Nu Online
Momenteel zijn er 233 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslag van een geweldige dag 24-08-2013!

  26-8-2013 14:13:32
Hallo bruidjes en bruidegommetjes!

Ik las hier altijd graag mee met de verslagjes om een idee te krijgen wat een trouwdag inhoudt dus wil ik hier ook het mijne schrijven :)

De dag begon vroeg - achteraf gezien véél te vroeg - om 7u moest ik bij de kapper zijn. Ik wou persé bij mijn gewone kapper gaan maar zij doen niet vaak huwelijken dus hadden ze me gevraagd er te zijn voor de andere afspraken kwamen zodat het wat rustig was. Mijn haartjes werden mooi gekruld en erna een mooie tiara ingestoken. Ik had ervoor gekozen mijn haar los te laten aangezien ik mijn haar altijd vast heb. Om 8u was ik bij de mama en papa thuis voor make up. Een vriendin van me (Sense & Scent uit Diepenbeek) kwam langs voor een aantal dames onder handen te pakken. Zeer mooie make up en ik mocht mijn kleedje aandoen :) ZALIG! :) Alle kleedjes van de dames van de suite komen trouwens van Linx te Hasselt. jammer dat de druppen begonnen te komen maar we hadden het gezien op het weerbericht dus paraplus gekocht en tentjes gezet in de tuin.
Ik was al even aan het rondhangen want was veel te vroeg klaar. Dan opeens hoorde ik de bel *slik* en mijn papa riep; maakt da ge die deur opendoet, steve staat in de regen! rap sleutel gezocht, en deur opengedaan! Wat was hij mooi en wat een mooi boeket! Ik heb mijn ventje sinds december proberen wijs te maken dat ik een lang kleed had met een sleep maar aan zijn gezicht kon ik zien dat hij me niet geloofde... toen ik de deur dus opendeed met mijn kort kleed zag ik zijn gezicht helemaal happy worden! zijn eerste woorden "waauw echt totaal u!!" :) deze woorden heb ik van vele mensen mogen horen en deed me heel goed! :)
Iedereen een glaasje prossecco of fruitsap, een mini koffiekoekje en de sfeer zat er goed in! Heel veel buren zijn komen kijken en de complimentjes vielen even hard als de regendruppels!
Tijd om naar het stadhuis te gaan (10 min rijden) wij reden in de Alfa Romeo Spider van mijn papa en mijn - toen nog - vriend wou persé open rijden... Gelukkig kwam er een waterzonnetje piepen en beloofde hij niet te snel te rijden voor mijn kapsel :)
Aangekomen aan het stadhuis was ik niet het enige bruidje. Er stonden er nog 2! :) maar ik stoorde er mij eigenlijk helemaal niet aan :) er stonden heel veel vrienden en familie! Aangezien we enkel voor de wet trouwden was ik bang dat mensen het niet "de moeite" zouden gevonden hebben om naar het stadhuis te komen maar dat was zeker niet het geval! Zalig om iedereen die me lief is rond me te hebben!! :)
Op het stadhuis was het kort maar krachtig. Maar dat stoorde me ook niet! We hebben ringen uitgewisseld samen met onze eigen geloften - een goede raad: doe de jouwe eerst voor die van je toekomstige! die van hem waren zo emotioneel dat ik moeite had die van mij fatsoenlijk uit te spreken! iedereen vond het geweldig onze woorden, bijna iedereen was aan het snotteren :). Aan het stadhuis was onze traiteur (Trimalchio) gekomen met wat prossecco, fruitsap en een tafeltje - veel minder chic dan zo een bubblebusachtig iets maar veel meer ons: keep it simple and enjoy! - de mensen waren heel enthousiast! Weer begon het wat te druppen dus mijn man -waauw hoe geweldig is dit om te zeggen!- haalde een turquoise paraplu uit! heel gezellig wat babbelen in de regen en daar gingen mijn schoenen voor de eerste keer uit! Ik heb mijn schoenen teveel ingelopen en waren dus uitgeleurd...ik kon ze vanachter niet aan mijn voeten houden (satijnen elsa coloured shoes) :( maar ben ook niet gewoon op hakken te lopen dus vond het niet erg ;-) mensen die voorbij kwamen maar lachen: zie daar een bruid met een korte jurk met paraplu maar zonder schoenen :)
afscheid genomen voor een paar uurtjes van de vrienden en met de suite naar papa thuis, hier was de traiteur een broodjeslunch komen brengen die héél erg lekker was! Iedereen keek al uit naar het avondeten na de heerlijke broodjes!
De fotograaf vond het tijd om aan de foto's te beginnen tegen 14u. Eerst wat in de tuin met de mensen die niet zo mobiel waren en dan met de mensen die wouden op fotoshoot in het bos (De Kluis Bolderberg) met de honden! Voorzien van bloemetjes en das waren zij ook feestelijk gekleed :) Wij en de woefies hebben ons kostelijk geamuseerd! Ik ben benieuwd naar de foto's! Om 16u30 waren we thuis en hadden we een uurtje om te pauzeren. Dit is echt aan te raden! Wat een zalig moment! Heb mijn kleedje even uitgedaan en me wat opgefrist - voeten gewassen enz :p en mijn haren terug wat in de plooi gelegd met de regen waren mijn krullen wat uitgezakt...
Dan riep mijn ventje om naar de zaal (tegenover ons huis de Biekaar in Tuilt) te gaan kijken. Samen met familie en de traiteur had hij deze vanmorgen klaargemaakt met mijn decoratie maar zonder mij erbij. Het was zooo prachtig en chique! Iedereen die twijfelt: een "gewone" parochiezaal kan met wat materiaal net zo chique gemaakt worden als een dure zaal! Ons thema was "woef" en kleur was wit met turquoise. Ik had posters laten maken van de hondjes in zwart wit met dan een turqupise accent. er waren véél kaarjes en kandelaars, klein bloemetje op tafel en de viltjes op ieder bord - veel goede reacties gehad maar ik heb er nog veel over, de meeste vullen het in per koppel niet per persoon dus als iemand er nog bij nodig heeft, geef gerust een seintje! de zaal was echt af! (foto's volgen!)
om 18u kwamen de eerste gasten aan en iedereen was heel enthousiast over mijn kleedje en over de zaal! Wat hapjes een drankje (over de hele dag zijn er met 65 personen trouwens 78 flessen prossecco, 6 flessen fruitsap, 60 flessen witte wijn en 36 flessen rode wijn gedronken.) en een drankje. Het eten was steengrill: super lekker! Echt Trimalchio weet wat ze doen en is een echte aanrader!
Openingsdans: Magic (de zangeres schiet me effe niet te binnen)! Heel fijn moment! Dansen met de papa en de schoonpapa: laat de dansen niet te lang zijn want anders beginnen de mensen zich te vervelen. Hierna moesten mijn ventje en ik van de dj op het podium komen...waarom? vroegen wij ons af... blijkbaar had mijn papa gezorgd voor een leuk "thema woef attribuut" -> allemaal ballonhoedjes in de vorm van hondjes voor iedereen! ZALIG! En iedereen: jong (8jr) tot oud (82 jr) heeft zich er kostelijk mee geamuseerd! De sfeer zat er dadelijk in en niemand voelde zich geremd om gek te doen! Ahja we kunnen toch onozel doen, we hebben al een hond op onze kop staan :) bij het dessertbuffet is de sfeer even wat ingevallen omdat de ijstaart niet meteen snijdbaar was. Het was een buffet en een ijstaart (Hoeve de Peinwinning - Bekkevoort) die geweldig was! Versierd met marsepeinhondjes, replica van onze 4 woefies =) heerlijk en schitterend! :)
Erna kwam de sfeer er terug goed in met 90s muziek - dat wou mijn ventje - en DJ Michael Moens heeft goed ingespeeld op de mensen! Zalig!
Aangezien wij om 9u30 al goed aan het dansen waren was het feest tegen 3u al gedaan maar dat was voor ons geen probleem: mijn voetjes waren al van hakjes naar ballerinas gegaan naar blote voeten dus :p
Goed geslapen en de dag erna alles opgeruimd kunnen we morgen op huwelijksreis vertrekken! Ik probeer hieronder een foto te plaatsen - van vrienden - die van de fotograaf moeten nog komen! Ik heb het gevoel dat mijn verslag niet echt gestructureerd is dus als er nog vragen zijn, shoot :p
groetjes
Mevrouw Gilissen - Follon (ik hou niet zo van zijn achternaam dus gebruik de 2 maar mijne eerst :p) :)

Michèle
24-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 2076


Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik26-8-2013 14:20:28

Ik hoop dat dit werkt.. Ze zijn niet zo super van kwaliteit maar er volgen nog betere :)

https://www.facebook.com/michele.gilissen/media_set?set...



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik26-8-2013 14:23:40

oooh heerlijk!!

ja Trimalchio doet dat schitterend eh! Als wij geen kok in de familie hadden gehad, hadden we hem ook meteen gebeld :-)

geniet nog heerlijk na - ik ben ontzettend benieuwd naar de foto's van je zaal trouwens!! (en naar de foto's van je kleedje en al de rest natuurlijk ook hihi)

proficiat!!



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik26-8-2013 14:25:14

(ik was dus te snel haha)

die hondenhoedjes zijn GEWELDIG!

en het kleedje stond je echt perfect!!

(en zoals je zei: de zaal ziet er ontzettend sjiek uit! niets aan op te merken!)



Mieke
4-7-2014
 Meld misbruik26-8-2013 14:43:01

Nog gefeliciteerd, super leuk jurkje!!



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik26-8-2013 14:47:12

proficiat!!!!!!!!!!! xxx



natascha
14-6-2014
 Meld misbruik26-8-2013 15:21:29

Hey dikke proficiat! Mooie foto's. Hoeveel viltjes heb je nog over trouwens? :) en wat zou je er nog voor willen... Groetjes



Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik26-8-2013 15:38:53

Ik zal de viltjes tellen en laat je iets weten Natascha!

Bedankt allemaal :)



Sanne
10-5-2014
 Meld misbruik26-8-2013 19:08:13

Proficiat! mooie foto's.
Waar heb je je kleedje gekocht? Echt super mooi :)

Groetjes

Sanne



birgitta
6-9-2013
 Meld misbruik26-8-2013 19:23:49

Wat een leuk kleedje! Proficiat!



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik28-8-2013 10:10:12

Ik vind het echt een mooi kleedje en de turquoise accentjes, I LIKE!
Geniet nog lang na! Veel geluk voor de toekomst!!

groetjes
Sandra



Eline
20-7-2013
 Meld misbruik30-8-2013 12:57:04

Leuk kleedje, het stond je héél goed!
PROFICIAT! xxx



Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik11-9-2013 16:20:26



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info