Nu Online
Momenteel zijn er 137 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Keuze feestzalen West-Vlaanderen

  28-8-2013 14:50:11
Hallo!
wij hebben dit weekend een heleboel afspraken om onze feestzaal te gaan kiezen.
Graag had ik even jullie meningen/ervaringen met volgende feestzalen geweten:

* De Grote Stove - Zuienkerke
* Hof Ter Molen - Leke
* Salons Driekoningen Beauvoorde - Veurne
* Zandberghoeve - Oedelem
* Ter Velde - Aartrijke

Hebben jullie nog andere suggesties in West-Vlaanderen?
(Ten Bogaerde, De Vossenberg en Denotter zijn al volzet in onze periode... )

stefanie
18-7-2015
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 2228


Iris
15-8-2014
 Meld misbruik28-8-2013 14:57:47

Had mijn feest in die 'Hoek' van het land doorgegaan, had ik waarschijnlijk voor Salons Saint Germain in Diksmuide gekozen. Het is een mooie zaal en het eten is er ongelooflijk lekker. Prijs-kwaliteit = uitmuntend!



Katrien
19-1-2018
 Meld misbruik28-8-2013 15:31:05

Dag Stefanie,

Proficiat met je verloving!!

Ik ben naar Enkele van jou zalen gaan kijken en mijn bedenkingen:

- De Grote stove: mooie zaal, maar dansvloer te klein. Het dak is in glas, prachtig als het mooi weer is, maar volgens mij ook wel vreselijk storend als het regent. De tuin voelde voor ons niet aan als een echt tuin, het was meer gravel met een vijver (die ik voor kindjes gevaarlijk vond)

- In Meetkerke heb je ook nog de Roode Poorte, een prachtige zaal, mooie tuin en leuk kader. Je moet daar wel alles zelf doen en dat zagen wij dan niet zitten. Voor wie dit wil wil, aanrader!! Reeds 2x geweest naar een huwelijk en ik vond het zalig.

- In Torhout heb je 't Gravenhof. mooie zaal, lekker eten en mooie tuin. Reeds 3x naar een feest daar geweest en het was dik in orde. Maar omdat we daar al zoveel geweest zijn, wilde ik iets anders.

- In Zedelgem heb je Ter Leepe, ik ken de zaal niet, maar ik hoor alleen maar goede dingen hierover. Zou recent vernieuwd zijn en er staat een sterrenchef in de keuken dacht ik.

- Als je eens anders wil trouwen heb je nog de Zandwegemolen in Brugge (Sint- Pieters) Leuk, vriendelijke mensen, ga eens kijken zou ik zeggen!

Ikzelf trouw in de Zandberghoeve. Ik ben gesmolten voor het onwaarschijnlijk mooi decor, die vijver (die wel verder ligt voor de veiligheid van de kinderen) de tuin, het feit dat de mensen die naar de receptie komen de zaal niet gaan zien, de receptie is in de aparte oragerie. Ik vrees namelijk voor tafelzitters (mensen die ongevraagd zouden blijven eten)Er is ook een speeltuin met schommels, springkasteel, glijbaan, ...
Ook de ontvangst was goed. We konden overal rondkijken, al onze vragen werden beantwoord en niets was hen teveel.
We hebben eens een vrijdag gebeld om eens een gedekte feestzaal te mogen zien, en we mochten direct komen!
Bij hen zit ook veel in de prijs wat je bij andere zalen ev. nog moet betalen. (Bloemen, kandelaars, menu's)

Veel succes met je zoektocht!

Groetjes Katrien



Cassandra
25-4-2014
 Meld misbruik28-8-2013 15:50:53

Hey Stefanie, wijzelf hebben voor de Zandberhoeve gekozen in Oedelem omdat wij zelf in Oedelem wonen, maar in West-Vlaanderen heb je nog: Salons Lodewijk van Male en het Kasteel van Moerkerke.



Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik28-8-2013 16:16:52

Hey Stefanie! Wij trouwen in Domein Vossenberg in Hooglede, prachtige zaal (waterfront) maar er zijn ook andere zalen waar je uit kan kiezen. Heel modern en heel vriendelijke mensen. En salons Saint Germain dat ligt in Kortemark :)



Saar
7-9-2013
 Meld misbruik28-8-2013 17:27:24

Correctie op Melissa : salons Saint Germain ligt in Diksmuide. Ze beschikken over 3 zalen. Wij hebben gekozen voor hof ter molen en trouwen er volgend weekend. Tot nog toe zeer tevreden qua samenwerking. Ontzettend vriendelijke mensen en vlotte communicatie. Ze zijn gemakkelijk bereikbaar en beschikken over een grote parking. Het eten is er heel erg lekker en prijsgewijs zijn ze interessant. Let wel : hier moet je tijdig zijn, want de reservatie lopen snel binnen. Ik laat je weten hoe het er geweest is. Ook eens bekijken : Ter Eeste in Roeselare, Salons De vrede in Ichtegem en Huyze Debaere in Maldegem



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik28-8-2013 17:42:49

Van jouw zalen ben ik enkel al in De Grote Stove geweest. Niets dan lof hierover! Heel lekkere hapjes, eten was heel goed en vlotte bediening. Het probleem met de dansvloer hadden wij niet maar dat hangt wellicht af van hoeveel personen er zijn (ik dacht een 100tal toen). Ik herinner mij geen glazen dak... De receptie gaat bij mooi weer door in de tuin die grenst aan een vijver.

Wij trouwen zelf in Ter Leepe in Zedelgem (zelfde straat als Denotter) en zijn tot nu toe zeer tevreden. Mooie moderne zaal, prijs lijkt ons correct, vriendelijke en vlotte communicatie. Het restaurant van Ter Leepe heeft inderdaad een michelinster.

Andere aanrader: De Vossenberg



Tiffany
27-6-2014
 Meld misbruik29-8-2013 11:46:41

ik heb ook enkele van de zalen bezocht. De grote stove vond ik mooi maar ontvangs was alles behalve en had echt de indruk dat ze geld uit ons wilden slaan.feit dat feestzaal pas mogelijkis vanaf 75 eters bewijst dit. Hof ter molen zeer tevreden over.mooie zaal en prijs-kwaliteit echt goed.heb daar mijn zaal niet genomen omdat mijn broer daar getrouwd is. Minpunt is dat je na het dessert niet meer bedient wordt dus gasten moeten zelf om hun drank. Beauvoorde leek me wel iets maar kon me uiteindelijk niet echt bekoren Ik heb uiteindelijk gekozen voor t rozenhof in klerken,juist achter Diksmuide. Mensen waren heel vriendelijk,hebben echt tijd voor ons genomen en waren heel eerlijk naar onze vragen toe. Ook mooie tuin wat voor ons belangrijk was omdat daar de ceremonie doorgaat. Staan ook open voor onze suggesties en komen tegemoet aan onze wensen. qua eten op culinair niveau en leuke extra's zoals gratis ceremoniemeester ;-) Moest ik van jou zijn,zou ik daar zeker ook een kijkje gaan nemen ;-) Groetjes tif



stephanie
14-8-2015
 Meld misbruik29-8-2013 18:59:45

Wij zijn dit jaar naar een trouw geweest in de grote stove,
hele mooie feestzaal maar zoals al vermeld vonden wij ook de dansvloer te klein, ikzelf stond te dansen tussen de tafels en stoelen...
de vijver vond ook ik wat gevaarlijk voor kleine kindjes.
Er is ook niet echt goeie airco aanwezig, het was snikheet en iedereen vluchtte naar buiten en dat gaf een "verminderde" sfeer.
Het eten was echter wel echt overheerlijk en de bediening was zeer vlot, ook tijdens receptie hapjes en drank méééér dan voldoende.
De trouwers mochten overnachten in een hééél romantisch torentje en ik vond dit echt een pluspunt, de doos met envloppen en feestcadeau's konden hier al weggezet worden en moest dus niemand geen zorgen meer over maken.
En niets is leuker dan ter plekke kunnen overnachten vind ik !!

In Hof ter molen ook al geweest,
Zeer mooi locatie zowel binnen als buiten en ook hier eten en drank met overvloed en echt zéér lekker, de dansvloer was ruim genoeg en bediening was vlot. Deze zaal zou ik echt kunnen aanraden

wij zijn op ook zoek en bij ons staan ook ter velde en salons driekoningen op de lijst
Ik zal je berichtje zeker volgen, laat ons zeker weten hoe je het gesteld hebt en wat de keuze uiteindelijk is geworden en ik denk ondanks alle tips en ervaringen van ons dat je moet kiezen wat voor jullie het beste gevoel geeft vanbinnen !!!
hhhéééél veel zoeksucces



jana
15-6-2013
 Meld misbruik30-8-2013 9:12:42

Wij zijn al naar trouws geweest in de zandberghoeve in oedelem, maar persoonlijk vond ik het eten niet super... Soep precies uit blik, en onvriendelijke opdieners... Wij zijn ook al naar de grote stove geweest (2keer),een heel mooie locatie, mooie tuin voor de receptie, het eten was super lekker, vlotte bediening, maar zoals hier boven gezegd vanaf een goei 100 man is de dansvloer echt klein, voor mij veel te klein... De tafels die er rond staan moeten echt wel het gevoel hebben dat er elk moment iemand op hun schoot terecht komt... Wel leuk dat je er kan overnachten in een romantisch klein molentje... Huyze de baere ook alleen nog Laar positieve dingen van gehoord, maar we hebben ook al gehoord dat alle zaterdagen voor 2 jaar ver volzet zijn,.. (Geen idee of het waar is) Wij hebben gekozen voor het kasteel van Moerkerke... Prachtige tuin en locatie!! Ook zijn ze er super vriendelijk en heel vlotte bediening! Super lekker eten (we zijn daar al voor 2 communies en een trouw geweest en nog nooit slecht gevaren) wij waren met 120 voor het avondfeest en dan krijg je twee zalen ter beschikking... De benedenzaal waar je zit om te eten en de bovenzaal voor de receptie (wanneer het slecht weer is) en je uiteindelijk dansfeest. Sommigen vinden dit een nadeel, ik vond dit een voordeel: mensen zitten niet meer aan een 'vuile' tafel, kunnen gaan zitten waar ze willen (of beter bij wie ze willen) de mannen kunnen aan de toog hangen en een mega dansvloer... Groetjes



Lies
26-4-2014
 Meld misbruik15-9-2013 19:43:50

Hey,
Wij hebben ook deze zalen bekeken in onze zoektocht naar een zaal.
Het is uiteindelijk den otter geworden. Maar we hebben lang getwijfeld tussen Den Otter en Ter Leepe in dezelfde straat;

Ter Leepe was allesinds een heel mooie zaal en schijnt dat het eten er ook heel goed is.
Hangt er alleen vanaf hoeveel volk je wil vragen, want wij hadden wat bang dat het te klein ging zijn...

Huyze Debaere in Maldegem is ook een zeer mooie zaal.

Salon de driekoningen en zuienkerke hebben wij ook bezocht en vonden we ook mooi, maar die willen allebei niet zo graag werken met veel mensen op het dessertbuffet te laten toekomen.




Katrien
19-1-2018
 Meld misbruik15-9-2013 21:45:31

@Stefanie,

welke zaal heb je nu gekozen? Ik ben benieuwd!



stefanie
18-7-2015
 Meld misbruik16-10-2013 18:49:21

Hallootjes!
Na onze vele bezoekjes aan verschillende zalen hebben wij gekozen voor 't Gravenhof in Torhout. We hebben daar de beste en professioneelste ontvangst gekregen, zonder dat we het gevoel hadden één van de velen te zijn. We hadden meteen een supergoed gevoel.
Ze hebben een supermooie zaal/tuin en zijn constant bezig hoe ze zich nog kunnen verbeteren.


Groetjes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info