Nu Online
Momenteel zijn er 158 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dilemma: twee kerken, twee locaties voor receptie, HELP!

12-12-2006 16:15:43
Hey iedereen,

we zijn aan het kijken voor ons huwelijk (8 dec. 2007) in orde te brengen voor de kerk, omdat ik hier op het forum las dat je dat een jaar op voorhand moet aanvragen. Nu zijn er twee kerken waar we willen trouwen: die in het dorp waar we allebei zijn opgegroeid (lelijke kerk) en die in de stad waar we nu wonen (mooie kerk). Als we het in het dorp doen, zal de receptie plaatsvinden in een zaaltje recht over de kerk vrij van traiteur of brouwer, dus moeten we alles zelf doen. We hebben niet echt een band met dit zaaltje, wel met de kerk dus. In het dorp zouden we met koets kunnen, wat ons oorspronkelijk idee was.
Als we kiezen voor de kerk in de stad, zou de receptie zijn in een cafétje waar we allebei erg graag gaan, maar kan het weer niet met koets omdat er tijdens 'ons' weekend net kerstmarkt en kermis is. Op zich wel leuk, ware het niet dat er een toestel naast de kerk staat, waar de mensen luid op gillen (wat je vermoedelijk hoort tot binnen).
In feite hadden we al beslist dat we voor de stadslocatie zouden kiezen, maar dit weekend hebben we het feit van de gillende tieners maar ontdekt... Frustatie allom. Waar zouden jullie voor kiezen???

evelien
8-12-2007
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 262

Karolien
9-6-2007
 Meld misbruik12-12-2006 16:48:03

Hoi Evelien,

Moeilijk keuze lijkt mij. Maar ik zou dan toch voor de kerk in het dorp gaan. Het is misschien wel een lelijke kerk, maar met wat bloemen al wat leuker?! Bovendien kan je dan rustig met de koets aankomen, kan je familie je mooi de kerk zien binnenwandelen en ook na de mis is het tof om aan de kerk nog wat mensen (die niet naar de receptie komen) te kunnen spreken. Iets wat je volgens mij moeilijk gaat kunnen als ze voor de deur staan te roepen in een attractie.

Moest het feit van de receptie je dan weer tegenhouden: ik heb hier vanalles gelezen over bv. aan de kerk standjes met glühwein enz. Ik denk dat je op het internet wel een paar traiteurs kan vinden die dat doen. Een leuk alternatief voor een zaaltje dat je ook zou moeten inrichten?! Moest je daar tegenop zien natuurlijk.

Maar nog even over die locatie in de stad: als je 's morgens trouwt, is de kans misschien kleiner dat er schreeuwende mensen opzitten? Want gaan die kerstmarkten/kermissen niet pas in de namiddag open?

In elk geval veel succes!
groetjes,
Karolien

Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik12-12-2006 18:21:41

Hey,

Ik zou voor de kerk inhet stad gaan, maar dan inderdaad in de voormiddag als er nog gen volk aanwezig is op de kerstmarkt ( vermoedelijk gaan zo'n dingen maar open vanaf 14.00 uur of later.

23/06/07
http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl

Els
26-5-2007
 Meld misbruik13-12-2006 9:09:16

Hey Evelien,

Tja, wij zaten in een gelijkaardige situatie. De kerk in het dorp waar ik ben opgegroeid, is een moderne kerk en bijgevolg niet de meeste mooie kerk. De kerk van de parochie waar wij nu wonen is echt prachtig en mensen komen van ver om hier hun huwelijksviering te houden.

Toch was de keuze snel gemaakt bij mij. Voor mij is de kerkelijke viering een heel belangrijk moment van de dag, en waarom zou ik het dan doen in een kerk waar ik totaal geen binding mee heb?
Dus hebben wij gekozen voor de minder mooie kerk ipv de heel mooie kerk: we laten het emotionele primeren op het estetische! In die kerk zijn mijn ouders getrouwd, ik herinner er me nog het doopsel van mijn jongste nichtjes, heb ik en later mijn broer onze communie gedaan, mijn groutouders zijn er beiden begraven, ik heb er 5 jaar de mis gediend (dus ken de priester ook goed)... m.a.w. ik heb er zowat alle 'levensstadia' meegemaakt en bijgevolg wil ik er ook graag trouwen.

Als je zelf dan nog een mooie viering ineen kunt steken, dan is de setting ook al weer een stukje minder belangerijk

Wat betreft het zaaltje, misschien kan je aan een aantal vrienden vragen om dit eeen beetje aan te kleden, dan kan je er ook weer een persoonlijke toets aan geven ...

Dat is mijn verhaal, maar uiteraard moet jezelf kiezen waar je het beste bij voelt.

Veel succes bij het doorhakken van deze knoop ;-)

Groetjes,
Els

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...