Nu Online
Momenteel zijn er 181 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Beetje schrik voor laatkomers

  2-9-2013 1:27:54
Hallo iedereen,

Even schetsen: ik heb dit weekend een zeer leuke vrijgezellenfeest gehad maar ondanks dat iedereen het al 6 maanden wist, hebben nog 6 mensen het laten afweten een paar dagen voor het weekend. Anyhow ik hoop ten eerste dat die trend zich niet verder zet maar nu heb ik ook schrik gekregen dat mensen niet op tijd zullen komen. Op de uitnodiging staat namelijk het exacte beginuur van onze ceremonie. Zou ik de mensen nog een mailtje sturen om hen eraan te doen denken dat ze op tijd moeten zijn of hebben de meeste deze elementaire beleefdheid wel? Want ik moet zeggen toen ik het forum eens doorzocht over annulaties verschoot ik hoeveel mensen er grofweg helemaal niet komen opdagen...

En dan nog een vraagje: eigenlijk heeft een vriendin van mij heel de vrijgezellen in elkaar gestoken en niet mijn getuige omdat die het te druk had. Ik vind het nu erg lastig voor dat meisje dat ze niet bij ons aan de eretafel zit, terwijl zij maandenlang met al het gezaag van die meisjes gezeten heeft. Zouden jullie haar alsnog bij aan jullie tafel zetten of zouden jullie haar gewoon persoonlijk bedanken of vermelden in het dankwoord?

Reeja
14-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1184


WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik2-9-2013 2:52:52

Er zullen ongetwijfeld gasten annuleren en zullen er waarschijnlijk te laat arriveren...dat is nu eenmaal zo.
Jij hebt je uitnodigingen met beginuur verstuurd...meer kun je of moet je niet doen.
Ik zou daar dus niet meer wakker van liggen.

Wat betreft je vriendin.
Misschien zal ze zich wat onwennig of alleen voelen aan de eretafel met familie, misschien zit ze liever bij de andere vrienden.
Je kunt haar die vraag met keuze ook stellen, dan beseft ze direct dat haar vrijgezellenwerk voor jou belangrijk is.
Een dankwoord of een kadootje overhandigen 's avonds zal ze zeker appreciëren.



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik2-9-2013 8:59:20

ik heb in de plaats van je vriendin gestaan voor de vrijgezellen van een vriendin van mij waar ik ook geen getuige was (soms doet dat er gewoon ook niet toe :-) )

zij heeft, samen met haar man, mij en mijn partner nadien mee op weekend genomen als bedankje (ook omdat we dat sowieso wel gingen doen, maar uiteindelijk hebben zij het hotel dus voor ons bekostigd) en dat vonden wij wel zalig natuurlijk :-)
Dus gewoon een of ander bedankje (dat hoeft geen weekendje te zijn natuurlijk!) is ook al prima!



Ine
28-6-2014
 Meld misbruik2-9-2013 9:18:56

Ik zou het doen zoals disco video ..

Even de vraag stellen .. Misschien vind ze de eretafel niet heel leuk maar misschien zit ze liever bij vrienden aan een andere tafel..
Maar een bedankje is zeker aangenaam!
Tja en inderdaad meer kan je gewoon niet doen, mensen die gewoon niet komen (vergeten ?) heb je meestal wel altijd ..
En die te laat komen, tja .. Probeer er je (hoe moeilijk dat ook is) niets van aan te trekken. Gewoon jou dagje beginnen en eindigen op jou manier (en naargelang de planning). Zolang de belangrijkste mensen er maar zijn, de mensen die er echt bij willen zijn zullen wel op tijd zijn (als ze niet verhinderd worden door verkeer of dergelijke).
Probeer het die dag los te laten en te ontspannen.
Het is al spannend genoeg, denk ik :p



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik2-9-2013 9:49:09

Ik denk dat je er sowieso niet kan van uit gaan dat je ceremonie op het exacte uur zal kunnen beginnen. Wij hebben ook een ceremonie in de feestzaal en daar staat op dat ze om 17u start. Ik vermoed dat dat toch eerder 17u15 zal worden. De mensen gaan je immers al willen begroeten en tegen dat iedereen zijn plaats gevonden heeft ben je ook alweer 5 minuten verder.



Ine
28-6-2014
 Meld misbruik2-9-2013 10:10:12

Bij ons moet ze om 15uur beginnen .. De priester moet daarna door naar ergens anders. Dus we hebben gezet kom om 16:45u en ceremonie begint om stipt 15uur. We gaan ook binnen komen op muziekje dus ze gaan ons nog niet zien (blijkbaar mooi effect omdat ze ons dan 1ste keer in trouwkleding zien).

Dus begroeten doen we pas achteraf eigenlijk..
Maar de uitnodigingen zijn nog lang niet gedrukt dus bij ons is er nog verandering mogelijk :p



Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik2-9-2013 10:23:32

Beide, ik zou ze bedanken bij het dankwoord en ze er natuurlijk gewoon bij gaan zetten aan de eretafel! En op onze uitnodigingen zet ik gewoon een kwartiertje vroeger dan het uur van de aanvang...



Elen
5-10-2013
 Meld misbruik2-9-2013 10:37:01

Ik zou geen extra moeite doen voor de laatkomers te 'voorkomen' want die heb je altijd sowieso. Het is spijtig maar het is zo. Niets van aantrekken. Wij hebben gekozen dat onze eretafel enkel en alleen onze vrienden zijn. Onze ouders zeggen ook, ze zien ons al genoeg en ze zitten zelf ook liever bij hun kameraden dan dat ze bij ons zitten. Wij hebben dus een grote tafel van 35 pers! Als je ze graag bij jou zet aan de eretafel, niets houdt je tgn! Maar een cadeautje of presentje als dank zegt het ook hoor.



Ilse
17-8-2013
 Meld misbruik2-9-2013 10:41:53

Ik zou ze niet aan de eretafel bij zetten, bij ons was dat enkel voor familie. Ik zat begin dit jaar in dezelfde positie als je vriendin, als niet-getuige de vrijgezelle regelen. Als vriendin is dat heel graag gedaan, daar hoef je ecth geen plaats aan de eretafel voor te geven. Op zo'n dingen zit ik veel liever tussen de vrienden :)
En dat startuur... je kunt er toch niks aan doen, dat is bij elke viering of mis hetzelfde, altijd laatkomers. Ik denk dat jij op dat moment niet zal merken hoor! Ik denk heus niet dat je op exact het uur zal kunnen beginnen, en wat geeft het ook! Het is jullie dag, op 5 min eerder of later beginnen komt het niet hoor! Gewoon genieten!



Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik2-9-2013 13:50:18

Bij mij zullen het ook 2 vriendinnen zijn die mijn vrijgezellen zullen organiseren maar niet mijn getuigen zijn (ik heb mijn stiefvader en stiefmoeder als getuige en die zie ik niet meteen mijn vrijgezellen organiseren )

Hoe dan ook, ik ga hen ook niet aan de eretafel zetten, ze zullen gezellig tussen de andere vrienden zitten, maar ik ga wel een kleine attentie voorzien om onze dankbaarheid te uiten!

En je mag eender welk uur op je uitnodiging vermelden, te laat komers heb je altijd hoor! Zolang je verloofde er maar op tijd is zou ik je voor de rest niet druk maken... Het zal dan hun eigen schuld zijn als ze iets gemist hebben


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...