Nu Online
Momenteel zijn er 171 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

En daar gaat onze droomhuwelijksreis ...

  3-9-2013 17:26:38
Onze droomhuwelijksreis was vlak na onze trouw volgend jaar 10 à 12 dagen gaan rondtrekken in Jordanië.
Naar ginder vliegen, een auto huren en zelf rondtrekken door 't land. Waarbij ik uiteraard de hotels wel al vanaf hier zou vastleggen.

Het is onze droomreis en ik had iets van "dan doen we die maar als huwelijksreis" (onze reizen zijn normaal beperkt, iets minder prijzig en binnen Europa).
Vriend was direct laaiend enthousiast, we zitten al een half jaar de Trotter van Jordanië te lezen en allerhande infosites en dergelijke ...

Ik had echter wel 1 maar gesteld in héél het verhaal: Het moest er wel veilig zijn! Aangezien we niet van plan zijn om er een resort-reis van te maken, wil ik wel veilig door dat land kunnen reizen!

En da's nu dus het probleem.
Aan de ene kant heb je het al jaren slepend gezever in Israël.
Nu is 't in 't zuiden ook al niet meer veilig door de troubles in Egypte.
En bovendien komen er dagelijks vluchtelingen binnen langs de noordkant vanwege buurland ... Syrië (ook een land in oorlog).

Geen Jordanië dus voor mij. En verloofde is het er wel mee eens.

Het alternatief wordt waarschijnlijk Griekenland (eilanden) of Italië (rondtrekken door 't Noorden) overigens. Maar dat moeten we nog es bekijken.

Nog mensen die hun droomhuwelijksreis in rook zagen opgaan?

Martine
14-6-2014
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1185


Veva
28-9-2013
 Meld misbruik3-9-2013 17:40:38

Jep ikke! Om dezelfde redenen als jij, maar dan een ander land: Egypte.
Ik droom al jaren van een Nijlcruise in Egypte. Die hadden we in januari dan ook met volle goesting als huwelijksreis vastgelegd, maar in augustus verplicht moeten omboeken :-(
We gaan nu naar Marokko, ook mooi maar niet wat ik wou.



catherine
24-8-2013
 Meld misbruik3-9-2013 18:08:00

Hey! Egypte versta ik, daar kan je nu idd nietnaartoegaan. Maar Jordanie? Volgens de website van diplomatie.be kan je er nog steeds veilig heenreizen als je de trenzen met Syrië vermijdt. Het houdt zich trouwens buiten die hele kwestie die nu bezig is. Ikzelf ben in april nog in insrael geweest en ga er inoktober een ahalf jaar wonen voor m'n man zijn werk. We zijn van plan dan ook een reisje naarjordanie te maken! M'n vriendin is in juni nog naar Jordanië geweest en twas prachtig geweest zei ze! Maar als je je ongemakkelijk gaat voelen op. Je eigen huwelijksreis kan je beter iets anders kiezen. Griekenland is prachtig:) Veel groetjes! X



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik3-9-2013 19:06:01

Ik heb altijd gezegd tegen vriend dat ik me daar wil veilig voelen als ik daar rondreis.
Met langs elke kant een oorlog of een conflict, voel ik me niet veilig.
Niemand weet nu ook hoe Syrië gaat evolueren, hé.

't Is niet dat we in een resort zouden blijven. We waren echt wel van zin om van plek naar plek te reizen. Met ons tweetjes.

't Zal voor hopelijk over een paar jaar zijn ... Want we willen ooit Petra zien. En ooit de woestijn in. En ooit drijven in de Dode Zee. En nog ettelijke zaken :).


Griekenland heb ik vroeger als tiener een aantal keer gedaan met mijn ouders en ik wil terug. Mijn droomreis daar is een eilandentocht (3 à 4 eilanden op 14 dagen). En verloofde ziet dat ook wel zitten, maar kent het ginder totaal niet.

Italië begint zo stilaan een droom van ons samen te worden. Teveel mooie stadjes, lekkere wijn, we willen sowieso ooit naar Milaan en Venetië, ... en je geraakt er bovendien per auto :).
Als dat onze huwelijksreis niet wordt, dan is dat waarschijnlijk onze vakantie in 2015.



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik3-9-2013 19:21:08

voila, 't is uitgesteld, maar niet afgesteld! dus dat heb je gewoon nog tegoed dan... het zekere voor het onzekere is een veilige keuze!

en ik ben nogal bevooroordeeld omdat ik helemaal verliefd ben op Italië, maar het is er gewoon zo moooi! en zo'n lekker eten ;-)
wij gaan altijd helemaal naar het zuiden (Lecce is erg mooi), omdat de vader van mijn verloofde van daar afkomstig is, maar Toscane is ook erg mooi! en het Noorden is vooral mooi in april / mei owv de bloemen!

Dus rondtrekken met de auto - doen! wel opletten in drukke steden en op smalle straatjes - ze nemen het daar niet zo nauw mee... hoe kleiner de auto, hoe handiger ;-)



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik4-9-2013 9:43:11

In jullie geval zou ik ook op safe spelen. Je weet inderdaad niet hoe het conflict gaat evalueren en een aantal van de grootste vluchtelingenkampen zijn in Jordanië. ik zou me daar ook niet gemakkelijk bij voelen. Moest je nu een groepsreis doen (via Joker ofzo) is het misschien te doen maar da tis waarschijnlijk ook niet wat je wilt als huwelijksreis.
Griekenland en Italië zijn beiden heel leuke alternatieven! Islandhopping in Griekenland lijkt me zalig. Lesbos en Naxos zijn alvast aanraders!



sanne
6-9-2014
 Meld misbruik4-9-2013 19:41:53

In Jordanië zou het toch best veilig moeten zijn. Ik ken iemand die op uitwisseling naar Egypte zou gaan, wat door de omstandigheden uiteraard niet door kan gaan. Als alternatief heeft deze persoon nu voor Jordanië gekozen, dus ik zou het zeker wel overwegen!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums