-hamburger, mini-wrap, zakje frietjes… Misschien is dit ook een ideetje.

Alvast veel succes en doe maar waar jullie zich het beste bij voelen!






Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik13-9-2013 9:29:14

Wij hebben gegeten met 25 personen bij ons thuis en het eten zelf gemaakt. Ik denk dat dat de enige manier is om de prijs echt laag te houden. Of alleen een hoofdgerecht serveren...



Nele
13-9-2014
 Meld misbruik13-9-2013 9:56:59

Ik denk nog aan een zaal: 't Moleken in Eksaarde.



noortje
14-9-2013
 Meld misbruik13-9-2013 12:22:55

Wij werken met een thuiskok en houden ons feest in een grote parochiezaal

Namiddag hebben we 30 gasten, we eten dan aperitiefhapjes, voorgerecht en hoofdgerecht (In buffetvorm), dit zou rond de 20 euro gaan kosten
Bruidstaart is 2,5 euro per stuk

's Avonds hebben we 160 gasten, ze krijgen 5 verschillende soorten grote hapjes waar je goed mee gegeten hebt, dit zou rond de 4 euro per persoon zijn

De drank daarentegen zal wel duur gaan uitkomen vrees ik..

Als je goed zoekt kan je zeker een budgetvriendelijk feest houden!



Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik13-9-2013 21:43:17

Met een traiteur kan je het wel budgetvriendelijk houden... Wij hebben 2 feesten gegeven en allebei met een traiteur.
De trouwdag zelf hadden we een receptie en uitgebreide barbecue voor 105 personen en dat kwam op ongeveer 24 euro per persoon.
De week nadien gaven we opnieuw een feest en daar hadden we receptie en koud + warm buffet voor 117 personen en dat kwam op ongeveer 26,5 euro per persoon...
Veel succes in uw zoektocht!



vicky
13-9-2014
 Meld misbruik14-9-2013 8:45:00

heb geen idee voor een zaal, maar misschien wel een tip voor het eten.
't spit uit Lokeren, super lekker eten voor een schappelijke prijs. ze zijn vorig jaar op het communiefeest van mijn zoon geweest, brengen borden en bestek mee en kunnen ook het dessert voorzien
http://www.tspit.be/feesten/
11.40 euro voor de bordjes vanaf 50 personen

  • Dessert (crème caramel, rijst met fruit, chocolademousse of appelgebak): € 2,10 per persoon
  • Dessertbord (vier soorten): € 3,35 per bord.

Smakelijk en hopelijk ben je er iets mee


Groetjes vicky




Silvy
26-7-2014
 Meld misbruik14-9-2013 12:22:26

Oh je hebt dezelfde trouwdatum als ons <3 Je bent de eerste die ik hier tegenkom met dezelfde datum ;) Veel succes nog in je verdere zoektocht



tine
14-8-2010
 Meld misbruik14-9-2013 15:54:35

traiteur scheirs dirk uit grembergen (dendermonde) heel verzorgd, meer dan genoeg en altijd heel lekker en betaalbaar!



Nele
13-9-2014
 Meld misbruik15-9-2013 18:51:14

Veel scholen verhuren ook zalen en refters



Catherina
26-7-2014
 Meld misbruik15-9-2013 19:06:39

Thanks allemaal voor de tips! Ik ga ze allemaal eens onder de loep nemen ;-)



margot
7-9-2013
 Meld misbruik18-9-2013 18:48:00

hoeft allemaaal niet duur te zijn :)
onze trouw heeft 4200 eur gekost..
in totaal
middags : 25 mensen gegeten
45 mensen savonds gegeten
70 mensen dessertenbuffet met drank a volonte ( wijnen en bier & frisdrank)

good luck :)



Jessica
26-7-2014
 Meld misbruik30-10-2013 9:55:21

Wij hebben ook dezelfde datum... en zijn ook uit Sint-Niklaas :-)
wij hadden ook eerst gedacht om alles zelf te doen, maar zijn op die beslissing teruggekomen... als we zien wat daar allemaal bij kwam kijken...We gaan nu ws wel iets meer uitgeven, maar weten op voorhand exact wat het ons gaat kosten en komen niet voor onaangename verrassingen te staan.

Wij hadden ook al eens gaan kijken in Zaal Nova te Stekene, maar misschien is dit te ver voor jullie...

Alleszins, veel plezier met jullie voorbereidingen, en misschien tot in het stadhuis h :)



Christel
26-2-2014
 Meld misbruik31-10-2013 8:23:09

Wij zitten voor het feest op een budget van net geen 5000 euro.Voor een 60-tal personen BBQ en een 100-tal voor dessertenbuffet en dansfeest. Drank inbegrepen, DJ inbegrepen. Dit in een feestzaal. Wel niet in jouw regio, maar als je zoekt vind je zeker een zaal waar ze eventueel met een BBQ-formule werken (20.5 euro per persoon voor een vrij uitgebreide keuze). Alles wordt feestelijk gepresenteerd.

Succes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...