Nu Online
Momenteel zijn er 58 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tractatie klasgenootjes?

  2-9-2013 11:07:08
Hallo iedereen,

Wij trouwen binnen 18 dagen en hebben 3 kinderen. Nu bedacht ik ineens dat het misschien de gewoonte is dat de kindjes in de klas trakteren voor het huwelijk van hun ouders (zoals bij een verjaardag). Is dat zo? Standaard trouw je natuurlijk wel eerst en komen er dan kinderen, maar sommigen doen het omgekeerd :-) Geven jullie iets aan de klasgenootjes?

Eva
21-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 1451


Jill
28-6-2014
 Meld misbruik2-9-2013 11:55:23

Ik heb een soort van 'uitnodiging' gemaakt om de kindjes naar de kerk te laten komen. Is ook leuk voor onze kindjes om vriendjes in de kerk te hebben.
Op die uitnodiging staat, mama en papa gaan trouwen.
uur en plaats waar de trouw doorgaat en daarna uur van het einde van de viering, met daarnaast surprise kindjes.
Na de viering, hebben we een ijskar voorzien voor de kindjes, op die manier willen we alle kindjes trakteren op ons huwelijk.
Als je wil stuur ik u het eens door

gr
Jill



Eva
21-9-2013
 Meld misbruik2-9-2013 13:13:05

Wat leuk, Jill! Wij trouwen niet voor de kerk, maar ik zou ze wel voor het stadhuis kunnen vragen en wat extra snoepzakjes voorzien.



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik2-9-2013 13:14:58

Ik vind het ook wel een leuk idee, maar die van mij is sinds vandaag naar de 1ste kleuterklas. Ze zijn echt nog klein en beseffen het volgens mij niet.



Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik2-9-2013 14:35:12

Ons zoontje zit sinds vandaag in de 2e kleuterklas.
Aangezien wij op een vrijdag trouwen, gaan er zowiezo niet veel kindjes aan het gemeentehuis zijn.
Wij hebben voor de kids van zijn klasje zo'n flashy gekleurd wandelstok-lekstokje voorzien met een ballon er aan.



Eva
21-9-2013
 Meld misbruik2-9-2013 14:45:21

Hier is het ook het 2e kleuterklasjes, 5e leerjaar en 1e middelbaar. Voor de 2 oudsten zijn er wel vriendjes op het avondfeest. Het zou dus vooral voor de jongste zijn :-)



Hannelore
15-11-2013
 Meld misbruik2-9-2013 20:39:32

Wij trouwen ook op een vrijdag, kindjes zitten in 4e leerjaar, 2e leerjaar en 3e kleuterklas...Ik heb eigenlijk geen idee wat te doen, kindjes vragen naar het gemeentehuis of tractatie...
Gemeentehuis duurt tenslotte echt niet lang eh...
Ik ga dit volgen :-D



Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik4-9-2013 7:01:05

Hmmm, hier nog zo'n bruidje in wording..
3 kindjes (4.5, 2.5 en 7 maanden).
Ik had er nog niet aan gedacht om wat mee te geven naar school, wel om wat te voorzien aan het gemeentehuis.
Weten de juffen van jullie (kleine) kindjes dat jullie gaan trouwen ?

Groetjes,



Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik4-9-2013 8:09:28

Dorothy

gezien het nieuwe schooljaar, zijn ze nog niet op de hoogte (trouwen eind juni)
Maar ik zal hen wel nog informeren en men kids al kennende, zullen ze de juf ook wel uitnodigen voor een kijkje te komen nemen

gr



Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik4-9-2013 9:45:28

Van dat trakteren in de klas, dat zou ik gewoon eens navragen bij de juf of meester. Zij weten waarschijnlijk wel of dat vaker gebeurt in die school en zij moeten het zien zitten.



Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik4-9-2013 9:59:41

Sanne,

Geloof me, trakteren zien ze altijd zitten !
Toen de jongste in januari geboren werd, mochten we ook komen, mét traktatie uiteraard. De kindjes hadden wat leuks gemaakt en een cadeau'tje gekocht.
Maja, een baby in huis begrijpen de kleintjes veel beter dan trouwen...
De oudste weet het wel, maar die 2 andere niet. En dan nog, ik denk dat hij het woord kent, maar dat het buiten een feest niet veel voorstelt voor hem.



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik4-9-2013 14:44:38

Wij hebben dat niet gedaan. De kids hadden het wel gezegd tegen de juf.
Bij de jongste (3de kleuterklas) hadden er heel wat kindjes een leuke tekening gemaakt voor ons, en dat had de juf dan gebundeld. Toen we de vrijdagavond (we zijn op zaterdag getrouwd) ons zoontje kwamen halen, hebben we dat bundeltje dan gekregen. Ik vond het echt gewéldig! We waren trouwens niet zeker of ze wist dat we gingen trouwen. Zoontje was daar zelf ook niet echt mee bezig.
De oudste (2de leerjaar) had het ook gezegd tegen haar juf, maar daar hebben we niets van gehoord. Zelfs geen proficiat toen we onze dochter kwamen halen, of de maandag na onze trouw tijdens het oudercontact (waar zij dan wel onze trouw ter sprake bracht bij iets).
Er zijn enkele kindjes van de klas geweest, maar dat is dan omdat die ouders ondertussen vrienden geworden zijn en 's middags ook op de receptie uitgenodigd waren. Verder waren er geen kindjes uit de klasjes aanwezig.



Elen
5-10-2013
 Meld misbruik5-9-2013 11:29:51

@ Jill: hoe heb je dat juist verwoord van 'surprise'? Ik zou ook een uitnodiging willen sturen naar de kindjes van het klasje van mijn dochter maar ik weet niet goed hoe dat te verwoorden... en ik zou dan nadien opteren voor een snoepzakje ofzoiets voor hen.



Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik6-9-2013 16:48:18

Elen: ik heb het inderdaad verwoord als surprise
als je wil, stuur ik je het eens door


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...