Nu Online
Momenteel zijn er 83 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Enkele uiteenlopende vraagjes..

  4-9-2013 9:54:26

Nog 9 dagen... en nu beginnen er enkele praktische vraagjes de kop op te steken.. Domme dingen hoor, maar hoe meer je er over begint na te denken, hoe meer je begint te twijfelen :-)!

Als mijn verloofde mij komt halen (bij men mama thuis), wie moet er dan de deur open doen? Mijn mama? En zit ik dan klaar of kom ik van de trap of hoe gebeurt dat meestal? :-)

We hebben een strenge kosteres en zij heeft al meerdere malen gezegd dat er niet met rijst mag gegooid worden na de misdienst. Ik zoek dus een vervanger voor rijst. Ik heb al een foto gezien hier op het forum waar er met rode en witte papieren hartjes gegooid werd. Supermooi! Ik zoek nu een winkel (geen webwinkel) in regio Waasland / Gent waar ik deze kan vinden. Iemand een idee?

We zijn ook nog op zoek naar 2 liedjes, eentje om te draaien als de suite binnenkomt en plaatsneemt aan de eretafel (onze DJ stelde 'We are family' voor, maar da's écht ons ding niet) en ook nog eentje voor de dans met onze ouders, na de openingsdans.
Welke hebben jullie hiervoor?

Ik moet wel zeggen dat wij niet voor de typische huwelijksmuziek zijn. Om een voorbeeld te geven: Le lac du Connemara, indianendans, ... Klassiekers die al zotgedraaid werden à la Whitney Huston's I Will Always love you, Bryan Adams, ... Worden niet gespeeld. En 80 % van onze gasten gaat hier ook blij met zijn :-)!

Ik vergeet wellicht nog enkele dingen...

Groetjes!!

Deborah
13-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 18 | Gelezen: 1635


Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik4-9-2013 10:15:35

Ik ga de deur zelf open doen met mijn zoontje. Mijn verloofde en de mensen die meegaan naar het stadhuis die gaan rond hem staan wachten en meekijken. Mijn mama en papa samen met broers gaan ofwel ook buiten (want dat moment gaan ze vast niet willen missen) of binnen wachten...

Op je vraag van muziek kan ik niet antwoorden, daar heb ik zelf nog niet over nagedacht,en die winkel ook niet want ik ben niet van jou regio, al lijkt het mij vanzelfsprekend dat je het kan krijgen in van die 'verkleed' of carnaval winkels, en anders moet je maar eens kijken in die souvenirwinkeltjes à la expo of zo? Moest je het niet vinden dan kan je nog altijd naar ava gaan en zo'n ponsding gaan halen (dat is net een heel klein perforatortje maar dan met vormpjes) en ze zelf uitduwen?



frida
6-2-2010
 Meld misbruik4-9-2013 10:38:21

hey, Wie de deur open doet dat beslist je zelf! Of je mama en jij komt van de trap af of gewoon zelf de deur open doen....



Shari
30-4-2014
 Meld misbruik4-9-2013 10:47:36

we hebben voor mijn schoonzus haar trouw die hartjes in de ava gehaald, met rode hartjes wel oppassen als het regend of vochtig is die durven afgeven op de kleding :) bij ons doe ik de deur open maar aangezien ik dan niet mijn officieel kleed aan heb (ik ga me omkleden na de burgerlijke dienst) maakt dat niet zo veel uit bij ons dan:)

al vast super veel succes!!!



Cedric

 Meld misbruik4-9-2013 10:52:50

Hey,

Alles wordt gedaan hoor op dat vlak: de mama/papa doet de deur open en de bruid staat te wachten, komt de trap af.
Of de bruid doet de deur open.
Wat ik ook al heb gezien is dat de bruidegom is aangekomen, dat de familie er is, , dat iedereen zich omdraait en dat dan de bruid de kamer (woonkamer, salon) binnenkomt en iedereen zich dan omdraait...
De mogelijkheden zijn divers.

Buiten rijst worden er ook vaak witte rozenblaadjes, dit staat symbool voor gebondenheid, geluk en de puurheid van de net bezegelde liefde ;-)

Veel geluk samen!
Isabelle
Cedric Alexandre Photography



Ludivine
13-9-2013
 Meld misbruik4-9-2013 11:24:22

ik vraag mij af wie er mee mag in de auto op weg naar het stadhuis? Mijn papa of mijn man in spé?



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik4-9-2013 11:49:10

Met de eerste vraag kan ik niet helpen aangezien mijn vriend gewoon beneden bij ons thuis gaat wachten (mijn ouders en zijn ouders wonen te ver).

Wij gaan ook geen 'traditionele' huwelijksmuziek hebben want ik ben daar ook absoluut niet voor te vinden. Wij gaan geen liedje spelen als de suite binnengaat, enkel wanneer wij zelf binnenkomen. Bij de meeste huwelijken die ik al gedaan heb was dat trouwens zo. We weten nog niet goed op welk liedje wij gaan binnenkomen. Kanshebbers: Such great heights van The Postal Service of Happy van Pharell Williams.

Wij zullen waarschijnlijk geen liedje draaien om te 'vermenigvuldigen' na onze openingsdans maar gewoon meteen een feestplaat. Als je een liedje wilt voor je ouders kan je misschien hun openingsdans kiezen?



sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik4-9-2013 11:50:11

bubbels blazen ipv rijst gooien,heb ook enkele foto's gezien ervan en vind dit persoonlijk ook supermooi,vooral kinderen kunnen dit doen moest er kinderen aan te pas komen,ze zullen dit zeker plezant vinden.
mss dat je man je boeket kan vasthouden met de rug gekeerd naar de voordeur,je moeder doet open en jij komt af een schouderklopje ofzo,hij draait zich om en dan sta hem paf van zijn mooie bruid :)



Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik4-9-2013 11:57:22

Wij gaan normaal gezien serpentines doen ipv rijst!



Jolien
1-7-2016
 Meld misbruik4-9-2013 12:25:18

Nog idee'tjes ter vervanging van de rijst http://blog.theknot.com/2013/08/28/18-creative-exit-tos...




Deborah
13-9-2013
 Meld misbruik4-9-2013 12:35:21


Bedankt voor de reacties!

Shari, goed dat je 't zei over het kleur dat kan afgaan van de rode confetti-hartjes!
Dan zal ik enkel voor witte gaan.
Bellenblazers zouden ook wel leuk zijn!
Hmm.. Toch nog eens nadenken :-)!

Ja, 't is mss inderdaad best dat ik ook aan de voordeur kom. Dus dat de mama de deur opendoet en dat ik dan van de trap gewandeld kom, naar de voordeur.
Is voor de foto's ook het mooist dat ik aan de voordeur sta denk ik..?







Deborah
13-9-2013
 Meld misbruik4-9-2013 12:37:42


Leuke website!! Amai, 'k vond het jammer dat wij niet met rijst mochten gooien, maar dat is precies toch niet abnormaal dat er met iets anders gegooid wordt!



Patrick

 Meld misbruik4-9-2013 14:17:19

Rijst gooien is uit den boze "zeggen ze", veel "opkuiswerk", alhoewel in een kwartiertje is dit geklaard. Rozeblaadjes en papieren hartjes is ook niet alles, kleeft ook bij regen.
Is altijd wel iets.
Maar velen doen het toch en dat valt best mee, trouwens jullie kunnen dit toch niet weten wat er gebeurt, publiek aan de kerk vinden het leuk om te doen, indien liever niet, zijn er nog andere mogelijkheden genoeg, de fotograaf is ook niet altijd gelukkig met rijst, en toch heeft het mooie beelden.



Liesbeth

 Meld misbruik4-9-2013 14:50:16

Hi Deborah,

Gewoon doen zoals jij t aanvoelt!

Mijn beste en 'oudste' vriendin (kennen elkaar als sinds we 2,5 zijn) is voorbij zaterdag getrouwd en zij deed de deur open. Ze had absoluut geen zin in 'moeten' die dag en het is 'genieten' geweest. Dus gewoon relax, take it as it comes en geniet meid!

Grtjs. Liesbeth.



charlotte
28-5-2014
 Meld misbruik4-9-2013 16:17:27

Hoi

Een vriendin van mij had een mengeling van rozenblaadjes en lavendel (zowel het paars als de groene "blaadjes" ervan) van bij de bloemist, je kan dat dan in van die frietzakjes stoppen om aan iedereen uit te delen. Dat was super mooi!!
Ik heb ook gehoord dat je geen rijst mag gooien voor de duifjes, ze zijn er verzot op met als gevolg overlast. Voor de beestjes zelf is het ook niet goed want dan zwelt de rijst op en kunnen ze hiervan sterven.
Voor de rest heb ik ook nog geen idee, nog niet zo over nagedacht, maar dankzij jou toch wel! Ik vind het allemaal leuke ideeën, ik zou gewoon zien op de dag zelf!
Groetjes en veel succes!



Greet
24-5-2014
 Meld misbruik4-9-2013 19:13:48

Wedding bells vind ik erg tof. Geen opkuis achternna!
Heb ook al gehoord dat je moet oppassen voor bellenblazers. Als ze tegen je jurk spatten, kan je kringen krijgen. (zeker wanneer je een satijnen jurk hebt).

Groejtes



Elen
5-10-2013
 Meld misbruik4-9-2013 21:58:42

Ja, we hebben ook een deken die ook niet graag heeft dat er met rijst gegooid wordt maar ik weet het zelf nog niet.

Bellen blazen is een mooi alternatief, mooi voor op foto's maar je krijgt wel zeepringen op je trouwkleed en op de kleren van je gasten. Ik zou dat niet zo fantastisch vinden en zkr niet als je fotoshoot nog hebt na de Kerk.

Confetti - papierenhartjes etc. Is mooi maar je kan er niet mee 'gooien' zoals bij rijst. Probeer maar eens maar je gooit een gropje en de helft komt terug naar jouw, dus je moet al echt dichtbij staan om iets op de bruid of bruidegom te krijgen.

Je hebt ook mensen die rozenblaadjes gooien...

ik weet het zelf ook niet nog niet hoor. Mijne vent zegt datem wel voor rijst wilt gaan en zich er niks van aantrekken van wat de deken zegt maar ik denk niet dat mijn christelijk zieltje dat gaat aankunnen.



Deborah
13-9-2013
 Meld misbruik5-9-2013 7:38:26


Wel, ik denk dat ik al weet wat het gaat worden..:

http://www.trouwartikelen.nl/confetti-schieters-bruilof...

En dan nog een paar rozenblaadjes waar andere mensen mee kunnen gooien...?



sofie
6-6-2014
 Meld misbruik5-9-2013 10:19:11

Pas idd op met bellenblaas maakt lelijke vlekken niet alleen op jouw maar ook op de bruidskindjed hun kleren en gaan er niet meer uit


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...